Platforma CE pentru solutionarea online a litigiilor,
Moderator: Manu
Platforma CE pentru solutionarea online a litigiilor,
Salut. As vrea sa va anunt ca s-a lansat oficial platforma creata de Comisia Europeana, privind solutionarea litigiilor legate de cumparaturile online in Uniunea Europeana. Link-ul unde puteti sa o vedeti si utilizati este:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/? ... load=false
Este relativ accesibila pentru nevazatori, dar din pacate nu exista nimic facut in sensul acesta pentru slab vazatori.
Daca gasiti probleme legate de accesibilitatea cu cititoarele de ecran, va rog sa imi spuneti, pentru ca inca se mai lucreaza la ameliorare, chiar daca a fost lansata oficial.
Spor la depus reclamatii daca aveti!
Carmen
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/? ... load=false
Este relativ accesibila pentru nevazatori, dar din pacate nu exista nimic facut in sensul acesta pentru slab vazatori.
Daca gasiti probleme legate de accesibilitatea cu cititoarele de ecran, va rog sa imi spuneti, pentru ca inca se mai lucreaza la ameliorare, chiar daca a fost lansata oficial.
Spor la depus reclamatii daca aveti!
Carmen
Re: Platforma CE pentru solutionarea online a litigiilor,
Super! Sa speram ca va fi si functiona. Am citit pe el:
Dispute resolution bodies are currently not available on this site for some sectors and in the following countries: Croatia, Germany, Lithuania, Luxembourg, Malta, Poland, Romania, Slovenia, Spain As a consumer you might not be able to use this site to solve your dispute with traders in these countri
Aa, am vazut ca este tradus si in romana:
Sistemul nu conține în prezent entități de soluționare pentru anumite sectoare și pentru următoarele țări: Croația, Germania, Lituania, Luxemburg, Malta, Polonia, România, Slovenia, Spania. Prin urmare, este posibil să nu puteți utiliza acest site pentru a soluționa un litigiu cu un comerciant care are sediul într-una dintre aceste țări.
Am facut click pe "Sunt consumator". In primul rand e rau ca acel link nu deschide o noua pagina. Drept urmare nu am putut sa iti trimit direct adresa paginii cu formularul ci a trebuit dupa cum vezi sa iti spun pe ce link am facut click.
Apoi, a doua intrebare din formular este neclara:
"Reclamația dvs. se referă la un produs sau la un serviciu cumpărat on-line?"
Daca cineva a raspuns la un mesaj spam primit prin email si apoi a urmat indicatiile din acel mesaj de reclama si a facut o cumparare, este sau nu considerata achizitie online? Eu zic ca este, fiindca se face prin internet. Chiar m-ar interesa raspunsul fiindca i-as putea recomanda cuiva sa foloseasca acest site ca sa rezolve o problema pe care o are cu un comerciant.
Ma intreb insa ce poate face UE din moment ce pana acum nici Autoritatea pentru protectia consumatorilor si nici politia romana nu a putut face nimic impotriva unei firme care doar incaseaza bani si nu trimite produsele comandate...
Sper ca cei care administreaza acel site nu fac doar atat ca trimit cazul spre rezolvare catre ANPC, fiindca atunci e apa de ploaie.
Hmm, am completat primul formular ca sa vad daca e OK mai departe, si in pagina urmatoare am citit:
"Vă rugăm să introduceți cât mai multe informații posibile cu privire la comerciantul de la care ați achiziționat produsul sau serviciul. Acest lucru este necesar pentru a asocia reclamația cu firma pârâtă.
De ce avem nevoie de aceste informații?
Pentru a vă propune entități de soluționare a litigiilor cât mai potrivite cazului dvs"
Hmm, asta nu suna bine deloc fiindca imi pare ca site-ul vrea in final doar sa ne indice cu care autoritati incompetente si corupte din Romania vrem sa colaboram, nu sa ne rezolve problema.
Am deschis si formularul in care trebuie introduse datele comerciantului si am vazut ca se cere obligatoriu atat adresa de email cat si adresa site-ului. Si nu inteleg de ce amandoua sunt obligatorii. Daca cineva a facut cumpararea doar prin email si nu stie care este site-ul comerciantului? Sau daca comerciantul nu are site ci isi promoveaza afacerea doar prin email ca in cazul amintit de mine mai sus? Sau daca cumpara de pe un site dar nu gaseste adresa de email?
Si aici m-am oprit, fiindca din cauza faptului ca site-ul foloseste Javascript si nu deschide noi ferestre la apasarea Shift+Enter pe un link, ci deschide linkul in aceeasi pagina in mod fortat si stupid, am inchis fereastra curenta crezand ca ma asteapta fereastra anterioara, dar ghinion, ca era doar o singura fereastra.
Dispute resolution bodies are currently not available on this site for some sectors and in the following countries: Croatia, Germany, Lithuania, Luxembourg, Malta, Poland, Romania, Slovenia, Spain As a consumer you might not be able to use this site to solve your dispute with traders in these countri
Aa, am vazut ca este tradus si in romana:
Sistemul nu conține în prezent entități de soluționare pentru anumite sectoare și pentru următoarele țări: Croația, Germania, Lituania, Luxemburg, Malta, Polonia, România, Slovenia, Spania. Prin urmare, este posibil să nu puteți utiliza acest site pentru a soluționa un litigiu cu un comerciant care are sediul într-una dintre aceste țări.
Am facut click pe "Sunt consumator". In primul rand e rau ca acel link nu deschide o noua pagina. Drept urmare nu am putut sa iti trimit direct adresa paginii cu formularul ci a trebuit dupa cum vezi sa iti spun pe ce link am facut click.
Apoi, a doua intrebare din formular este neclara:
"Reclamația dvs. se referă la un produs sau la un serviciu cumpărat on-line?"
Daca cineva a raspuns la un mesaj spam primit prin email si apoi a urmat indicatiile din acel mesaj de reclama si a facut o cumparare, este sau nu considerata achizitie online? Eu zic ca este, fiindca se face prin internet. Chiar m-ar interesa raspunsul fiindca i-as putea recomanda cuiva sa foloseasca acest site ca sa rezolve o problema pe care o are cu un comerciant.
Ma intreb insa ce poate face UE din moment ce pana acum nici Autoritatea pentru protectia consumatorilor si nici politia romana nu a putut face nimic impotriva unei firme care doar incaseaza bani si nu trimite produsele comandate...
Sper ca cei care administreaza acel site nu fac doar atat ca trimit cazul spre rezolvare catre ANPC, fiindca atunci e apa de ploaie.
Hmm, am completat primul formular ca sa vad daca e OK mai departe, si in pagina urmatoare am citit:
"Vă rugăm să introduceți cât mai multe informații posibile cu privire la comerciantul de la care ați achiziționat produsul sau serviciul. Acest lucru este necesar pentru a asocia reclamația cu firma pârâtă.
De ce avem nevoie de aceste informații?
Pentru a vă propune entități de soluționare a litigiilor cât mai potrivite cazului dvs"
Hmm, asta nu suna bine deloc fiindca imi pare ca site-ul vrea in final doar sa ne indice cu care autoritati incompetente si corupte din Romania vrem sa colaboram, nu sa ne rezolve problema.
Am deschis si formularul in care trebuie introduse datele comerciantului si am vazut ca se cere obligatoriu atat adresa de email cat si adresa site-ului. Si nu inteleg de ce amandoua sunt obligatorii. Daca cineva a facut cumpararea doar prin email si nu stie care este site-ul comerciantului? Sau daca comerciantul nu are site ci isi promoveaza afacerea doar prin email ca in cazul amintit de mine mai sus? Sau daca cumpara de pe un site dar nu gaseste adresa de email?
Si aici m-am oprit, fiindca din cauza faptului ca site-ul foloseste Javascript si nu deschide noi ferestre la apasarea Shift+Enter pe un link, ci deschide linkul in aceeasi pagina in mod fortat si stupid, am inchis fereastra curenta crezand ca ma asteapta fereastra anterioara, dar ghinion, ca era doar o singura fereastra.
Re: Platforma CE pentru solutionarea online a litigiilor,
Am mai vazut si ca adresa paginii este foarte ciudata. Foarte lunga, asa ca sa nu o tina nimeni minte si cu mult text dupa primul /. Am incercat sa accsez doar:
https://webgate.ec.europa.eu
dar s-a afisat urmatoarea pagina:
Request Error (invalid_request)
Your request could not be processed. Request could not be handled
This could be caused by a misconfiguration, or possibly a malformed request.
For assistance, contact your network support team.
https://webgate.ec.europa.eu
dar s-a afisat urmatoarea pagina:
Request Error (invalid_request)
Your request could not be processed. Request could not be handled
This could be caused by a misconfiguration, or possibly a malformed request.
For assistance, contact your network support team.
Re: Platforma CE pentru solutionarea online a litigiilor,
Poti incerca adresa webgate.ec.europa.eu/odr/. Eu pusesem linkul direct catre pagina in limba romana, de aceea era asa lunga. E drept ca ar fi mai indicata o adresa care sa fie usor de retinut, dar se pare ca ei prefera sa utilizeze siteul Comisiei, punand doar numele aplicatiei la final.
La intrebarea cu achizitia facuta pornind de la e-mail, pot sa zic ca da, e considerata achizitie on-line. Intrebarea e oarecum capcana, caci daca vei spune nu, sistemul te va anunta ca poti depune reclamatii doar pentru bunuri cumparate on-line.
Cand spune ca sistemul va recomanda entitatile care vor fi mai potrivite pentru tratarea cazului, se refera la faptul ca tinand cont de tara de provienienta a consumatorului si comerciantului si de sectorul in care s-a facut tranzactia, sistemul va recomanda unul dintre organismele inregistrate in baza de date, dar cumparatorul este liber sa caute un alt organism daca considera ca nu a primit sugestia potrivita.
Cand depui o reclamatie, ai posibilitatea de a alege consumatorul din baza de date cu comerciantii inregistrati pe site. Trebuie sa scrii primele cateva litere din denumirea acestuia si se va afisa o lista cu comerciantii care au numele incepand cu acele litere. Daca nu gasesti comerciantul inregistrat, atunci va trebui sa introduci obligatoriu si adresa sa web, caci practic tu vei inregistra comerciantul in baza de date. Daca iti lipseste informatia, atunci te poti adresa punctului national de contact din Romania (care nu exista inca) si acesta ar trebui sa iti spuna ce e de facut.
In mod normal, comerciantii se inscriu de buna voie pe site, dar cred ca acest lucru e valabil doar pentru marii comercianti. Sincer, si eu ma indoiesc ca cei care vand on-line doar cu scopul de a profita de cumparatori, vor fi deacord sa se supuna regulilor acestei platforme.
De pilda, wizzair s-a inscris deja pe platforma si imi imaginez ca a facut-o. deoarece vrea sa evite ca viitorii clienti sa mearga in justitie pentru vreo problema legata de achizitii. Ei vor recomanda cumparatorilor care-i contacteaza sa isi rezolve vreo nemultumire, sa apeleze la platforma. Ma gandesc ca aceasta ii va scuti pe ei sa piarda timp cu discutiile cu clientii nemultumiti.
In Romania nu exista inca nici punct national de contact, nici autoritate competenta, care sa evalueze entitatile ce trateaza cazurile si nici entitatile in sine. Stiu insa ca exista posibilitatea de a obtine finantare pentru aceste entitati de solutionare a reclamatiilor, asa ca probabil ca dupa ce se va face putina publicitate, vor incepe sa apara si in Romania aceste organisme de solutionare...
La cum e realizat siteul, crezi ca se poate face ca acesta sa deschida pagina noua daca facem shift + enter? Am sa cer acest lucru si sper sa fie realizabil.
Merci mult pentru observatiile facute si, daca mai ai alte idei, nu ezita sa le scrii aici.
Carmen
La intrebarea cu achizitia facuta pornind de la e-mail, pot sa zic ca da, e considerata achizitie on-line. Intrebarea e oarecum capcana, caci daca vei spune nu, sistemul te va anunta ca poti depune reclamatii doar pentru bunuri cumparate on-line.
Cand spune ca sistemul va recomanda entitatile care vor fi mai potrivite pentru tratarea cazului, se refera la faptul ca tinand cont de tara de provienienta a consumatorului si comerciantului si de sectorul in care s-a facut tranzactia, sistemul va recomanda unul dintre organismele inregistrate in baza de date, dar cumparatorul este liber sa caute un alt organism daca considera ca nu a primit sugestia potrivita.
Cand depui o reclamatie, ai posibilitatea de a alege consumatorul din baza de date cu comerciantii inregistrati pe site. Trebuie sa scrii primele cateva litere din denumirea acestuia si se va afisa o lista cu comerciantii care au numele incepand cu acele litere. Daca nu gasesti comerciantul inregistrat, atunci va trebui sa introduci obligatoriu si adresa sa web, caci practic tu vei inregistra comerciantul in baza de date. Daca iti lipseste informatia, atunci te poti adresa punctului national de contact din Romania (care nu exista inca) si acesta ar trebui sa iti spuna ce e de facut.
In mod normal, comerciantii se inscriu de buna voie pe site, dar cred ca acest lucru e valabil doar pentru marii comercianti. Sincer, si eu ma indoiesc ca cei care vand on-line doar cu scopul de a profita de cumparatori, vor fi deacord sa se supuna regulilor acestei platforme.
De pilda, wizzair s-a inscris deja pe platforma si imi imaginez ca a facut-o. deoarece vrea sa evite ca viitorii clienti sa mearga in justitie pentru vreo problema legata de achizitii. Ei vor recomanda cumparatorilor care-i contacteaza sa isi rezolve vreo nemultumire, sa apeleze la platforma. Ma gandesc ca aceasta ii va scuti pe ei sa piarda timp cu discutiile cu clientii nemultumiti.
In Romania nu exista inca nici punct national de contact, nici autoritate competenta, care sa evalueze entitatile ce trateaza cazurile si nici entitatile in sine. Stiu insa ca exista posibilitatea de a obtine finantare pentru aceste entitati de solutionare a reclamatiilor, asa ca probabil ca dupa ce se va face putina publicitate, vor incepe sa apara si in Romania aceste organisme de solutionare...
La cum e realizat siteul, crezi ca se poate face ca acesta sa deschida pagina noua daca facem shift + enter? Am sa cer acest lucru si sper sa fie realizabil.
Merci mult pentru observatiile facute si, daca mai ai alte idei, nu ezita sa le scrii aici.
Carmen
IonPop scrie:Super! Sa speram ca va fi si functiona. Am citit pe el:
Dispute resolution bodies are currently not available on this site for some sectors and in the following countries: Croatia, Germany, Lithuania, Luxembourg, Malta, Poland, Romania, Slovenia, Spain As a consumer you might not be able to use this site to solve your dispute with traders in these countri
Aa, am vazut ca este tradus si in romana:
Sistemul nu conține în prezent entități de soluționare pentru anumite sectoare și pentru următoarele țări: Croația, Germania, Lituania, Luxemburg, Malta, Polonia, România, Slovenia, Spania. Prin urmare, este posibil să nu puteți utiliza acest site pentru a soluționa un litigiu cu un comerciant care are sediul într-una dintre aceste țări.
Am facut click pe "Sunt consumator". In primul rand e rau ca acel link nu deschide o noua pagina. Drept urmare nu am putut sa iti trimit direct adresa paginii cu formularul ci a trebuit dupa cum vezi sa iti spun pe ce link am facut click.
Apoi, a doua intrebare din formular este neclara:
"Reclamația dvs. se referă la un produs sau la un serviciu cumpărat on-line?"
Daca cineva a raspuns la un mesaj spam primit prin email si apoi a urmat indicatiile din acel mesaj de reclama si a facut o cumparare, este sau nu considerata achizitie online? Eu zic ca este, fiindca se face prin internet. Chiar m-ar interesa raspunsul fiindca i-as putea recomanda cuiva sa foloseasca acest site ca sa rezolve o problema pe care o are cu un comerciant.
Ma intreb insa ce poate face UE din moment ce pana acum nici Autoritatea pentru protectia consumatorilor si nici politia romana nu a putut face nimic impotriva unei firme care doar incaseaza bani si nu trimite produsele comandate...
Sper ca cei care administreaza acel site nu fac doar atat ca trimit cazul spre rezolvare catre ANPC, fiindca atunci e apa de ploaie.
Hmm, am completat primul formular ca sa vad daca e OK mai departe, si in pagina urmatoare am citit:
"Vă rugăm să introduceți cât mai multe informații posibile cu privire la comerciantul de la care ați achiziționat produsul sau serviciul. Acest lucru este necesar pentru a asocia reclamația cu firma pârâtă.
De ce avem nevoie de aceste informații?
Pentru a vă propune entități de soluționare a litigiilor cât mai potrivite cazului dvs"
Hmm, asta nu suna bine deloc fiindca imi pare ca site-ul vrea in final doar sa ne indice cu care autoritati incompetente si corupte din Romania vrem sa colaboram, nu sa ne rezolve problema.
Am deschis si formularul in care trebuie introduse datele comerciantului si am vazut ca se cere obligatoriu atat adresa de email cat si adresa site-ului. Si nu inteleg de ce amandoua sunt obligatorii. Daca cineva a facut cumpararea doar prin email si nu stie care este site-ul comerciantului? Sau daca comerciantul nu are site ci isi promoveaza afacerea doar prin email ca in cazul amintit de mine mai sus? Sau daca cumpara de pe un site dar nu gaseste adresa de email?
Si aici m-am oprit, fiindca din cauza faptului ca site-ul foloseste Javascript si nu deschide noi ferestre la apasarea Shift+Enter pe un link, ci deschide linkul in aceeasi pagina in mod fortat si stupid, am inchis fereastra curenta crezand ca ma asteapta fereastra anterioara, dar ghinion, ca era doar o singura fereastra.
Revin cu o intrebare. Am incercat si eu faza cu control + enter si am vazut ca nu functioneaza. Am incercat sa copiez linkul din pagina cu intrebarile eliminatorii, sa le zic asa, adica exact dupa ce dai click pe "sunt consumator" si cand incerc sa scriu linkul in pagina noua, imi deschide tot pagina principala. in schimb, daca merg un pas mai departe si incep cu introducerea datelor despre consumator, acolo pot copia linkul direct si mi-l deschide corect. care ar fi explicatia?
Si care e utilitatea deschiderii intr-o pagina noua?
Merci.
Carmen
Si care e utilitatea deschiderii intr-o pagina noua?
Merci.
Carmen
Explicatia este ca acea a doua pagina este de fapt tot prima pagina, doar ca un cod Javascript face sa se afiseze formularul, in loc ca el sa fie afisat intr-o noua pagina pentru care se poate face un bookmark sau care poate fi copiata si trimisa altcuiva.
Iar al doilea formular se deschide in propria lui pagina care are o adresa distincta si de aceea daca acea adresa este utilizata mai tarziu deschide pagina dorita.
Utilitatea deschiderii cu Shift+Enter intr-o fereastra noua este ca dupa ce utilizatorul a terminat de lucrat cu noua fereastra, fie ca ii este utila fie ca nu, se poate intoarce la pagina anterioara doar inchizand noua fereastra cu Control+F4 (Sau cu Alt+F4), iar avantajul major va fi ca focusul va fi tot acolo unde l-a lasat, adica pe linkul cu care a deschis noua fereastra, si apoi poate continua sa analizeze acea pagina daca vrea, fara sa mai fie nevoit sa gaseasca acel punct. In mod normal JAWS ar trebui sa revina la acel punct si daca se apasa Alt+Sageata stanga pentru a reveni la pagina anterioara, insa de multe ori chiar daca se revine la pagina anterioara, focusul se muta la inceputul paginii si este extrem de enervant sa se piarda timpul facand acelasi lucru, adica sa se caute linkul cu care s-a deschis pagina pentru a continua analizarea paginii mai departe.
In unele cazuri insa, tot datorita modului in care actioneaza scripturile javascript, cu alt+sageata stanga, adica cu butonul "back" nici nu se mai poate reveni la pagina anterioara, asa ca pentru siguranta este mai bine sa se deschida o noua fereastra, mai ales pe un site necunoscut.
Iar al doilea formular se deschide in propria lui pagina care are o adresa distincta si de aceea daca acea adresa este utilizata mai tarziu deschide pagina dorita.
Utilitatea deschiderii cu Shift+Enter intr-o fereastra noua este ca dupa ce utilizatorul a terminat de lucrat cu noua fereastra, fie ca ii este utila fie ca nu, se poate intoarce la pagina anterioara doar inchizand noua fereastra cu Control+F4 (Sau cu Alt+F4), iar avantajul major va fi ca focusul va fi tot acolo unde l-a lasat, adica pe linkul cu care a deschis noua fereastra, si apoi poate continua sa analizeze acea pagina daca vrea, fara sa mai fie nevoit sa gaseasca acel punct. In mod normal JAWS ar trebui sa revina la acel punct si daca se apasa Alt+Sageata stanga pentru a reveni la pagina anterioara, insa de multe ori chiar daca se revine la pagina anterioara, focusul se muta la inceputul paginii si este extrem de enervant sa se piarda timpul facand acelasi lucru, adica sa se caute linkul cu care s-a deschis pagina pentru a continua analizarea paginii mai departe.
In unele cazuri insa, tot datorita modului in care actioneaza scripturile javascript, cu alt+sageata stanga, adica cu butonul "back" nici nu se mai poate reveni la pagina anterioara, asa ca pentru siguranta este mai bine sa se deschida o noua fereastra, mai ales pe un site necunoscut.