Pagina 6 din 7

Scris: 16 Aug 2012, 12:21
de I Tichir
:idea: Poate ca ar fi bine sa mai organizam un campionat de table. A trecut mai mult de un an de la prima editie si sunt utilizatori noi dornici sa isi masoare fortele.

Scris: 16 Aug 2012, 12:22
de Allx Cucu
Am trecut intreg sistemul pe limba Romana si am facut toate setarile pe Romania.
am re instalat Pontes Backgammon si tot la fel.
In loc de"ţ" vocea citeste "þ".
Si in loc de "ş" citeste "º".
Dar acestea sunt detalii, se poate juca in rest foarte bine.
Este super conceput, bravo Manu ca ai lucrat la elsi il dezvolti in continuare.
______
ALLX

Scris: 16 Aug 2012, 14:39
de Manu
Da, ar fi bun un campionat, in septembrie ar trebui demarat.
Problema care va aparea din nou este cea a crearii hostului de catre un utilizator cu internet mobil sau dintr-o retea locala mai mare, fara acces la port forwarding.
Sa speram ca pana intr-o luna apuc sa includ un alt sistem de conectare intre doi parteneri, se pare ca folosind protocolul UDP se poate pacali un router prin metoda UDP hole punching.
Daca va introduce acum in BGT Philip Bennefall o metoda de transmisie de pachete catre un IP fara o conexiune stabilita prin clasa INet, totul va fi rezolvat. Doi parteneri la un moment dat isi vor trimite repede pachete unul altuia timp de cateva secunde, astfel incat routerul va avea impresia ca ceea ce vine din directia opusa este un pachet de confirmare la cele trimise de el si in felul acesta se rezolva cumva o conexiune fara setari suplimentare.

In ceea ce priveste problema diacriticelor... nu imi pot da seama ce o fi la tine, dar suna exact ca atunci cand la non-unicode program Windows este pe o alta limba decat romana.
Poti merge eventual in Program files, Pontes Games, Pontes Backgammon. Acolo este un folder numit languages.
In el este fisierul Romanian.lng. Deschide-l cu notepad si resalveaza-l cu acelasi nume, dar alegand ANSI acolo la Encoding.

Scris: 17 Aug 2012, 23:01
de CarmenT
Foarte buna ideea cu campionatul de table. Eu ma inscriu deja! :D

Scris: 12 Sep 2012, 18:33
de I Tichir
:idea: Poate ca ar fi bine, ca in timp ce jucam contra calculatorului, sa ne anunte cand a intrat cineva online.

Scris: 12 Sep 2012, 18:36
de Manu
Da, buna idee.
Asteptam sa vedem deocamdata si metoda acea UDP Hole Puntch Up, sa poata fi gazda oricine, chiar daca nu este forwardat portul 9995 UDP.

Scris: 12 Sep 2012, 22:17
de Manu
Pana la urma, daca tot era destul de usor de implementat, am si adaugat anuntarea automata a partenerilor gazda in timpul unui joc offline, ideea lui Ioan Tichir.
La fiecare un minut si jumatate, jocul se uita pe server daca nu cumva au aparut parteneri care asteapta cu masa facuta. Daca apar parteneri, acestia vor fi enumerati; de asemenea se va auzi si scartaitul acela de usa.
Anuntarea automata a partenerilor gazda disponibili poate fi dezactivata din meniul Setari de sunet, la care se ajunge din Meniul principal sau apasand F11 in timpul unei partide. In lista de setari este ultimul item.

Apasand tasta Q, se poate auzi oricand informatia cu privire la partenerii gazda disponibili.

Aceasta facilitate este valabila doar pentru utilizatorii inregistrati pentru jocuri online. Asadar, daca la pornirea jocului nu este conexiune la internet si deci jocul nu este inregistrat pentru partide online, nu va functiona tasta q sau anuntarea automata.

Noul installer poate fi descarcat de pe site-ul www.backgammon.pontes.ro. Noutatea va face parte din versiunea urmatoare, de aceea nu apare anunt de update disponibil.
Sper sa nu se fi strecurat inadvertente, nu am apucat sa testez temeinic noile functii.

Scris: 19 Feb 2013, 01:31
de Manu
Deşi nu se consideră update major şi nu este anunţat în mod automat, spun aici în caz că mai testează câte cineva că în prezent Pontes Backgammon este la versiunea 1.57, asta după ce a trecut de la versiunea stabilă 1.5 prin versiunile 1.53 şi 1.55, disponibile in mod tacit pe server.
Urmează să vedem dacă următoarea versiune va fi 1.6 sau 2.0, depinde de situaţia interfeţei grafice şi a încă unor modificări importante.
În orice caz, modificările de până acum începând cu 1.5 din 7 august 2012 vor fi considerate în secţiunea fişierului "What's New" a versiunii ulterioare.
Mai sunt încă unele lucruri de făcut, în fişierul "To Do" al acestui joc fiind destul de multe rânduri.

Mai jos sunt modificările activate, disponibile celor care instalează versiunea 1.57, modificări efectuate de la 1.5 până în prezent:

1. Pontes Backgammon poate fi jucat şi doar cu tastele blocului numeric. (10 septembrie 2012)
- 5 anunţă poziţia curentă, 0 ia sau pune jos o piesă, virgula elimină o piesă, 7 şi 1 au funcţiile tastelor Home şi, respectiv, End, 2 4 6 8 se comportă precum săgeţile.
- Posibilitatea jocului doar cu ajutorul blocului numeric am implementat-o la cererea lui Aurel Pătru căruia i se defectaseră săgeţile laptopului.
2. În timpul unui joc, apăsând tasta Q se pot auzi numele jucătorilor disponibili ca gazdă pentru o partidă de table. (13 septembrie 2012)
- Dacă este activată anunţarea automată a partenerilor disponibili, în timpul unui joc offline se va auzi numele acestora automat când lista lor se schimbă, intră sau iese cineva.
- Anunţarea automată a partenerilor disponibili se poate activa / dezactiva din secţiunea "Setări de sunet.".
- Această facilitate a fost implementată în urma ideii lui Ioan Ţichir.
3. A fost adăugat un nou sunet de ambianţă; se poate juca acum table ca într-un restaurant aflat pe plajă. (16 decembrie 2010)
4. Sunetul care semnalează faptul că partenerul scrie un mesaj în chat a fost schimbat. Acum nu se mai aude sunetul la fiecare apăsare a unei taste, ci constant atâta vreme cât partenerul scrie. (04 ianuarie 2013)
- Am operat această modificare după ce Philip Bennefall a insistat că e destul de enervant să se audă sunetul de tastă la fiecare apăsare a unei litere, mai ales când partenerul scrie repede. Mie parcă îmi plăcea să aud exact cât de repede scrie cineva.
5. De acum, in mod implicit, wrap navigation este activat în meniuri. Se poate activa sau dezactiva wrap navigation apăsând in meniuri tasta W. (21 ianuarie 2013)
- Pentru cine nu ştie, wrap navigation se referă laposibilitatea ca cursorul să sară la începutul meniului când trece de ultimul item prin apăsarea săgeţii în jos, sau să sară la ultimul item când se trece de primul item apăsând săgeată în sus. Nu am idee cum s-ar traduce în limba română.
6. A fost adăugat suport pentru teme de sunet. De acum, tema implicită este "Pontes Backgammon Modern", sunete noi în timpul jocului imprimate pe o tablă reală. (16 februarie 2013)
- Se poate schimba tema din meniul principal sau apăsând Control + F6 în timpul jocului. Tema clasică este încă disponibilă sub numele de "Pontes Backgammon Classic".
- Noile sunete au fost imprimate cu iPhone-ul lui Gruia înregistrând o tablă reală, ideea venindu-mi după ce am văzut că au ieşit bine sunetele pentru Pontes Braille Typewriter.

Buguri rezolvate:
A fost rezolvată o problemă cu salvarea informaţiilor în Windows Registry. De acum Pontes Backgammon poate fi jucat şi într-un cont de guest, nu doar de administrator Windows. (22 octombrie 2012)
A fost rezolvată o problemă de permisiune fişier. De acum limba aleasă este ţinută minte şi pe un cont de guest, nu doar de administrator Windows. (18 decembrie 2012)
A fost rezolvată o problemă la alegerea unei ambianţe. Apăsând Escape în lista cu sunetele disponibile, ambianţa nu va mai fi schimbată ca şi cum ar fi fost apăsat Enter-ul. (20 ianuarie 2013)

Din "To Do List" aş mai aminti necesitatea implementării posibilităţii de a juca online fără portul 9995 UDP forwardat, fapt realizabil ori prin utilizarea metodei UDP Whole Punch-up, ori prin crearea unui server special pentru table (un .EXE micuţ plasat pe un server Windows care să preia şi să transmită de la un jucător la altul informaţiile). Cea de-a doua metodă va fi probabil mai comodă şi mai avantajoasă, Aurel a şi găsit deja unde să fie plasat gratuit un astfel de mini-server pentru table. Desigur că posibilitatea clasică de conectare directă peer to peer va rămâne disponibilă şi în viitor.

Dacă descoperă cineva buguri, aştept notificări aici. :)

Descarcare ultima versiune de la link-ul urmator:
Download ultima versiune a Pontes Backgammon (13.0 MB)

Scris: 19 Feb 2013, 12:23
de I Tichir
Am un laptop Asus cu o singura tasta insert, cea de pe blocul numeric, astfel ca, daca o apas, considera ca am luat piesa. Nu ma impiedica sa joc, ma gandeam, doar, ca se pot intalni cu aceasta situatie si alti utilizatori.

Scris: 19 Feb 2013, 21:23
de Manu
Inseamna ca tasta 0 a blocului numeric, cea care ia piesa in versiunea actuala de Pontes Backgammon, este folosita si pentru alte lucruri si atunci nu mai este convenabila.
Eu sunt convins ca ai si alta tasta insert, aceea este considerata tasta Insert sau tasta JAWS doar cu JAWS pornit. Cei care nu folosesc JAWS ar trebui totusi sa aiba un Insert pe undeva.
Am scris acum in "To Do List" sa implementez posibilitatea de a dezactiva acea tasta ca fiind considerata luare piesa. Probabil ca intr-un mod tacit o dezactivare a ei doar pentru cei interesati in mod special.
O solutie ar mai fi sa setezi JAWS in Basics la Keyboard Layout pe Laptop, atunci insert va fi tasta Caps Lock, tasta pe care jocul nu ar mai considera-o ca fiind pentru luare piesa.

O intrebare pentru cei care au dat de tema Pontes Backgammon Modern: sunt in regula sunetele pentru a fi considerata o tema implicita? Sau altfel formulat, a setat cineva ca tema de sunete implicita tema clasica dupa instalarea versiunii 1.57?

Scris: 20 Feb 2013, 13:54
de I Tichir
Am tasta pause, care apasata impreuna cu FN devine tasta insert, dar jocul nu o vede insert. Am Jaws-ul in modul laptop, dar in joc, nu considera capslock ca fiind insert. Imi place noul fundal, desi nici celalalt nu era rau. Daca ar fi sa aleg, si eu , as prefera sa aud fiecare tasta cand este apasata in timp ce partenerul imi scrie un mesaj.

Scris: 20 Feb 2013, 15:15
de Manu
Nu ma refeream neaparat la fundal, ci la sunetul de luare / punere piesa, aranjare / rasturnare tabla.

Ciudata tastatura la acel laptop... :)

Scris: 22 Feb 2013, 07:01
de Mira
Mi-am instalat şi eu ultima versiune de table, sunetele mi se par excelente, îţi dau senzaţia că joci cu tabla în faţă.
:)

Scris: 27 Mar 2013, 03:16
de Manu
In ultimele zile m-am ocupat de statisticile si clasamentele online, cele rezultate in urma jocurilor de table duse pana la capat sau abandonate.

Statisticile sunt acum mult mai clare, la cele individuale aparand si numarul de partide pierdute, nu doar cele castigate, numarul de partide abandonate, durata medie a unui joc in minute si secunde si altele.

Cu ocazia lucrului la statistici si clasamente, am descoperit si un tip de frauda la care nu ma gandeam: cativa jucatori turci s-au hotarat sa joace partide pentru a face puncte abandonand dupa cateva mutari. Erau astfel si cate 150 de partide terminate prin abandon intre doi aceiasi jucatori la un interval de cate un minut, partide in care unul tot facea puncte pentru Best score list.
Am taiat toate jocurile care apareau ca abandon mai mult de doua ori in aceeasi zi intre doi aceiasi jucatori. Cei doi de pe primul loc, Senansalmanli si Hecizakir aveau jucate intre ei cate 600 si ceva de astfel de partide de caciula, au cazut acum cateva pozitii in top 15. Nu imi dau seama cum au avut rabdare de asa ceva... :)

La partea de Best Scores Lists se poate scrie acum si un nickname pentru a vedea pozitia in clasament, daca acesta nu este in top 15.
Apare astfel despre X ca este pe pozitia 150 sa zicem, cu o pozitie deasupra fiind Y cu un numar N de puncte. Astfel oricine isi poate da seama cat mai are pentru a avansa o pozitie in clasament.
Pagina cu clasament a trebuit neaparat refacuta, din cauza numarului mare de inregistrari in baza de date, cu sistemul de interogari anterior dura deja in jur de un minut generarea tabelelor, executandu-se cate o interogare intr-o bucla pentru fiecare jucator
Acum nu dureaza decat vreo 200 de milisecunde, o singura interogare per tabel, restul intamplandu-se in cate un array asociativ.

Alte noutati, poate mai putin importante pentru cei care intra pe aici ar fi:
- adaugarea limbii maghiare, traducere de Tanko Csaba;
- actualizare traduceri in italiana de Carmen la traducerea lui Claudio Garanzini, si in croata de Igor Zelenika.

Scris: 27 Mar 2013, 11:39
de Ghita Potra
Mulţumim încă o dată pentru tot. Nu ştiu dacă am procedat corect, dar în unul din topuri nu m-am regăsit, eram curios pe ce loc sunt la jocurile online.
:)