Pagina 1 din 1

Sesiunea pentru studentii nevazatori,

Scris: 14 Iun 2007, 11:04
de CarmenT
Salut, ma gandeam sa deschid aici o discutie despre modul in care decurge sesiunea pentru studentii nevazatori. As fi curioasa sa aflu cateva opinii ale studentilor nevazatori, precum si modul in care sunt perceputi acestia de catre colegii lor vazatori. Mi-a venit aceasta idee in urma unui examen la care profesorul m-a intrebat care consider eu ca sunt diferentele ce apar intre mine si colegii mei fara probleme de vedere.
Se tot vorbeste despre integrarea persoanelor cu dizabilitati in societate, dar mare lucru nu se face. E foarte simplu si placut sa discutam, insa cand trebuie sa trecem la fapte...
Concret, ce vreau sa spun e faptul ca, in anul I eram foarte optimista in privinta examenelor. La noi la facultate sunt cateva laboratoare de informatica, iar pe doua dintre calculatoarele de acolo a fost instalat JAWS, screen readerul pe care il folosesc pentru accesarea computerului. Speram ca mi se va permite sa dau examenele in scris pe unul dintre aceste computere. Dar surpriza... Nici macar examenul la informatica nu am putut sa-l dau pe computer. E de vina desigur comoditatea. E mult mai simplu pentru orice profesor sa zica: raspunde repede oral ca n-are rost sa ne complicam cu calculatorul. Nu e insa la fel de simplu pentru mine, care sunt foarte emotiva si la fiecare examen oral prefer sa raspund mai pe scurt doar ca sa scap oodata.
E destul de neplacut si faptul ca unii dintre colegi imi spun: a, tu dai oral, ce bine de tine. Precis profu e mai indulgent.
Realitatea e undeva la mijloc. INtradevar, unii profesori sunt mai indulgenti, dar altii ssunt cu atat mai severi. Cred ca in cele 4 sesiuni prin care am trecut pana acum, au fost doua examene la care as putea spune ca nu s-a facut nici o diferenta intre mine si ceilalti colegi. Unul era test grila si se dadea pe computer, iar cel ce bifa raspunsurile in locul meu nu avea nimic de comentat, asa ca am dat linistita examenul, desi nu am putut sa-mi bifez singura raspunsurile corecte, iar cel de al doilea a fost un examen in care profesoara avea subiectele si punctajul in fata si pe masura ce raspundeam imi calcula punctajul. Mi se pare ca in acest caz nu am fost discriminata nici in sens pozitiv, nici in sens negativ. Oricum, cred ca doua examene perfecte sunt mult prea putine pentru 4 sesiuni.

Scris: 18 Iun 2007, 17:17
de Manu
Intr-adevar, examenele orale sunt preferate de catre profesori pentru ca le este mai comod, dar... ar trebui cumva facut sa lase cu laptop-ul, asa cum se intampla la Psihopedagogie unde deja se cere in acest fel, dupa care lucrarea este pusa repede pe un CD sau pe un stick si urmeaza sa fie corectat la fel cu celelalte. Aici intervine problema ca daca mergi cu laptop-ul propriu exista suspiciuni... dacumva dai alt + tab si iei cate ceva din cursuri. Oricum, problema se poate rezolva prin supraveghere - nu cred ca are cineva curaj sa copieze daca i se spune ca se va uita profesorul din cand in cand.
Eu in general am dat oral, dar a trebuit sa dau din cand in cand scris in Braille si apoi sa dictez lucrarea pentru a fi pusa cu celelalte pentru corectat.

apropo de laptopuri

Scris: 25 Iun 2007, 08:51
de Manus_Onix
intr-adevar, ai dreptate manu in ceea ce priveste examinarea pe laptop, dar mentalitatea profesorilor este inca prea ingusta uneori. Si eu am incercat acest lucru, dar mi s-a raspuns ca nu exista timp necesar pentru a face toate cele necesare pentru a imi organiza examenul cu ajutorul laptopului. Am ramas surprins. Cat in ceea ce priveste examenele orale, la ince4put si mie mi s-a parut putin aiurea, dar m-am obisnuit, desi nu sunt nici eu deacord in totalitate cu acest mod. In afara de 3 materii la care nu am cum sa dau examenul decat practic, si la mine totul decurge oral, ceea ce uneori e destul de dificil. Motivul: ne ia prea mult timp sa citim si chesti dinastea. Cat despre jaws instalat in laboratorul de informatica al Academiei de Muzica nici nu poate fi vorba. Sunt prea putine calculatoare iar cele care sunt trebuiesc utilizate de ceilalti. Acesta a fost raspunsul domnului profesor. E dar sa speram ca pana la urma trecem noi si peeste asta.

Scris: 22 Noi 2007, 16:24
de Claus
Salut,
am sa prefer sa raspund aici la toate mesajelel asta, fiindca sesiuni vor mai fi, asa ca, subiectul nu este oricum epuizat.
Cred, si o spun asta fiindca sunt anul Iii la psihologie, cred zic, ca, depinde din start, de pozitia pe care o adoptam in colectivitate.
Astfel, daca nu parem ezitanti, emotivi, nesiguri, si prudenti, e gata, nu are nimeni ce sa se opuna la nimic.
In primul semestur al anului i decanul m-a intrebat ce conditii solicit, enumerandu-le pe cele care putea fi oferite:
"timp mai mult, examinare orala, sala distincta, bla bla.
Ei bine, le-am respins pe toate, si l-am asigurat, ca nu voi da nici un examen, daca nu am conditii similare cu ceilalti.
Daca da vreo unul fara pix, dau si eu fara laptop, pe care nu il cer ubb-ului, dar ei sunt obligati sa imi aduca grilelel, ori ce or fi, pe un cd.
Buun, vine sesiunea, si baietii de la statistica, vin evident parasute universitare, fara nimic; vreau sa spun ca, toata lumea a stat pe loc, pana cand ei si-au miscat fundurile alea neinteresante, pana la decanat si ainnapoi, ca sa vina cu cd-ul.
Visavis de colegi, aici chestia e clara.
Zic ei, ma, daca nu te pun astia la catedra, ne lasi sa ne uitam pe monitorul tau ce scrii si ce bifezi?
Ai las, cum nu, mai ales ca, pica si cate o bere pe urma.
Profii, "ok, aici aveti documentul, incercati totusi, sa nu copiati."
Fac eforturi, desigur.