Reha for the Blind in Romania, editia a doua

Accesibilitatea vietii de zi cu zi in cazul nevazatorilor

Moderator: Manu

Andreea Neagu
Colonel
Mesaje: 1511
Membru din: 16 Ian 2007, 23:15
Localitate: Bucuresti
Contact:

Reha for the Blind in Romania, editia a doua

Mesaj de Andreea Neagu »

Salut,
Pe 29 şi 30 mai se va desfăşura la Bucureşti, la Biblioteca Naţională, expoziţia Reha for the Blind in Romania.

Va fi şi Anjo acolo, cu o prezentare în plen despre accesibilitatea iPhone şi serviciile de instruire pentru utilizarea lui pe care le oferim, precum şi cu un stand cu produse, la care va apărea şi un produs-surpriză, fabricat în România.

Programul evenimentului este:
Joi, 29 Mai 2014
10.00- 10.30- Primire invitaţi (Welcome coffee)- parter, Sala de ConferinţeMircea Eliade, Intrarea
Tribunalul Bucureşti
10.30- 11.10 Deschiderea evenimentului- Cuvânt de bun venit
Conf.univ. dr. Elena Tîrziman- Manager al Bibliotecii Naţionale a României
TBA - Ministerul Culturii
Iustina Radu- Director Executiv al Consiliului Naţional al Dizabilităţii din România
Magdalena Chmielewska- Director al Fundaţiei Szansa, Polonia
11.10.-13.40- Sesiune de prezentări – Sala de Conferinţe Mircea Eliade, Intrarea Tribunalul Bucureşti
11.10-11.20- Corneliu Vişoianu- Consilier al Primului Ministru, Guvernul României
11.20-11.30 - Radu Sergiu Ruba- Preşedintele Asociaţiei Nevăzătorilor din România
11.30-11.40- Amalia Fodor – Director executiv - Fundaţia Orange România
11.40-11.50-Acad. Dr. Dumitru Murariu, Director Muzeul Naţional de Istorie Naturală Grigore Antipa
11.50-12.00- Adriana Elena Borună- Serviciul Cercetare-Dezvoltare, Biblioteca Naţională a României
12.00-12.10- TBA- Autoritatea Naţională pentru Persoane cu Handicap (A.N.P.H.)
12.10-12.20- Mihai Grecu, Preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Surzilor din România (A.N.S.R.)
12.20-12.30- Francisc Simon, Preşedinte al Organizaţiei Naţionale a Persoanelor cu Handicap din România
12.30-12.40- Mircea Bucur, Preşedinte Fundaţia Cartea Calătoare
12.40-12.50- Liviu Ittu, Preşedinte Asociaţia Vedem Împreună
12.50-13.00- Marian Pădure,Asistent de cercetare - Centrul C.A.T.A, Departamentul de Psihopedagogie Specială,
Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj
13.00-13.10- Andreea Neagu, Administrator ANJO WEB DESIGN
13.10-13.20- Paul Fogarassy, Director General Baum Engineering
13.20-13.30- Rafael Ricardo Franc- Teleasistenţă- monitorizare la distanţă
13.30-13.40- George Belciug- Deltamed

13.40-14.00- Pauză
14.00- 18.30- Proiecţie film cu descriere audio- Sala de Conferinţe, Intrarea Tribunalul Bucureşti
Expoziţie produse- parter, Spaţiu expoziţional Scriptorium (C2)
Jocuri şi concursuri- parter, Spaţiu expoziţional Pergament (c3)
Tur al Bibliotecii Naţionale

Vineri, 30 Mai
10.00-15.00- Expoziţie produse- parter, Spaţiu expoziţional Scriptorium (C2)
Discuţii şi întâlniri cu producătorii

15.00- Inchiderea evenimentului

Numai bine,
Andreea
IonPop
Colonel
Mesaje: 2166
Membru din: 02 Oct 2010, 17:55

Re: Reha for the Blind in Romania, editia a doua

Mesaj de IonPop »

Multumesc ca ai postat anuntul si aici Andreea. Cum probabil el este util in primul rand celor care locuiesc in Bucuresti, cred ca le-ar fi util si celorlalti daca dupa eveniment ai face o scurta prezentare cu noutatile notabile discutate/prezentate acolo (daca vor fi astfel de noutati).
Andreea Neagu
Colonel
Mesaje: 1511
Membru din: 16 Ian 2007, 23:15
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Andreea Neagu »

Voi încerca să fac asta.
GruiaVelicu
Locotenent - colonel
Mesaje: 1063
Membru din: 15 Mar 2008, 15:50
Localitate: Cluj-Napoca

Mesaj de GruiaVelicu »

Si eu as fi foarte interesat de prezentarea iphone mai ales daca or fi ceva noutati pe care nu le stim cei de pe acest forum.
Gruia
Andreea Neagu
Colonel
Mesaje: 1511
Membru din: 16 Ian 2007, 23:15
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Andreea Neagu »

Salut,
Voi avea doar 10 minute la dispoziţie, aşa că prezentarea va fi orientată pe aspectele de bază ale iPhone şi VoiceOver şi pe modul în care transformi iPhone-ul în telefon + PenFriend + Colorino + detector de lumină + mijloc de navigaţie şi găsit taxi rapid.
Încă văd la clienţii mei o teamă faţă de ecranul tactil şi asta aş vrea să elimin prin prezentare.
Dacă însă vii la stand după prezentare, putem schimba impresii despre el şi cu siguranţă vom afla amândoi lucruri noi şi utile.
Numai bine,
Andreea
GruiaVelicu
Locotenent - colonel
Mesaje: 1063
Membru din: 15 Mar 2008, 15:50
Localitate: Cluj-Napoca

Mesaj de GruiaVelicu »

Sal, este aproape imposibil, lucrezi si oricum si daca nu as lucra tot nu as veni din cauza costurilor cu deplasarea.
Gruia
IonPop
Colonel
Mesaje: 2166
Membru din: 02 Oct 2010, 17:55

Mesaj de IonPop »

Nu stiu care este legatura intre Anjo si iPhone, adica daca este distribuitor pentru iPhone sau daca furnizezi alte servicii legate de iPhone contra cost, asa ca nu as vrea sa iti cer sa dai gratis niste detalii daca oferi acele detalii ca serviciu comercial.
Dar daca nu e cazul, nu ar fi rau sa ne spui mai multe despre "PenFriend + Colorino + detector de lumină + mijloc de navigație", adica cel putin care programe sunt recomandate pentru orbi pentru a face asa ceva.

(Pt taxy banuiesc ca este recomandat CleverTaxy.)
GruiaVelicu
Locotenent - colonel
Mesaje: 1063
Membru din: 15 Mar 2008, 15:50
Localitate: Cluj-Napoca

Mesaj de GruiaVelicu »

Si fiindca suntem la accesibilitate, citeam azi pe net ca apple ar fi pe cale sa lanseze un sistem integrat pentru a putea controla o serie de functii ale casei direct de pe iphone. Asta ar aduce un plus de accesibilitate pentru noi. Mi-ar place sa imi pot regla centrala singur, sa stiu clar care becuri sunt aprinse sau ce program merge acuma la masina de spalat.
Gruia
Andreea Neagu
Colonel
Mesaje: 1511
Membru din: 16 Ian 2007, 23:15
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Andreea Neagu »

Salut,
Anjo este distribuitor iStyle şi Apcom pentru iPhone, iPad, iPod Shuffle, iPod Nano şi iPod Touch. Am apucat să punem pe site momentan doar iPhone-urile, urmează şi celelalte în câteva săptămâni. Furnizăm atât aparatele cât şi servicii de instruire şi configurare pentru oricare din ele.
Voi detalia mai jos pentru iPhone. Pagina corespunzătorare produselor şi serviciilor legate de iPhone este http://www.magazin-nevazatori.ro/telefo ... atori.html
Aşadar, vindem iPhone ca distribuitori ai iStyle, dar nu vindem telefoanele "chele". Pentru fiecare telefon, clientul primeşte automat următoarele servicii:
1. Crearea şi configurarea contului iCloud, necesar pentru a putea folosi telefonul
2. Configurarea cititorului de ecran VoiceOver cu parametrii doriţi de client în materie de limbă şi viteză de citire
3. Instalarea unui pachet de aplicaţii speciale pentru nevăzători, în valoare de 50 de lei (aceste aplicaţii nu sunt gratuite în appstore)
- detector de lumină, care ţiuie mai tare atunci când telefonul este îndreptat spre o sursă de lumină (bec, fereastră, LED) şi mai încet când este îndreptat spre o zonă mai întunecoasă - Light Detector
- cititor de coduri de bare şi coduri QR, cu care puteţi citi codurile de bare de pe numeroase produse şi codurile QR pe care le puteţi crea pe calculator şi apoi lipi pe CD-urile din colecţie, pe cărţi, pe borcanele din cămară etc. Dacă nu găseşte informaţie asociată unui cod de bare, permite crearea de către utilizator a unui text sau a unei înregistrări audio asociate. Astfel, chiar dacă nu mi-a identificat, de exemplu, Apă plată 0,5l, pot asocia acelui cod fie textul ăsta, fie chiar o înregistrare cu vocea mea spunând acelaşi lucru, şi din acel moment orice sticlă de jumătate din respectiva marcă de apă plată va fi corect identificată. Aplicaţia se numeşte Digit-eyes (versiunea full, nu lite) şi în acest moment are intefaţa în engleză, însă noi deja lucrăm cu producătorul pentru localizarea în română. Mai precis, deja am tradus toată interfaţa în româneşte şi aşteptăm să o implementeze ei.
- detector de culori în limba engleză, cu ajutorul căruia puteţi afla foarte uşor culoarea obiectelor - AidColors, face o poză cu obiectul căruia vrem să îi aflăm culoarea, determină culoarea şi o afişează pe ecran, ca text care poate fi citit cu Voiceover.
4. Instalarea unor aplicaţii accesibile nevăzătorilor:
FaceBook, pentru utilizarea reţelei de socializare cu acelaşi nume
YouTube, pentru urmărirea de videoclipuri pe internet
Pages, pentru editarea de documente text
Numbers, pentru editarea de foi de calcul
CleverTaxi, aplicaţie pentru chemat taxiul în Bucureşti, Cluj Napoca, Iaşi, Târgu Mureş, Braşov, Ploieşti, Galaţi şi Sibiu.
5. Manual de utilizare în limba română, accesibil nevăzătorilor, în format PDF şi MP3
6. CD cu tutoriale audio pentru iniţiere în utilizarea telefonului, în care veţi auzi pas cu pas cum folosiţi funcţiile principale ale telefonului şi ce spune cititorul de ecran la fiecare acţiune

Clever Taxi e în general accesibilă, mai are însă nişte probleme de etichetare a controalelor, pentru remedierea cărora colaborăm acum cu producătorii. Treaba e cumva simplificată de faptul că directorul firmei producătoare mi-a fost coleg de liceu :)

Practic, tot ce mai are de făcut clientul e să pună nanonsim-ul lui în telefon şi să îşi treacă numărul propriu în setări (operatorul care îi schimbă simul poate face asta foarte uşor), şi apoi omul îşi poate folosi telefonul fără a mai sta să instaleze mare lucru. Desigur, pe măsură ce învaţă şi simte că are nevoie şi de alte aplicaţii, şi le va putea instala singur.

Crearea contului iCloud şi configurarea VoiceOver o facem fiindcă printre clienţii mei sunt şi mulţi care nu au experienţa utilizării unui calculator sau a unui smartphone mai departe de telefoane şi sms-uri, şi pentru ei m-am gândit că ar fi corect să facem cât mai mult. Înainte să avem iPhone în ofertă, de multe ori recomandam telefonul şi povesteam despre contul iCloud şi auzeam "a, nu, că n-are cine să mi-l facă, copiii sunt plecaţi în alt oraş etc."

Mai oferim, de asemenea, şi instruire pentru utilizarea iPhone, iPad şi iPod. Dacă aparatul e luat de la noi, instruirea costă 35 de lei pe oră, dacă e luat din altă parte, 40 de lei. Instruirea se face momentan la sediul nostru pentru că, din punctul meu de vedere, cel mai uşor îi arăt omului gesturile de bază când suntem faţă în faţă. Apoi, sigur, utilizarea mai avansată a aplicaţiilor s-ar putea face şi de la distanţă.
În acest moment am deja două cliente cu care fac în fiecare weekend instruire pentru iPhone (am cam 3 şedinţe de câteva ore făcute cu fiecare), şi progresele se văd: deşi nu au mai folosit dispozitive cu ecran tactil, stăpânesc bine gesturile şi funcţiile de bază (telefon, jurnal apeluri, favorite, agendă, mesaje, reportofon). Clienta care a folosit şi calculatorul înainte deja se descurcă bine şi cu mailurile de pe iPhone iar acum lucrăm pe partea de Safari şi CleverTaxi.

În cazul în care clienţii preferă să cumpere telefonul la abonament din altă parte, dar ar vrea să ne ocupăm noi de configurare, primesc aceleaşi servicii de configurare pe care le facem pe telefoanele luate de la noi, la preţul de 225 de lei.

Servicii similare oferim şi pentru iPad şi iPod Touch, Nano şi Shuffle. Vom publica şi preţurile tabletelor, playerelor şi al serviciilor pentru ele în maxim o săptămână.

Ca idee, diferenţa de preţ între noi şi furnizorii noştri menţionaţi la începutul mesajului e de maxim 100 de lei la iPhone, datorită aplicaţiilor şi muncii în plus.
Numai bine,
Andreea
IonPop
Colonel
Mesaje: 2166
Membru din: 02 Oct 2010, 17:55

Mesaj de IonPop »

Mersi pentru descriere Andreea. Unele dintre aceste programe par a fi interesante.

Apropos de cititul codurilor QR si al codurilor de bare, daca plimbam rapid telefonul pe suprafata ambalajului unui produs, detecteaza el rapid unde este codul de bare, sau trebuie sa stim unde este si sa tinem mai mult camera telefonului catre acel cod de bare pentru a il putea citi?

Nu prea imi imaginez cum sta treaba cu tiparirea codurilor de bare sau a codurilor QR...
Ma rog, deocamdata nu am nici macar o imprimanta dar sa zicem ca la un moment dat o sa am un birou mai mare pe care sa incapa si ea si ca apoi o sa am si imprimanta... :-)
Exista un program pentru Windows cu care se pot tipari coduri de bare sau coduri QR? Se tiparesc pe hartie normala sau pe hartie cu etichete autocolante? Ma gandesc ca daca se tiparesc pe hartie normala e un pic cam dificil cu taiatul lor...

Apropos de descriere, cred ca astfel de descrieri sunt bune ca sa iti promovezi produsele. Cred ca ti-ar fi util ca pe site-ul anjo sa faci descrieri mai largi ale produselor vandute din care orbii sa isi poata imagina cum arata si cum functioneaza produsele, fiindca doar prezentarea caracteristicilor tehnice nu este de obicei prea atractiva.
Vazatorii pot vedea o poza si e clar cum sta treaba. Pentru orbi insa nu e.
Andreea Neagu
Colonel
Mesaje: 1511
Membru din: 16 Ian 2007, 23:15
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Andreea Neagu »

Întâmplător, ce ai citit mai sus e fix copiat din descrierea produsului de pe siteul nostru, care mai conţine şi o parte despre ce pot face nevăzătorii cu iPhone-ul :). Niciodată nu am dat doar caracteristicile tehnice.
Revin cu detalii despre coduri când ajung acasă şi am timp să scriu mai pe larg.
IonPop
Colonel
Mesaje: 2166
Membru din: 02 Oct 2010, 17:55

Mesaj de IonPop »

Stiu, citisem aceasta descriere care e aproape la fel si pe site-ul anjo. :-)

Am vrut sa dau cateva exemple dar am descoperit ca in paginile de descriere ale produselor apar ceva mai multe detalii, ma rog, nu chiar toate detaliile, de genul greutatii bastonului electronic si al grosimii manerului, sau cat de mult tin bateriile, dar apare uneori un manual al produsului, iar daca produsul vorbeste si un exemplu de retorica a respectivului produs.

Problema este ca acele detalii apar dupa frame-ul Facebook, or eu cand vad ca intr-o pagina se termina descrierea si incep reclame Facebook/Google+/Twitter banuiesc ca atat a fost tot, asa ca nu citesc mai departe.
Cred ca ar fi bine ca descrierea produselor sa apara intr-un bloc unitar, fara sa fie intrerupta de reclame sau de frame-uri, fiindca orbii nu pot vedea pagina in intregime ca sa isi dea seama ca mai urmeaza ceva dupa reclame.

(Aa, si cu ocazia asta am vazut ca se folosesc si diacritice cu virgula :-)
Andreea Neagu
Colonel
Mesaje: 1511
Membru din: 16 Ian 2007, 23:15
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Andreea Neagu »

Nu mi-e clar ce descriere îţi apare după frame-ul Facebook în pagina unui produs. O să verific şi cu JAWS acasă din nou, însă uitându-mă la ordinea în cod cu Inspect Element al Chrome, butonul de Like apare inclusiv după descărcarea eventualului manual de utilizare, deci nu ar trebui să te încurce. Sau vorbeşti strict de panelul de Facebook existent exclusiv pe prima pagină a siteului, unde nu e nicio descriere de produs?
A făcut şi Cristina un test acum cu JAWS şi nu dă de problema menţionată de tine. Zi-mi şi mie, te rog, în ce pagină te-ai lovit de ea.
Ca o chestie haioasă, vizual nu e fix nimic după Facebook, e cât se poate de unitar blocul de descriere.
Diacriticele cu virgulă se folosesc la toate produsele adăugate după ce am trecut eu pe Windows 8 :) , cele adăugate înainte au rămas cu sedilă momentan.
Greutatea la bastoanele UltraCane nu o aveam la momentul respectiv, de-aia nu e trecută.
Cât ţin bateriile - poţi spune durata medie de standby şi convorbire la bateria unui telefon, dar la un ceas de mână vorbitor? Diferă durata dacă te uiţi la el din 5 în 5 minute, respectiv dacă îl activezi de 3 ori pe zi. La fel la UltraCane: mergi o oră pe zi sau 7 ore pe zi? Drumul e liber, deci doar emite şi recepţionează, sau e plin de obstacole şi atunci vibrează continuu, cele 2 motoraşe care fac asta consumând şi ele din baterie? În plus, nu vorbim de acumulatori dedicaţi, ci de 2 simple baterii AA pentru UltraCane, respectiv de baterii de ceas. Din acest motiv, producătorii nu furnizează această informaţie, deci nu o pot da nici eu.
Ultima oară modificat 27 Mai 2014, 16:21 de către Andreea Neagu, modificat de 4 ori în total.
Andreea Neagu
Colonel
Mesaje: 1511
Membru din: 16 Ian 2007, 23:15
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Andreea Neagu »

Referitor la codurile de bare, hai să discutăm pe un caz practic. Am pe masă o sticlă de suc. Ţinând telefonul cam la 10-15cm de eticheta sticlei (am pus telefonul pe etichetă şi l-am îndepărtat cam până la o lungime de palmă), am început să răsucesc uşor sticla. În momentul în care, rotind uşor sticla, codul a ajuns să stea vreo 2-3 secunde în focus, deja aplicaţia l-a văzut, a dat semnal sonor că l-a identificat, l-a căutat vreo 15 secunde pe net şi a afişat Power Bar Aqua Magnesium Drink, Lemon Flavor.
Deci nu trebuie să ştii unde e codul, câtă vreme treci uşor cu telefonul peste ambalaj. Important e să nu te mişti extrem de repede, ca să poată focaliza.

La codurile QR pe care ţi le faci singur şi le poţi imprima pe etichete autoadezive (se găsesc etichete autoadezive A4 pentru imprimantă în papetării) e mai simplu, fiindcă simţi deja marginile codului lipit, aşezi telefonul pe el şi ridici uşor, până dă aplicaţia semnal sonor că l-a văzut. Pentru generare, eu personal folosesc https://www.the-qrcode-generator.com/ sau http://goqr.me/ pe web, mi-e mai rapid, însă şi digit-eyes.com oferă tot în website propriul generator de coduri. Aplicaţii offline nu am testat, voi verifica. Personal însă, prefer online-ul.
IonPop
Colonel
Mesaje: 2166
Membru din: 02 Oct 2010, 17:55

Mesaj de IonPop »

"Nu mi-e clar ce descriere î?i apare după frame-ul Facebook în pagina unui produs. O să verific ?i cu JAWS acasă din nou, însă uitându-mă la ordinea în cod cu Inspect Element al Chrome, butonul de Like apare inclusiv după descărcarea eventualului manual de utilizare, deci nu ar trebui să te încurce. Sau vorbe?ti strict de panelul de Facebook existent exclusiv pe prima pagină a siteului, unde nu e nicio descriere de produs?
A făcut ?i Cristina un test acum cu JAWS ?i nu dă de problema men?ionată de tine. Zi-mi ?i mie, te rog, în ce pagină te-ai lovit de ea.
Ca o chestie haioasă, vizual nu e fix nimic după Facebook, e cât se poate de unitar blocul de descriere."

Hmm, cred ca din intamplare am gasit unul dintre exemplele fericite care ofera informatii aditionale, adica manualul si un exemplu de voce a respectivului produs.
Alte produse vorbitoare nu ofera insa aceste informatii, cum este cazul:

http://anjo.ro/ceasuri-de-mana-vorbitoa ... logic.html

Iata doua exemple de produse pentru care linkul catre manualul de utilizare si linkul catre un exemplu de voce apar dupa frame-ul Facebook. Am verificat si in codul HTML si acolo apar tot dupa:

http://anjo.ro/ceasuri-de-mana-vorbitoa ... gital.html

http://anjo.ro/ceasuri-de-mana-vorbitoa ... logic.html


"Diacriticele cu virgulă se folosesc la toate produsele adăugate după ce am trecut eu pe Windows 8 , cele adăugate înainte au rămas cu sedilă momentan."

Foarte rau. :-)
Din punct de vedere al accesibilitatii pentru cei care folosesc si programe care nu suporta Unicode, inclusiv orbi, ar fi de preferat sa instalezi un driver de tastatura care stie sa scrie si cu diacritice cu sedila de la:

http://secarica.ro/html/info_winvista.html

(Functioneaza sub Windows Vista si Windows 7. Cred ca si sub Windows 8.)

"Cât ?in bateriile - po?i spune durata medie de standby ?i convorbire la bateria unui telefon, dar la un ceas de mână vorbitor? Diferă durata dacă te ui?i la el din 5 în 5 minute, respectiv dacă îl activezi de 3 ori pe zi. La fel la UltraCane: mergi o oră pe zi sau 7 ore pe zi? Drumul e liber, deci doar emite ?i recep?ionează, sau e plin de obstacole ?i atunci vibrează continuu, cele 2 motora?e care fac asta consumând ?i ele din baterie? În plus, nu vorbim de acumulatori dedica?i, ci de 2 simple baterii AA pentru UltraCane, respectiv de baterii de ceas. Din acest motiv, producătorii nu furnizează această informa?ie, deci nu o pot da nici eu.".

OK, te inteleg, doar ca asta creaza neincredere. Eu prefer sa nu cumpar niciodata nimic decat dupa ce altii au testat produsul, au spus ca este bun, au descoperit si care sunt eventualele dezavantaje, pot spune *in cazul lor* cam cat ii tine o baterie la un telefon sau laptop la o utilizare in cutare si cutare conditii, iar atunci am incredere si stiu ca la aproximativ ceva similar ma pot astepta si eu. Daca nu se stiu astfel de lucruri inseamna clar ca produsul este prea nou, netestat, deci ca nu este de prea mare incredere.


"Referitor la codurile de bare, hai să discutăm pe un caz practic. Am pe masă o sticlă de suc. ?inând telefonul cam la 10-15cm de eticheta sticlei (am pus telefonul pe etichetă ?i l-am îndepărtat cam până la o lungime de palmă), am început să răsucesc u?or sticla. În momentul în care, rotind u?or sticla, codul a ajuns să stea vreo 2-3 secunde în focus, deja aplica?ia l-a văzut, a dat semnal sonor că l-a identificat".

Aha, inteleg. Daca recunoaste codul de la aceasta distanta inseamna ca nu trebuie cautat prea mult.

"l-a căutat vreo 15 secunde pe net ?i a afi?at Power Bar Aqua Magnesium Drink, Lemon Flavor.
Deci nu trebuie să ?tii unde e codul, câtă vreme treci u?or cu telefonul peste ambalaj. Important e să nu te mi?ti extrem de repede, ca să poată focaliza.".

Asta m-a mai lamurit inca cu ceva, si anume ca pentru a recunoaste codul are nevoie de o conexiune la internet. Nu m-am gandit la asta desi e destul de logic. Probabil ca ar fi destul de complicat sa pastreze in telefon toate codurile de bare existente si sa faca actualizarea cand are o conexiune la internet...


"La codurile QR pe care ?i le faci singur ?i le po?i imprima pe etichete autoadezive (se găsesc etichete autoadezive A4 pentru imprimantă în papetării) e mai simplu, fiindcă sim?i deja marginile codului lipit, a?ezi telefonul pe el ?i ridici u?or, până dă aplica?ia semnal sonor că l-a văzut. Pentru generare, eu personal folosesc https://www.the-qrcode-generator.com/"

Hmm, ciudat, aceasta pagina nu este gasita cand caut cu Internet Explorer 8, ci doar cu Firefox.
Am putut totusi sa generez un cod QR destul de usor.

" sau http://goqr.me/"

Cu asta am reusit sa salvez o imagine cu un cod QR desi site-ul nu este extraordinar de accesibil.
Ma gandesc insa ca e cam complicat de tiparit un asemenea cod astfel incat sa sti unde apare pe hartie, sau sa poti aranja imaginea astfel incat sa se tipareasca intr-o eticheta autocolanta (si nu pe 2 sau 4 etichete).

Pentru orbi ar fi util un program caruia sa ii dai una sau mai multe imagini, iar el sa le aranjeze astfel incat sa se potriveasca cu etichetele autocolante cu o anumita dimensiune, sau eventual sa ii poti spune in ce pozitii pe hartie trebuie sa tipareasca, ceva de genul "tipareste cele doua coduri pe etichetele 2 si 3 de pe randul 4", ca sa nu trebuiasca sa strici o coala intreaga cu etichete pentru a tipari o singura eticheta.
Dar am o banuiala ca s-ar putea sa nu existe un astfel de program

Am vazut ca pe primul site puteam sa aleg dimensiunea codului QR, iar implicit era 150px. Se tipareste intotdeauna exact acelasi cod insa doar la o scala diferita din motive de design sau potrivire cu diverse ambalaje? E si mai ciudat ca dimensiunea era in px, incat e mai greu de vazut cat inseamna asta in centimetri pentru a putea sti cat de mare va fi de fapt eticheta...

Oricum, programul pentru iPhone ar putea fi totusi util pentru a citi etichetele existente deja si/sau sa le etichetam noi vocal.
Scrie răspuns