In loc de bancomate accesibilizate

Accesibilitatea vietii de zi cu zi in cazul nevazatorilor

Moderator: Manu

Allx Cucu
Sergent
Mesaje: 48
Membru din: 30 Mai 2010, 08:33
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Allx Cucu »

Cel mai simplu atm dupa parerea mea este cel de la banca Transilvania.
Butoanele sunt situate cate 4 in stanga si in dreapta ecranului.
Dupa introducerea cardului se apasa primul buton din dreapta pentru limba Romana, apoi se introduce codul pin si se apasa butonul confirma, care este cel mai de jos din dreapta blocului numeric(nu face parte din el).
Apoi se apasa butonul 1 din dreapta pentru retragere numerar si se selecteaza modul retragere asfel:
- b1s: 10 lei;
- b2s: 20 lei;
- b3s: 50 lei;
- b4s: alta suma;
- b1d: 100 lei;
- b2d: 200 lei;
- b3d: 400 lei;
- b4d: 500 lei.

b=buton,
s=stanga,
d=dreapta.

(De retinut ca ultimul buton din stanga este pentru alta suma ci nu cel din dreapta).
Apoi suntem intrebati daca dorim chitanta:
- b3d=da;
- b4d=nu.

Bancomatele BCR sunt cele mai inaccesibile, pentru ca sunt touch screen.
Si o alta problema mare a celor de la BCR este legata de plata facturilor,
nu se mai pot plati la ghiseu ca pana acum, se percep comisioane mult mai mari de la 1 februarie(pentru cei care nu au cont BCR 8 lei si pentru cei care au cont 4 lei).
Si mie pentru facturile Avon ale prietenei mele care sunt pe numele meu nu imi convine sa platesc acele comisioane, imi ramane sa merg tot timpul cu cineva care vede bine sa le platesc si asa ramanem din nou pe dinafara noi nevazatorii.
Toate facturile se platesc la ghiseul automat, care este bine inteles touch screen complet.
______
ALLX
Avatar utilizator
Manu
General de divizie
Mesaje: 4120
Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de Manu »

Multumim pentru instructiunile pentru Transilvania.

E foarte grav daca se merge de acum pe ideea touch screen chiar si la bancomate...
Ar trebui deja intervenit cumva, ca in orice caz, chiar daca exista tendinta trecerii pe touch screen in cazul bancomatelor, ori sa existe si un mod accesibil gen Voice Over / Talk Back / Talks, ori sa ramana obligatoriu cateva ATM-uri si cu butoane in fiecare oras.
Eu scot des bani singur, nu imi place sa am toti banii in buzunar, ii pastrez mai bine acolo.

Asadar, aici ANR, cei care ne reprezinta la cel mai inalt nivel trebuie sa isi spuna cumva cuvantul. :)
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
IonPop
Colonel
Mesaje: 2166
Membru din: 02 Oct 2010, 17:55

Mesaj de IonPop »

Este clar ca in viitor se vor folosi din ce in ce mai mult ecranele tactile fiindca vor fi mai simplu de produs iar firmele vor avea bataie de cap doar cu partea de software, nu si de hardware.
Au inceput sa apara ecrane tactile si in ascensoare. Ma rog, ei vor spune ca toate acestea sunt in sprijinul orbilor care cu ocazia asta pot face putin sport urcand pe scari.

ANR ii reprezinta pe orbi, pe majoritatea orbilor, si inca nu pe acea majoritate de 50%+1, ci chiar pe acea majoritate de 90%, care nu are nevoie nici de carduri, nici de bancomate, nici de locuri de munca, si nici de multe altele. Asa ca nu va face eforturi mult mai mari care sa aiba efect pentru un numar foarte redus de orbi.

Solutia nu este sa pocnim ecranele tactile intalnite ca sa nu mai poata fi folosite de altii, fiindca probabil ca bancile tot nu isi vor schimba atitudinea si tot nu vor incepe sa foloseasca din nou ATM-uri cu butoane, ci cred ca ar trebui sa fie solutia care se aplica si in alte tari, de accesibilizare a ATM-urilor adaugand o sinteza vocala.
Sigur se vor accesibiliza si la noi, insa singura problema este ca probabil asta se va intampla cand si Romania se va apropia de nivelul de civilizatie din alte tari vest europene.

Bancile stiu ca exista tehnologia necesara, si aceleasi banci care au sucursale si in Romania ofera in Franta si alte tari solutii accesibile, dar nu si in Romania, fiindca in Romania nu ii obliga nimeni, nici Banca Nationala, nici vre-institutie care ar trebui sa se ocupe cu combaterea discriminarii.

Exista si ATM-uri accesibile, si DigiPass-uri accesibile, si site-uri de internet banking accesibile, insa in Romania situatia sta mult mai prost in toate domeniile.

Eu tocmai am descoperit ca serviciul de internet banking al Bancii Transilvania este mult mai accesibil decat cel al BRD, asa ca ma bucur ca si ATM-urile bancii sunt mai accesibile decat a altor banci. Daca la BRD doar un vazator se poate autentifica, in serviciul BT24 se poate autentifica si un orb fiindca codul de securitate este trimis prin SMS.

Cred ca daca in grupul orbilor reprezentati de ANR ar exista si o comunitate a orbilor care au anumite interese comune, situatia accesibilitatii s-ar putea imbunatati prin comunicare cu unele firme. Doar ca nu avem o astfel de comunitate, ci doar ne spunem fiecare cate o opinie ici colo.
Firmele care ofera servicii de larg interes public cum ar fi bancile, firmele de telefonie mobila, de TV cablu, presa... ar trebui reclamate la institutia abilitata pentru combaterea discriminarii, chiar daca acea institutie este mai mult de forma, la fel ca si institutia pentru protectia consumatorilor, insa ar trebui reclamata din partea unei organizatii, fie ea o fundatie sau asociatie, nu doar de un orb doi.
Si la fel, firmele care ofera astfel de servicii accesibile, cum este cazul Bancii Transilvania, ar fi bine sa fie felicitate in mod oficial, sa li se acorde o diploma de catre ANR sau o alta organizatie reprezentativa, pentru ca astfel in viitor vor exista sanse ceva mai mari ca acele firme sa tina in continuare cont ca serviciile lor sa fie accesibile si orbilor.
Allx Cucu
Sergent
Mesaje: 48
Membru din: 30 Mai 2010, 08:33
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Allx Cucu »

Ar fi util sa incerc sa fac si un mic tutorial despre retragere numerar la ATM-ul bt?

Cei de la bt sunt foarte convenabili, ei nu percep comisioane la retragere numerar de la ATM si nici la transfer intre conturi la acea banca, exemplu din contul curent intr-un depozit bancar.
Cel putin inca, poate ca vor instaura si ei niste comisioane in timp, cand nu va mai merge cu proiectele Europene.
Din cate am citit pe ici pe colo am inteles ca ei in mare parte de acolo i-si castiga bani frumosi.

In legatura cu ATM-urile cu touch screen sau alte aparate dincadrul bancilor, ar fi bine sa stam langa ele acolo in banca pana cand le putem folosi chiar daca ar dura mult.
:lol:

Cea mai buna solutie ar fi sa aiba o mufa pentru casti de 3,5 si cand se introduce o pereche de casti sa fie adaptate ceva de genu fixezi degetu si faci dublu click.
Da in Romanica noastra nu o sa vedem prea curand ceva asemanator.
O solutie ar fi sa vedem cum facem sa scriem pe la ziare si televiziuni cate un e-mail despre problema sa vedem daca intereseaza pe cineva.
Si daca trimitem mai multi nevazatori e-mail-uri poate poate se sesizeaza cineva sa faca publica la un nivel national problema.
_________
ALLX
IonPop
Colonel
Mesaje: 2166
Membru din: 02 Oct 2010, 17:55

Mesaj de IonPop »

> Ar fi util sa incerc sa fac si un mic tutorial despre retragere numerar la ATM-ul bt?

Eu zic ca da. Detaliile de mai sus sunt utile, insa cred ca pot fi intelese doar de cineva care a utilizat bancomatele BT, fiindca nu este prea clar cum sunt pozitionate butoanele, cum sunt cele 4 din din stanga si cele 4 din dreapta aranjate, orizontal, vertical, cate 2 pe linie... si unde sunt tastele cu numere, daca mai sunt si alte taste etc.
Cred ca aceste informatii sunt utile doar cuiva care stie la ce trebuie sa se astepte si care are curajul sa incerce sa faca retrageri fara ajutorul cuiva care vede.

"Cei de la bt sunt foarte convenabili, ei nu percep comisioane la retragere numerar de la ATM si nici la transfer intre conturi la acea banca, exemplu din contul curent intr-un depozit bancar."

Si in plus si dobanzile sunt pentru moment mai mari decat cele ale BRD de exemplu.
Mai mari decat la BT am vazut doar la bancile grecesti ca Alpha Bank, sau Banc Post sau altele, unde exista o siguranta mai mica datorita problemelor din Grecia.

"Cea mai buna solutie ar fi sa aiba o mufa pentru casti de 3,5 si cand se introduce o pereche de casti sa fie adaptate ceva de genu fixezi degetu si faci dublu click."

Prin alte tari am inteles ca exista ceva asemanator pentru bancomatele cu butoane, care ofera si un cititor de ecran daca introduci castile. Nu stiu daca exista si bancomate accesibile cu ecrane tactile.

Cea mai buna sursa de informatie in acest domeniu ar trebui sa fie ANR, care are relatii de colaborare cu alte asociatii din alte tari europene, cu care pot schimba informatii. Doar ca...

"O solutie ar fi sa vedem cum facem sa scriem pe la ziare si televiziuni cate un e-mail despre problema sa vedem daca intereseaza pe cineva."

De interesat nu intereseaza pe nimeni. Ar trebui sa ne intereseze pe noi orbii, insa cred ca din totalul orbilor din Romania exista un procent infim interesat de asa ceva.
Presa este interesata doar daca este ceva senzational, ceva care sa ii intereseze pe consumatorii de informatii inutile, insa si atunci se face galagie doar daca asta nu deranjeaza firmele puternice care pot fi o buna sursa de castiguri din reclama pentru presa.
Claus
Capitan
Mesaje: 532
Membru din: 17 Ian 2007, 21:13
Localitate: Cluj-Napoca

Mesaj de Claus »

citesc cu interes ce scrieti voi pe aici, si ma gandesc cum e cel mai bine sa reactionam.
Ma aflam odata la CEC, mi s-a alaturat Florin, cu care aveam de realizat un demers comun.
Problema era ca, ATM-ul de la cec tocmai fusese reparat, si nu mai avea ton de tmf.
Deci, habar nu aveam nici unul daca pasii pe care ii parcursesem erau validati sau ba.
Ei bine, ne-am adresat CEC-ului, si in citeva zile treaba era rezolvata.
sigur ca nu e acelasi lucru, evident ca ANR-ul va trebui sa ia pozitie si trebuie sa o faca.
chiar daca pe ei asa ceva nu ii intereseaza.
la sedinta reprezentatillor de sambata de la cluj, o problema capitala a unui delegat era ca, pe timpul noptii, radio somes nu anunta ora si el nu stie implicit cat e ceasu. nenorocire, nu vi se pare?
deci, asta e domnilor, de noi depinde sa nu fim maturati din societate, si nu ne vom lasa...
Campus
Comandantul unitatii
Mesaje: 446
Membru din: 09 Mai 2007, 12:15
Localitate: Cluj Napoca

Mesaj de Campus »

Revin si eu cu unele precizari, in opinia mea, Claus nu a fost destul de minutios :) Problema de sambata a domnului respectiv era ca Radio Somes nu anunta ora exacta noaptea in ciuda faptului ca el, in tinerete, dormea cu pusca sub pat (asa cu am aflat mai tarziu in aceeasi sedinta). Aceasta situatie ii cauzeaza neplaceri frecvente deoarece nu poate raspunde exact la interpelarile cronofile ale sotiei sale fapt care ii atrage adesea riposte verbale in opinia sa nemeritate din partea respectivei doamne si, din cate am dedus noi, cei care inca mai eram treji la acest moment al luarii de cuvant, aceste riposte adesea iau forma (citez) "Dă-te (numele popular al Necuratului)! Nici macar cat e ceasul nu stii!" (am incheiat citatul).
Imi cer scuze ca am divagat de la subiectul topicului dar momentul asta a fost mult prea savuros ca sa nu fie detaliat aici si va face o imagine clara asupra nivelului unor reprezentanti de grupa ai ANR care, probabil pentru a supracompensa unele lacune in pregatirea personala au sustinut cu ardoare alegerea Primului Profesor in fruntea filialei.
Mi-e foarte greu sa cred ca domnmul respectiv ar intelege cum e cu vocea la ATM.... in cazul domniei sale insa poate ar functiona o campanie de sensibilizare cu spoturi difuzate din ora in ora pe Radio Somes, preferabil intr-un interval orar apropiat orei exacte pentru a se constitui intr-un reper in orientarea sa temporala.
Revenind la lucruri serioase, cred ca un inceput ar fi sa gasim in occident exemple de banci care folosesc astfel de sisteme si sa le aratam si conducerii bancilor romanesti ca se poate. Probabil ca pentru o banca cum e BT care are zeci de bancomate in Cluj, unu in plus, dotat cu ceva voce pentru nevei nu e o povara financiara.
Andreea Neagu
Colonel
Mesaje: 1511
Membru din: 16 Ian 2007, 23:15
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Andreea Neagu »

Salut,
Poate va ajuta linkul asta a propos de banci care ofera, de exemplu in Anglia, bancomate accesibile:
http://www.rnib.org.uk/getinvolved/camp ... tnews.aspx

Off-topic: pentru domnul din relatarea de mai sus, recomand cu caldura ceasurile tactile de la Anjo. Asa scapa si dumnealui de cicaleala sotiei, si Radio Somes poate sa continue emisia fara ora exacta, ca si pana acum, si totul se petrece in cea mai adanca liniste :)
Avatar utilizator
Manu
General de divizie
Mesaje: 4120
Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de Manu »

Ar trebui sa redactam un document, un memoriu, scrisoare deschisa sau ce o fi si sa il mai trimitem la banci, pana la urma s+ar mai sesiza unii.
Trebuie sa argumentam cu puncte din lege.

In legatura cu ideea lui Campus de a da exemple din alte tari, acestea ar fi bune in acel document, mai ales daca sunt aceleasi banci care exista si la noi.

Dupa cum se stie, pentru a ne loga la BRD Net este nevoie sa introducem parola personala formand un numar pe un bloc numeric virtual neaccesibil sub nici o forma cu vreun screen reader sau alte mijloace de asistenta.
Aceeasi banca, in Franta a introdus acelasi bloc numeric, doar ca la nevoie vorbeste.
Le-am trimis un mesaj destul de lung celor de la BRD. Au tot trimis mesajul pe acolo prin interiorul sediului central de la Bucuresti, ca pana la urma sa primesc un raspuns sub forma de JPG in care mi se explica cat de rau le pare, cat de interesati sunt sa rezolve aceasta problema etc etc, asta acum 3 ani.
Probabil ca ar trebui sa insistam si sa trimitem niste hartii cu stampila, semnate de mai multi.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
IonPop
Colonel
Mesaje: 2166
Membru din: 02 Oct 2010, 17:55

Mesaj de IonPop »

"Ar trebui sa redactam un document, un memoriu, scrisoare deschisa sau ce o fi si sa il mai trimitem la banci, pana la urma s+ar mai sesiza unii."

Exact. Cred ca pentru a lupta pe termen lung pentru accesibilizarea mediului inconjurator, nu ar fi suficient sa se trimita un document si gata.
Cred ca ar trebui gandit un program pe termen lung. Si cand ma gandesc la program nu ma gandesc la ceva birocratic de genul proiectelor europene, ci la niste pasi care trebuie urmati, la stabilirea unor date la care sa se trimita astfel de documente iar si iar, pana cand organizatiile vor incepe sa reactioneze cumva.
(Am spus "organizatiile" si nu "bancile" fiindca intr-un astfel de program ar putea sa li se trimita si altor firme importante care ofera servicii/produse inaccesibile desi exista variante accesibile.

In ceea ce priveste bancile, cele vizate cred ca ar trebui sa fie in primul rand cele mai mari, cele orientate in primul rand catre retail, prima fiind in mod evident BRD, si apoi BT, dar si altele de genul nesimtitilor de la Raiffeisen (care nu au vrut nici in ruptul capului sa scoata muzica de pe site desi am purtat multe discutii cu ei pe aceasta tema), si ING etc...

Ar fi bine daca li s-ar aminti de ceea ce spune legea, daca am sti daca exista ceva prevederi in legislatia comunitara europeana cu privire la accesibilitate, sa le spunem ca alte sucursale ale bancii mama ofera solutii accesibile deci nu ar fi prea dificil sa o faca si in Romania. Nu ar strica sa se ia legatura si cu cei de la acea institutie care pretinde ca lupta impotriva discriminarii, desi ma indoiesc ca va avea cine stie ce rezultat. Si nu pentru altceva, ci doar pentru a ii intreba ce ar trebui sa faca orbii care sunt in mod evident discriminati prin practicile bancilor. Nu cred ca vor spune ca nu pot face nimic.
Dar sa nu uitam ca si televiziunile discrimineaza, desi din punct de vedere tehnic pot sa ofere continut accesibil, insa totusi li s-a permis sa discrmineze in continuare.
Legea 448 spune ca societatea trebuie sa se adapteze la nevoile handicapatilor, insa doar atat, fara sa spuna in ce conditii, cine suporta costurile, etc, fiind evident ca legiuitorii nu au dorit ca aceasta lege sa fie respectata, ci doar sa mai marcheze un punct indeplinit in intelegerile cu UE.


"Dupa cum se stie, pentru a ne loga la BRD Net este nevoie sa introducem parola personala formand un numar pe un bloc numeric virtual neaccesibil sub nici o forma cu vreun screen reader sau alte mijloace de asistenta.
Aceeasi banca, in Franta a introdus acelasi bloc numeric, doar ca la nevoie vorbeste."

Alte banci folosesc digipass-uri, dar nu ofera si variante vorbitoare, desi exista (in alte tari).
Bine macar ca BT foloseste SMS-uri.

Exista insa si institutii ale statului roman care ofera site-uri inaccesibile, desi ele sunt platite din bani publici, asa ca nu prea vad eu ca institutiile statului sa chiar sustina accesibilizarea, fiindca firmele pot comenta ca mai intai ar trebui ca serviciile publice sa fie accesibile tuturor.
Unele ofera PDF-uri cu imagini scanate, altele solicita rezolvarea Captcha doar cu imagini, altele ofera niste meniuri de care nu poate trece utilizatorul obisnuit...

Nici nu stim cu cine ar fi bine sa ne luptam mai intai, cu firmele private, sau cu statul roman care ar trebui sa reprezinte interesele tuturor cetatenilor.

"Le-am trimis un mesaj destul de lung celor de la BRD. Au tot trimis mesajul pe acolo prin interiorul sediului central de la Bucuresti, ca pana la urma sa primesc un raspuns sub forma de JPG in care mi se explica cat de rau le pare, cat de interesati sunt sa rezolve aceasta problema etc etc, asta acum 3 ani."

Si eu le-am scris celor de la Raiffeisen, dar si ei au facut la fel. Intrebare: Voi sunteti de acord ca si cersetorii aia urat mirositori care cersesc prin autobuze sa aiba dreptul conform legii sa intre ca orice alt cetatean prin magazine si sa stea acolo oricat doresc, la fel ca orice alt cetatean?
Probabil ca majoritatea nu ar fi de acord, fiindca majoritatea este deranjata de aspectul lor, insa ei bine, majoritatea are o opinie asemanatoare si despre handicapati, chiar daca ei nu fac rau si nu miros, insa majoritatea ar prefera sa nu aiba de a face cu ei si ar prefera sa nu fie nevoita sa stea de vorba cu ei. Firmele prefera sa plateasca in plus la stat decat sa fie nevoite sa angajeze handicapati. Doctorii prefera sa stea de vorba cu insotitorii orbilor decat sa trebuiasca sa faca fata la neplacuta situatie de a vorbi cu cineva care nici nu ii poate privi in ochi, de parca ar fi putin scrantiti sau ceva de genul asta.

Cum zicea o tanti dintr-un pseudo-sondaj publicat in revista Unison mai demult... credea ca ar fi bine ca orbii sa fie adunati gramada la un loc undeva departe, separati de restul lumii si sa traiasca ei acolo singuri...

"Probabil ca ar trebui sa insistam si sa trimitem niste hartii cu stampila, semnate de mai multi."

Nu neaparat de mai multi, dar in mod obligatoriu de o organizatie, fie asociatie, fundatie, iar stampila este obligatorie in cultura romaneasca.

Nici in alte state mai "civilizate" aceste probleme nu s-au rezolvat fiindca oamenii sunt cica mai civilizati, ci fiindca orbii s-au luptat.
In SUA asociatiile lor au dat unele firme in judecata si au castigat uneori bani multi in urma acelor procese.
In Romania cred ca ar trebui facut la fel. Oare cat costa colaborarea cu un tanar avocat care nici nu trebuie sa aiba prea multa experienta? Nu ar trebui decat sa se contacteze banca, sa i se spuna despre problema, sa se primeasca un raspuns vag de doi lei, sa se contacteze autoritatea anti discriminare si sa i se spuna si lor despre problema, iar apoi sa i se spuna avocatului respectiv sa faca un dosar micut de trimitere in judecata. Dupa asta... ar trebui anuntate imediat toate institutiile de presa posibile si imposibile, si sa se spuna ca "Banca cutare a fost data in judecata pentru practici discriminatorii", iar astfel de anunturi cu siguranta ca vor deranja banca mai mult decat procesul in sine.
Si avantajul ar fi ca si alte banci ar incepe sa fie atente ca nu cumva si ele sa aiba astfel de probleme.
Ar fi o procedura cat se poate de legala, de normala, si un drept al tuturor cetatenilor.

Cum exista acum tot felul de grupuri care se lupta in instanta cu unele banci fiindca bancile nu au calculat corect dobanzile, comisioanele etc, ar putea fi contactate si ele pentru a le cere sprijinul. Poate ca unele dintre ele ar oferi cu bucurie informatii despre cum ar fi mai bine de procedat.

Oricum ar fi, in nici un caz nu ar trebui sa ne asteptam ca dupa un numar de X mesaje trimise aceleiasi banci, banca respectiva ar trebui sa inceapa sa fie interesata sa ne ajute. Daca nu are ceva de castigat sau daca nu evita o pierdere, nu au bancile nici un motiv sa ne ajute.

Problema este ca nu prea e cine sa faca toate acestea...
Avatar utilizator
Manu
General de divizie
Mesaje: 4120
Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de Manu »

Da, pot fi incomozi handicapatii, e mai usor pentru cineva fara probleme sa nu aiba de-a face cu ei, dar atata vreme cat nu incurca in mod direct o persoana, nu vad unde ar fi problema sa fie prezent cineva cu deficiente intr-un magazin sau in ce stiu ce alt loc.
Un cersetor care miroase urat ma deranjeaza direct, actioneaza direct asupra mea.
Putem fi impotriva celor car emiros urat pentru ca acest lucru poate fi schimbat, cersetorul ar putea fi obligat sa se spele si gata. Ce te faci insa cu un nevazator cu nervul optic atrofiat? Se mai pot remedia cumva lucrurile?
Cersetorul este asa din vointa lui, eu sunt asa fara voia mea.
Cred ca pe aceasta diferenta se poate marsa. Cei mai multi pot fi sensibili la handicap de teama sa nu ajunga candva in aceeasi situatie, dar nu pot cred fi atat de ingaduitori cu cersetorul, le-ar fi mai putin frica ca ar putea ajunge la fel, tine mult mai mult de vointa proprie, de actiunile proprii.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
Mira
Sublocotenent
Mesaje: 257
Membru din: 30 Ian 2007, 18:02
Localitate: Cluj-Napoca

Mesaj de Mira »

Eu nu am utilizat niciodată un bancomat de una singura pentru că îmi era teamă să nu fac ceva greşit şi cred că în situaţia asta sunt foarte mulţi nevăzători. Cei care mă cunosc ştiu că sunt o fată foarte independentă şi nu îmi place să depind de nimeni în niciun fel, iar pentru mine extragerea unor bani din bancomat a reprezentăt întodeauna o problemă şi din acest motiv am evitat cât s-a putut să le accesez.
Dacă tot se vorbeşte pe aici că ar trebui facut una alta pentru a stimula bancile ca să accesibilizeze bancomatele sau accesul la conturile bancare online v-aş propune să ne întălnim la Clubul Pontes într-un week-end ca să începem acţiunea în direcţia asta.
Mira
Claus
Capitan
Mesaje: 532
Membru din: 17 Ian 2007, 21:13
Localitate: Cluj-Napoca

Mesaj de Claus »

da,
cred si eu ca nu are sens sa mai stam asa, propun o succesiune de pasi cum ar fi:
1 elaborarea unui document si trimiterea lui la filiala a n r cluj, si la centru, doar la cluj filiala este condusa de un profesor, apropos, am inteles ca vor sa renunte la spatiul de pe mosoiu au si votat, cred ca la carciuma, fiindca in afara de mese nu stiu altceva;
2 o sedinta la clubul pontes cum pripunea si mira, sa hotaram cu ce banci incepem discutiile.
3, in aceeasi directie, angajarea de discutii cu ratuc, in vederea capacitarii soferilor sa discute cu noi, si sa precizeze numarul masiniii, daca suntem in apropierea lor.
IonPop
Colonel
Mesaje: 2166
Membru din: 02 Oct 2010, 17:55

Mesaj de IonPop »

"Da, pot fi incomozi handicapatii, e mai usor pentru cineva fara probleme sa nu aiba de-a face cu ei, dar atata vreme cat nu incurca in mod direct o persoana, nu vad unde ar fi problema sa fie prezent cineva cu deficiente intr-un magazin sau in ce stiu ce alt loc."

Intr-un magazin probabil ca nu, insa sa fie angajat intr-o firma iar ceilalti angajati "normali" sa fie obligati sa interactioneze cu handicapati... asta este la fel de neplacut pentru unii la fel cum nici noua nu ne plac miasmele cersetorilor.

"Un cersetor care miroase urat ma deranjeaza direct, actioneaza direct asupra mea.
Putem fi impotriva celor car emiros urat pentru ca acest lucru poate fi schimbat, cersetorul ar putea fi obligat sa se spele si gata."

Teoretic asa este. Dar sti ce gramada mare de romani sunt deranjati de alte persoane pentru motive cum ar fi faptul ca baieti fiind, au totusi parul lung? Nu de multa vreme am auzit ca pe unii fanatici religiosi i-a deranjat si ca Sergiu Nicolaescu a fost incinerat si nu dat hrana viermilor.
Si ala era mort de-a binebinelea, asa ca chiar nu mai putea face rau nimanui. Poate doar viermilor care ramaneau fara hrana. :-))

"Ce te faci insa cu un nevazator cu nervul optic atrofiat? Se mai pot remedia cumva lucrurile?
Cersetorul este asa din vointa lui, eu sunt asa fara voia mea."

Mda, si eu sunt de aceeasi parere, insa conteaza opinia majoritatii. Am auzit de multe ori discutii peste discutii legate de problemele minoritatilor.
Doar ca intotdeauna prin "minoritate" se facea referire la minoritatile nationale, si chiar la problemele femeilor, care nici macar nu sunt o minoritate, dar niciodata la problemele unor grupuri minoritare cum ar fi handicapatii.
Era logic. Mame avem cu totii, surori si fiice multi dintre noi, neveste de asemenea, uneori si amante. Dar handicapati in familie au totusi un numar foarte mic de persoane, si nici nu ar vrea nimeni sa aiba asa ceva, deci nici de a face cu asa ceva pe cat posibil.
Minoritatile nationale reprezinta o mare parte din populatie, deci sunt importante din punct de vedere politic, pe cand handicapatii... au o importanta foarte mica din toate punctele de vedere. Nici o putere economica mare nu au...

In ceea ce priveste faptul ca unele minoritati nationale sunt minoritati nationale din propria vointa, fiindca altfel si acele persoane pot invata limba tarii gazda si se pot integra la fel ca celelalte. Orbii insa nu pot opta nici sa vada si nici sa poata merge liber printre masinile parcate pe trotuare. Doar ca majoritatea conteaza in democratie, si majoritatea are alte interese, asa ca lupta intr-o tara cu mari probleme de civilizatie este mult mai dificila.
Daca oamenilor le spui ceva ce nu le place, nu spun nimic, fiindca stiu ca nu este frumos, insa probabil gandesc ceva de genul "uite ai dracului de handicapati, acum vor si astia ca toata lumea sa isi schimbe modul de viata pentru ca ei sa poata trai ca si cum nu ar fi niste nenorociti de handicapati".
Doar ca chiar daca tac, nu isi schimba nici opiniile de buna voie si nici nu se apuca sa ofere servicii si produse mai accesibile.

"Cred ca pe aceasta diferenta se poate marsa. Cei mai multi pot fi sensibili la handicap de teama sa nu ajunga candva in aceeasi situatie, dar nu pot cred fi atat de ingaduitori cu cersetorul, le-ar fi mai putin frica ca ar putea ajunge la fel, tine mult mai mult de vointa proprie, de actiunile proprii."

Mda, cam asa ceva. Insa pentru asta ar trebui ca handicapatii sa se autopromoveze, si nu cum s-a procedat pana acum, prin presa, cu articole care au ca singur scop sa stoarca o lacrima de la anumite categorii de populatie care oricum nu prea conteaza pentru noi.
Noi nu trebuie sa ii impresionam pe batrani, ci sa ii informam pe copiii de scoala generala, ca si handicapatii sunt niste oameni ca toti oamenii care au o problema de sanatate pe care o poate avea oricine, si sa le demonstram potentialilor angajatori ca chiar daca handicapatii, in special orbii, nu pot face o gama foarte larga de lucruri, pot face cateva lucruri foarte bine, si ca pot fi folositi la fel ca orice alti angajati intr-o munca specializata, in unele domenii putand fi chiar mai buni decat alte persoane.

In ceea ce priveste accesibilitatea, daca costa ceva, bani, eforturi de facut modificari, etc, nu o va face nimeni de buna voie daca nu are si ceva de castigat, asa ca in acel domeniu se poate merge doar pe idea unei lupte cu tot tacamul. Daca asa au facut si altii in tari pe care le consideram mai civilizate, ma indoiesc eu ca la noi va merge fara astfel de lupte.
IonPop
Colonel
Mesaje: 2166
Membru din: 02 Oct 2010, 17:55

Mesaj de IonPop »

"1 elaborarea unui document si trimiterea lui la filiala a n r cluj, si la centru, doar la cluj filiala este condusa de un profesor"

Profesor care a facut parte din acea comisie care ar fi trebuit sa lupte pentru atragerea de locuri de munca pentru orbi... :-))

"2 o sedinta la clubul pontes cum pripunea si mira, sa hotaram cu ce banci incepem discutiile.
3, in aceeasi directie, angajarea de discutii cu ratuc, in vederea capacitarii soferilor sa discute cu noi, si sa precizeze numarul masiniii, daca suntem in apropierea lor."

Cred ca ar trebui gandit un plan la nivel national, chiar daca se activeaza local. Mai ales ca bancile, in afara de Banca Transilvania au de obicei sediul in Bucuresti, si aceste demersuri ar trebui sa fie in interesul tuturor orbilor din Romania, indiferent daca planul sau memorandumul este trimis la Ratuc sau RATB sau o regie de transport dintr-un alt oras. Poate avea acelasi format.
Scrie răspuns