Sari la conţinut

ENGLISH ENGLISH Language | ROMÂNĂ Limba ROMÂNĂ

+ Mărește textul - Micșorează textul

Caută Prima pagină  Contact


Articole pentru învățământul special



JOCURI DE SOCIETATE PENTRU ELEVII CU DIZABILITĂȚI VIZUALE - ADAPTARE


Instituția de învățământ: Liceul Special pentru Deficienți de Vedere Profesor: Cristiana Cauacean Rosi Jocul este o modalitate de dezvoltare intelectuală, interpersonală și fizică a copilului.

Citeşte mai mult ... Publicat de: Cristiana Adriana Rosi Cauacean în data de: 11.11.2019 Sus


Aspecte în reeducarea posturii pentru elevii cu deficiențe vizuale și nevăzători


Aspecte în reeducarea posturii pentru elevii cu deficiențe vizuale și nevăzători Autori: MANIU EMESE AGNES – kinetoterapeut, Liceul Special pentru Deficienți de Vedere, Cluj Napoca MANIU DRAGOȘ ADRIAN – asist dr.

Citeşte mai mult ... Publicat de: Maniu Emese Agnes în data de: 19.09.2019 Sus


Înotul pentru persoanele cu deficiențe de vedere și/sau nevăzătoare


Despre sport De la primele Jocuri Paralimpice de la Roma din 1960, înotul a constituit unul din sporturile principale din cadrul Paralimpicelor. Ca și la Jocurile Olimpice, concurenții își măsoară aptitudinile la stic liber, spate, fluture, bras și Medley.

Citeşte mai mult ... Publicat de: Maniu Emese Agnes în data de: 15.06.2019 Sus


Tranziția la comportamentul intențional


Unul dintre cele mai importante aspecte în dezvoltarea comunicării este INTENȚIA. Comunicarea copilului trebuie să devină INTENȚIONALĂ. Atenția mutuală și acțiunea mutuală permit copilului să anticipeze evenimente și să inițieze interacțiuni cu efect direct asupra dezvoltării comunicării.

Citeşte mai mult ... Publicat de: Olimpia Luca Lorelei în data de: 12.02.2019 Sus


Curriculum înot nevăzători


CURRICULUM INOT NEVĂZĂTORI INSTITUŢIA DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Liceul Special pentru Deficienţi de Vedere PROFESOR AUTOR: Maniu Emese Agnes Argument: Obiectivul general al disciplinei inot constă în dezvoltarea aptitudinilor bio-psiho-motrice si formarea capacităţii elevilor nevăzători de a acţiona asupra acestora în vederea valorificării lor la nivel maxim în activitatea sportivă competiţională, specifică categoriei de vârstă si nivelului de instruire, pe fondul menţinerii permanente a stării optime de sănătate, asigurării unei dezvoltări fizice armonioase si manifestării unei capacităţi motrice favorabile inserţiei profesionale si sociale. Inotul contribuie, prin exersarea cunostinţelor, abilităţilor si atitudinilor pe care le dezvoltă, la pregătirea elevilor în domeniile de competenţe cheie, definite la nivel european: comunicare în limba maternă, comunicare într-o limbă străină, matematică si stiinţe, tehnologia informaţiei si a comunicaţiilor, a învăţa să înveţi, competenţe interpersonale, interculturale, sociale si civice, spirit antreprenorial si sensibilitate la cultură. Pregătirea sportivă practică într-o disciplină sportivă si participarea în concursuri pun elevul în situaţii concrete de: · comunicare în termeni specifici disciplinei sportive, în limba română si în limbi străine cu profesorul antrenor, cu colegii de antrenament/echipă cu adversarii si arbitrii; · sesizare a modificărilor de natură morfologică, funcţională si psihică, generate de procesul de antrenament, precum si a substratului biochimic si fiziologic al reacţiilor organismului în efort; · analizare a aspectelor biomecanice ale procedeelor tehnice specifice disciplinei sportive de specializare si acţionarea, după caz, pentru ameliorarea unor componente ale acestora; · căutare, stocare si comunicare, prin mijloacele tehnologiei informaţiei si a comunicaţiilor, de date vizând: componentele si metodologia pregătirii de specialitate în disciplina sportivă practicată, performanţele actuale realizate pe plan naţional si mondial, tehnologii eficiente ale instalaţiilor si echipamentelor din domeniul specialităţii etc.; · iniţiere si întreţinere de relaţii interpersonale, autocontrolul relaţiilor personale în concordanţă cu comportamentele acceptate si interzise în disciplina sportivă practicată, medierea situaţiilor conflictuale care pot să apară pe parcursul antrenamentelor si al concursurilor; · constientizare a relaţiei dintre drepturi si obligaţii, a implicaţiilor legitimării sportive, ale unui angajament sau contract, a corelaţiei dintre performanţele realizate si susţinerea materială de care beneficiază, înţelegerea statutului de sportiv profesionist; · utilizare a unor categorii de metode si mijloace eficiente de perfecţionare a componentelor pregătirii sportive, precum si a instrumentelor de evaluare ale acestora, care pot fi folosite independent, corespunzător evoluţiei personale a parametrilor pregătirii sportivului. Competente generale: 1.

Citeşte mai mult ... Publicat de: Maniu Emese Agnes în data de: 10.12.2018 Sus


1-5 6-10

Total: 8 articole

Site creat din 2006 și dezvoltat până în 2024 de Departamentul IT Pontes