Pontes Duel, un joc shooter online gratuit
E, m-am limitat la atat, initial ma gandise-m si la EMP-uri, Bazooka, armuri, energy fields si alte prostii. Am zis sa fie cat de cat realist.
Dac am fi ramas la regulile clasice ale duelului, trebuia sa mergem spate in spate, sa ne intoarcem brusc si sa tragem unul spre altul in speranta ca ne vom nimeri adversarul. Fara alergat, fara runde, fara sa fii nevoit sa ii dai 15 gloante in ficat sau 7 in cap.
Dac am fi ramas la regulile clasice ale duelului, trebuia sa mergem spate in spate, sa ne intoarcem brusc si sa tragem unul spre altul in speranta ca ne vom nimeri adversarul. Fara alergat, fara runde, fara sa fii nevoit sa ii dai 15 gloante in ficat sau 7 in cap.
Blogul lui Sorin
Magazin online cu produse pentru nevăzători şi slab văzători
Victoria nu este cel mai important lucru, ci este singurul lucru important!
Magazin online cu produse pentru nevăzători şi slab văzători
Victoria nu este cel mai important lucru, ci este singurul lucru important!
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
Pana la urma, in urma unor discutii, linia de dezvoltare imediata a jocului va fi urmatoarea pentru versiunea 1.1:
Runde cu arme variate la care sa difere numarul de gloante, viteza de incarcare si usurinta de-a nimeri adversarul.
Acestea se schimba foarte usor acum, practic se vor modifica anumite variabile in functie de runda: daca sunt doar doua gloante pentru un shut gun, inseamna ca acelea trebuie utilizate eficient, arma e mai de calitate, va fi putin mai usor de nimerit adversarul; daca ratezi cu arma asta si celalalt e bun, nu mai ai sanse.
O arma cu mai multe gloante care sa fie mai greu de utilizat.
Eventual o arma cu un singur glont care sa nimereasca adversarul chiar daca esti cu vreo 4 pasi mai la dreapta sau mai la stanga, la aceasta arma fiind mai greu de efectuat incarcatul, daca ratezi sa iti para rau.
Ca efect am putea adauga si fumigene, Campus imi mai dadea idei de prin shooterele pentru vazatori. Fiecare sa aiba o fumigena pe runda pe care daca o arunca sa i se reduca celuilalt vizibilitatea, adica un vuiet continuu de cateva secunde sa perturbe partial orientarea adversarului, astfel incat daca am arma incarcata sa nu se prea poata feri de mine. Fumigena asta sa poata fi folosita strategic la sfarsit de runda cand e scorul strans de exemplu.
Modificarile de mai sus sunt simplu de implementat, intr-un weekend ar fi gata, altele deja avansate necesita ceva munca si probabil ar putea constitui un shooter adevarat in care sa intre mai multi pe server etc. In acest duel cred ca trebuie sa mentinem ideea de doi adversari fata in fata, aici fiind ok utilizarea mai multor arme.
Asadar, sa mergem deocamdata catre versiunea 1.1 pe coordonatele arme diferite, calitate diferita, in acest sens sa gasim cat de cat o unitate in idei si ne apucam de treaba.
Runde cu arme variate la care sa difere numarul de gloante, viteza de incarcare si usurinta de-a nimeri adversarul.
Acestea se schimba foarte usor acum, practic se vor modifica anumite variabile in functie de runda: daca sunt doar doua gloante pentru un shut gun, inseamna ca acelea trebuie utilizate eficient, arma e mai de calitate, va fi putin mai usor de nimerit adversarul; daca ratezi cu arma asta si celalalt e bun, nu mai ai sanse.
O arma cu mai multe gloante care sa fie mai greu de utilizat.
Eventual o arma cu un singur glont care sa nimereasca adversarul chiar daca esti cu vreo 4 pasi mai la dreapta sau mai la stanga, la aceasta arma fiind mai greu de efectuat incarcatul, daca ratezi sa iti para rau.
Ca efect am putea adauga si fumigene, Campus imi mai dadea idei de prin shooterele pentru vazatori. Fiecare sa aiba o fumigena pe runda pe care daca o arunca sa i se reduca celuilalt vizibilitatea, adica un vuiet continuu de cateva secunde sa perturbe partial orientarea adversarului, astfel incat daca am arma incarcata sa nu se prea poata feri de mine. Fumigena asta sa poata fi folosita strategic la sfarsit de runda cand e scorul strans de exemplu.
Modificarile de mai sus sunt simplu de implementat, intr-un weekend ar fi gata, altele deja avansate necesita ceva munca si probabil ar putea constitui un shooter adevarat in care sa intre mai multi pe server etc. In acest duel cred ca trebuie sa mentinem ideea de doi adversari fata in fata, aici fiind ok utilizarea mai multor arme.
Asadar, sa mergem deocamdata catre versiunea 1.1 pe coordonatele arme diferite, calitate diferita, in acest sens sa gasim cat de cat o unitate in idei si ne apucam de treaba.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
Da. In mainstream ai practic doua tipuri de grenade care reduc vizibilitatea. Fumigenele, si flashbangurile de care ziceam. Flashbangurile sunt mai spectaculoase.
Blogul lui Sorin
Magazin online cu produse pentru nevăzători şi slab văzători
Victoria nu este cel mai important lucru, ci este singurul lucru important!
Magazin online cu produse pentru nevăzători şi slab văzători
Victoria nu este cel mai important lucru, ci este singurul lucru important!
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
Versiunea 1.1
A aparut Pontes Duel 1.1.
Nota: Catre finalul mesajului sunt descrise tipurile de runda existente in versiunea curenta.
Noutatile importante sunt:
runde precum: revolvere pe pamant, carabine pe zapada, revolvere pe gheata, sabii pe iarba si pumni pe pietris.
Flashbang in rundele cu arme de foc.
La linkul urmator este si o inregistrare cu cele cinci tipuri de runda. Este un duel intre mine si cornel, imprimat din perspectiva lui:
http://www.pontes.ro/ro/divertisment/games/pd/pontes-duel-1.1-demonstration.mp3
Link permanent de download a versiunii curente:
http://www.pontes.ro/ro/divertisment/games/pd/Pontes-Duel-setup.exe
Pentru ca e destul de schimbat totul, pun mai jos continutul intregului asa-zis manual, scris la repezeala:
Sugestiile sunt oricand binevenite.
Vom mai dezvolta oricum joculetul, deja sunt pregatite runde de tipul: bataie prin baltoaca, pe stanca etc.
La linkul urmator este si o inregistrare cu cele cinci tipuri de runda. Este un duel intre mine si cornel, imprimat de el din perspectiva lui:
http://www.pontes.ro/ro/divertisment/games/pd/pontes-duel-1.1-demonstration.mp3
Link permanent de download a versiunii curente:
http://www.pontes.ro/ro/divertisment/games/pd/Pontes-Duel-setup.exe
Nota: Catre finalul mesajului sunt descrise tipurile de runda existente in versiunea curenta.
Noutatile importante sunt:
runde precum: revolvere pe pamant, carabine pe zapada, revolvere pe gheata, sabii pe iarba si pumni pe pietris.
Flashbang in rundele cu arme de foc.
La linkul urmator este si o inregistrare cu cele cinci tipuri de runda. Este un duel intre mine si cornel, imprimat din perspectiva lui:
http://www.pontes.ro/ro/divertisment/games/pd/pontes-duel-1.1-demonstration.mp3
Link permanent de download a versiunii curente:
http://www.pontes.ro/ro/divertisment/games/pd/Pontes-Duel-setup.exe
Pentru ca e destul de schimbat totul, pun mai jos continutul intregului asa-zis manual, scris la repezeala:
Pontes Duel este un joc online in care doi parteneri se conecteaza si incep sa se dueleze.
Amandoi au o arma care se incarca cu 6 sau 3 gloante care pot fi lansate cu tasta spatiu. Cand se termina incarcatura, este necesara o reincarcare cu tasta Enter, incarcarea fiind posibila doar dupa minim 3 secunde de la lansarea ultimului glont.
Cand se utilizeaza arma de foc, exista si posibilitatea aruncarii cu F4 a unui flashbang pe runda. In timp ce flashbangul isi face efectul, jucatorul devine invizibil pentru partener si se aude si un zgomot contiinuu timp de 5 secunde care il face mai vulnerabil pe acesta din urma.
De asemenea poate fi duel cu sabiile sau cu pumnii, in acest caz, reincarcarea este echivalata de odihna. Dupa zece lovituri cu sabia sau cu pumnul trebuie stat putin si rasuflat cu tasta enter.
Cei doi se aud fiecare pe partea lui si se deplaseaza cu sagetile, prin apasare simpla cate un pas, prin mentinerea sagetii apasate fugind.
Cei doi se pot auzi reciproc cu toate miscarile lor, reincarcare, lovire de margini, fiecare pas, impuscatura, lovitura, ratare sau nimerire etc.
Cand adversarul este nimerit din plin se pun doua sau patru puncte intr-o runda, cand este nimerit putin lateral se pune un punct, sau doua ambele tipuri de nimerire fiind marcate distinct sonor. Sunetele adversarului se aud mai departe, cele proprii mai aproape.
Cine ajunge primul la 15 puncte va castiga runda si urmatoarea tura porneste automat.
Cine ajunge primul la 10 runde castigate va fi invingator.
Taste utilizate:
Sageti stanga / dreapta deplaseaza jucatorul. Ca alternativa se pot folosi si tastele F si J.
Spatiul lanseaza un glont sau o lovitura atata vreme cat mai exista incarcatura in arma sau oboseala nu e prea mare.
Enter reincarca arma sau efectueaza odihna. Ca alternativa pot fi folosite si tastele G si H, cele dintre F si J de care spuneam ca ar fi o alternativa la sageti pentru deplasare.
F4 arunca un flashbang.
M anunta cate gloante mai sunt in arma de foc sau cate lovituri se mai pot da cu sabia ori cu pumnul pana la odihna necesara.
S anunta scorul rundei curente.
A anunta scorul general.
F7 si F8 ajusteaza viteza voci SApi5.
Page-up si Page-down ajusteaza volumul backgroundului sonor, implicit este incet, astfel incat sa nu incurce.
Alt + F4 inchide jocul.
Escape duce in meniu.
In meniu exista urmatoarele optiuni:
Hosta a new game: cine alege aceasta optiune va fi serverul in joc, el va astepta sa se conecteze un partener. Pentru a fi host trebuie sa fie o conexiune directa la internet sau, daca este router, sa fie portul 9995 UDP forwardat catre placa de retea prin care este legat computerul la net. De asemenea este necesara permiterea accesului prin firewall, la prima tentativa de a fi host, va aparea un dialog in care se apasa Allow / Permite sau Unblock / Deblocare.
A doua optiune din meniu este Connect to a Created Host: aici se intreaba IP-ul unui host creat. Partenerul de joc trebuie sa trimita inainte IP-ul. In aceasta versiune inca nu este intalnire fara a cunoaste IP-ul precum in jocul de table, facilitatea aceasta ar fi necesitat ceva timp de implementare, jocul de fata a fost creat in aproximativ 5 zile de lucru, tablele in vreo 3 luni.
O alta optiune din meniu este Training mode: aici se pot face antrenamente, apare un partener virtual care bate pasul pe loc intr-o pozitie random. Trebuie mers in fata lui si lovit. Dupa o nimerire partenerul virtual se muta aleatoriu in alta parte.
Test the Speakers: se pot testa boxele sau castile, astfel incat sa fie sigur ca sunt in pozitia corecta.
Ultima optiune inainte de Exit este Copy your IP into clipboard: apasand pe aceasta, IP-ul personal va fi copiat in clipboard, astfel incat un host il poate trimite unui partener client.
Nu este nevoie de versiune in limba romana, in timpul jocului se vorbeste prea putin, iar scorurile, numarul de gloante sunt anuntate doar prin numere, astfel incat si o voce in limba romana ar vorbi inteligibil pentru cine nu cunoaste deloc limba engleza.
Jocul este alert, dinamic, dupa fiecare runda se anunta prin sunete specifice victoria sau infrangerea, se da automat un start rasunator urmatoarei runde.
Cand apare o noua versiune, instalarea acesteia va fi obligatorie, jocul nu va mai functiona pana nu va fi actualizat.
Mentionez ca la www.games.pontes.ro sau la www.scripts.pontes.ro unde apare jocul, apare si numarul de runde jucate de-a lungul timpului, terminarea unei runde fiind singura informatie transmisa spre server, fara a fi inregistrata vreo alta informatie.
Au contribuit:
Cornel Todericiu cu majoritatea sunetelor si ca tester principal. Tot el a stabilit cea mai mar eparte a detaliilor legate de design si regulament.
Sorin Tata a contribuit cu o parte din sunete.
-----------
Descrierea tipurilor de runda:
Tipul 1:
Revolvere pe pamant
damage: 1 sau 2 puncte per nimerire;
gloante: 6;
timp de reincarcare: 3 secunde;
timp intre focuri: 0 secunde;
viteza de deplasare (timp intre pasi): 70 ms;
flashbang: da;
Tipul 2:
Carabine pe zapada
damage: 2 sau 4 puncte per nimerire;
gloante: 3;
timp de reincarcare: 4 secunde;
timp intre focuri: 0 secunde;
viteza de deplasare (timp intre pasi): 150 ms;
flashbang: da;
Tipul 3:
Revolvere pe gheata
damage: 1 sau 2 puncte per nimerire;
gloante: 6;
timp de reincarcare: 3 secunde;
timp intre focuri: 0 secunde;
viteza de deplasare (timp intre pasi): 40 ms;
flashbang: da;
Tipul 4:
Sabii pe iarba
damage: 1 sau 2 puncte per nimerire;
pseudo-gloante: 10;
timp de odhina: 2 secunde;
timp intre loviri: o secunda;
viteza de deplasare (timp intre pasi): 100 ms;
flashbang: nu;
Tipul 5:
Pumni pe pietris
damage: 1 sau 2 puncte per nimerire;
pseudo-gloante: 10;
timp de odhina: 2 secunde;
timp intre loviri: 50ms;
viteza de deplasare (timp intre pasi): 60 ms;
flashbang: nu;
Sugestiile sunt oricand binevenite.
Vom mai dezvolta oricum joculetul, deja sunt pregatite runde de tipul: bataie prin baltoaca, pe stanca etc.
La linkul urmator este si o inregistrare cu cele cinci tipuri de runda. Este un duel intre mine si cornel, imprimat de el din perspectiva lui:
http://www.pontes.ro/ro/divertisment/games/pd/pontes-duel-1.1-demonstration.mp3
Link permanent de download a versiunii curente:
http://www.pontes.ro/ro/divertisment/games/pd/Pontes-Duel-setup.exe
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
M-am gandit si eu la asta, dar Cornel care a fost consilierul principal la acest joc zicea ca ar fi bine sa fie obligatoriu parcurgerea tuturor rundelor.
Ne hotaram pana la urma; poate ca nu ar fi rau sa putem juca cate un meci doar cu revolvere pe gheata de exemplu..
Pe langa tipurile de dueluri care vor mai fi incluse, m-am gandit azi sa includem posibilitatea de-a putea fi create runde proprii.
Sa fie un folder numit sa zicem "User Defined", in care oricine sa poata crea foldere personale cu numele unei runde.
In joc ca nume de runda sa apara numele acelui folder in care vor trebui puse sunetele proprii pentru arma, pasi, ratare etc, plus un fisier TXT in care sa fie scrisi parametrii doriti: viteza de deplasare, numar de puncte per nimerire, flashbang da sau nu etc.
Trebuie gasita o solutie ca daca acestea vor fi jucabile online sa fie verificat daca in mod cert si partenerul are exact aceeasi runda definita.
Ideea mi-a venit cand am vazut pe audiogames.net ca un tip facuse un mod pentru versiunea 1.0, doar ca acum nu ii mai functioneaza pentru ca am encriptat sunetele si le-am pus intr-un singur pack (sounds.peb), fapt care l-a cam deranjat. Eu am pus astfel sunetele incat sa nu fie zeci de fisiere acolo, mi se pare o solutie mai eleganta. Ce facuse el ar fi inlocuit sunetele existente si o runda ar fi sunat cu totul altfel.
Implementarea rundelor customizabile ar da libertate imaginatiei si creativitatii fiecaruia.
As fi curios de un sondaj: care dintre cele 5 tipuri de runda place mai mult fiecaruia?
Mie parca cea cu revolverele pe gheata si cea cu sabiile pe iarba mi se par cele mai bune, pe ele le-as vota intr-un sondaj..
Ne hotaram pana la urma; poate ca nu ar fi rau sa putem juca cate un meci doar cu revolvere pe gheata de exemplu..
Pe langa tipurile de dueluri care vor mai fi incluse, m-am gandit azi sa includem posibilitatea de-a putea fi create runde proprii.
Sa fie un folder numit sa zicem "User Defined", in care oricine sa poata crea foldere personale cu numele unei runde.
In joc ca nume de runda sa apara numele acelui folder in care vor trebui puse sunetele proprii pentru arma, pasi, ratare etc, plus un fisier TXT in care sa fie scrisi parametrii doriti: viteza de deplasare, numar de puncte per nimerire, flashbang da sau nu etc.
Trebuie gasita o solutie ca daca acestea vor fi jucabile online sa fie verificat daca in mod cert si partenerul are exact aceeasi runda definita.
Ideea mi-a venit cand am vazut pe audiogames.net ca un tip facuse un mod pentru versiunea 1.0, doar ca acum nu ii mai functioneaza pentru ca am encriptat sunetele si le-am pus intr-un singur pack (sounds.peb), fapt care l-a cam deranjat. Eu am pus astfel sunetele incat sa nu fie zeci de fisiere acolo, mi se pare o solutie mai eleganta. Ce facuse el ar fi inlocuit sunetele existente si o runda ar fi sunat cu totul altfel.
Implementarea rundelor customizabile ar da libertate imaginatiei si creativitatii fiecaruia.
As fi curios de un sondaj: care dintre cele 5 tipuri de runda place mai mult fiecaruia?
Mie parca cea cu revolverele pe gheata si cea cu sabiile pe iarba mi se par cele mai bune, pe ele le-as vota intr-un sondaj..
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
La teste nu s-a mai intamplat, dar se pare ca uneori problema persista, este aceeasi faza a finalului dublu.
Va trebui sa ma ocup mai mult de problema si sa regandesc total sfarsitul de runda.
Practic se intampla urmatorul lucru: Este scorul sa zicem 14 la 14. Nimeresc eu primul si castig runda, calculatorul meu decide, dupa cum e si normal, apoi trimite un pachet obligatoriu catre partener prin care anunta evenimentul. In acelasi timp apuca si partenerul sa ma nimereasca iar calculatorul lui este convins ca a castigat si el runda si trimite si el un pachet obligatoriu. Rezolvarea de la versiunea 1.0 era cu un cronometru de la inceput de runda care sa nu lase un timp sa se modifice scor, dar acum se pare ca se reuseste modificarea chiar inainte de a incepe runda urmatoare, desi a fost setat ca la o inchidere de runda sa nu mai mearga tasta spatiu.
Va trebui sa fac putin altfel, sa fie cateva verificari in plus.
Bugul exista intr-adevar, mi s-a intamplat si mi eieri.
Va trebui sa ma ocup mai mult de problema si sa regandesc total sfarsitul de runda.
Practic se intampla urmatorul lucru: Este scorul sa zicem 14 la 14. Nimeresc eu primul si castig runda, calculatorul meu decide, dupa cum e si normal, apoi trimite un pachet obligatoriu catre partener prin care anunta evenimentul. In acelasi timp apuca si partenerul sa ma nimereasca iar calculatorul lui este convins ca a castigat si el runda si trimite si el un pachet obligatoriu. Rezolvarea de la versiunea 1.0 era cu un cronometru de la inceput de runda care sa nu lase un timp sa se modifice scor, dar acum se pare ca se reuseste modificarea chiar inainte de a incepe runda urmatoare, desi a fost setat ca la o inchidere de runda sa nu mai mearga tasta spatiu.
Va trebui sa fac putin altfel, sa fie cateva verificari in plus.
Bugul exista intr-adevar, mi s-a intamplat si mi eieri.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
-
- Capitan
- Mesaje: 503
- Membru din: 12 Sep 2009, 21:00
- Localitate: Bucuresti
perspectiva
In functie de interesul manifestat, jocul ar putea fi de acuma dezvoltat sub aspectul rafinamentului; de exemplu, proba de box poate fi tipizata, jucatorii sa fie posibil sa faca salturi exact ca la box, unde miscarile sunt un fel de topaiala nicidecum alergare; sau, proba de alunecare poate fi imbunatatita ca sound prin imaginarea in locul alunecarii a unei goane de motociclete sau cai, in fine, e ceva inedit in peisajul jocurilor audio si merita dezvoltat, dupa puterea si rabdarea lui Manu desigur.
Cornel
Un campionat online ar fi minunat, dar mai inainte trebuie clarificata chestia cu calculul rundelor. Altfel, orgoliosi cum sunt orbii, riscam ca bataia sa se mute din mediul virtual in cel real. Mi-a placut delicatetea lui Manu care a implementat statistica zarurilor dupa terminarea campionatului. Astfel, toti ne-am putut motiva infrangerea spunand ca partenerul a avut un noroc fantastic la zaruri.