In loc de bancomate accesibilizate

Accesibilitatea vietii de zi cu zi in cazul nevazatorilor

Moderator: Manu

Claus
Capitan
Mesaje: 532
Membru din: 17 Ian 2007, 21:13
Localitate: Cluj-Napoca

Mesaj de Claus »

fara discutie, formularea mea a inclus repere locale, din comoditate, nu altfel, evident ca la nivel national trebuie gandit, tocmai de aia ar fi utila implicarea A N R-ului, cu toate resursele.
Ce zici tu?
trebuia sa activeze dl profesor pentru combaterea discriminarii sau cum?
pai daca era asa, intelectualii clujeni nu l-ar fi maturat in alegeri ca pe un 0, asa au dat de pamant cu el, incit si-a format o grupa din membri de la turda, si nestatutar, a ajuns sa conduca o filiala.
si-a facut buletin de Turda, cu o eroare insa, nu trebuia sa isi schimbe numa adresa, ci si numele:

totusi, cu ei va trebui sa lucram, sau de fapt sa ii silim sa lucreze; tin minte cu limitatii din mandatul anterior, problema era sa trecem la mp3 si la calculatoare, cu actualii lideri, pare-se ca e si mai trist.
Mira
Sublocotenent
Mesaje: 257
Membru din: 30 Ian 2007, 18:02
Localitate: Cluj-Napoca

Mesaj de Mira »

Am tot recitit mesajele pe care le-aţi postat şi m-am tot gândit ce-ar trebui să facem că să avem şi noi ATM-uri accesibile , iar într-un final am tras unele concluzii care m-au ajutat să schiţez următorul plan:
1. Vom începe tratativele cu Banca Transilvania
2. Vom demara acţiunea prin Pontes
3. Vom face parteneriate pentru o mai bună credibilitate cu ANR-ul şi Liceul pentru Deficienţi de Vedere
4. Realizarea documentului minune din care să reiaşă clar avantajul pe care banca îl poate avea în cazul în care va implementa aceste servicii
5. Realizarea unui cd cu un fişier video în care o persoană nevăzătoare utilizează un ATM accesibil ( pentru asta vom apela la ajutorul prietenilor din străinătate)
:)

După ce avem aceste documente nu ne rămâne decât să mergem la bancă şi să discutăm cu managerii de acolo.

Nu pare aşa de greu, ce ziceţi?
Eu sunt gata de acţiune, mai vrea cineva să se implice?
Mira
IonPop
Colonel
Mesaje: 2166
Membru din: 02 Oct 2010, 17:55

Mesaj de IonPop »

"Ce zici tu? trebuia sa activeze dl profesor pentru combaterea discriminarii sau cum?"

Ca sef de filiala ANR banuiesc ca are in fisa de post si aceasta indatorire, insa nu stiu sigur.
Asta este insa acum. Inainte insa de a fi presedinte, el impreuna cu fostul presedinte al filialei erau membrii unei comisii care ar fi trebuit sa se ocupe cu promovarea orbilor pe piata muncii si gasirea de locuri de munca pentru ei. Doar ca nu am auzit sa fi facut absolut nimic acea comisie.

"pai daca era asa, intelectualii clujeni nu l-ar fi maturat in alegeri ca pe un 0, asa au dat de pamant cu el, incit si-a format o grupa din membri de la turda, si nestatutar, a ajuns sa conduca o filiala."

Eu cred ca nu a ajuns sa conduca o filiala fiindca l-au votat unii dupa ce au primit niste telefoane convingatoare. Acesta a fost doar rezultatul. Motivul real este faptul ca ANR are multi membrii care vad destul de bine si care pot fi cu adevarat santajati ca si-ar putea pierde sau li s-ar putea reduce alocatia de handicapat daca sunt turnati la institutiile statului.
Dar asta este asociatia, nu avem ce sa ii facem, cum nu putem schimba nici intreaga tara si populatia din care facem parte.
Datorita sistemului de alegeri pe grupe, cred ca nu poate sustine nimeni ca ANR este o asociatie democratica. In mod evident este una organizata in mod dictatorial. Insa nu prea exista multe motive de schimbare, fiindca si daca ar fi organizata intr-un mod democratic, probabil ca nu s-ar schimba prea multe, fiindca majoritatea este oricum formata din batrani care nu mai au nevoie nici de locuri de munca, nici de tehnologie moderna, nici de sisteme de plati electronice, si care isi doresc numai sa nu fie mai rau decat in prezent.
Asa ca acei membrii care au votat cum au votat, au votat in interesul lor propriu, si deci nu putem spune ca acest lucru este ceva anormal.

"totusi, cu ei va trebui sa lucram, sau de fapt sa ii silim sa lucreze; tin minte cu limitatii din mandatul anterior, problema era sa trecem la mp3 si la calculatoare, cu actualii lideri, pare-se ca e si mai trist."

Eu nu stiu care este situatia cu noua conducere, dar ma mira ce spui.
Ma gandeam ca totusi, un batran profesor desi este batran, cu toate problemele pe care le implica batranetea,si pe care le vom avea si noi probabil, este totusi un intelectual care are alte orizonturi.
Inteleg si faptul ca nu a fost profesor nici de matematici, nici de fizica sau IT sau alte stiinte reale, si deci el personal poate ca nu este prea pasionat de computere sau bancomate sau dispozitive electronice mobile, insa cred totusi ca nu este doar un fost intelectual pensionar, ci si un actual intelectual chiar daca nu mai lucreaza decat pentru ANR, asa ca probabil isi da seama de importanta pe care o au aceste dispozitive pentru usurarea vietii orbilor si stie ca multi dintre noi nu le folosim doar din placere, ci si din nevoie.

Am impresia ca si in randul grupului orbilor din Romania exista un soi de lupta de clasa...
IonPop
Colonel
Mesaje: 2166
Membru din: 02 Oct 2010, 17:55

Mesaj de IonPop »

"Am tot recitit mesajele pe care le-aţi postat şi m-am tot gândit ce-ar trebui să facem că să avem şi noi ATM-uri accesibile , iar într-un final am tras unele concluzii care m-au ajutat să schiţez următorul plan:"

Ar trebui sa avem atat ATM-uri accesibile, cat si internet banking, care este mai usor de accesibilizat, neputandu-se spune ca nu exista dispozitivele necesare etc.
Serviciul de Internet banking al Bancii Transilvania este relativ accesibil, trebuind sa fie facute foarte putine modificari pentru a fi ceva mai prietenos eventual, dar in cel mai rau caz ar trebui sa fie pastrat asa cum este, iar pentru asta cei de la BT ar trebui sa tina cont in viitor si de problema accesibilitatii. Iar pentru asta, ar trebui sa fie informati ca exista si orbi care utilizeaza serviciul lor.

"1. Vom începe tratativele cu Banca Transilvania"

Excelent. Este singura banca importanta care are sediul in afara Bucurestiului, si inca chiar in Cluj, care este cel mai important centru pentru orbi din Romania. Si in plus, dintre cele mai mari banci orientate catre retail, ofera si un serviciu de internet banking relativ accesibil.

"2. vom demara acţiunea prin Pontes"
3. vom face parteneriate pentru o mai bună credibilitate cu ANR-ul şi Liceul pentru Deficienţi de vedere"

Exista si orbi care lucreaza in mediul academic, (desi nu sunt sigur ca pluralul este potrivit in acest caz:), si nu ar strica daca ar fi contactati pentru a vedea daca nu se pot si ei implica, daca nu ca reprezentant al universitatii, cel putin in nume personal cu o functie didactica in mediul academic.
In prezent titulaturile academice au putere de influenta.

"4. realizarea documentului minune din care să reiaşă clar avantajul pe care banca îl poate avea în cazul în care va implementa aceste servicii"

Mda, aceasta este partea mai dificila. Stam noi si facem propuneri de genul "hai sa punem mana si sa faceti", insa dupa cum am mai spus... trebuie sa mai si fie cineva care sa aiba timpul liber necesar si disponibilitatea sa lucreze la aceasta parte.
(Si sa aiba si abilitatile de scriitor :)

Dintre avantaje ar putea fi (evident, spuse mai frumos):
- cativa clienti in plus, (care vor fi fideli de nevoie)
- O promovare a bancii de catre site-urile create de orbi si din gura-n gura si in randul orbilor, si in randul altor persoane valide, de genul familie, vecini, colegi, prieteni...
- O mai buna imagine datorita implicarii in nevoile societatii (apropos de povestea cu "social responsability" cu care se lauda de obicei firmele mari).
- Pregatirea pentru viitor, in care probabil ca bancile vor fi obligate sa ofere servicii accesibile tuturor persoanelor...

Si toate acestea cu costuri reduse, fiindca accesibilizarea serviciului de internet banking nu ar trebui sa coste o avere, si nici diferenta de cost intre un ATM accesibil si unul inaccesibil nu cred sa fie prea mare.

"5. realizarea unui cd cu un fişier video în care o persoană nevăzătoare utilizează un ATM accesibil ( pentru asta vom apela la ajutorul prietenilor din străinătate)"

Mda, nu ar fi rau sa fie un ATM al unei banci din strainatate care are o ramura si in Romania...
Acel CD probabil ca ar trebui accesibilizat, adica descris si pentru orbi, si postat eventual si pe web pentru publicul larg.

"După ce avem aceste documente nu ne rămâne decât să mergem la bancă şi să discutăm cu managerii de acolo."

Pentru treaba asta ar fi potrivita o delegatie de doua persoane, dintre care una care vede, si sa fie extrovertite, cu abilitati de agent de vanzare.

"Nu pare aşa de greu, ce ziceţi?"

Daca treaba e facuta ca lumea, as zice ca nu e nici usor, si nici nu cred ca e o treaba care se va rezolva prin trimiterea unui document si dupa o vizita. Asta inseamna ca idea nu ar trebui abandonata sau sa se astepte un rezultat dupa ce cei de la banca vor spune ca da, idea este foarte buna, si ca va fi luata in considerare la urmatoarea etapa de achizitionare a unor ATM-uri.
Claus
Capitan
Mesaje: 532
Membru din: 17 Ian 2007, 21:13
Localitate: Cluj-Napoca

Mesaj de Claus »

nu e rau planul,
trebuie sa incepem de undeva.
IonPop
Colonel
Mesaje: 2166
Membru din: 02 Oct 2010, 17:55

Mesaj de IonPop »

Pai... cu inceputul:
"1. Vom începe tratativele cu Banca Transilvania"
Mira
Sublocotenent
Mesaje: 257
Membru din: 30 Ian 2007, 18:02
Localitate: Cluj-Napoca

:))

Mesaj de Mira »

IonPop scrie:Pai... cu inceputul:
"1. Vom începe tratativele cu Banca Transilvania"
:))
Nu chiar. Pentru început ar fi bine să ne gândim la structurarea documentului oficial. Dacă aveţi voi sugestii vă rog să le postaţi aici.
Eu încă nu am avut timpul necesar să lucrez la el. Mi-am propus ca până la 01 mai 2013 să finalizez partea cu documentaţia şi apoi să încep discuţiile Cu Banca Transilvania. Timpul fixat a fost în funcţie de programul şi de priorităţile mele.
dacă doriţi ca lucrurile să se rezolve mai repede poate veniţi cu sugestii pe forum sau ne întâlnim la Clubul Pontes ca să lucrăm împreună.
Mira
IonPop
Colonel
Mesaje: 2166
Membru din: 02 Oct 2010, 17:55

Re: :))

Mesaj de IonPop »

Inseamna ca acel plan nu este complet. :-)

Documentul ar trebui sa inceapa cu... o fraza standard de genul stimate domnule ..., sau stimata doamna ..., documentul fiind adresat pe cat posibil persoanei celei mai potrivite ca sa se ocupe de aceasta problema.

Printre persoanele carora le-ar putea fi adresat, ar putea fi:

Marius Ursuti care este directorul directiei informatice (probabil cel mai potrivit in legatura cu accesibilizarea atat cat mai este nevoie a serviciului de internet banking).
sau probabil mai degraba
Marius Flore care este directorul directiei canale electronice.
sau poate Dana Toma care este sef serviciu in cadrul serviciului de produse electronice retail.

Sergiu Mircea care este directorul directiei de marketing-comunicare sau Laura Petrehus care este directorul serviciului de relatii publice

Rares Zurgalau care este directorul directiei de operatiuni carduri (in legatura cu folosirea de bancomate accesibile)


Nu stiu daca pentru fiecare dintre cele doua probleme, adica accesibilizarea bancomatelor si a serviciului de internet banking nu ar fi bine sa fie concepute doua documente separate in care sa se arate care este problema, fiindca daca ambele probleme sunt mentionate in acelasi document, ar putea fi ignorate ambele. Sau poate ca ar fi bine sa fie incluse ambele in acelasi document, fiindca poate cei de la banca ar fi multumiti ca pot rezolva mai intai macar unul dintre ele....

Apoi ar fi bine sa se spuna din partea cui este documentul... Asociatia Pontes, care reprezinta si ofera servicii de informare etc pentru tinerii nevazatori etc.
Si sa se arate ca sediul Pontes care are membrii in toata tara are sediul central in Cluj.

Dupa care sa se multumeasca pentru ca spre deosebire de serviciile oferite de toate celelalte banci dupa cunostinta noastra, BT este singura care ofera un serviciu de internet banking relativ accesibil si pentru nevazatori (daca mai stie cineva si alte banci care ofera asa ceva, ar trebui sa se stim asta ca sa se spuna ca este printre putinele banci care ofera.... si nu singura).
Si se poate spune ca accesibilitatea serviciului de internet banking ar putea fi imbunatatita si mai mult decat este, necesitand doar un numar mic de corecturi software simple care nu implica costuri.

Apoi sa se spuna ca nevazatorii pot folosi bancomatele, in special daca sunt din cele cu butoane, si nu cu ecrane tactile, si ca din fericire BT foloseste astfel de bancomate, si ca speram ca si in viitor sa fie la fel, insa ca exista anumite operatiuni care nu pot fi facute fara ca utilizatorul sa stie ce mesaj apare pe ecran, si ca ii rugam ca banca sa ia in considerare ca in viitor cand achizitioneaza bancomate noi sau cand le vor schimba pe cele existente sa foloseasca bancomate accesibile si pentru orbi, fiindca exista si asa ceva, si dupa asta ar trebui sa urmeze ceva detalii, sa se spuna ca acele bancomate au in plus o sinteza vocala inclusa in partea de software si o mufa pentru casti prin intermediul careia pot fi redate informatiile relevante care apar pe ecran...

Iar spre final ar trebui sa se spuna ca ne dorim ca Banca sa colaboreze cu Pontes care sta la dispozitia lor cu orice fel de informatii si lamuriri in ceea ce priveste accesibilizarea serviciilor furnizate de banca pentru a putea fi accesate de un numar cat mai mare de persoane, inclusiv de nevazatori.

Si apoi sa se spuna si ca consideram ca oferirea unor servicii accesibile pentru toata lumea nu ar fi doar un mijloc de a spori numarul celor care beneficiaza de serviciile bancii, ci si un mijloc de a pastra bunul renume pe care il are banca datorita faptului ca s-a gandit si la problemele acestei categorii dezavantajate etc etc (ceva de bun simt, nu chiar care sa stoarca lacrimi.)

Iar ca in final pentru o mai buna lamurire etc, am dori sa ne intalnim cu dumneavoastra (adresarea fiind facuta direct catre persoana careia i se adreseaza documentul), desi exista pericolul ca acea persoana sa fie orbofoba, adica care sa se ingrozeasca ca trebuie sa se intalneasca cu orbi, asa ca poate pentru a se stabili o intalnire aveti voi o solutie mai buna, probabil chiar sa se specifice ca ar putea veni la intalnire un orb insotit de o persoana vazatoare...

Ceva de genul asta. Dar ar trebui sa mai vina si altii cu alte idei.
Mira
Sublocotenent
Mesaje: 257
Membru din: 30 Ian 2007, 18:02
Localitate: Cluj-Napoca

Mesaj de Mira »

:)
Excelent! Mulţumesc pentru informaţiile de mai sus.Vin şi eu cu câteva completări:
Aş mai adăuga O mică prezentare a situaţiei în Europa în ceea ce priveşte bancomatele accesibile şi o listă cu numele şi adresele câtorva instituţii bancare , în cazul în care banca vrea să îi contacteze.
Pentru a reliefa necesitatea bancomatelor accesibile, aş menţiona despre ajutorul social bănesc pe care nevăzătorii îl primesc lunar şi că x% deja au apelat la servicile bancare pentru ca acesta să le fie virat într-un cont bancar şi că procentul ar putea creşte dacă banca ar facilita accesul la serviciile sale.
Mira
IonPop
Colonel
Mesaje: 2166
Membru din: 02 Oct 2010, 17:55

Mesaj de IonPop »

Sunt bune ideile. Poate nu ar strica daca ai gasi si informatii despre firme producatoare de ATM-uri accesibile, ca sa le dai mura-n gura si sa poata compara imediat cat i-ar costa...
Scrie răspuns