Sesiunea pentru studentii nevazatori,
Scris: 14 Iun 2007, 11:04
Salut, ma gandeam sa deschid aici o discutie despre modul in care decurge sesiunea pentru studentii nevazatori. As fi curioasa sa aflu cateva opinii ale studentilor nevazatori, precum si modul in care sunt perceputi acestia de catre colegii lor vazatori. Mi-a venit aceasta idee in urma unui examen la care profesorul m-a intrebat care consider eu ca sunt diferentele ce apar intre mine si colegii mei fara probleme de vedere.
Se tot vorbeste despre integrarea persoanelor cu dizabilitati in societate, dar mare lucru nu se face. E foarte simplu si placut sa discutam, insa cand trebuie sa trecem la fapte...
Concret, ce vreau sa spun e faptul ca, in anul I eram foarte optimista in privinta examenelor. La noi la facultate sunt cateva laboratoare de informatica, iar pe doua dintre calculatoarele de acolo a fost instalat JAWS, screen readerul pe care il folosesc pentru accesarea computerului. Speram ca mi se va permite sa dau examenele in scris pe unul dintre aceste computere. Dar surpriza... Nici macar examenul la informatica nu am putut sa-l dau pe computer. E de vina desigur comoditatea. E mult mai simplu pentru orice profesor sa zica: raspunde repede oral ca n-are rost sa ne complicam cu calculatorul. Nu e insa la fel de simplu pentru mine, care sunt foarte emotiva si la fiecare examen oral prefer sa raspund mai pe scurt doar ca sa scap oodata.
E destul de neplacut si faptul ca unii dintre colegi imi spun: a, tu dai oral, ce bine de tine. Precis profu e mai indulgent.
Realitatea e undeva la mijloc. INtradevar, unii profesori sunt mai indulgenti, dar altii ssunt cu atat mai severi. Cred ca in cele 4 sesiuni prin care am trecut pana acum, au fost doua examene la care as putea spune ca nu s-a facut nici o diferenta intre mine si ceilalti colegi. Unul era test grila si se dadea pe computer, iar cel ce bifa raspunsurile in locul meu nu avea nimic de comentat, asa ca am dat linistita examenul, desi nu am putut sa-mi bifez singura raspunsurile corecte, iar cel de al doilea a fost un examen in care profesoara avea subiectele si punctajul in fata si pe masura ce raspundeam imi calcula punctajul. Mi se pare ca in acest caz nu am fost discriminata nici in sens pozitiv, nici in sens negativ. Oricum, cred ca doua examene perfecte sunt mult prea putine pentru 4 sesiuni.
Se tot vorbeste despre integrarea persoanelor cu dizabilitati in societate, dar mare lucru nu se face. E foarte simplu si placut sa discutam, insa cand trebuie sa trecem la fapte...
Concret, ce vreau sa spun e faptul ca, in anul I eram foarte optimista in privinta examenelor. La noi la facultate sunt cateva laboratoare de informatica, iar pe doua dintre calculatoarele de acolo a fost instalat JAWS, screen readerul pe care il folosesc pentru accesarea computerului. Speram ca mi se va permite sa dau examenele in scris pe unul dintre aceste computere. Dar surpriza... Nici macar examenul la informatica nu am putut sa-l dau pe computer. E de vina desigur comoditatea. E mult mai simplu pentru orice profesor sa zica: raspunde repede oral ca n-are rost sa ne complicam cu calculatorul. Nu e insa la fel de simplu pentru mine, care sunt foarte emotiva si la fiecare examen oral prefer sa raspund mai pe scurt doar ca sa scap oodata.
E destul de neplacut si faptul ca unii dintre colegi imi spun: a, tu dai oral, ce bine de tine. Precis profu e mai indulgent.
Realitatea e undeva la mijloc. INtradevar, unii profesori sunt mai indulgenti, dar altii ssunt cu atat mai severi. Cred ca in cele 4 sesiuni prin care am trecut pana acum, au fost doua examene la care as putea spune ca nu s-a facut nici o diferenta intre mine si ceilalti colegi. Unul era test grila si se dadea pe computer, iar cel ce bifa raspunsurile in locul meu nu avea nimic de comentat, asa ca am dat linistita examenul, desi nu am putut sa-mi bifez singura raspunsurile corecte, iar cel de al doilea a fost un examen in care profesoara avea subiectele si punctajul in fata si pe masura ce raspundeam imi calcula punctajul. Mi se pare ca in acest caz nu am fost discriminata nici in sens pozitiv, nici in sens negativ. Oricum, cred ca doua examene perfecte sunt mult prea putine pentru 4 sesiuni.