si copii de9 ani pot intra pe pontes?
Moderator: Manu
si copii de9 ani pot intra pe pontes?
Salutare la toti si cei mici pot intra pe pontes? intreb pentru ca eu am9 ani si va intreb daca sa fiu fericit saun nu astept un raspuns de la voi cele bune.
-
- General de corp de armata
- Mesaje: 6070
- Membru din: 15 Oct 2007, 12:29
- Localitate: Cluj-Napoca
Re: si copii de9 ani pot intra pe pontes?
Cine este interesat de ceea ce se discută aici este binevenit indiferent de vârstă, cel puţin aşa cred eu.
Rezolvaţi online sute de şarade
Puteţi încerca şi Pontes Şarade, o aplicaţie pentru Android cu toate şaradele de pe acest forum
Puteţi încerca şi Pontes Şarade, o aplicaţie pentru Android cu toate şaradele de pe acest forum
Foarte frumos Razvi, felicitari ca te descurci bine la scoala. Vrei sa deschizi un topic unde sa ne povestesti cate ceva despre cum te-ai obisnuit la scoala, cum ai invatat braille, cum te intelegi cu colegii etc.? Cred ca ar fi interesant pentru alti copii care si-ar dori sa mearga la o scoala obisnuita si deasemenea pentru parintii care au copii mai mici si nu stiu cum sa procedeze cu ei pentru a nu fi nevoiti sa-i duca la internat.
Tu mai ai vreun rest de vedere?
Tu mai ai vreun rest de vedere?
bravo razvi. chiar te apreciez ca reusesti sa te descurci intr-o scoala normala. din punctul meu de vedere fiecare nevazator ar trebui sa fie integrat in invatamantul de masa. in acest fel se va obijnui cu cei care vad si nu ar avea probleme de socializare in viitor. dupa parerea mea scolile de nevazatori I obijnuiesc pe copii sa socializeze doar cu cei ca ei si cand vor iesi in lume nu o sa aiba abilitatile necesare pentru a se integra. adevarul este ca sunt multi care stau la scoala in internat si nu prea au contact cu lumea exterioara.
-
- Plutonier
- Mesaje: 155
- Membru din: 17 Mai 2008, 18:06
- Localitate: Bistrita
- Contact:
Salutare tuturor. Din punctul meu de vedere aceste scoli ar trebui sa nu mai existe si eventual sa fie transformate in institut ce vine in sprijinul nevazatorului la nevoie doar. Problema e in general dupa ce elevul termina cei 12 ani. Din pacate, multi nu reusesc sa faca fata la o facultate datorita lipsei abilitatilor de a comunica eficient cu cei din jur, nu ca nu ar fi destepti.
Toate cele bune!
Toate cele bune!
In esenta Bogdan are dreptate. Dar daca ati citit Mein Kampf cu siguranta ca in anumite privinte i-ati dat dreptate si lui Hitler. Nici lui nu ii placea sistemul parlamenter in care parlamentarii dormeau in sala in loc sa isi faca treaba, nici sistemul de invatamant in care se invatau lucruri fara legatura cu practica. Si nu ii placea nici faptul ca evreii erau proprietarii tuturor bancilor si a celor mai importante trusturi industriale, incat ei conduceau practic tara, iar nemtii munceau ca niste sclavi.
Cand nu ne place ceva putem lupta ca sa schimbam lucrurile, insa depinde cum o facem.
A fost o tampenie din partea lui Hitler sa decida sa ii omoare pe toti evreii asa la gramada, mai ales ca dupa un astfel de masacru aveau de pierdut cei mai saraci evrei, nu cei bogati care s-au putut muta din timp pe alte meleaguri.
Ca idee ar fi cat se poate de bine ca toti orbii sa fie integrati in sistemul de invatamant de masa, pentru a se integra mai bine in comunitate, pentru ca si comunitatea persoanelor valide sa fie in timp obisnuita cu handicapatii, pentru a putea opta sa urmeze scoli mai bune, eventual in domenii in care nu exista scoli speciale, insa cred ca mai intai acest lucru ar trebui sa poata fi posibil in practica pe scara larga si sa nu existe doar cateva exceptii de orbi care urmeaza scoli de masa.
Deci in concluzie liceele speciale nu ar trebui desfiintate ca o simpla decizie pe hartie, ci ar trebui sa dispara doar atunci cand orbii vor opta pentru alte scoli fiindca acolo le-ar fi asigurate conditii mai bune de invatamant, iar in liceele speciale nu ar mai ramane nimeni.
Pana atunci, de ce sa se desfiinteze ceva care exista cat de cat si sa fie inlocuit cu... nimic?
In multe orase din tara exista scoli de o calitate asemanatoare sau chiar mai slaba decat a scolilor speciale, atat doar ca in acele scoli nivelul de accesibilitate a invatamantului este si mai redus, sau sunt scoli in care orbii ar fi chiar foarte greu acceptati. Daca s-ar desfiinta cele cateva licee de orbi, atunci cei care locuiesc in acele orase nu ar mai putea face practic scoala deloc. Si nici nu ar considera multi ca este o pierdere prea mare dat fiind faptul ca in Romania exista si orbi care au titluri de doctorat care nu reusesc sa isi gaseasca un loc de munca nici pentru salariul minim pe economie.
Criticarea scolilor speciale are cam acelasi efect ca criticarea asociatiei nevazatorilor, adica niciunul.
Si intr-un caz si in celalalt critica nu are puterea sa schimbe calitatea serviciilor oferite, iar desfiintarea liceelor sau ANR nu ar fi ceva bun pentru comunitatea orbilor daca nu ar fi inlocuit de altceva mai bun.
Asa ca daca orbii vor sa faca o schimbare si sa ofere servicii mai bune decat ANR, ei pot sa infiinteze o asociatie ca Pontes sau o fundatie ca FCC, iar in domeniul invatamantului primii pasi ar trebui facuti pentru a promova si impune dreptul orbilor de a invata in scolile de masa si pregatirea profesorilor din scolile de masa pentru a putea oferi un act educational accesibil si pentru acestia. Abia dupa multa vreme ar putea fi oportuna desfiintarea scolilor speciale, insa acela nu ar trebui sa fie un scop in sine. Scopul ar trebui sa fie crearea, nu desfiintarea.
Daca cineva crede ca in prezent o scoala de masa este mai buna pentru el, adica il accepta si ii ofera un invatamant suficient de accesibil, este liber sa o urmeze si cred ca nu ar trebui sa il intereseze ca altii prefera sa urmeze o scoala mai slaba, fie ea speciala sau nu, fiindca probabil ca altii au alte nevoi si posibilitati.
Ce nu imi place mie este ca exista diverse interese, chiar pentru a folosi scolile speciale in alte scopuri, iar atunci cand se pune problema ca orbii sa invete in sistemul de invatamant de masa, imediat se pune problema desfiintarii scolilor speciale, or nu vad care este legatura. De ce sa nu poata invata orbii si in scoli de masa si in scoli speciale? De ce sa nu poata urma pana la un anumit nivel intr-o scoala de masa si apoi sa treaca la o scoala speciala sau invers, daca asa prefera?
Adevarul este ca dictatura comunista ne-a marcat profund si consideram si astazi ca totul trebuie sa vina de la stat, ca doar statul poate decide cum si ce invatam, ca trebuie sa tinem cont de titlurile si diplomele primite in sistemul de invatamant de stat chiar daca toata lumea stie ca are o calitate din ce in ce mai slaba, si nu doar in scolile speciale, si ca toata lumea trebuie sa invete exact in acelasi mod, adica la fel de prost.
Asta se datoreaza si faptului ca suntem slab pregatiti, si ca nu stim cum ar fi mai bine, asa ca pentru a nu ne simti dezavantajati cumva, sa stim macar ca toata lumea a invatat fix la fel, chestii inutile, dar toti la fel.
Ca o comparatie, in SUA exista multe scoli independente, adica private, si ce m-a mirat este ca chiar si astazi exista unele scoli separrate pentru baieti sau pentru fete, cam ca in urma cu sute de ani. Ei uite ca se poate si asa si inca intr-un stat putin mai dezvoltat decat Romania.
Pentru viitor cred ca ar fi normal nu sa se impuna ca toata lumea sa invete fix la fel, mai ales ca nu toata lumea are aceleasi preferinte si acelasi stil de invatare, iar orbii ar fi bine sa poata invata si in scoli speciale la zi, si in scoli speciale cu frecventa redusa, si in scoli speciale fara frecventa, si in scoli de masa cu diverse tipuri de frecventa, si intr-un sistem de invatamant la distanta, si cu profesori itineranti si orice alte tipuri ar fi preferate de public daca sistemul este unul viabil din punct de vedere financiar. Daca in final copilul stie tot ce stiu cei care urmeaza un invatamant "clasic" si are dezvoltate aceleasi abilitati, nu conteaza cum le-a obtinut.
Cand nu ne place ceva putem lupta ca sa schimbam lucrurile, insa depinde cum o facem.
A fost o tampenie din partea lui Hitler sa decida sa ii omoare pe toti evreii asa la gramada, mai ales ca dupa un astfel de masacru aveau de pierdut cei mai saraci evrei, nu cei bogati care s-au putut muta din timp pe alte meleaguri.
Ca idee ar fi cat se poate de bine ca toti orbii sa fie integrati in sistemul de invatamant de masa, pentru a se integra mai bine in comunitate, pentru ca si comunitatea persoanelor valide sa fie in timp obisnuita cu handicapatii, pentru a putea opta sa urmeze scoli mai bune, eventual in domenii in care nu exista scoli speciale, insa cred ca mai intai acest lucru ar trebui sa poata fi posibil in practica pe scara larga si sa nu existe doar cateva exceptii de orbi care urmeaza scoli de masa.
Deci in concluzie liceele speciale nu ar trebui desfiintate ca o simpla decizie pe hartie, ci ar trebui sa dispara doar atunci cand orbii vor opta pentru alte scoli fiindca acolo le-ar fi asigurate conditii mai bune de invatamant, iar in liceele speciale nu ar mai ramane nimeni.
Pana atunci, de ce sa se desfiinteze ceva care exista cat de cat si sa fie inlocuit cu... nimic?
In multe orase din tara exista scoli de o calitate asemanatoare sau chiar mai slaba decat a scolilor speciale, atat doar ca in acele scoli nivelul de accesibilitate a invatamantului este si mai redus, sau sunt scoli in care orbii ar fi chiar foarte greu acceptati. Daca s-ar desfiinta cele cateva licee de orbi, atunci cei care locuiesc in acele orase nu ar mai putea face practic scoala deloc. Si nici nu ar considera multi ca este o pierdere prea mare dat fiind faptul ca in Romania exista si orbi care au titluri de doctorat care nu reusesc sa isi gaseasca un loc de munca nici pentru salariul minim pe economie.
Criticarea scolilor speciale are cam acelasi efect ca criticarea asociatiei nevazatorilor, adica niciunul.
Si intr-un caz si in celalalt critica nu are puterea sa schimbe calitatea serviciilor oferite, iar desfiintarea liceelor sau ANR nu ar fi ceva bun pentru comunitatea orbilor daca nu ar fi inlocuit de altceva mai bun.
Asa ca daca orbii vor sa faca o schimbare si sa ofere servicii mai bune decat ANR, ei pot sa infiinteze o asociatie ca Pontes sau o fundatie ca FCC, iar in domeniul invatamantului primii pasi ar trebui facuti pentru a promova si impune dreptul orbilor de a invata in scolile de masa si pregatirea profesorilor din scolile de masa pentru a putea oferi un act educational accesibil si pentru acestia. Abia dupa multa vreme ar putea fi oportuna desfiintarea scolilor speciale, insa acela nu ar trebui sa fie un scop in sine. Scopul ar trebui sa fie crearea, nu desfiintarea.
Daca cineva crede ca in prezent o scoala de masa este mai buna pentru el, adica il accepta si ii ofera un invatamant suficient de accesibil, este liber sa o urmeze si cred ca nu ar trebui sa il intereseze ca altii prefera sa urmeze o scoala mai slaba, fie ea speciala sau nu, fiindca probabil ca altii au alte nevoi si posibilitati.
Ce nu imi place mie este ca exista diverse interese, chiar pentru a folosi scolile speciale in alte scopuri, iar atunci cand se pune problema ca orbii sa invete in sistemul de invatamant de masa, imediat se pune problema desfiintarii scolilor speciale, or nu vad care este legatura. De ce sa nu poata invata orbii si in scoli de masa si in scoli speciale? De ce sa nu poata urma pana la un anumit nivel intr-o scoala de masa si apoi sa treaca la o scoala speciala sau invers, daca asa prefera?
Adevarul este ca dictatura comunista ne-a marcat profund si consideram si astazi ca totul trebuie sa vina de la stat, ca doar statul poate decide cum si ce invatam, ca trebuie sa tinem cont de titlurile si diplomele primite in sistemul de invatamant de stat chiar daca toata lumea stie ca are o calitate din ce in ce mai slaba, si nu doar in scolile speciale, si ca toata lumea trebuie sa invete exact in acelasi mod, adica la fel de prost.
Asta se datoreaza si faptului ca suntem slab pregatiti, si ca nu stim cum ar fi mai bine, asa ca pentru a nu ne simti dezavantajati cumva, sa stim macar ca toata lumea a invatat fix la fel, chestii inutile, dar toti la fel.
Ca o comparatie, in SUA exista multe scoli independente, adica private, si ce m-a mirat este ca chiar si astazi exista unele scoli separrate pentru baieti sau pentru fete, cam ca in urma cu sute de ani. Ei uite ca se poate si asa si inca intr-un stat putin mai dezvoltat decat Romania.
Pentru viitor cred ca ar fi normal nu sa se impuna ca toata lumea sa invete fix la fel, mai ales ca nu toata lumea are aceleasi preferinte si acelasi stil de invatare, iar orbii ar fi bine sa poata invata si in scoli speciale la zi, si in scoli speciale cu frecventa redusa, si in scoli speciale fara frecventa, si in scoli de masa cu diverse tipuri de frecventa, si intr-un sistem de invatamant la distanta, si cu profesori itineranti si orice alte tipuri ar fi preferate de public daca sistemul este unul viabil din punct de vedere financiar. Daca in final copilul stie tot ce stiu cei care urmeaza un invatamant "clasic" si are dezvoltate aceleasi abilitati, nu conteaza cum le-a obtinut.
-
- Capitan
- Mesaje: 503
- Membru din: 12 Sep 2009, 21:00
- Localitate: Bucuresti
Ce bine ar prinde niste butoane de like pe aici.....
In primul rand, sunt de acord cu faptul ca nevazatorii ar trebui sa prinda incec incet curaj si sa se indrepte catre scolile obisnuite.(cei ce sunt capabili de acest lucru, bineinteles)
Eu nu sustin neaparat desfiintarea scolilor pentru nevei, dar faza e ca atata timp cat genul asta de scoli exista, majoritatea nevazatorilor vor merge acolo din comoditate, chiar daca ei au un nivel intelectual suficient de ridicat pentru a putea face fata tuturor situatiilor din mediul obisnuit.
Pe langa asta, dupa cum a spus si Bogdan, majoritatea persoanelor au mari probleme de adaptare in momentul cand au contact cu mediul hai sa-i zicem..... extern.
Plus ca de aici pleaca si o gramada de prejudecati din partea neveilor. Din pricina ca stau izolati in acele institutii speciale, obisnuiti sa aiba comportamente "orbesti", sa socializeze doar ei intre ei si cate si mai cate, se nasc acele prejudecati cum ca vazatorii sunt mai ceva ca Hitler, incredibil de rai si tot tacamul.
De asemenea, vazatorii nu vor putea sa ne cunoasca si sa ne mai inteleaga mai bine daca lumisoara asta micuta refuza sa iasa din cuibul asta unde ei se simt asa de bine.
Imi cer scuze daca anumite parti din postarea mea au sunat poate putin cam dur, dar am vrut sa punctez cam cum gandesc anumite categorii de persoane referitor la subiectul ce se discuta aici.
In primul rand, sunt de acord cu faptul ca nevazatorii ar trebui sa prinda incec incet curaj si sa se indrepte catre scolile obisnuite.(cei ce sunt capabili de acest lucru, bineinteles)
Eu nu sustin neaparat desfiintarea scolilor pentru nevei, dar faza e ca atata timp cat genul asta de scoli exista, majoritatea nevazatorilor vor merge acolo din comoditate, chiar daca ei au un nivel intelectual suficient de ridicat pentru a putea face fata tuturor situatiilor din mediul obisnuit.
Pe langa asta, dupa cum a spus si Bogdan, majoritatea persoanelor au mari probleme de adaptare in momentul cand au contact cu mediul hai sa-i zicem..... extern.
Plus ca de aici pleaca si o gramada de prejudecati din partea neveilor. Din pricina ca stau izolati in acele institutii speciale, obisnuiti sa aiba comportamente "orbesti", sa socializeze doar ei intre ei si cate si mai cate, se nasc acele prejudecati cum ca vazatorii sunt mai ceva ca Hitler, incredibil de rai si tot tacamul.
De asemenea, vazatorii nu vor putea sa ne cunoasca si sa ne mai inteleaga mai bine daca lumisoara asta micuta refuza sa iasa din cuibul asta unde ei se simt asa de bine.
Imi cer scuze daca anumite parti din postarea mea au sunat poate putin cam dur, dar am vrut sa punctez cam cum gandesc anumite categorii de persoane referitor la subiectul ce se discuta aici.
Stefan
Nu ai de ce sa iti ceri scuze. Ai spus foarte bine.
Solutia imi pare insa destul de hazlie. Adica tu spui ca ar fi mai bine ca statul sa nu ii mai ajute deloc pe orbi oferindu-le un mediu cat de cat accesibil pentru a invata, fiindca asta i-ar face pe orbi sa lase comoditatea si ei ar incepe sa caute solutii mai bune, scoli mai bune?
Eu cred ca in acel caz un numar mai mare de orbi decat in prezent ar urma o scoala de masa, dar numarul total de orbi care ar face o scoala s-ar reduce, fiindca cei care sunt intr-adevar foarte comozi ar putea prefera sa nu mai faca nicio scoala daca nu este suficient de comod. Si cand spun "comod" nu ma refer doar la lenea unora de a face eforturi, ci si la faptul ca unele familii nu au nici abilitatile nici cunostintele si nici posibilitatile materiale ca sa faca asa ceva.
Altfel ar fi daca toate scolile de masa ar fi in mod express obligate de lege, adica sa fie scris clar in lege ca ele sunt obligate sa primeasca handicapati, inclusiv orbi, si ca sunt obligate sa asigure un invatamant la fel de bun ca pentru persoanele valide, si legea sa nu fie doar o recomandare, adica sa spuna si ce sanctiuni primeste directorul scolii daca nu respecta legea.
Atunci ai sti ca probabil zeci de ani de acum inainte orbii vor fi primiti oricum cu neplacere in multe scoli, pana cand profesorii se vor invata cu ei, pana cand si profesorii vor invata in facultati cum se lucreaza cu elevi/studenti orbi, insa totodata ai sti ca totusi mai greu mai usor dar vei putea face exact scoala pe care vrei sa sa o urmezi. Suntem insa cam departe de a avea o astfel de situatie.
Solutia imi pare insa destul de hazlie. Adica tu spui ca ar fi mai bine ca statul sa nu ii mai ajute deloc pe orbi oferindu-le un mediu cat de cat accesibil pentru a invata, fiindca asta i-ar face pe orbi sa lase comoditatea si ei ar incepe sa caute solutii mai bune, scoli mai bune?
Eu cred ca in acel caz un numar mai mare de orbi decat in prezent ar urma o scoala de masa, dar numarul total de orbi care ar face o scoala s-ar reduce, fiindca cei care sunt intr-adevar foarte comozi ar putea prefera sa nu mai faca nicio scoala daca nu este suficient de comod. Si cand spun "comod" nu ma refer doar la lenea unora de a face eforturi, ci si la faptul ca unele familii nu au nici abilitatile nici cunostintele si nici posibilitatile materiale ca sa faca asa ceva.
Altfel ar fi daca toate scolile de masa ar fi in mod express obligate de lege, adica sa fie scris clar in lege ca ele sunt obligate sa primeasca handicapati, inclusiv orbi, si ca sunt obligate sa asigure un invatamant la fel de bun ca pentru persoanele valide, si legea sa nu fie doar o recomandare, adica sa spuna si ce sanctiuni primeste directorul scolii daca nu respecta legea.
Atunci ai sti ca probabil zeci de ani de acum inainte orbii vor fi primiti oricum cu neplacere in multe scoli, pana cand profesorii se vor invata cu ei, pana cand si profesorii vor invata in facultati cum se lucreaza cu elevi/studenti orbi, insa totodata ai sti ca totusi mai greu mai usor dar vei putea face exact scoala pe care vrei sa sa o urmezi. Suntem insa cam departe de a avea o astfel de situatie.
Iata ce scrie un articol pe care l-am citit azi in ziarul Bursa despre absolventii invatamantului de masa. Dupa cum se poate vedea situatia este putin spus dezastruoasa. Este nasol daca invatamantul special este chiar atat de slab incat unii orbi isi doresc ca el sa fie desfiintat pentru a fi obligati sa urmeze invatamantul de masa care este de o calitate... dupa cum puteti citi mai jos.
Absolvenţii de liceu sunt pregătiţi foarte bine pentru ... şomaj. Datele ultimilor patru ani demonstrează că aproximativ 45% dintre tinerii care au terminat un liceu nu reuşesc să-şi găsească un loc de muncă şi nici nu au posibilitatea să-şi continue studiile ajungând în cele din urmă la sediile Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă de unde aşteaptă ajutorul de şomaj.
Ministerul Educaţiei Naţonale a centralizat datele privind rezultatele probelor susţinute în cadrul simulării naţionale pentru examenul de Bacalaureat 2014, susţinută de elevii clasei a XI-a şi elevii clasei a XII-a. Cifrele pentru următorii doi ani sunt dezolante. Există o undă de speranţă că în următoarele luni aceşti elevi se vor dedica mai tare studiului, dar realitatea a dovedit că lucrurile nu stau deloc aşa. La simularea naţională a examenului de Bacalaureat, 36% dintre elevii clasei a XI-a au avut medii de peste 6, în timp ce la clasa a XII-a, 42% au reuşit să promoveze.
Aproximativ 200.000 de elevi termină anual liceul, 10% dintre aceştia nu se înscriu la examen din diferite motive, iar conform simulărilor jumătate dintre cei care susţin probele de Bacalaureat nu reuşesc să promoveze, astfel că în final între 100.000 şi 120.000 de tineri nu au nicio diplomă şi teoretic nu pot presta decât munci necalificate. Experienţa ultimilor ani a demonstrat că prima tentaţie a acestora este să devină oficial şomeri, sub pretextul că se pregătesc pentru următoarea sesiune de Bacalaureat. Astfel, dacă nu este găsită rapid o soluţie, în următorii doi ani sistemul de învăţământ va produce între 200.000 -250.000 de şomeri, care cu greu vor putea să fie încadraţi în câmpul muncii în condiţiile în care nu au nicio calificare, nicio diplomă şi niciun pic de experienţă. Conform legii 76/2002, absolvenţii instituţiilor de învăţământ, în vârstă de minimum 16 ani, pot beneficia de o indemnizaţie de şomaj pentru o perioadă de 6 luni (în cuantum de 255 lei), dacă se înregistrează la agenţia de ocupare a forţei de muncă din raza căreia îşi au domiciliul, în maximum 60 de zile de la data absolvirii. Promovabilitatea în prima sesiune a Bacalaureatului 2013 a fost de 55,4% înaintea contestaţiilor şi de 56,4% după soluţionarea acestora. Astfel, în urma acestei sesiuni, au promovat examenul 99.000 de candidaţi, la care se mai adaugă încă 16.000 din sesiunea a doua. Trebuie precizat că în 2013 rezultatele au fost mai bune decât în 2012, iar prognozele pentru 2014 indică o promovabilitate la acelaşi nivel cu aceea din urmă cu doi ani.
Rata şomajului în formă ajustată sezonier a stagnat în ianuarie faţă de ultima lună a anului trecut, la 7,3%, dar comparativ cu ianuarie 2013 este mai mare cu 0,2 puncte, numărul şomerilor ajungând la 730.000 de persoane, a anunţat la sfârşitul lunii trecute Institutul Naţional de Statistică. Datele se referă la şomajul definit de Biroul Internaţional al Muncii (BIM). Potrivit acestuia, şomerii sunt persoanele în vârstă de 15-74 ani care îndeplinesc simultan trei condiţii: nu au un loc de muncă, sunt disponibile să înceapă lucrul în următoarele două săptămâni, respectiv au căutat activ un loc de muncă în decursul ultimelor patru săptămâni.
În programul de guvernare al noului cabinet Ponta există şi o măsură menită să combată şomajul în rândul tinerilor. Documentul prevede scutirea (suportarea de la bugetul de stat), pentru o perioadă de un an, a contribuţiilor sociale datorate de angajatori în cazul angajării cu contract de muncă pentru o durată cel puţin egală cu 2 ani a tinerilor cu vârsta sub 25 de ani şi a persoanelor cu vârsta mai mare de 45 de ani.
Absolvenţii de liceu sunt pregătiţi foarte bine pentru ... şomaj. Datele ultimilor patru ani demonstrează că aproximativ 45% dintre tinerii care au terminat un liceu nu reuşesc să-şi găsească un loc de muncă şi nici nu au posibilitatea să-şi continue studiile ajungând în cele din urmă la sediile Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă de unde aşteaptă ajutorul de şomaj.
Ministerul Educaţiei Naţonale a centralizat datele privind rezultatele probelor susţinute în cadrul simulării naţionale pentru examenul de Bacalaureat 2014, susţinută de elevii clasei a XI-a şi elevii clasei a XII-a. Cifrele pentru următorii doi ani sunt dezolante. Există o undă de speranţă că în următoarele luni aceşti elevi se vor dedica mai tare studiului, dar realitatea a dovedit că lucrurile nu stau deloc aşa. La simularea naţională a examenului de Bacalaureat, 36% dintre elevii clasei a XI-a au avut medii de peste 6, în timp ce la clasa a XII-a, 42% au reuşit să promoveze.
Aproximativ 200.000 de elevi termină anual liceul, 10% dintre aceştia nu se înscriu la examen din diferite motive, iar conform simulărilor jumătate dintre cei care susţin probele de Bacalaureat nu reuşesc să promoveze, astfel că în final între 100.000 şi 120.000 de tineri nu au nicio diplomă şi teoretic nu pot presta decât munci necalificate. Experienţa ultimilor ani a demonstrat că prima tentaţie a acestora este să devină oficial şomeri, sub pretextul că se pregătesc pentru următoarea sesiune de Bacalaureat. Astfel, dacă nu este găsită rapid o soluţie, în următorii doi ani sistemul de învăţământ va produce între 200.000 -250.000 de şomeri, care cu greu vor putea să fie încadraţi în câmpul muncii în condiţiile în care nu au nicio calificare, nicio diplomă şi niciun pic de experienţă. Conform legii 76/2002, absolvenţii instituţiilor de învăţământ, în vârstă de minimum 16 ani, pot beneficia de o indemnizaţie de şomaj pentru o perioadă de 6 luni (în cuantum de 255 lei), dacă se înregistrează la agenţia de ocupare a forţei de muncă din raza căreia îşi au domiciliul, în maximum 60 de zile de la data absolvirii. Promovabilitatea în prima sesiune a Bacalaureatului 2013 a fost de 55,4% înaintea contestaţiilor şi de 56,4% după soluţionarea acestora. Astfel, în urma acestei sesiuni, au promovat examenul 99.000 de candidaţi, la care se mai adaugă încă 16.000 din sesiunea a doua. Trebuie precizat că în 2013 rezultatele au fost mai bune decât în 2012, iar prognozele pentru 2014 indică o promovabilitate la acelaşi nivel cu aceea din urmă cu doi ani.
Rata şomajului în formă ajustată sezonier a stagnat în ianuarie faţă de ultima lună a anului trecut, la 7,3%, dar comparativ cu ianuarie 2013 este mai mare cu 0,2 puncte, numărul şomerilor ajungând la 730.000 de persoane, a anunţat la sfârşitul lunii trecute Institutul Naţional de Statistică. Datele se referă la şomajul definit de Biroul Internaţional al Muncii (BIM). Potrivit acestuia, şomerii sunt persoanele în vârstă de 15-74 ani care îndeplinesc simultan trei condiţii: nu au un loc de muncă, sunt disponibile să înceapă lucrul în următoarele două săptămâni, respectiv au căutat activ un loc de muncă în decursul ultimelor patru săptămâni.
În programul de guvernare al noului cabinet Ponta există şi o măsură menită să combată şomajul în rândul tinerilor. Documentul prevede scutirea (suportarea de la bugetul de stat), pentru o perioadă de un an, a contribuţiilor sociale datorate de angajatori în cazul angajării cu contract de muncă pentru o durată cel puţin egală cu 2 ani a tinerilor cu vârsta sub 25 de ani şi a persoanelor cu vârsta mai mare de 45 de ani.
Apropos de invatamantul special versus cel de masa, am ascultat un articol din ultimul numar din Revista Impact si pot sa spun ca sunt de acord cu ce spunea directoarea liceului de orbi din Cluj, dupa cum am spus si mai sus, ca ar trebui incurajata diversitatea si ca elevii orbi si parintii lor ar trebui sa decida unde sa invete, fara sa ii oblige cineva cu pretinsul scop de a ii ajuta.
Ma rog, m-a distrat putin modul in care s-a pus problema in acest articol, evident in interesul celor care lucreaza in liceele de orbi si secundar in interesul orbilor, fiind prezentate doar avantajele scolilor speciale si dezavantajele scolilor de masa, fiind prezentate exemple de succes strict in domeniul uman a celor care au absolvit o scoala speciala, fara sa se aminteasca ca aceste scoli speciale nu sunt la fel de bune si pentru cei pasionati de domeniile reale etc.
Este ciudat ca reprezentantii la nivel politic din conducerea ANR sau a liceelor considera liceele speciale foarte bune, dar totusi nu cred ca am auzit niciun lucru bun despre acele licee din partea celor care le-au absolvit relativ de curand. In concluzie, eu cred ca absolventii liceelor de orbi care sunt nemultumiti nu si-au exprimat prea clar nemultumirea cu privire la calitatea invatamantului din acele licee, nu au criticat clar pe fata unii dintre profesorii de slaba calitate daca au existat astfel de profesori. Iar atunci, fara nici un feedback, este clar ca unii pot considera ca nu exista niciun fel de probleme in acele licee.
Sa nu uitam ca nu liceele sunt problema, nu cladirea sau computerele de acolo, ci profesorii de o calitate mai buna sau mai slaba si modul lor de predare, asa ca acestea trebuie laudate sau criticate.
Ma rog, m-a distrat putin modul in care s-a pus problema in acest articol, evident in interesul celor care lucreaza in liceele de orbi si secundar in interesul orbilor, fiind prezentate doar avantajele scolilor speciale si dezavantajele scolilor de masa, fiind prezentate exemple de succes strict in domeniul uman a celor care au absolvit o scoala speciala, fara sa se aminteasca ca aceste scoli speciale nu sunt la fel de bune si pentru cei pasionati de domeniile reale etc.
Este ciudat ca reprezentantii la nivel politic din conducerea ANR sau a liceelor considera liceele speciale foarte bune, dar totusi nu cred ca am auzit niciun lucru bun despre acele licee din partea celor care le-au absolvit relativ de curand. In concluzie, eu cred ca absolventii liceelor de orbi care sunt nemultumiti nu si-au exprimat prea clar nemultumirea cu privire la calitatea invatamantului din acele licee, nu au criticat clar pe fata unii dintre profesorii de slaba calitate daca au existat astfel de profesori. Iar atunci, fara nici un feedback, este clar ca unii pot considera ca nu exista niciun fel de probleme in acele licee.
Sa nu uitam ca nu liceele sunt problema, nu cladirea sau computerele de acolo, ci profesorii de o calitate mai buna sau mai slaba si modul lor de predare, asa ca acestea trebuie laudate sau criticate.