Pontes Backgammon, Joc de table Online si Offline

Diverse aplicatii create de membrii acestui forum
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Manu
General de divizie
Mesaje: 4120
Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Pontes Backgammon, Joc de table Online si Offline

Mesaj de Manu »

Pentru ca am inceput sa lucram la noul Pontes Backgammon (joc de table), cred ca e bine sa fie si un topic unde sa discutam putin problemele care apar pe parcurs, sugestiile etc.
Numarul celor care testeaza in prezent e suficient:
Grigore Frisan, Velicu Gruia, Aurel Patru, Sorin Tata, Ioan Tichir.

Sper sa putem duce la capat munca si sa se poata juca in viitor o partida de table ca lumea, online, avand o masa cat mai prietenoasa, usor de manevrat si de "pipait".

pun si aici Change Log-ul de pana acum, ca sa fie o baza pentru discutiile ulterioare.

----------
Pana in 8 ianuarie 2011:

- Functioneaza Test Speakers, testarea boxelor sau a castilor.
- La Start New Game, in joc Se poate deplasa cursorul cu sageti stanga dreapta pe toata tabla, fara sa fie necesara deocamdata utilizarea sagetilor sus-jos.
- Alt + F4 inchide jocul.
- Escape inchide jocul din Meniu sau duce in meniu din joc.

--------
10 ianuarie 2011:

- Am rezolvat tabla din punct de vedere auditiv. Pana la urma am facut ca pasii sa fie de la minus 22 pana la plus 22 din 4 in 4, astfel incat langa peretele din mijloc sa fie la 2 si la minus 2, iar pe zero sa se auda dingul. Initial era din 3 in 3, Grigore a sugerat din 4 in 4 doar ca nu eram sigur ca se mai distinge pe slide stanga dreapta diferenta la marginile prea indepartate.
- acum trebuie atat din perspectiva albului, cat si dintr-a negrului sa se mute ok cursorul, cu F12 se poate roti tabla de proba.
- Cu F11 se poate afla pozitia reala, cea interna de care ma folosesc pentru mutari si alte actiuni.
Practic fiind casa in partea albului la mana dreapta a acestuia, acolo este casuta 0. Se merge apoi circular pana la 23 in ordinea acelor de ceasornic.
Asadar, capatul casei negrului este la 23.
Pentru alb suna in dreapta de tot, aproape ca distanta, pozitia 0, pentru negru se aude mai departe, pe cealalta parte, in stanga de tot.
- Control, Alt, Enter opresc mesajele sau fac un fade out rapid la sigla, sa nu se asculte tot timpul in intregime. Fade outul este in aproape o secunda, scadere de la volumul standard 0 pana la minus 33 cu cate o unitate la interval de 25 milisecunde, dupa care se opreste.

----------
11 ianuarie 2011:

-Am implementat zarurile care in prezent se pot arunca la nesfarsit cu F5.
Acestea sunt spuse in ordine descrescatoare.
Sunetul este de la RS Games, doar ca l-am dublat la cadere sa para ca sunt doua zaruri, poate in viitor va fi ceva si mai bun.
Sunetul de zar se aude aleatoriu pe tabla, intre minus 15 si 15 stanga dreapta, intre minus 3 si 8 ca volum pentru adancime. De mentionat ca pasii pe partea apropiata ca volum sunt la 0, iar pasii pe partea opusa sunt la minus 11. Pe slide stanga dreapta pasii sunt intre minus 22 si 22 inclusiv, perioada inchisa.

----------
12 ianuarie 2011

- Am implementat un ceas. Daca JAWS este setat sa fie inactiv in jocul de table, ar trebui sa se poata vedea cat e ceasul, aceasta se poate momentan cu tasta C.
- Daca va fi setat din configurari, la fiecare sfert de ora se va auzi un cuc si ora. Acum implicit este setat sa se auda, deci daca programul ramane deschis, la fix suna cucul de patru ori si se anunta ora exacta, la fara un sfert suna de trei ori si se anunta ora etc. Inca nu am verificat decat la si jumatate, sper sa mearga si la restul de trei posibilitati.


Eventual vom pune aici si in viitor de prin Change Log, se mentine undeva un istoric.
Ultima oară modificat 04 Noi 2011, 13:27 de către Manu, modificat de 4 ori în total.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
Stefan_Ilioaica
Capitan
Mesaje: 503
Membru din: 12 Sep 2009, 21:00
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Stefan_Ilioaica »

foarte buna ideea cu jocul de table!
tineti-o tot asa!
mult succes in continuare, si sper sa fie apreciat si de cei din afara.
ce credeti?
ar aprecia strainii un astfl de joc?
Stefan
Avatar utilizator
Manu
General de divizie
Mesaje: 4120
Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de Manu »

Cine stie table... poate juca, aprecierea nu prea conteaza, sa il cumpere lumea la un pret mic si ar fi ok.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
Avatar utilizator
Manu
General de divizie
Mesaje: 4120
Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de Manu »

Treaba inainteaza incet-incet, intre timp, in mare, am apucat sa mai fac cate ceva.

am instalat un CD Player, oricine poate asculta muzica preferata daca copiaza fisiere OGG intr-un folder MyMusic special pentru joc. Playerul este pe model Winamp, z, x, c, v, b, plus n care spune ce fisier se aude si cate trackuri exista in playlist.

Se poate alege cu F7 perechea preferata de zaruri pentru joc, ba chiar se pot pune intr-un anume folder si alte zaruri, cu conditia ca fisierul sa aiba o denumire care incepe cu "dice". Nu este vreunul default deocamdata, fara alegere este incarcat unul random din cele existente.

Tabla contine deja si piesele, se pot face si mutari restrictionate de cateva reguli de baza.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
GruiaVelicu
Locotenent - colonel
Mesaje: 1063
Membru din: 15 Mar 2008, 15:50
Localitate: Cluj-Napoca

Mesaj de GruiaVelicu »

tocmai am testat si eu ce a mai facut manu in jocul de table. trebuie sa spun ca ie sunetul de la pornirea si oprirea muzicii nu prea imi place. in rest deja se poate un joc de table complet dadca amandoi parteneri ar respecta regulile deoarece inca nu iti interzice jocul sa muti unde vrei. oircum cred ca va fi un joc de succes.
Gruia
Avatar utilizator
Manu
General de divizie
Mesaje: 4120
Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de Manu »

Da, ar trebui cautat un sunet de CD Player real, putin mai scurt, ce e acum e o improvizatie din ceva sunete de camere foto care focalizeaza obiectivul.
Daca cineva gaseste ceva... asteptam.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
Avatar utilizator
Manu
General de divizie
Mesaje: 4120
Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de Manu »

Dupa ceva timp de lucru am reusit si trimiterea si primirea pachetelor prin retea.
De acum totul e pe cale, cum s-ar zice, deja chat-ul intre playeri este valabil, functioneaza.
Singurul inconvenient este ca pentru ca cineva sa fie gazda pentru un joc, trebuie sa aiba deschis in mod corect portul 9995 UDP. Am ales 9995 pentru ca Philip Bennefall facuse un joculet pentru a proba network object tot prin acest port.
Problema cu portul apare la cei care au router, ei trebuind sa il forwardeze.

Cu aceasta ocazie am detectat si un bug in BGT, o problema de overload cand obiectul network_event era declarat global. Philip a si rezolvat bugul, fixare care va fi valabila in versiunea 1.1 care va aparea curand. Aceasta versiune va cuprinde si suport pentru JAWS, va fi posibil ca mesajele sa fie verbalizate prin JAWS.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
GruiaVelicu
Locotenent - colonel
Mesaje: 1063
Membru din: 15 Mar 2008, 15:50
Localitate: Cluj-Napoca

Mesaj de GruiaVelicu »

faptul ca va putea fi jucat avand jaws pornit e o mare realizare. deasemenea faptul cu portul e o chestie neplacuta dar rezolvabila
Gruia
Avatar utilizator
Manu
General de divizie
Mesaje: 4120
Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de Manu »

Mai scriu si pe aici din cand in cand sa se stie ca jocul de table avanseaza, tot ma mai intreaba unul altul in ce stadiu este.
In prezent se poate juca deja o partida fara reguli online. Daca ar fi siguri cei doi ca nu gresesc... :)
Urmeaza sa ma ocup de constrangerile la mutari, precum: nu se poate introduce o piesa alba scoasa decat pe una dintre cele 6 pozitii din casa negrului, nu se poate scoate piesa decat din propria casa in momentul cand nu exista piesa in afara casei sau in afara tablei prin scoatere etc, etc. Deocamdata functioneaza regulile de baza, nu este lasat jucatorul sa puna peste doua piese sau mai multe de culoare opusa, cand e o singura piesa adversa aceasta este scoasa etc.
Deocamdata pentru conectare unul dintre jucatori trebuie sa introduca IP-ul celui care a creat hostul/gazda.
Trebuie sa gasim o solutie combinata cu PHP pe server pentru un Join intre doi dornici de a se juca, mai e mult de lucru...

Trebuie sa ne gandim si la pret... daca are cineva chef... poate propune preturi; sunt curios cat credeti ca ar putea costa un astfel de joc? Ar fi interesant de stiut diverse pareri. E bine sa fie diferentiat intre Romania si restul?...
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
GruiaVelicu
Locotenent - colonel
Mesaje: 1063
Membru din: 15 Mar 2008, 15:50
Localitate: Cluj-Napoca

Mesaj de GruiaVelicu »

pai eu as fi primul care ma risc sa dau un pret pe aici. eu zic ca preturile ar trebui sa fie sensibil egale si m-am gandit la un pret de vreo 15 euro.
in ceea ce priveste conectivitatea ar trebui gasita o solutie cat mai simpla. poate ca daca acest joc se vinde foarte bine in viitor se va putea cumpara si un server dedicat pentru jocuri.
Gruia
Avatar utilizator
Manu
General de divizie
Mesaje: 4120
Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de Manu »

Pentru conectare, in afara de modul direct prin crearea unui host de catre un player si apoi introducerea IP-ului acestuia de catre celalalt player, va fi cel ca la Super Tennis. Intra omul si asteapta sa mai vina cineva.
In orice caz, trebuie ca cel considerat gazda, in versiunea cu invitatie cel invitat probabil, tot va trebui sa aiba portul 9995 UDP forwadat catre calculatorul cu pricina in caz ca are router.
Dupa ce s-a invatat lumea cu RS Games... va parea pentru toti un lucru enervant cu forwardarea portului, dar... si la jocurile mari, tot prin astfel de porturi se desfasoara treaba.
Prin mod simplu HTTP nu prea ar merge, cel putin cum am gandit eu. Cei de la RS Games au un soft pe un server dedicat, jocul in sine se desfasoara acolo direct, nu pe calculatoarele userilor. Fiecare are instalat doar un Client ca la messenger. Dupa cum s-a vazut, la ei modificarile sunt facute in orice moment fara sa trebuiasca reinstalat jocul sau updatat. Toate acestea presupun alte limbaje de programare.

Chiar atat de cumparat... nu prea poate fi incat sa sustina costul de o suta si ceva de dolari pentru un server dedicat. Eventual in viitor vom avea serverul nostru daca se castiga acel proiect Pontes.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
Avatar utilizator
Manu
General de divizie
Mesaje: 4120
Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de Manu »

Am reusit sa fac sa se poata juca partide intregi chiar cu toate trei tipurile de victorii: simpla, Gammon (mart) si Backgammon (mart tehnic). Am scris si aici mai mult pentru a spune ca in instructiunile pe care le-am citit pe internet nu am gasit tipul de victorie cand se aranjeaza in casa pe fiecare punct cate doua puluri sau cate un pul.
Mergem pe Gammon cand celalalt nu a apucat sa scoata nimic (doua puncte) si Backgammon cand celalalt nu numai ca nu a apucat sa scoata nimic, dar mai are cel putin una in casa adversa sau pe bara (scoasa), (trei puncte).

O veste destul de proasta, in versiunea 1.0 se pare ca nu voi apuca sa fac sa spuna JAWS sau NVDA mesajele, ramane tot pe Sapi5, Philip zice ca pana la urma s-a axat pe altceva in versiunea 1.1 de BGT: inteligenta artificiala si modul de preluare a tastelor, macar nu va mai fi necesar sa fie dezactivat JAWS, va merge cu el pornit.

Cred ca in curand voi scoate o varianta generala de proba, un beta instalabil care va functiona nelimitat atata vreme cat pe server este activat beta testing.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
IonPop
Colonel
Mesaje: 2166
Membru din: 02 Oct 2010, 17:55

Mesaj de IonPop »

Din acel limbaj de programare poti accesa o functie dintr-un fisier .dll al carei semnaturi o cunosti?
Daca da, atunci poti sa faci acel joc sa il puna pe JAWS sa vorbeasca.
Exista un fisier dll pe care il poti include in kit-ul jocului care ofera 3 metode, una cu care sa trimiti un text care sa fie rostit de JAWS, alta cu care sa opresti vorbirea si alta cu care sa rulezi un script JAWS.
Acea biblioteca ofera si un fisier .h si unul .lib. Se numeste jfwapi.
Avatar utilizator
Manu
General de divizie
Mesaje: 4120
Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de Manu »

As fi vrut eu sa pot include fisiere .DLL externe, dar inca nu se poate in versiunea aceasta...
Trebuie sa mai astept...

oricum, pana la urma sper ca va fi si JAWS, iar la un joc de table se poate in cele din urma intelege si un SApi5, doar la chatul intre jucatori pot aparea probleme...
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
I Tichir
Sublocotenent
Mesaje: 320
Membru din: 30 Sep 2007, 14:56

Mesaj de I Tichir »

La sapi 5 se poate pune implicit Espeak in romana sau Carmen astfel se intelege bine si la chat.
Scrie răspuns