Pagina 4 din 7
Scris: 06 Iun 2011, 01:34
de CarmenT
Salut,
In ultima vreme am tot jucat cu computerul si am avut des o problema: de multe ori dadeam de pilda 4-2 si voiam sa fac poarta in casa. Luam piesa de pe 8 si o mutam pe 4, cu intentia de a lua piesa de pe 6 si sa o aduc tot pe 4. Dar in momentul cand dadeam spatiu, ca sa lipesc prima piesa (de pe 8 pe 4), se lipea piesa si imediat se selecta din nou, ca si cand as fi apasat de doua ori spatiu. Nu cred ca e din cauza tastaturii mele, caci este singurul caz cand se intampla asa ceva. Mai degraba cred ca e o problema undeva in joc, ca atunci cand se apasa spatiu pentru a depune piesa, acesta este interpretat ca doua spatii succesive.
A mai avut cineva aceeasi problema?
Scris: 08 Iun 2011, 01:28
de Manu
Cred ca nu se poate intampla si la altii, practic jocul, modul in care a fost programat, nu face distinctie intre ceea ce muti, aceleasi functii de mutare se utilizeaza indiferent de zaruri. Probabil ca e prea sensibil modul de input de la tastatura si daca iti tremura putin degetul de bucurie ca poti face o poarta in casa, i se pare ca tu de fapt vrei sa mergi mai departe cu aceeasi piesa.
Luand-o mai in serios, voi pune pentru versiunea urmatoare un mic delay de vreo 50 milisecunde dupa lasarea piesei din mana, astfel incat sa nu se mai poata intampla nici din greseala.
Nu ti s-a intamplat decat stric la zaruri 4, 2?
Este chiar ciudat fenomenul...
Scris: 09 Iun 2011, 02:27
de CarmenT
De obicei am observat ca se intampla cand dadeam duble sau chestii gen 4-2, 6-4.
Pe cand putem astepta noua varianta?
E foarte tare versiunea noua pe care am instalat-o. Merci mult pentru eforturile ce le-ai facut sa creezi jocul. Pe mine chiar m-a prins tare. Din pacate nu am atata timp cat mi-ar place sa stau sa joc!
Scris: 10 Iun 2011, 01:09
de Manu
Da, pauza aceea de 50 de milisecunde va rezolva totul, fara sa se simta la mana, practic un astfel de interval nu este perceptibil.
Am dat varianta noua cu nivelul difficult si cel adventures la trei persoane care joaca si offline, astfel fiind posibila verificarea acestei laturi inainte de varianta finala 1.1. Astept dupa versiunea 1.1 a BGT, nu cred ca are sens pana atunci sa mai scot o versiune de Backgammon.
Am mai facut ca titlul ferestrei sa fie de tipul: Pontes Backgammon 1.1, registered to John Smith, astfel pare mai personalizat jocul.
Astept sa vad ce fac cu verbalizarea de catre JAWS, NVDA, Window-Eyes etc.
In urma tuturor acestor lucruri cred ca jocul poate fi considerat incheiat si va trebui demarat altul, ceva mai dinamic, un box online, ori un simulator, sau asa ceva, om mai vedea...
Scris: 13 Iun 2011, 19:04
de CarmenT
Ok, astept si eu varianta cu pauza de 50 milisecunde. Saptamana asta in jocul cu domnul Potra am avut aceeasi problema, in momentul cand am dat un 2-1 de data asta. In loc sa acopar doua piese, a trebuit sa mut una inca un pas in plus.
Clar ca m-a prins descoperita si nu m-a iertat!!!
Scris: 13 Iun 2011, 21:32
de Manu
Ti-am trimis fisierul central exe ca sa il inlocuiesti pe cel actual de la tine din Program Files, Pontes Games, Pontes Backgammon.
Am recompilat cu un delay de 100 milisecunde la fiecare actiune cu tasta spatiu, sa vedem daca astfel se rezolva problema.
Cred ca la tine tastatura e foarte sensibila, probabil ca are frecventa mare la repetarea caracterelor prin mentinerea unei taste apasate, sau nu se prea face diferenta intre key_down si key_pressed.
Procesoarele astea de a doua generatie calculeaza atat de repede incat nu se face un delay de la sine, totul se desfasoara in maxim cateva milisecunde, calculele daca e mutare valabila, rearanjarea tablei prin schimbarea unor variabile din cateva array-uri etc.
Sunt curios daca astfel e rezolvabila problema, ori trebuie cautata o alta solutie.
Versiunea 1.1 a Pontes Backgammon
Scris: 14 Aug 2011, 18:31
de Manu
A aparut versiunea 1.1 a Pontes Backgammon.
Ce e nou?
- A fost adaugat un nivel dificil in jocurile contra calculatorului.
- Au fost adaugate cinci nivele tip aventura contra calculatorului: Computerul are doar duble, Jucatorul are doar duble, Computerul sau jucatorul are doar 6 6 si ambii au doar duble.
- Acum numele celui care a inregistrat jocul apare si in titlul ferestrei principale.
- Apasand tasta F, se poate afla cate puncte de zar sunt necesare pentru a scoate toate piesele teoretic. De exemplu, avand o piesa pe pozitia 24, sunt necesare 24 de puncte pentru a o scoate de pe tabla. Avand la momentul eliminarii pieselor de catre final doua piese pe 2 si doua pe 6, sunt necesare cel putin 14 puncte de zar pentru a scapa de ele.
- Apasand tasta D, se poate afla totalul de puncte de zar stranse de la inceputul partidei. De asemenea se anunta si numarul de duble dat de cei doi jucatori.
- Tasta E anunta eficienta relativa la punctele de zar avute pana la momentul respectiv. Eficienta este de 100% atata vreme cat nu a fost lovita o piesa si intoarsa in casa adversa. Sunt necesare teoretic 167 de puncte de zar pentru a termina jocul, dar daca de exemplu o piesa este scoasa din casa proprie de pe 5 si intra in casa adversa la 3, inseamna o intoarcere de 17 pozitii, aproximativ 10% din totalul de puncte necesare, astfel eficienta scade la aproximativ 90%.
- Tasta A anunta media de zar pentru fiecare jucator. La dubla se considera 4 zaruri. Daca se incepe de exemplu cu 6 4, media este 5, iar daca a doua mana este 2 2 media devine 3, aceasta pentru ca au fost considerate 6 zaruri cu un total de 18 puncte.
- Tot la tasta A, dupa media de zar, se mai anunta si numarul de aruncari de zar pentru cei doi jucatori.
- A fost schimbat sistemul de inregistrare / licentiere. Tot cei care au cumparat tablele au primit noua cheie de deblocare, aceasta fiind valabila pentru toate calculatoarele personale. In caz ca o cheie este detectata de sistem ca folosita in mai multe locatii de utilizatori diferiti, datele de inregistrare vor fi blocate, copiile respective de Pontes Backgammon trecand automat in modul demonstrativ.
- In fisierele TXT cu istoricul fiecarei partide se salveaza de acum si statistica partidei: durata, numarul dublelor, eficienta etc.
- Au fost fixate mai multe erori descoperite de-a lungul timpului.
Pentru a downloada ultima versiune, accesati linkul urmator:
Pontes Backgammon 1.1
Site-ul jocului, unde se pot vedea clasamente, statistici si multe altele, este la:
www.backgammon.pontes.ro
Noutati table
Scris: 13 Oct 2011, 17:55
de Manu
Se lucreaza la versiunea 2.0 a Pontes Backgammon, deja am mai finisat anumite parti care mi s-au parut mie ca ar necesita atentie, desi nu par la prima vedere modificari / adaugiri necesare.
Sper ca in curand sa fie valabila si interfata grafica intr-o versiune beta.
Pana una alta, nu pot sa nu mentionez cate ceva despre fenomenul turc in ceea ce priveste tablele. Se pare ca in Turcia toata lumea stie sa joace table, de ceva vreme ma tot rugau sa le dau gratuit jocul ca ar fi multi doritori acolo.
Au tot asteptat apoi crackul care nu a mai aparut, desi a fost cerut pe Black Operations si se discuta despre o metoda intr-un grup inchis pe Klango.
Acum au lasat rabdarea la o parte si s-au apucat sa cumpere, in ultimele doua saptamani au aparut 9 turci care joaca destul de mult, spun asta pentru ca acum merita sa se incerce sectiunea joins si fara o discutie in prealabil cu un partener, cam tot timpul cineva asteapta. Pana acum americanii si alti occidentali care au mai luat tablele preferau sa joace varianta Offline, de vazut aici englezul cu nickname CFlat care in clasamentul offline este pe primul loc detasat, a jucat in jur de 400 de partide contra calculatorului.
Pentru ca sunt nickname-uri exotice si pentru a fi recunoscuti, ei fiind si jucatori buni, ii mentionez pe turcii care au luat pana azi: cagriartan, cinezre, alper, espiye, gezgin, kuralsiz, zekikocak, mukremin si rifat.
Daca ar mai fi sugestii pe care sa le iau in calcul pentru versiunea 2.0, nu ar fi rau sa fie aici mentionate, tin ca acest joc sa fie foarte bine finisat, finisajul fiind atuul lui.
Scris: 05 Noi 2011, 19:13
de Manu
In cele din urma, inainte de 2.0 am scos o versiune 1.2 de tranzite, mai ales pentru traductibilitate in alte limbi.
A aparut o noua versiune a Pontes Backgammon: 1.2.
Intr-un final, jocul este si in limba romana.
Exista limba romana cu diacritice si limba romana fara diacritice, asta pentru ca sunt probleme cu citirea diacriticelor de catre unele voci.
Pe Windows 7 am testat cu Simona si cu Ioana care citesc bine, Carmen si ESpeak nu citesc diacriticele. De aceea se poate alege dintre romana cu diacritice si romana fara diacritice.
Problema va fi rezolvata in viitor astfel incat sa functioneze bine si cu ESpeak sau Carmen cu diacritice.
Modificari in 1.2 din 6 noiembrie 2011:
1. Se pot scoate piese in final si cu tasta virgula de pe blocul numeric, cea care la JAWS este considerata Delete. (19 octombrie 2011)
2. Tastele Home si End sar direct la extremele tablei si cand este randul partenerului online. (21 octombrie 2011)
3. Alt + F4 pentru a inchide jocul functioneaza si in locul de asteptare dupa un partener gazda si in alte locuri unde era necesara apasarea tastei Escape pentru a iesi. (21 octombrie 2011)
4. Se poate schimba viteza vocii si in meniuri apasand F7 si F8, nu doar in timpul partidei. (21 octombrie 2011)
5. Tasta Tab anunta statusul inregistrarii jocului. De exemplu daca se anunta "In mod conectat Nu, in mod deconectat Da", inseamna ca jocul nu functioneaza pentru partidele online, fapt care poate fi din cauza unei erori de autentificare pe server la pornirea jocului, fapt care ar necesita un restart. (21 octombrie 2011)
6. A fost adaugat ceasul si in meniuri, se poate apasa oriunde F12 pentru a afla ora sau daca este activat din Setarile de sunet ceasul cu cuc, ora va fi anuntata automat din sfert in sfert. (22 octombrie 2011)
7. Music Player-ul este de acum valabil si in locul de asteptare dupa o partida gazduita. (22 octombrie 2011)
8. Control + W anunta pe litere numele partenerului de joc. W il spune simplu. (22 octombrie 2011)
9. De acum se poate schimba continutul folderului My Music si in timp ce jocul este pornit, pentru a crea noul playlist este suficient sa fie oprita muzica cu V si reinserat CD-ul cu X, ca la Winamp. (22 October 2011)
10. Volumul fundalului sau al music player-ului poate fi ajustat si in fereastra de instant chat. (22 octombrie 2011)
11. F1 deschide ajutorul Online oriunde, in meniuri, in Chat, nu doar in joc cum era pana acum. (22 octombrie 2011)
12. Suportul pentru alte limbi a fost implementat. De acum jocul este traductibil intr-un mod simplu, exista fisiere de tipul English.lng in folderul Languages din folderul jocului in Panoul de control. Mesajele pot fi chiar personalizate. [30 octombrie 2011)
13. A fost adaugata limba romana cu diacritice si limba romana fara diacritice. (01 noiembrie 2011)
14. Control + F11 activeaza optiunea pentru schimbarea limbii in timpul jocului. (02 noiembrie 2011)
15. Unele sunete se aud de acum pe pozitia corespunzatoare, de exemplu beepul care anunta ca o piesa este mutabila se aude ca si cum piesa l-ar produce. (03 noiembrie 2011)
16. A fost adaugata o noua optiune in Meniul principal: Alege ambianta. Se poate alege dintre: parc, padure, noapte, cafenea. Ambianta poate fi schimbata si in timpul unui joc cu Control + X. [04 noiembrie 2011)
17. Au fost rezolvate cateva probleme legate de anumite sunete.
18. Au fost fixate cateva buguri minore.
Download ultima versiune de Pontes Backgammon
Scris: 17 Noi 2011, 04:13
de Manu
Pe server este o versiune de table care nu apare ca noua, dar care are corectata problema diacriticelor, acum merg cu orice voce pe SApi5. De asemenea nu mai e nevoie sa fie pus JAWS pe sleep, programul verifica singur daca e JAWS pornit si rezolva problema.
M-am grabit sa rezolv cele doua probleme inainte de aparitia urmatoarei versiuni, asta pentru ca ieri a aparut BGT 1.1, iar de acum unele lucruri sunt posibile altfel.
Am inclus de asemenea limba turca la instalare si in joc.
Vorbeste deja si JAWS, dar aici mai e de lucrat... nu am posibilitatea la screen readere sa verific daca sunt in curs de vorbire, practic nu se poate determina nicicum o proprietate is_speaking cum se poate la SApi5, iar asa cand muta calculatorul treaba se desfasoara intr-un ritm predefinit, nu in functie de viteza voci.
Sunt multe lucruri care vor putea fi de acum folosite... abia astept sa ma apuc de treaba...
Poate incearca cineva vocile romanesti... Carmen cel putin, pe care am pus-o demo, citeste acum corect textul in limba romana.
Scris: 17 Noi 2011, 14:26
de I Tichir
L-am testat si merge foarte bine si diacriticele sunt citite corect. As vrea sa se poata alege ca la fundal sa nu fie nici un sunet. Ca un amuzament, cineva zicea ca, deoarece, la noi se obisnuieste sa se joace table in fata blocului, ar fi interesant si un astfel de fundal: copii care bat mingea, masini si oameni care trec si eventual mame care isi chiama copiii la masa.
Scris: 17 Noi 2011, 20:25
de Mira
Imi place mult varianta de fundal pe care ai propus-o, cea cu sunete inregistrate din fata blocului. E intr-adevar tipic romaneasca.Sunt plecata la un voluntariat in Spania, si de cand sunt aici nu am auzit nici o mamica sau tatic strigandu-si copilasii acasa de la joaca, iar ei cerandu-le permanent sa ii mai lase cinci minute.
As fi foarte incantata sa am un asemenea fundal, asa, timp de cateva minute, cat dureaza un joc de table, voi trai cu senzatia ca sunt acasa, in apartamentul meu.
Scris: 17 Noi 2011, 23:01
de Manu
Ar trebui sa cautam, eventual sa cream un astfel de fundal. Important e sa nu devina obositor cu mamica care sa isi cheme copilasul la fiecare 30 de secunde, ci cumva sa fie aleatorie treaba. Acest lucru presupune putin in plus, adica fundalul sa fie compus din mai multe sunete, cel cu mamica de exemplu sa intervina aleatoriu dupa mai multe minute.
Scris: 18 Noi 2011, 17:59
de NicusorNeag
Sau joci table, sau asculti copiii si mamicile?
Scris: 21 Noi 2011, 16:03
de I Tichir
Si una si alta, pentru ca joci table in romania! A fost doar o idee pentru amuzament si sper ca Manu nu o sa-si piarda prea mult vremea cu ea. Insist asupra obtiunii de "none" la fundal.