Pagina 1 din 2

Pontes GameZone, un simulator de cazinou pentru Android

Scris: 15 Feb 2015, 22:26
de Manu
Incele din urma a aparut versiunea 1.0 a pachetului Pontes GameZone.
Acesta contine la prima versiune: Blackjack, Poker, Razboi, Marele si dubla.
Exista si o zona de bar unde se pot comanda produse precum: cafea, ceai, suc, bere, whisky, trabuc; pentru banii cheltuiti se dau bonusuri la castig, cate un procent din suma castigata pentru fiecare 5 dolari investiti in bar. Bonusurile se iau in calcul pentru banii cheltuiti in ultimele 24 de ore, pentru aceasta fiind implementata si ideea de ora virtuala, practic ora din GameZone nu corespunde cu ora reala.
Jucatorul are initial sau dupa resetarea la valorile implicite o mie de dolari in portofel, in toate jocurile fiind posibila schimbarea mizei, banii adaugandu-se sau luandu-se din suma existenta in portofelul virtual. Pentru a juca fara ideea de castig / pierdere bani, se poate seta miza la 0 dolari.
Jucatorul are un nume pe care il poate schimba oricand din interfata principala a jocului sau din meniu. Avand setat un nume, jocul se adreseaza mai prietenos in diferite ipostaze.
Jocul are si interfata vizuala, apar pe ecran cartile, zarurile etc.
Exista si o multime de optiuni: mentinere ecran activ, joc prin scuturare, activare dezactivare sunete, text redat prin vorbire, anuntare vocala a zarurilor etc.

In viitor am de gand sa mai adaug si alte jocuri precum Connect Four, Yahtzee etc..
Pentru utilizare, este necesar Android 4.0 sau mai nou.

Pe pagina web a jocului pot fi vizualizate si statistici, numar de maini per joc de-a lungul timpului, numar de comenzi la bar etc.

Pagina web in engleza a pachetului este la:
http://www.android.pontes.ro/pontesgamezone/

Pentru a instala versiunea actuala a Pontes GameZone, adresa din Magazin Play este urmatoarea:
https://play.google.com/store/apps/deta ... esgamezone

Scris: 16 Feb 2015, 13:45
de MihaiNemes
Salut,

Felicitari Manu!

Am instalat si eu pontes GameZone. Totul merge perfect, nu am intampinat nici o dificultate, insa la marele si dubla uneori se suprapun numerele. Daca eu am dat 6-5 si dealerul 4-5, ultimul meu numar este anuntat in acelas timp cu primul numar al dealerului. Mentionez ca nu tot timpul se intampla asta, tocmai de aceea m-am gandit sa scriu aici.

Scris: 16 Feb 2015, 22:33
de Manu
Da, multumesc pentru notificare, se intampla si la mine la fel, voi mai finisa, e acolo o problema de conceptie.

Scris: 17 Feb 2015, 15:23
de Valentin
jocul suna foarte interesant pacat ca nu am telefon cu android. chiar mi-ar fi placut sa il incerc. in ce limbaj de programare a fost facut jocul? nu v-ati gandit sa incercati sa il faceti si pt IOS? spun asta pentru ca am citit pe net ca unele aplicatii folosite pe android se pot modifica sa functioneze si pe IOS, insa cred ca depinde de modul in care a fost scris.

Scris: 17 Feb 2015, 21:14
de Manu
L-am facut in limbajul standard pentru Android: Java, cu SDK-ul de Android.
Sunt sute de API-uri ale sistemului de operare, acestea sunt utilizate pentru diferite functii precum scuturare, mentinere ecran activ si multe altele, pentru interfata grafica etc, nu prea vad cum ar putea fi portata simplu o aplicatie pentru Android intr-una pentru iOS. Probabil o fi vreun mod atipic de scriere cod al unei aplicatii care ar merge usor portat, desi nu prea vad cum s-ar putea transforma automat si partea de GUI.
Probabil un program precum Eloquence nu a fost portat in Java, ci a fost utilizat codul C++ care poate fi introdus cumva si pentru Android, doar ca acolo nu prea e vorba de interfata grafica.

Ca sa il fac pur si simplu si pentru iOS este aproape imposibil in starea actuala, ar insemna sa imi cumpar iPhone si Mac, aceste doua obiecte fiind destul de costisitoare, cei 100 de dolari anual pentru acces la Store si suport fiind deja foarte putin in comparatie cu ele.
Sa zicem ca as avea acum toate aceste lucruri care cu putin efort le-as putea achizitiona, ar insemna sa ma apuc de un alt mod de lucru, cu alte sisteme de operare decat cele cu care sunt obisnuit, sa invat inca un limbaj precum Objective C - si asta nu ar fi chiar atat de greu, dar ar lua timp si familiarizarea cu API-urile iOS.
In prezent cred ca sunt destul de putini dezvoltatori particulari care fac aplicatii pentru ambele sisteme de operare, in general aplicatiile care sunt si pentru Android si pentru iOS sunt facute de firme specializate in asa ceva.

Scris: 17 Feb 2015, 22:46
de Valentin
hmmm da. nu suna prea profitabil. avand in vedere limitarile impuse de IOS chiar ma mir ca sunt atatea aplicatii dezvoltate pentru nevazatori.

Scris: 18 Feb 2015, 03:21
de Manu
Pai americanii mai au si iPhone si Mac pe langa Android si Windows.
Cred ca aproape toti nevazatorii de acolo au iPhone, dar am vazut ca in prima zi de GameZone au fost 15 instalari in America, deci au multi si Android, probabil multi le au pe ambele. Ba am vazut ca unii isi cumpara de proba si cate un Windows Phone.
Ai sa vezi mai putine aplicatii iOS pentru nevazatori create in alte regiuni decat S.U.A. sau eventual, intr-o masura mai mica, vestul Europei.

GameZone

Scris: 19 Feb 2015, 08:26
de Geo.Campean
Salut, felicitari pentru joc! Functioneaza perfect, singura mentiune fiind anuntarea zarurilor jucatorului si ale dealer-ului in acelasi timp, uneori, dar nu e o problema care sa te impiedice sa joci. Ca propunere, cred ca ar fi utila optiunea de amanet ca in Pontes Casino. Spor in toate!

Scris: 21 Feb 2015, 14:44
de Vortex
@Manu: Cel mai usor mod de a face aplicatii care sa functioneze si pe Android si pe iOS e folosind html, css si javascript. Exista un runtime (apache cordova), atat android cat si ios, care permite accesul din javascript a api-urilor specifice de camera, shake etc. Pentru informatii de la server se fac call-uri ajax. Mie personal nu imi plac aplicatiile astea, mi se par mai lente decat cele native.
Mai este Xamarin, o chestie care pretinde ca permite scrierea aplicatiilor in c# si compilarea lor pe iOS si Android. Cica au facut ei niste controale universale care se mapeaza pe controalele specifice fiecarei platforme. Spre deosebire de solutiile bazate pe Cordova, Xamarin compileaza cod nativ, nemaisuferind de probleme de performanta. Totusi varianta free are anumite limitari. Inca n-am investigat care anume.

Scris: 22 Feb 2015, 09:39
de Manu
Da, solutia HTML, CSS si JavaScript merge oriunde, dar finalul parca nu arata ca o aplicatie adevarata...
Nu vad foarte multe aplicatiii facute astfel, ceea ce inseamna ca nu prea e o solutie viabila.

O sa mai citesc si eu despre Xamarin... Asa de curiozitate, solutia tot destul de lunga ar fi, ia ceva sa ajungi in magazin cu produsul.
La a doua solutie tot ar fi probleme de cod, cum ai acces la API-uri cu C#, or fi facut wrappere si pentru shake, camera, astfel incat sa cheme metodele specifice din fiecare sistem...

Geo<
O sa bag si amanet si falimentare.

Deocamdata a fost un update mic, 1.0.1 pentru ca un italian s-a grabit sa traduca aplicatia si descrierea din magazin, atunci am reimpachetat.
De acum, daca se schimba al treilea numar din versiune, va insemna ca e o modificare de limba, adaugare limba noua, daca se schimba primul numar sau a doua cifra inseamna actualizare a jocurilor, functiilor din jocuri etc.

GameZone

Scris: 22 Feb 2015, 18:41
de Geo.Campean
Salut dinnou, si, tot pentru amuzamentul trupei, ar fi super daca ai putea sa pui si ceva de mancare la bar, precum si baia din pontes casino, pentru situatii neprevazute.
:-) Spor in toate!

Scris: 22 Mar 2015, 22:23
de Manu
Azi am terminat inca un joc pe care l-am inclus in pachetul Pontes GameZone.
Este vorba de Connect Four.
Cine nu stie, acesta este un joc pe un grid de 7 coloane si 6 randuri.
Se plaseaza alternativ cate un disc al jucatorului si, respectiv al partenerului. Cine reuseste sa faca primul 4 celule consecutive, fie pe orizontala, fie pe verticala sau diagonala, a castigat.
Este un fel de X si 0 extins, regula fiind aici ca un disc poate fi plasat doar deasupra altuia de jos in sus pe o coloana. Asadar, se completeaza gridul de la primul rand de jos in sus.

Jocul de fata este destul de finisat, se poate juca contra telefonului care este dealerul ori contra unui partener aflat langa, ambii pe acelasi telefon.

Pentru ca telefonul sa joace diferentiat, cat mai bine la un nivel de dificultate mai avansat, am utilizat algoritmul de inteligenta artificiala Minimax si am setat 4 nivele: usor, mediu, greu si aproape imposibil.

Pentru cei care vad, patratelele necompletate sunt negre, cele ale jucatorului sunt verzi, iar ale adversarului sunt rosii.
Pentru nevazatori celulele sunt etichetate de la A1 in coltul de jos stanga, pana la G6 in coltul de sus dreapta. La plasarea unui disc in celulla, aceasta va fi numita cu nickname-ul ales in joc si, respectiv cu dealer sau partener, depinde de tipul jocului ales.

Pentru a gasi jocul in Magazinul Google Play, a se scrie la cautare "GameZone" intr-un cuvant.

Link-ul direct catre intrarea din magazin este:
https://play.google.com/store/apps/deta ... esgamezone

Pentru cei care au deja instalat pachetul, actualizarea va aparea automat.

Scris: 25 Mai 2015, 02:23
de Manu
Am lansat in cele din urma si versiunea 1.2.1 a pachetului Pontes GameZone.
Am adaugat posibilitatea de a falimenta cazinoul prin castigarea a mai mult de un milion de dolari. Aceasta performanta poate fi publicata si pe site-ul android.pontes.ro cu un nume ales la momentul respectiv.

Am adaugat amanet si baie.
La amanet se pot vinde obiecte precum: ceas, telefon, laptop, bratara, motocicleta sau masina. Aceste obiecte pot fi si rascumparate platind cu 20% mai mult.
In baie exista toaleta, chiuveta si uscator de maini, fiind necesar sa fie utilizate in ordine dupa un consum excesiv la bar.
Toate actiunile gen: vanzarea masinii, rascumpararea ceasului, tragerea apei la baie sunt insotite de sunete specifice.
Am adaugat si fundal sonor, ceva sunet de ambianta in amanet sau in bar si muzica in timpul jocului. Se poate desigur dezactiva si background-ul sonor, ori se poate ajusta ca volum in functie de volumul media general, un procent din acesta.

Am mai facut tot felul de modificari, imbunatatiri, corecturi etc.
Sunt multe amanunte din care enumar doar vreo doua:
De exemplu in bar, daca este miscat telefonul exista riscul de a sparge sticle.
Daca este vandut ceasul la amanet, nu mai apare ora virtuala pana la rascumpararea acestuia.

Pentru a gasi jocul in Google Play, reamintesc ca ar trebui scris "GameZone" intr-un cuvant.

Link-ul direct este:
https://play.google.com/store/apps/deta ... esgamezone

Reamintesc si de www.android.pontes.ro, loc in care apar si statistici, vor aparea si numele celor care au reusit sa duca afacerea pana la insolventa, de asemenea exista si un manual mai complet in engleza..

Scris: 30 Mai 2015, 00:49
de Manu
Pentru ca au aparut si primii 6 jucatori care au reusit sa duca la faliment cazinoul, am creat si un tabel pe site cu topul acestora.

Deocamdata tabelul afiseaza numele scris de jucator la ultimul faliment reusit, numarul falimentarilor, suma totala de dolari virtuali castigata din GameZone, data ultimei reusite.

Link-ul urmator duce la tabelul aflat pe site-ul android.pontes.ro:
http://www.android.pontes.ro/pontesgame ... lvency.php

A aparut Pontes GameZone 1.3, contine Slot Machine si Scopa

Scris: 22 Aug 2015, 18:21
de Manu
Pontes GameZone a fost actualizat, ajungand la versiunea 1.3.1.
In aceasta versiune am adaugat un Slot Machine si jocul de carti Scopa.
Interfata principala a jocului a fost modificata si multe alte lucruri au fost finisate.
Exista versiuni localizate in totalitate pentru limbile engleza, italiana si romana.

Despre cele doua jocuri adaugate:

Ajutor pentru Pontes Slot Machine
Pontes Slot machine este un aparat in care jucatorul introduce una, doua sau trei monede.
Se trage apoi de maneta si cei trei cilindri incep sa se invarta pret de cateva secunde.
Cei trei cilindri au cate 6 fatete pe care sunt desenate numerele: 0, 1, 2, 3, 5 sau 7.
Pentru a castiga bani, cele trei fatete dinspre jucator trebuie sa compuna una din urmatoarele combinatii:
  • Daca pe cilindrul din stanga este numarul 1, se castiga de doua ori miza.
  • Daca numarul 1 este atat pe cilindrul din stanga, cat si pe cel din mijloc, castigul este de 4x.
  • Pentru 3 de unu, castigul este de 8x.
  • Daca sunt trei fatete cu numarul 2, se castiga 14x.
  • Trei fatete de 3 inseamna un castig de 30x.
  • Trei fatete de 5 inseamna castig de 40x.
  • Cand pe toti trei cilindrii apare 7, inseamna ca a fost castigat Jackpot-ul, adica 400x.
Se poate scutura aparatul pentru a insera monede sau pentru a invarti cilindrii.

Ajutor pentru Pontes Scopa
Scopa este un joc de carti popular in Italia, Spania si alte tari din nordul Africii. Se joaca cu un pachet de carti italian sau spaniol cu 40 de carti.
In varianta Pontes GameZone, se joaca cu un pachet normal de 52 de carti pentru a fi mai simplu. Au fost eliminate figurile (popii, damele si valetii), ajungandu-se astfel la 40 de carti, valori de la 1 care este asul, pana la 10.

Regulile jocului
Pontes Scopa poate fi jucat contra dealer-ului.
La inceputul jocului, dealer-ul pune 4 carti pe masa, apoi imparte cate 3 carti fiecarui jucator.
Cand nu mai sunt carti in maini, se impart din nou cate 3, pana ce pachetul este gol.
Daca pachetul contine initial 36 de carti, sunt in total 6 impartiri de cate trei pe runda intr-o partida cu doua persoane.
Se pune cate o carte pe rand, incepand cu jucatorul. Cand este randul jucatorului, acesta alege o carte pe care o joaca, apoi:
  • Daca pe masa este o carte cu aceeasi valoare numerica, ori daca se poate realiza o suma a unor carti de pe masa care sa fie egala cu valoarea cartii jucate, acestea vor fi luate. Cartile capturate nu mai intra in joc, dar vor intra la calculul scorului final (vezi mai jos).
  • Daca nu exista nici o carte cu aceeasi valoare, nici o suma de valori ale unor carti, atunci cartea jucata este pusa pur si simplu langa celelalte pe masa.
Nota: Asul are tot timpul valoare de 1, este cea mai slaba carte in acest joc.

Scorul
Cand toate cartile au fost jucate, se trece la calcularea scorului:
  • Cine a capturat mai multe carti, castiga un punct.
  • Cine a strans mai multe carti de romb, castiga de asemenea un punct.
  • Cel care a adunat mai multi septari, ia un punct.
  • Cel care a prins septarul de romb castiga un punct.
Cartea centrala a jocului este desigur saptele de romb. Pe langa faptul ca aduce el singur un punct, contribuie de asemenea la sporirea numarului de carti adunate in celelalte categorii. Un al doilea scop al jocului ar fi sa se stranga cat mai multe carti, in special de romb.
Daca este egal numarul de carti intr-o categorie, de exemplu amandoi au adunat cate doi septari, atunci nu se da nici un punct pentru acea categorie.
Scopa se joaca pana la 11, 16 sau 21 de puncte. In plus, se considera victorie doar cand exista o diferenta de doua puncte; asadar, daca se ajunge la 11 si scorul este de 11 la 10, se mai joaca pana ce diferenta intre cei doi jucatori este de minim doua puncte.

Scopa
Daca unul dintre jucatori elimina toate cartile de pe masa atunci cand joaca o carte, atunci acesta realizeaza ceea ce se numeste un Scopa si imediat castiga un punct bonus (in italiana scopa inseamna matura). Desigur ca urmatorul jucator nu are alta solutie decat sa puna o carte oarecare pe masa, ne mai existand ceva de luat.

Scuturand telefonul, incepe o noua partida sau, daca aceasta este inceputa, se anunta cartile de pe masa si cele din mana.
Exista in partea de jos a ecranului cate un buton pentru: anuntarea cartilor de pe masa si din mana, pentru abandon si pentru afisarea unui istoric al jocului.

Manualul complet in limba engleza al Pontes GameZone si alte informatii precum statistici amanuntite pot fi gasite la link-ul urmator:
Pontes GameZone pe site-ul android.pontes.ro

Pagina din Magazin Google Play este la:
https://play.google.com/store/apps/deta ... esgamezone