Prima pagină > Articole despre şi pentru nevăzători > Articole pentru învățământul special
Articole pentru învățământul special
Instituția de
învățământ: Liceul Special pentru Deficienți de Vedere
Profesor: Cristiana
Cauacean Rosi
Jocul
este o modalitate de dezvoltare intelectuală, interpersonală și fizică a
copilului. Citeşte mai mult ... Publicat de: Cristiana Adriana Rosi Cauacean în data de: 11.11.2019 Sus
Aspecte în reeducarea posturii pentru elevii cu deficiențe
vizuale și nevăzători
Autori:
MANIU EMESE AGNES – kinetoterapeut, Liceul Special pentru Deficienți de Vedere, Cluj Napoca
MANIU
DRAGOȘ ADRIAN – asist dr. Citeşte mai mult ... Publicat de: Maniu Emese Agnes în data de: 19.09.2019 Sus
Despre sport
De la primele Jocuri Paralimpice de la Roma din 1960, înotul a constituit
unul din sporturile principale din cadrul Paralimpicelor. Ca și la Jocurile
Olimpice, concurenții își măsoară aptitudinile la stic liber, spate, fluture,
bras și Medley. Citeşte mai mult ... Publicat de: Maniu Emese Agnes în data de: 15.06.2019 Sus
Unul dintre cele mai importante aspecte
în dezvoltarea comunicării este INTENȚIA. Comunicarea copilului trebuie să
devină INTENȚIONALĂ.
Atenția mutuală și acțiunea mutuală permit
copilului să anticipeze evenimente și să inițieze interacțiuni cu efect direct
asupra dezvoltării comunicării. Citeşte mai mult ... Publicat de: Olimpia Luca Lorelei în data de: 12.02.2019 Sus
CURRICULUM INOT NEVĂZĂTORI
INSTITUŢIA DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Liceul Special pentru Deficienţi de Vedere
PROFESOR AUTOR: Maniu Emese Agnes
Argument: Obiectivul general al disciplinei inot constă
în dezvoltarea aptitudinilor bio-psiho-motrice si formarea capacităţii elevilor
nevăzători de a acţiona asupra acestora în vederea valorificării lor la nivel
maxim în activitatea sportivă competiţională, specifică categoriei de vârstă si
nivelului de instruire, pe fondul menţinerii permanente a stării optime de
sănătate, asigurării unei dezvoltări fizice armonioase si manifestării unei
capacităţi motrice favorabile inserţiei profesionale si sociale.
Inotul contribuie,
prin exersarea cunostinţelor, abilităţilor si atitudinilor pe care le dezvoltă,
la pregătirea elevilor în domeniile de competenţe cheie, definite la nivel
european: comunicare în limba maternă, comunicare într-o limbă străină,
matematică si stiinţe, tehnologia informaţiei si a comunicaţiilor, a învăţa să
înveţi, competenţe interpersonale,
interculturale, sociale si civice, spirit
antreprenorial si sensibilitate la cultură.
Pregătirea sportivă practică într-o disciplină sportivă si participarea
în concursuri pun elevul în situaţii concrete de:
· comunicare
în termeni specifici disciplinei sportive, în limba română si în limbi străine
cu
profesorul antrenor, cu colegii de antrenament/echipă
cu adversarii si arbitrii;
· sesizare a
modificărilor de natură morfologică, funcţională si psihică, generate de
procesul
de antrenament, precum si a substratului biochimic si
fiziologic al reacţiilor organismului în
efort;
· analizare a
aspectelor biomecanice ale procedeelor tehnice specifice disciplinei sportive
de
specializare si acţionarea, după caz, pentru
ameliorarea unor componente ale acestora;
· căutare,
stocare si comunicare, prin mijloacele tehnologiei informaţiei si a
comunicaţiilor,
de date vizând: componentele si metodologia pregătirii
de specialitate în disciplina sportivă
practicată, performanţele actuale realizate pe plan
naţional si mondial, tehnologii eficiente
ale instalaţiilor si echipamentelor din domeniul
specialităţii etc.;
· iniţiere si
întreţinere de relaţii interpersonale, autocontrolul relaţiilor personale în
concordanţă cu comportamentele acceptate si interzise
în disciplina sportivă practicată,
medierea situaţiilor conflictuale care pot să apară pe
parcursul antrenamentelor si al
concursurilor;
·
constientizare a relaţiei dintre drepturi si obligaţii, a implicaţiilor
legitimării sportive, ale
unui angajament sau contract, a corelaţiei dintre
performanţele realizate si susţinerea
materială de care beneficiază, înţelegerea statutului
de sportiv profesionist;
· utilizare a
unor categorii de metode si mijloace eficiente de perfecţionare a componentelor
pregătirii sportive, precum si a instrumentelor de
evaluare ale acestora, care pot fi folosite
independent, corespunzător evoluţiei
personale a parametrilor pregătirii sportivului.
Competente generale:
1. Citeşte mai mult ... Publicat de: Maniu Emese Agnes în data de: 10.12.2018 Sus
1-5 6-10 Total: 8 articole
|