Simulatoare de zaruri

Despre computere, telefoane, tehnologie

Moderator: Manu

Avatar utilizator
Manu
General de divizie
Mesaje: 4120
Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Simulatoare de zaruri

Mesaj de Manu »

Pentru ca ne-am mai izbit de problema lipsei unor zaruri care sa fie usor "vazute" de nevazatori, am zis sa cream cate ceva virtual in acest sens.
Pentru inceput m-am straduit sa fac un script de Jaws care simuleaza zarurile oriunde ai fi pe calculator. Apasand tasta F12 se vor genera doua numere aleatorii intre 1 si 6, auzindu-se si sunetul specific zarurilor aruncate la table. Cu tasta F11 se repeta ultimele doua zaruri, in caz ca nu s-a retinut din prima.
Problema la Jaws Scripting este ca nu exista functie de random sau shuffle, astfel incat a trebuit inventata una. Eu am facut sa se tot miste intre 1 si 6 numerele de cateva sute de ori pe secunda, iar cand secundarul de la ceasul calculatorului este detectat ca fiind si 5, si 10, si 15, 25, 30 etc., pana la si 55, sa se opreasca miscarea aceea repetata de la 1 la 6.

Zilele acestea va aparea si in Divertisment o sectiune cu zaruri virtuale in PHP, aici fiind posibila alegerea numarului de zaruri si fiind folosite functii specifice pentru asa ceva.
Din acea sectiune vom pune spre download toate simulatoarele care vor mai fi create, pentru inceput asta al meu facut in Jaws Scripting.
Ar fi frumos sa existe si alte simulatoare, ceva in Flash sau in alte limbaje. Le strangem acolo si nu va mai fi niciodata problema ca nu sunt zaruri accesibile.

La link-ul urmator este scriptul de Jaws sub forma de executabil, se instaleaza totul acolo unde trebuie.
Simulator de Zaruri pentru Table
Este nevoie de o repornire a Jaws-ului ca simulatorul sa functioneze corect folosind tastele F12 si F11.
Ultima oară modificat 31 Aug 2014, 03:04 de către Manu, modificat de 2 ori în total.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
Bogdan_Muresan
Plutonier
Mesaje: 155
Membru din: 17 Mai 2008, 18:06
Localitate: Bistrita
Contact:

Mesaj de Bogdan_Muresan »

Da. M-am jucat si eu putin cu simulatorul si e foarte bine realizat. Felicitari. Poate pe viitor o sa se faca jocul complet de table accesibil pe calculator.
Avatar utilizator
Manu
General de divizie
Mesaje: 4120
Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de Manu »

A aparut in Divertisment sectiunea Simulare virtuala de zaruri.
Aici este un sistem in PHP facut de Stefan; mai inainte de toate se alege numarul de zaruri, apoi se arunca cu ele. :)
Va trebui putin imbunatatit sistemul, eventual cu ceva sunete.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
Bogdan_Muresan
Plutonier
Mesaje: 155
Membru din: 17 Mai 2008, 18:06
Localitate: Bistrita
Contact:

Mesaj de Bogdan_Muresan »

Cu sunetele pot sa ajut si eu.
Avatar utilizator
Manu
General de divizie
Mesaje: 4120
Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de Manu »

Am refacut Simulatorul Virtual de Zaruri.
Aceasta versiune are voce umana, Cristi mi-a dat fisierele WAV. De asemenea sistemul de randomizare e putin schimbat, e tot in functie de secundarul ceasului, doar ca un numar creste foarte rapid, in functie de capacitatea procesorului timp de minim o secunda - maxim doua; numarul rezultat este impartit la 6. Restul impartirii la 6 este intre 0 si 5, atunci, plus 1 rezulta un numar intre 1 si 6.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
I Tichir
Sublocotenent
Mesaje: 320
Membru din: 30 Sep 2007, 14:56

Mesaj de I Tichir »

Multumim pentru programul realizat si sper ca vei reusi sa faci si alte jocuri in limba romana. Un program asemanator este si GMA Dice care e tot gratuit.
Avatar utilizator
Manu
General de divizie
Mesaje: 4120
Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de Manu »

Sa fac zarurile a fost mai mult o provocare pentru a realiza o functie de random, de aleatoriu pentru a fi ca baza pentru joculete simple in Jaws Scripting. Deocamdata cu asta stiu sa programez, cu asta o sa incerc.
Initial, dupa ce am invatat scriptingul de Jaws in latura lui mai mult de programare decat de accesibilizare diferite programe, ma gandeam la o aplicabilitate practica de amuzament, insa... lipsa acelei functii nu ma lasa sa fac cam nimic. Le-am scris si lor sa implementeze o astfel de functie, dar... se pare ca nu au luat in seama mesajul meu, nu au dat nici un feedback, probabil ca nu li se pare la nimic util aleatoriul; au ei dreptate, nu e nimic la intamplare daca e sa luam in calcul scopul pentru care a fost creat acest scripting.
Ideea in stadiu incipient mi-a dat-o Florin, el zicea ca poate s-ar putea cumva folosind un While = "in timp ce". Pana la urma asa a si iesit. Ca sa traduc in limbaj logic, ceea ce apare scriptic, toata treaba ar suna cam asa pentru unul dintre zaruri:
"in timp ce ceasul parcurge secunda in care ne aflam si pe urmatoarea, creste-l pe X cu cate 1. Apoi imparte-l pe X la 6, iar restul dat plus 1 rezulta un numar intre 1 si 6."
In timpul de o secunda si un pic X-ul acela creste in functie de posibilitatile procesorului, numarul variind intre aproximativ 20000 si 40000, cresterea se face foarte repede. Ca fapt divers, am facut sa se returneze numarul la care se ajunge in fix o secunda pe un procesor simplu Pentium 4, acesta avea o valoare variata in jurul a 18000 plus minus o mie. Apoi am verificat pe un Dual Core, acesta avea o valoare in jurul a 36000, tot plus minus 1000-1500. Deci, se pare ca puterea de calcul, daca nu conteaza RAM-ul si altele, ci doar pur si simplu o adunare cu 1 consecutiva in interiorul procesorului cat de repede se poate, chiar are putere dubla un Dual Core. Acum as vrea sa vad daca e cum se zice despre Core Duo2 ca e ca si cum ar fi patru procesoare, ar trebui sa se ajunga la aprox 70000.

Am scris toate astea pentru a se vedea ce se poate face cu o unealta din Jaws. Sper sa reusim ceva si cu acel curs din octombrie, sper ca pana atunci, prin niste probe sa reusim cumva problema legaturii dintre noi. Nu vom face chiar treburi din acestea la inceput, ne axam pe mici tehnici de facilitare a lucrului cu Jaws. Bineinteles ca in principiu se va invata toata baza pentru nivelul de asa-zisa programare. Practic totul e sa fie intelese variabilele, constantele, putina aritmetica etc., iar in primul rand este nevoie de logica si imaginatie.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
Avatar utilizator
Manu
General de divizie
Mesaje: 4120
Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de Manu »

Iar sunt tot eu, se pare ca amaratele astea de zaruri nu imi mai dau pace. :) E bine ca asa ma obisnuiesc si eu cu anumite lucruri.
A intervenit problema pusa de George din Brasov, ca ar trebui anuntat primul zarul cu valoare mai mare.
Nu am stiut exact daca asta e o chestie reala, doar si in mod normal vezi inainte un zar care poate avea valoare mai mica decat ceea ce a iesit la al doilea pe care il percepi.
Pana la urma am facut sa fie anuntata prima a mai mare dintre cele doua valori. Totul e la fel, doar ca in final sunt comparate valorile celor doua zaruri si o anunta inainte pe cea mai mare.
Am mai reparat un bugulet mic. Uitasem sa prevad situatia in care cineva apasa F11 inainte de a da macar o data cu zarul folosind F12. Scriptul ar fi cautat fisiere wav cu denumirea 0.wav si 0b.wav, astfel blocandu-se calculatorul negasindu-le. Acum anunta faptul ca inca nu s-a aruncat cu zarul de la ultima pornire a Jaws.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
Avatar utilizator
Manu
General de divizie
Mesaje: 4120
Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de Manu »

Am actualizat scripturile de Jaws pentru simulatorul de zaruri, acum fisierul .exe instaleaza scripturile si pentru Jaws 11 si pentru Jaws 10, nu conteaza ce versiune este folosita.
Pentru ca au fost cateva reclamatii ca tasta F12 e utila in alte contexte, acum, pentru a arunca cu zarurile si pentru repetare sunt folosite combinatiile Control + F12, respectiv Control + F11.
Downloadati fisierul de instalare pentru zaruri virtuale pentru Jaws 11 si Jaws 10!
Mergeti la pagina de pe site dedicata simulatoarelor de zaruri!
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
Kov.Kriszti
Plutonier major
Mesaje: 218
Membru din: 16 Noi 2009, 14:54
Localitate: Romania

Mesaj de Kov.Kriszti »

am instalat si eu dar, la mine merge cu control f12. da tot n-am inteles la ce foloseste
Bogdan_Muresan
Plutonier
Mesaje: 155
Membru din: 17 Mai 2008, 18:06
Localitate: Bistrita
Contact:

Mesaj de Bogdan_Muresan »

Nu e joc. E un simulator de zaruri. Acesta este folositor in cazul in care joaca doi nevazatori table intre ei. Ca sa joace cu zarurile clasice e cam greu. Doar in cazul in care ai niste zaruri mai mari.
Kov.Kriszti
Plutonier major
Mesaje: 218
Membru din: 16 Noi 2009, 14:54
Localitate: Romania

Mesaj de Kov.Kriszti »

aaa! dar se poate juca table?
I Tichir
Sublocotenent
Mesaje: 320
Membru din: 30 Sep 2007, 14:56

Mesaj de I Tichir »

Se poate juca table. Poti sa iti cumperi un joc de la www.anjo.ro sau poti sa joci pe calculator un joc in limba engleza numit Azabat backgamon.
kov.kriszti scrie:aaa! dar se poate juca table?
I Tichir
Sublocotenent
Mesaje: 320
Membru din: 30 Sep 2007, 14:56

Mesaj de I Tichir »

Cred ca ar fi bine ca la instalarea simulatorului de zaruri sa se poata alege versiunea de Jaws cu care se lucreaza. Mai sunt persoane care folosesc Jaws 7.
Avatar utilizator
Manu
General de divizie
Mesaje: 4120
Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de Manu »

Asa este, ar trebui sa modificam putin treburile cu zarul. Problema este ca aici e vorba de fisierul Default.JSS care e diferit in functie de JAWS... va trebui o alta solutie, cumva cu recompilare automata in urma instalarii.
Sa vedem...
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
Scrie răspuns