Workshop: Relaţia văzătorilor cu nevăzătorii
Moderator: Manu
salut,
deocamdata ziaristii vor sa faca diverse reportaje cu tehnicile de navigare stradala ale noastre; apoi, dl Vanda are intentia sa ii dea in judecata pe cei de la eon, si asta findca, sunt cei mai neglijenti muncitori din santierele romaniei;
in general soiul asta de incidente, au rolul sa descurajeze potentialii orbi pusi pe autonomie si curaj social, sa isi revizuiasca intentiile; iar pe cei experimentati, sa se intrebe daca au rreflexe suficient de bune; voi sustine demersul dlui Vanda, si voi face tot ce tine de mine, ca toate gropile din strazi, sa fie bine protejate. Am urmarit filmuletul , asistat de suport vizual, nu numai ca erau suficienti oameni in jur, da o femeie era chiar langa el, suficient un placaj, ca la ruibi, si incidentul era evitat; intr-o dimineata, in urma superficialitatii cu care am tratat un semafor, am fost acrosat usor de o masina, s-au adunta toti peitonii, ca la zarzavaturi, le-am cerut numarul masinii, insa nimeni, n-a vazut nimic; n-am sa inteleg lasitatea asta, soferul fair, a coborat dinmasina, asumindu-si incidentul.
deocamdata ziaristii vor sa faca diverse reportaje cu tehnicile de navigare stradala ale noastre; apoi, dl Vanda are intentia sa ii dea in judecata pe cei de la eon, si asta findca, sunt cei mai neglijenti muncitori din santierele romaniei;
in general soiul asta de incidente, au rolul sa descurajeze potentialii orbi pusi pe autonomie si curaj social, sa isi revizuiasca intentiile; iar pe cei experimentati, sa se intrebe daca au rreflexe suficient de bune; voi sustine demersul dlui Vanda, si voi face tot ce tine de mine, ca toate gropile din strazi, sa fie bine protejate. Am urmarit filmuletul , asistat de suport vizual, nu numai ca erau suficienti oameni in jur, da o femeie era chiar langa el, suficient un placaj, ca la ruibi, si incidentul era evitat; intr-o dimineata, in urma superficialitatii cu care am tratat un semafor, am fost acrosat usor de o masina, s-au adunta toti peitonii, ca la zarzavaturi, le-am cerut numarul masinii, insa nimeni, n-a vazut nimic; n-am sa inteleg lasitatea asta, soferul fair, a coborat dinmasina, asumindu-si incidentul.
IonPop scrie:Daca nu i-ar fi prea greu cred ca domnul Vanda ar trebui sa ii dea in judecata pe cei care au facut groapa aia si nu au semnalizat-o corespunzator, adica intr-un mod care sa le fie accesibil si orbilor.
e.ON cred ca are suficienti bani, asa ca ar putea castiga ceva din asta, iar pentru restul orbilor ar fi foarte bine daca s-ar atrage cat de mult atentia asupra acestei intamplari, fiindca alte firme ar putea avea ceva mai multa grija in viitor.
Despre acest accident am citit cateva articole, si unele dintre ele nici macar nu au spus cine a facut acea groapa, spunand ca "O firma". Asta e Sunt absolut de acord cu domnul Pop dacă acel domn îşi poate permite săi dea în judecată. Ar fi o bună lecţie pentru mulţi.
Cât despre firmă, s-a spus doar că era o firmă de gaze, nu şi cui aparţinea.presa romaneasca...
Manny
Pentru 15 Octombrie: Ziua internaţională a nevăzătorilor.
În toate timpurile, nevăzătorii care s-au deplasat independent au utilizat de regulă un baston, un băţ, o unealtă cu care să-şi poată cerceta traseul, să atingă obstacolele, să recunoască repere şi să se protejeze. Alţii, cu un simţ al orientării deosebit de fin, n-au recurs la niciun instrument auxiliar. În Scrisori persane, Montesquieu descrie cum un bărbat se oferă să-i arate drumul unui cetăţean ce nu cunoştea Parisul şi pe care îl pofteşte să-l urmeze. Mare îi este mirarea vizitatorului când sesizează că, în cartierul Marais, până unde îl condusese perfect, călăuza sa intră în aşezământul orbilor Quinze-vingt. Ghidul era un nevăzător.
Odată cu intensificarea circulaţiei vehiculelor cu combustie internă, la începutul secolului XX, odată cu sporirea aglomeraţiei, s-a pus serios problema identificării şi protejării nevăzătorilor care se deplasau pe stradă. În anul 1931, contesa franceză Guilly d'Herbemont a instituit Bastonul alb ca semn distinctiv al nevăzătorilor în deplasare prin spaţiul comunitar. A donat un număr important de bastoane orbilor din Paris şi din alte localităţi, toate fiind vopsite într-un alb strălucitor, pentru ca purtătorii lor să fie uşor identificaţi de participanţii la trafic. Din acel moment, bastonul alb s-a răspândit cu repeziciune în întreaga lume, iar rolul său în mediul stradal şi nu numai a fost recunoscut oficial. Importanţa sa a devenit atât de mare şi de unanim confirmată pe mapamond încât, în anul 1964, preşedintele Statelor Unite Lyndon Johnson a propus adoptarea datei de 15 octombrie ca Zi mondială a bastonului alb. Iniţiativa sa a fost îndată acceptată, recunoscută de UNESCO şi de Naţiunile Unite.
În ţara noastră, Ziua Bastonului Alb a fost sărbătorită pentru prima oară la Satu Mare, în data de 15 octombrie a anului 1970. De atunci, Asociaţia Nevăzătorilor din România, prin forul central şi prin filialele sale, comunităţile deficienţilor de vedere, şcolile de profil celebrează, onorează şi fac cunoscută marelui public, în diferite moduri, această zi simbolică, precum şi specificul existenţei persoanelor cu diferite grade de dizabilitate vizuală.
Articol preluat de pe Facebook.
În toate timpurile, nevăzătorii care s-au deplasat independent au utilizat de regulă un baston, un băţ, o unealtă cu care să-şi poată cerceta traseul, să atingă obstacolele, să recunoască repere şi să se protejeze. Alţii, cu un simţ al orientării deosebit de fin, n-au recurs la niciun instrument auxiliar. În Scrisori persane, Montesquieu descrie cum un bărbat se oferă să-i arate drumul unui cetăţean ce nu cunoştea Parisul şi pe care îl pofteşte să-l urmeze. Mare îi este mirarea vizitatorului când sesizează că, în cartierul Marais, până unde îl condusese perfect, călăuza sa intră în aşezământul orbilor Quinze-vingt. Ghidul era un nevăzător.
Odată cu intensificarea circulaţiei vehiculelor cu combustie internă, la începutul secolului XX, odată cu sporirea aglomeraţiei, s-a pus serios problema identificării şi protejării nevăzătorilor care se deplasau pe stradă. În anul 1931, contesa franceză Guilly d'Herbemont a instituit Bastonul alb ca semn distinctiv al nevăzătorilor în deplasare prin spaţiul comunitar. A donat un număr important de bastoane orbilor din Paris şi din alte localităţi, toate fiind vopsite într-un alb strălucitor, pentru ca purtătorii lor să fie uşor identificaţi de participanţii la trafic. Din acel moment, bastonul alb s-a răspândit cu repeziciune în întreaga lume, iar rolul său în mediul stradal şi nu numai a fost recunoscut oficial. Importanţa sa a devenit atât de mare şi de unanim confirmată pe mapamond încât, în anul 1964, preşedintele Statelor Unite Lyndon Johnson a propus adoptarea datei de 15 octombrie ca Zi mondială a bastonului alb. Iniţiativa sa a fost îndată acceptată, recunoscută de UNESCO şi de Naţiunile Unite.
În ţara noastră, Ziua Bastonului Alb a fost sărbătorită pentru prima oară la Satu Mare, în data de 15 octombrie a anului 1970. De atunci, Asociaţia Nevăzătorilor din România, prin forul central şi prin filialele sale, comunităţile deficienţilor de vedere, şcolile de profil celebrează, onorează şi fac cunoscută marelui public, în diferite moduri, această zi simbolică, precum şi specificul existenţei persoanelor cu diferite grade de dizabilitate vizuală.
Articol preluat de pe Facebook.
Manny
-
- Locotenent - colonel
- Mesaje: 1063
- Membru din: 15 Mar 2008, 15:50
- Localitate: Cluj-Napoca
Salutare, Oare fiindca e ziua bastonului alb s-au apucat astia sa asfalteze si trotuarele la mine in manastur? sau fiindca luni seara din cauza lucrarilor, a ploi etc a fost accidentat un purtator de baston alb. Pontes a organizat astazi niste activitati interesante de ziua bastonului alb si as vrea ca cei care s-au implicat sa informeze despre ce e vorba. Eu stiu ce au facut, da nu sunt implicat si nu as vrea sa scriu eu. Oricum ii felicit pe cei care au organizat.
Gruia
Da, purtatorul bastonului alb trebuie sa fie mandru. A fost ales sa fie accidentat pentru ca posterioritatea sa isi aduca aminte mai bine de ziua acestei categorii sociale.
Am inteles ca acum este OK si ca a putut sa mearga si la serviciu...
Felicitari primariei pentru initiativa de a mai repara strazile orasului, dar sa ii ia naiba pe toti cei care au decis ca e bine sa sape tot Clujul dintr-o data incat nu mai poti circula pe trotuar in anumite zone, pe nicio parte a strazii, iar in alte zone trebuie sa astepti cate un sfert de ora in mijloacele de transport in comun pe loc fiindca se circula doar pe un singur sens. Ba din aceeasi cauza se mai produc si accidente.
Am inteles ca acum este OK si ca a putut sa mearga si la serviciu...
Felicitari primariei pentru initiativa de a mai repara strazile orasului, dar sa ii ia naiba pe toti cei care au decis ca e bine sa sape tot Clujul dintr-o data incat nu mai poti circula pe trotuar in anumite zone, pe nicio parte a strazii, iar in alte zone trebuie sa astepti cate un sfert de ora in mijloacele de transport in comun pe loc fiindca se circula doar pe un singur sens. Ba din aceeasi cauza se mai produc si accidente.
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
Pai de la acea cadere in groapa a mai fost un accident si marti seara cand o masina l-a dat jos pe Gruia.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)