Proiect pentru facilitarea accesului la cumpărături
Moderator: Manu
Proiect pentru facilitarea accesului la cumpărături
Salutare!
După o discuţie cu Carmen privind dificultăţile cu care ne confruntăm în realizarea cumpărăturilor într-un supermarket, ne-am gândit să realizăm o Campanie de sensibilizare a personalului în ceea ce priveşte atitudinea faţă de un nevăzător la cumpărături. Însă pentru realizarea acestui proiect avem nevoie de implicarea a minim 10 voluntari nevăzători.
Iniţial proiectul a fost întocmit pentru Cluj, însă nu excludem ideea ca şi alţi mebri pontes, din alte judeţe să demareze acelaşi proiect în judeţul lor.De asemenea, suntem dispuşi să punem la dispoziţia altor organizaţii documentaţia proiectului în vederea multiplicării acestuia.
Mai jos veţi găşi planul de derulare a proiectului.
selectarea voluntarilor pentru proiect (22-27 martie, minim 10 voluntari)
formarea voluntarilor pentru schimbarea comportamentului personalului magazinului (29 martie, ora 19:30, la Clubul Pontes şi alegerea magazinului)
alocarea unui buget pentru activitate (discuţie în consiliul director)
testarea magazinului timp de o săptămână de către voluntari (01 – 07 aprilie)
completarea grilei de punctaj (zilnic)
evaluarea magazinului pe baza grilei (realizată de către coordonator, 08 – 10 aprilie)
contactarea conducerii de către coordonatorul proiectului (10 aprilie , invitaţie trimisă de către consiliul director)
şedinţă de sensibilizare cu conducerea
şedinţă de sensibilizare cu personalul în magazin
evaluarea impactului proiectului asupra personalului magazinului
Realizarea şi acordarea diplomei de merit
Nu uitaţi, doar de noi depinde să ne facem viaţa mai frumoasă!
Eu mă voi ocupa de coordonarea proiectului, dar aştept colaboratori, idei, sugestii… şi bineînţeles voluntarii. Vă rog să răspundeţi pe grupul Pontes sau aici până cel târziu miercuri, 27 martie.
Cu drag,
Mira
După o discuţie cu Carmen privind dificultăţile cu care ne confruntăm în realizarea cumpărăturilor într-un supermarket, ne-am gândit să realizăm o Campanie de sensibilizare a personalului în ceea ce priveşte atitudinea faţă de un nevăzător la cumpărături. Însă pentru realizarea acestui proiect avem nevoie de implicarea a minim 10 voluntari nevăzători.
Iniţial proiectul a fost întocmit pentru Cluj, însă nu excludem ideea ca şi alţi mebri pontes, din alte judeţe să demareze acelaşi proiect în judeţul lor.De asemenea, suntem dispuşi să punem la dispoziţia altor organizaţii documentaţia proiectului în vederea multiplicării acestuia.
Mai jos veţi găşi planul de derulare a proiectului.
selectarea voluntarilor pentru proiect (22-27 martie, minim 10 voluntari)
formarea voluntarilor pentru schimbarea comportamentului personalului magazinului (29 martie, ora 19:30, la Clubul Pontes şi alegerea magazinului)
alocarea unui buget pentru activitate (discuţie în consiliul director)
testarea magazinului timp de o săptămână de către voluntari (01 – 07 aprilie)
completarea grilei de punctaj (zilnic)
evaluarea magazinului pe baza grilei (realizată de către coordonator, 08 – 10 aprilie)
contactarea conducerii de către coordonatorul proiectului (10 aprilie , invitaţie trimisă de către consiliul director)
şedinţă de sensibilizare cu conducerea
şedinţă de sensibilizare cu personalul în magazin
evaluarea impactului proiectului asupra personalului magazinului
Realizarea şi acordarea diplomei de merit
Nu uitaţi, doar de noi depinde să ne facem viaţa mai frumoasă!
Eu mă voi ocupa de coordonarea proiectului, dar aştept colaboratori, idei, sugestii… şi bineînţeles voluntarii. Vă rog să răspundeţi pe grupul Pontes sau aici până cel târziu miercuri, 27 martie.
Cu drag,
Mira
Mira
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
Buna initiativa, sa speram ca se vor gasi cei 10 voluntari. Cred ca sunt destul de multi tineri cu ceva energie pentru a se implica in acest proiect.
Oare ce magazine ar fi mai importante pentru nevazatori? Asta ca sa se insiste pe ce are rost. Probabil ca intra in discutie magazinele mari gen Kaufland, Lidl, Carrefour, Cora etc.
Oare ce magazine ar fi mai importante pentru nevazatori? Asta ca sa se insiste pe ce are rost. Probabil ca intra in discutie magazinele mari gen Kaufland, Lidl, Carrefour, Cora etc.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
Da, sunt mulţi tineri cu energie dar din păcate eu nu am dat de ei. Poate că o să îi găseşti tu şi o să îi trimiţi la mine.
Zâmbet
Eu m-am gândit să fie un supermarket de lângă şcoală pentru că acolo există un grup mai mare de persoane cu deficienţe de vedere (elevii, unii profesori, căminul de pe tutunului).Primul magazin la care m-am gândit ar fi Lidl-ul( am aflat că există unul pe lângă staţia de la Someş) sau Kaunfland-ul din Mărăşti. Cora momentan nu intră în discuţie pentru că până în momentul de faţă a fost deschisă la nevoile nevăzătorilor.
Zâmbet
Eu m-am gândit să fie un supermarket de lângă şcoală pentru că acolo există un grup mai mare de persoane cu deficienţe de vedere (elevii, unii profesori, căminul de pe tutunului).Primul magazin la care m-am gândit ar fi Lidl-ul( am aflat că există unul pe lângă staţia de la Someş) sau Kaunfland-ul din Mărăşti. Cora momentan nu intră în discuţie pentru că până în momentul de faţă a fost deschisă la nevoile nevăzătorilor.
Mira
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
Elevii nu vor merge la Liddl pentru ca nu au bani, se multumesc cu magazinul de la colt care e ok cu nevazatorii. Sunt de asemenea o multime de covrigarii si placintarii in zona care le consuma cei cativa lei pe care ii mai au din cand in cand.
Disponibilitatea angajatilor magazinelor mari ar fi utila nevazatorilor care locuiesc singuri si isi fac cumparaturi singuri in general.
Cei care au de obicei pe cineva cu care sa mearga sau care sa le faca toate cumparaturile sigur nu prea vor fi interesati, decat la modul teoretic: "ce bine ca se face...".
Se poate merge si cu doua - trei persoane, nu vad de ce ar fi necesare 10.. Voluntarii trebuie sa fie chiar aceia care vor merge apoi sa cumpere de la diversele magazine, cei interesati direct.
Pe mine personal, daca m-ar interesa sa imi fac cumparaturile singur dintr-un magazin mare, ar fi in felul urmator: dau lista tiparita la imprimanta cu produsele pe care le vreau, iar un angajat sa mi le aduca intr-o plasa sau doua. De mers printre rafturi nu voi merge cu un angajat, este ca si cum as merge in concediu cu masina proprie condusa de un sofer platit.
Asadar, mie mi-ar placea sa existe oarecum oficial acest serviciu: pe baza listei sa mi se aduca produsele.
Disponibilitatea angajatilor magazinelor mari ar fi utila nevazatorilor care locuiesc singuri si isi fac cumparaturi singuri in general.
Cei care au de obicei pe cineva cu care sa mearga sau care sa le faca toate cumparaturile sigur nu prea vor fi interesati, decat la modul teoretic: "ce bine ca se face...".
Se poate merge si cu doua - trei persoane, nu vad de ce ar fi necesare 10.. Voluntarii trebuie sa fie chiar aceia care vor merge apoi sa cumpere de la diversele magazine, cei interesati direct.
Pe mine personal, daca m-ar interesa sa imi fac cumparaturile singur dintr-un magazin mare, ar fi in felul urmator: dau lista tiparita la imprimanta cu produsele pe care le vreau, iar un angajat sa mi le aduca intr-o plasa sau doua. De mers printre rafturi nu voi merge cu un angajat, este ca si cum as merge in concediu cu masina proprie condusa de un sofer platit.
Asadar, mie mi-ar placea sa existe oarecum oficial acest serviciu: pe baza listei sa mi se aduca produsele.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
De fapt prin proiect dorim să oficializăm serviciile în supermarket, căci până în momentul de faţă personal şi mulţi alţii, ne-am putut face cumpărăturile într-un supermarket ori de câte ori am avut noi chef. Indiferent de modalitatea în care vrei să îţi faci cumpărăturile, prin predarea listei unui angajat sau plimbatul prin supermarket nu contează ci siguranţa pe care o ai atunci cănd intenţionezi să mergi la un magazin să îţi faci cumpărăturile, că ţi le vei chiar face, şi că nu vei fi refuzat de personalul magazinului.
Dar, vezi tu, frica, teama de a fi respins şi desigur comoditatea îţi înhibă orce acţiune.
Probabil că acest proiect nu o să se realizeze datorită atitudinii noastre, unde interesul personal primează. Păcat că nici cei care înţeleg importanţa acestui proiect nu vor să se implice doar pentru implementarea serviciului în sine.
Personal eu nu o să coordonez proiectul cu doi voluntari adică (eu şi Maria) pentru o turmă de nevăzători comozi care singura iniţiativă pe care o au e săcomenteze căANR-ul şi Pontesul nu fac nimic pentru ei.
Dar, vezi tu, frica, teama de a fi respins şi desigur comoditatea îţi înhibă orce acţiune.
Probabil că acest proiect nu o să se realizeze datorită atitudinii noastre, unde interesul personal primează. Păcat că nici cei care înţeleg importanţa acestui proiect nu vor să se implice doar pentru implementarea serviciului în sine.
Personal eu nu o să coordonez proiectul cu doi voluntari adică (eu şi Maria) pentru o turmă de nevăzători comozi care singura iniţiativă pe care o au e săcomenteze căANR-ul şi Pontesul nu fac nimic pentru ei.
Mira
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
ANR este o organizatie de interes public, subventionata, la care se platesc cotizatii, deci trebuie sa faca lucruri fara implicarea neaparat directa a nevazatorilor.
Nevazatorii si oamenii in general se implica destul de putin in actiuni, din comoditate, teama, lipsa de chef. La Pontes probabil s-ar mai implica, atata vreme cat nu ia cineva bani astfel incat sa fie tot timpul ideea ca nu prea e chef de facut ceva pentru ca sunt altii platiti.
Imi pare rau ca nu se prea implica lumea, dar.. revin la ideea mea, cand e nevoie de multi oameni din start pentru ceva... cam greu.
Se mai poate rezolva stiind cam cine ar putea fi implicat sau cine ar fi disponibil dar nu scrie pe aici sau pe lista, iar acea persoana sa fie sunata direct.
Nevazatorii si oamenii in general se implica destul de putin in actiuni, din comoditate, teama, lipsa de chef. La Pontes probabil s-ar mai implica, atata vreme cat nu ia cineva bani astfel incat sa fie tot timpul ideea ca nu prea e chef de facut ceva pentru ca sunt altii platiti.
Imi pare rau ca nu se prea implica lumea, dar.. revin la ideea mea, cand e nevoie de multi oameni din start pentru ceva... cam greu.
Se mai poate rezolva stiind cam cine ar putea fi implicat sau cine ar fi disponibil dar nu scrie pe aici sau pe lista, iar acea persoana sa fie sunata direct.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
-
- Colonel
- Mesaje: 1511
- Membru din: 16 Ian 2007, 23:15
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Ce zici tu aici este modelul Cora Drive, care va fi implementat din vara si in Romania, momentan la una din unitatile Cora din Bucuresti: http://www.dcnews.ro/2013/03/cora-intro ... turi-sunt/Manu scrie: Pe mine personal, daca m-ar interesa sa imi fac cumparaturile singur dintr-un magazin mare, ar fi in felul urmator: dau lista tiparita la imprimanta cu produsele pe care le vreau, iar un angajat sa mi le aduca intr-o plasa sau doua.
Doar ca nu te duci cu lista tiparita, ci faci comanda online. Daca il implementeaza cum au spus, suna bine.
Andreea - Elena Neagu
Designer www.pontes.ro
Anjo.ro - Magazin virtual de produse pentru nevăzători
Şcoala pentru toţi - site dedicat elevilor nevăzători
Designer www.pontes.ro
Anjo.ro - Magazin virtual de produse pentru nevăzători
Şcoala pentru toţi - site dedicat elevilor nevăzători
Probabil ca acest serviciu nu va avea succes prea curand.
Si eu cred ca Romania nu prea este pregatita pentru comertul online sau pentru acest comert semi-online, in care doar comanda se face online.
In plus, cand cineva care vede vrea sa cumpere ceva, daca tot trebuie sa mearga la magazin, va prefera cu siguranta sa vada ce produse sunt disponibile, sa aleaga in functie de oferta disponibila.
Orbii oricum reprezinta ceva nesemnificativ, incat efortul de a organiza un astfel de serviciu s-ar putea sa nu fie prea rentabil.
Daca ar fi rentabil, si daca multi orbi sau persoane valide ar prefera sa comande prin internet si sa ridice apoi cumparaturile personal, o solutie si mai buna ar fi sa se creeze un site independent, care sa colaboreze cu multe magazine, din toate orasele tarii.
O persoana ar trebui sa aiba un singur cont pe acel site, si nu unul la fiecare magazin, iar acel site ar fi un fel de intermediar care ar aduce clienti magazinelor si ar putea obtine un mic comision de la magazine. Magazinele nu ar avea bataie de cap cu partea de comanda online, ci doar ar trebui sa pregateasca produsele comandate.
Doar ca ma indoiesc ca ar fi rentabil... cel putin pentru moment.
Si eu cred ca Romania nu prea este pregatita pentru comertul online sau pentru acest comert semi-online, in care doar comanda se face online.
In plus, cand cineva care vede vrea sa cumpere ceva, daca tot trebuie sa mearga la magazin, va prefera cu siguranta sa vada ce produse sunt disponibile, sa aleaga in functie de oferta disponibila.
Orbii oricum reprezinta ceva nesemnificativ, incat efortul de a organiza un astfel de serviciu s-ar putea sa nu fie prea rentabil.
Daca ar fi rentabil, si daca multi orbi sau persoane valide ar prefera sa comande prin internet si sa ridice apoi cumparaturile personal, o solutie si mai buna ar fi sa se creeze un site independent, care sa colaboreze cu multe magazine, din toate orasele tarii.
O persoana ar trebui sa aiba un singur cont pe acel site, si nu unul la fiecare magazin, iar acel site ar fi un fel de intermediar care ar aduce clienti magazinelor si ar putea obtine un mic comision de la magazine. Magazinele nu ar avea bataie de cap cu partea de comanda online, ci doar ar trebui sa pregateasca produsele comandate.
Doar ca ma indoiesc ca ar fi rentabil... cel putin pentru moment.
Salut!
Vă anunţ că de azi, 04.04.2013, a început Prima etapă a Campaniei de facilitare a accesului la cumpărături în supermarkete, şi anume, partea de testare a acestora.
Testarea se va face pâna în data de 15.04.2013.
Vă prezint mai jos lista persoanelor care s-au implicat direct în realizarea Campaniei.
Le mulţumesc şi le sunt foarte recunoscătoare pentru implicare căci fără ei această iniţiativă nu s-ar fi putut demara.
Maria Mariş (Carrefour BIG, Auchan)
Bogdan Cristea (Lidl Zorilor, Kaufland Mănăştur)
Eugen Nicolae (Auchan, Lidl 21 Decembrie, Cora)
Florentina Popa (Auchan, Kaufland Mânăştur)
Adela Cetinoiu (Auchan, Lidl Zorilor)
Lucia Băduţ (Lidl 21 Decembrie, Kaufland Mănăştur)
Stefan Toth (Kaufland Mănăştur, Carrefour Polus)
Călin Lăcătuş (Lidl 21 Decembrie, Kaufland Mănăştur)
Mate Emoke (Carrefour Polus, Bila Mănăştur)
Raul Stoica (Auchan, Lidl 21 Decembrie)
Mirabela Mischie (Carrefour BIG şi Polus, Bila Mănăştur, Auchan, Kaufland Mănăştur)
Vă doresc să aveţi parte de experienţe cât mai plăcute şi interesante!
Vă anunţ că de azi, 04.04.2013, a început Prima etapă a Campaniei de facilitare a accesului la cumpărături în supermarkete, şi anume, partea de testare a acestora.
Testarea se va face pâna în data de 15.04.2013.
Vă prezint mai jos lista persoanelor care s-au implicat direct în realizarea Campaniei.
Le mulţumesc şi le sunt foarte recunoscătoare pentru implicare căci fără ei această iniţiativă nu s-ar fi putut demara.
Maria Mariş (Carrefour BIG, Auchan)
Bogdan Cristea (Lidl Zorilor, Kaufland Mănăştur)
Eugen Nicolae (Auchan, Lidl 21 Decembrie, Cora)
Florentina Popa (Auchan, Kaufland Mânăştur)
Adela Cetinoiu (Auchan, Lidl Zorilor)
Lucia Băduţ (Lidl 21 Decembrie, Kaufland Mănăştur)
Stefan Toth (Kaufland Mănăştur, Carrefour Polus)
Călin Lăcătuş (Lidl 21 Decembrie, Kaufland Mănăştur)
Mate Emoke (Carrefour Polus, Bila Mănăştur)
Raul Stoica (Auchan, Lidl 21 Decembrie)
Mirabela Mischie (Carrefour BIG şi Polus, Bila Mănăştur, Auchan, Kaufland Mănăştur)
Vă doresc să aveţi parte de experienţe cât mai plăcute şi interesante!
Mira
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
E bine ca in cele din urma au aparut si voluntarii, in primele mesaje ale acestui topic se simtea cumva ca nu prea ar exista interes pentru o astfel de actiune. Probabil se pot face multe daca exista o persoana care sa stie si sa aiba rabdare sa dirijeze lucrurile.
Daca tot veni vorba de facilitarea accesului in magazinele mari, trebuie sa ii dam magazinul Auchan o bila alba: am inteles ca toate produsele cu marca Auchan sunt scrise si in braille, nevazatorii pot citi in braille chiar si pe tabla de la conserve, pe plasticul bidoanelor de detergent, pe pungi cu dulciuri etc.
Am inteles tot despre Auchan ca cineva care a fost pe acolo si a intrebat cum stau lucrurile in cea ce priveste accesul persoanelor cu deficiente, ca angajatii au primit instructiuni de la centru sa fie atente cu acestea. Asta inseamna ca nu mai ramane decat sa mearga nevazatorii si astfel personalul sa fie obisnuit ca exista si astfel de cerere, cumparaturi facute de persoane cu deficiente de tot felul, noi ne gandim in primul rand la nevazatori.
Actiunea de fata este perfecta pentru oficializarea serviciului de asistenta in supermarket.
Felicitari celor care se implica
Daca tot veni vorba de facilitarea accesului in magazinele mari, trebuie sa ii dam magazinul Auchan o bila alba: am inteles ca toate produsele cu marca Auchan sunt scrise si in braille, nevazatorii pot citi in braille chiar si pe tabla de la conserve, pe plasticul bidoanelor de detergent, pe pungi cu dulciuri etc.
Am inteles tot despre Auchan ca cineva care a fost pe acolo si a intrebat cum stau lucrurile in cea ce priveste accesul persoanelor cu deficiente, ca angajatii au primit instructiuni de la centru sa fie atente cu acestea. Asta inseamna ca nu mai ramane decat sa mearga nevazatorii si astfel personalul sa fie obisnuit ca exista si astfel de cerere, cumparaturi facute de persoane cu deficiente de tot felul, noi ne gandim in primul rand la nevazatori.
Actiunea de fata este perfecta pentru oficializarea serviciului de asistenta in supermarket.
Felicitari celor care se implica
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
Acum intelegeti de ce este atat de natural ca vazatorii sa ii discrimineze si sa ii marginalizeze pe orbi?
Daca si orbii considera ca in mod automat tot ce este scris in Braille este accesibil tuturor orbilor...
(Si apropos, si la Auchan mai exista unele chestii scrise, dar fara varianta in Braille. De exemplu ecusoanele de pe pieptul casieritelor
Daca si orbii considera ca in mod automat tot ce este scris in Braille este accesibil tuturor orbilor...
(Si apropos, si la Auchan mai exista unele chestii scrise, dar fara varianta in Braille. De exemplu ecusoanele de pe pieptul casieritelor
Nu prea înţeleg ce-ai vrut să spui prin mesajul de mai sus. Ce legătură are discriminarea şi marginalizarea orbilor cu etichetarea unor produse în braille. Păcat că alte companii nu au această iniţiativă. Produsele cu etichete în braille sunt foarte bine venite pe piaţă mai ales pentru orbii care locuiesc singuri (din câte ştiu eu nu toţi locuiesc cu cineva).
De exemplu, pentru mine condimentele reprezintă o problemă. Faptul că nu au o etichetă în braille mă determină să apelez mereu la cineva să mă ajute să le aranjez într-o anumită ordine pe care o uit până la următoarea utilizare.
Problema apare atunci când există persoane care nu cunosc limbajul Braille,şi cu siguranţă sunt mulţi, dar momentan nu ştiu care ar fi soluţia Totuşi , cea mai simplă rezolvare la această problemă este să înveţe limbajul braille la nivelul clasei întâi
De exemplu, pentru mine condimentele reprezintă o problemă. Faptul că nu au o etichetă în braille mă determină să apelez mereu la cineva să mă ajute să le aranjez într-o anumită ordine pe care o uit până la următoarea utilizare.
Problema apare atunci când există persoane care nu cunosc limbajul Braille,şi cu siguranţă sunt mulţi, dar momentan nu ştiu care ar fi soluţia Totuşi , cea mai simplă rezolvare la această problemă este să înveţe limbajul braille la nivelul clasei întâi
Mira
-
- Colonel
- Mesaje: 1511
- Membru din: 16 Ian 2007, 23:15
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Solutia ar fi un cititor de coduri de bare cu o baza de date a codurilor folosite in Romania. Pentru SUA s-a facut asa ceva, se cheama I.D. Mate Omni si costa vreo 1300 de dolari. Probabil ca s-ar putea folosi in directia asta si aplicatiile de scanare a codurilor de bare de pe smartphones, cu niste baze de date mai eficiente. Si tot ar mai fi voci care sa spuna ca e discriminare, fiindca trebuie intai gasit codul de bare pe ambalaj, si poate nu toti au smartphone.
In rest, pentru a sti ce cutie e ce, odata ce ai identificat-o la cumparare cu cineva, exista solutia aparatelor de etichetare audio sau a codurilor QR citite cu un smartphone.
In rest, pentru a sti ce cutie e ce, odata ce ai identificat-o la cumparare cu cineva, exista solutia aparatelor de etichetare audio sau a codurilor QR citite cu un smartphone.
Andreea - Elena Neagu
Designer www.pontes.ro
Anjo.ro - Magazin virtual de produse pentru nevăzători
Şcoala pentru toţi - site dedicat elevilor nevăzători
Designer www.pontes.ro
Anjo.ro - Magazin virtual de produse pentru nevăzători
Şcoala pentru toţi - site dedicat elevilor nevăzători
Am vrut sa spun ca exact la fel cum vazatorii isi vad strict de propriul interes, nemaigandindu-se daca solutia oferita de ei le este accesibila orbilor, dar si surzilor, dar si sa nu ii deranjeze pe cei care au epilepsie etc, exact la fel si orbii care pot citi in Braille, considera ca daca ceva este etichetat in Braille, este in mod implicit accesibil tuturor orbilor.
Vazatorilor evident ca nu le pasa nici cat negru sub unghie ca legea 448 spune ca societatea trebuie sa se adapteze la nevoile handicapatilor, si ne indeamna sa facem eforturi suplimentare sa ne obisnuim cu schimbarile permanente, nefiind insa interesati daca este posibila practic acea adaptare sau nu.
Exact la fel, si orbii care au facut o scoala si care au fost invatati mai mult de un deceniu din viata lor sa citeasca in alfabetul Braille, care au avut profesori, si manuale, si cel mai important lucru, s-au obisnuit sa citeasca cand erau copii, la o varsta la care oamenii se pot obisnui mult mai usor cu orice, sunt si ei de parere ca toti orbii ar putea sa invete usor Braille, uitand ca citirea in Braille nu implica doar "invatarea", care nu este complicata, ci si posibilitatea detectarii punctelor Braille pe hartie, cu care daca nu esti obisnuit se prea poate sa nici nu iti dai seama in ce pozitie apar.
Da, exista solutii si mai accesibile, si inca nu doar pentru orbi, ci si pentru cei care au alte handicapuri si inclusiv pentru persoanele vazatoare, si de asemenea mult mai bune pentru cei care pot citi in format Braille.
Nu prea vad cum s-ar descurca un orb intr-un magazin alimentar de dimensiunea Kaufland chiar daca toate cutiile ar avea pe ele inscriptii in alfabetul Braille.
Ce ar vrea sa faca daca ar vrea sa cumpere o anumita marca de ciocolata? S-ar apuca sa pipaie toate cutiile pana cand ar da de unele care seamana cu o ciocolata, iar apoi s-ar apuca sa le pipaie mai atent ca sa citeasca de care tip sunt, pana va gasi ciocolata preferata? (Pe care s-ar putea sa nu o gaseasca uneori nici daca ar tot pipai o saptamana intreaga?)
Mie imi pare un astfel de mod de a face cumparaturile foarte nasol, fiindca in mod evident ar atrage atentia tuturor cumparatorilor care s-ar uita cu mirare/mila la orbul care tot pipaie ceva, iar supraveghetoarelor din magazin s-ar putea sa li se para chiar suspect.
Cum ar trebui sa procedeze un orb care ar vrea sa mearga la magazin ca sa vada ce mai este pe acolo, daca a aparut cumva ceva interesant?
Sa pipaie miile de cutii si pungi de toate felurile pana ar gasi inscriptia in format Braille pe fiecare, si apoi sa citeasca eventual ce contin acele produse, daca acea informatie este si ea oferita in format Braille?
Mi s-ar parea o solutie mult mai buna ca magazinele sa afiseze informatii despre produsele pe care le au in stoc in magazin la un anumit moment pe site-ul lor web, iar orbul sa poata studia acasa site-ul, sa vada ce produse sunt, ce preturi, sa vada daca a aparut ceva nou de care ar putea fi interesant, si sa trimita apoi tot prin intermediul site-ului web respectiv o comanda celor de la magazin urmand sa le ridice de acolo.
Magazinele de la noi nu sunt totusi Wall-Mart, si nici puterea noastra de cumparare asemanatoare cu a americanilor, si nici drepturile handicapatilor respectate ca prin alte tari, asa ca nu sunt foarte convins ca vom avea parte de astfel de servicii prea curand.
Iar concluzia ca niste cutii cu niste inscriptii in Braille rezolva problema pentru toti orbii nu face altceva decat ca intareste convingerea ca nici nu trebuie oferite alte solutii mai accesibile din moment ce aceasta este atat de completa.
...mai ales ca de comanda prin internet probabil ca practic ar fi interesate destul de putine persoane, in general handicapati, care sunt in general si saraci si in numar redus.
Cum spunea si Andreea, produsele pot fi etichetate cu coduri de bare, ba si cu sistemul RFID in care produsele sunt detectate prin unde radio fara atingere, existand unele telefoane care deja suporta RFID, si care ar putea avea incarcata o baza de date cu produsele, baza de date descarcata in prealabil de pe site-ul web al magazinului, cu care orbii ar putea detecta sigur mai usor produsele decat prin pipaire si citit in format Braille.
Eu cred ca noi orbii suntem avantajati de tehnologie, si ar trebui sa o promovam, nu sa ne simtim multumiti ca ne simtim bagati in seama si ni se ofera niste servicii care de fapt ne sunt destul de inutile.
Am mai auzit eu o opinie foarte suparata ca Radio Cluj nu mai difuzeaza o anumita emisiune pentru orbi, insa de la cineva care spunea ca de fapt nici nu urmarea acea emisiune, or daca nu ii era utila acea emisiune deloc, atunci care este motivul pentru care se simtea mai bine ca totusi Radio Cluj parea ca baga in seama si grupul orbilor?
Vazatorilor evident ca nu le pasa nici cat negru sub unghie ca legea 448 spune ca societatea trebuie sa se adapteze la nevoile handicapatilor, si ne indeamna sa facem eforturi suplimentare sa ne obisnuim cu schimbarile permanente, nefiind insa interesati daca este posibila practic acea adaptare sau nu.
Exact la fel, si orbii care au facut o scoala si care au fost invatati mai mult de un deceniu din viata lor sa citeasca in alfabetul Braille, care au avut profesori, si manuale, si cel mai important lucru, s-au obisnuit sa citeasca cand erau copii, la o varsta la care oamenii se pot obisnui mult mai usor cu orice, sunt si ei de parere ca toti orbii ar putea sa invete usor Braille, uitand ca citirea in Braille nu implica doar "invatarea", care nu este complicata, ci si posibilitatea detectarii punctelor Braille pe hartie, cu care daca nu esti obisnuit se prea poate sa nici nu iti dai seama in ce pozitie apar.
Da, exista solutii si mai accesibile, si inca nu doar pentru orbi, ci si pentru cei care au alte handicapuri si inclusiv pentru persoanele vazatoare, si de asemenea mult mai bune pentru cei care pot citi in format Braille.
Nu prea vad cum s-ar descurca un orb intr-un magazin alimentar de dimensiunea Kaufland chiar daca toate cutiile ar avea pe ele inscriptii in alfabetul Braille.
Ce ar vrea sa faca daca ar vrea sa cumpere o anumita marca de ciocolata? S-ar apuca sa pipaie toate cutiile pana cand ar da de unele care seamana cu o ciocolata, iar apoi s-ar apuca sa le pipaie mai atent ca sa citeasca de care tip sunt, pana va gasi ciocolata preferata? (Pe care s-ar putea sa nu o gaseasca uneori nici daca ar tot pipai o saptamana intreaga?)
Mie imi pare un astfel de mod de a face cumparaturile foarte nasol, fiindca in mod evident ar atrage atentia tuturor cumparatorilor care s-ar uita cu mirare/mila la orbul care tot pipaie ceva, iar supraveghetoarelor din magazin s-ar putea sa li se para chiar suspect.
Cum ar trebui sa procedeze un orb care ar vrea sa mearga la magazin ca sa vada ce mai este pe acolo, daca a aparut cumva ceva interesant?
Sa pipaie miile de cutii si pungi de toate felurile pana ar gasi inscriptia in format Braille pe fiecare, si apoi sa citeasca eventual ce contin acele produse, daca acea informatie este si ea oferita in format Braille?
Mi s-ar parea o solutie mult mai buna ca magazinele sa afiseze informatii despre produsele pe care le au in stoc in magazin la un anumit moment pe site-ul lor web, iar orbul sa poata studia acasa site-ul, sa vada ce produse sunt, ce preturi, sa vada daca a aparut ceva nou de care ar putea fi interesant, si sa trimita apoi tot prin intermediul site-ului web respectiv o comanda celor de la magazin urmand sa le ridice de acolo.
Magazinele de la noi nu sunt totusi Wall-Mart, si nici puterea noastra de cumparare asemanatoare cu a americanilor, si nici drepturile handicapatilor respectate ca prin alte tari, asa ca nu sunt foarte convins ca vom avea parte de astfel de servicii prea curand.
Iar concluzia ca niste cutii cu niste inscriptii in Braille rezolva problema pentru toti orbii nu face altceva decat ca intareste convingerea ca nici nu trebuie oferite alte solutii mai accesibile din moment ce aceasta este atat de completa.
...mai ales ca de comanda prin internet probabil ca practic ar fi interesate destul de putine persoane, in general handicapati, care sunt in general si saraci si in numar redus.
Cum spunea si Andreea, produsele pot fi etichetate cu coduri de bare, ba si cu sistemul RFID in care produsele sunt detectate prin unde radio fara atingere, existand unele telefoane care deja suporta RFID, si care ar putea avea incarcata o baza de date cu produsele, baza de date descarcata in prealabil de pe site-ul web al magazinului, cu care orbii ar putea detecta sigur mai usor produsele decat prin pipaire si citit in format Braille.
Eu cred ca noi orbii suntem avantajati de tehnologie, si ar trebui sa o promovam, nu sa ne simtim multumiti ca ne simtim bagati in seama si ni se ofera niste servicii care de fapt ne sunt destul de inutile.
Am mai auzit eu o opinie foarte suparata ca Radio Cluj nu mai difuzeaza o anumita emisiune pentru orbi, insa de la cineva care spunea ca de fapt nici nu urmarea acea emisiune, or daca nu ii era utila acea emisiune deloc, atunci care este motivul pentru care se simtea mai bine ca totusi Radio Cluj parea ca baga in seama si grupul orbilor?