Anjo X si 0 - joc pentru nevazatori realizat de Anjo
Scris: 05 Sep 2011, 09:03
Salut,
In asteptarea celor 2 jocuri comerciale pe care le vom lansa pana la sfarsitul anului, va propun un joc audio gratuit, dezvoltat de firma mea, disponibil in doua variante - romana si engleza.
Citirea se face cu ajutorul vocilor SAPI5 existente pe calculatorul utilizatorului.
Descarcati Anjo X si 0 in romana
Descarcati Anjo Tic-Tac-Toe in engleza
Anjo X si 0 extinde clasicul joc de X si 0, permitand jocul intr-un tabel de 3 pe 3, dar si de 5 pe 5 si 7 pe 7.
Anjo X si 0 este, probabil, printre primele jocuri audio romanesti care folosesc exclusiv sunete licentiate, pentru care Anjo Web Design a cumparat drepturile de folosinta.
Deoarece Anjo X si 0 foloseste tastele sageti, este necesar sa dezactivati JAWS pe joc. Pentru aceasta, urmati pasii de mai jos:
1. Cu Anjo X si 0 deschis si JAWS pornit, aflandu-va pe fereastra jocului, apasati Insert + 6.
2. Se deschide Configuration Manager care cere crearea unui nou fisier de setari pentru Anjo X si 0. Se da enter.
3. Se merge in meniul Set Options, la Advanced Options.
4. Se bifeaza cu spatiu checkboxul Sleep Mode Enable (prima optiune din caseta de dialog).
5. Se apasa OK, se inchide Configuration Manager si se salveaza.
Regulile jocului
X şi 0 este un joc pentru 2 jucători, "X", respectiv "0", jucat de obicei pe hârtie. Jucătorii marchează, pe rând, câte o căsuţă dintr-un tabel cu 3 linii şi 3 coloane. Jucătorul care marchează primul 3 căsuţe adiacente pe orizontală, diagonală sau verticală câştigă jocul.
Anjo X şi 0 vă propune să jucaţi împotriva calculatorului, pe două nivele de dificultate, şi în tabele de 3 pe 3, 5 pe 5 şi 7 pe 7. În cazul tabelelor de 5 linii şi 5 coloane, respectiv 7 linii şi 7 coloane, scopul este să completaţi 5, respectiv 7 căsuţe adiacente, pe orizontală, verticală sau diagonală.
Meniuri
Modul de navigare este identic în toate meniurile: săgeţile sus şi jos permite vizualizarea opţiunilor, una câte una, iar tasta Enter realizează alegerea unei opţiuni.
Dintr-un submeniu se poate ajunge la meniul anterior apăsând tasta Escape.
Meniul principal
Meniul principal apare la pornirea jocului, şi este accesibil în timpul jocului prin apăsarea tasteri Escape.
Din meniul principal se pot alege două opţiuni:
- Joc nou
- Ieşire
Alegând Joc nou se trece la meniul Dificultate.
Meniul Dificultate
Meniul Dificultate permite selectarea dificultăţii jocului.
Variantele posibile sunt:
- Uşor
- Greu
După alegerea unei variante se trece la meniul Grilă
Meniul Grilă
Acest meniu permite alegerea dimensiunii grilei de joc:
- Grilă de 3 linii şi 3 coloane
- Grilă de 5 linii şi 5 coloane
- Grilă de 7 linii şi 7 coloane
După alegerea dimensiunii se merge la meniul de alegere a simbolului.
Meniul Simbol
Acest meniu permite alegerea semnului X sau 0 cu care veţi juca.
După alegerea unei opţiuni începe jocul.
Comenzi posibile
Escape - afişează meniul principal
Alt + F4 - închide jocul
Săgeţi sus, jos, stânga, dreapta - navighează între poziţiile din grila de joc. Pentru fiecare punct în care se ajunge se anunţă linia, coloana şi, dacă este cazul, dacă este ocupat de X sau de 0.
Spaţiu - marchează poziţia curentă cu semnul jucătorului.
P - anunţă poziţia curentă şi, dacă este cazul, ocupantul poziţiei curente.
G - citeşte toată grila de joc.
C - citeşte coloana curentă - pentru fiecare pătrăţel se anunţă dacă este ocupat şi de cine.
L - citeşte linia curentă - pentru fiecare pătrăţel se anunţă dacă este ocupat şi de cine.
O - anunţă poziţiile ocupate de jucător.
E - anunţă poziţiile ocupate de adversar.
In asteptarea celor 2 jocuri comerciale pe care le vom lansa pana la sfarsitul anului, va propun un joc audio gratuit, dezvoltat de firma mea, disponibil in doua variante - romana si engleza.
Citirea se face cu ajutorul vocilor SAPI5 existente pe calculatorul utilizatorului.
Descarcati Anjo X si 0 in romana
Descarcati Anjo Tic-Tac-Toe in engleza
Anjo X si 0 extinde clasicul joc de X si 0, permitand jocul intr-un tabel de 3 pe 3, dar si de 5 pe 5 si 7 pe 7.
Anjo X si 0 este, probabil, printre primele jocuri audio romanesti care folosesc exclusiv sunete licentiate, pentru care Anjo Web Design a cumparat drepturile de folosinta.
Deoarece Anjo X si 0 foloseste tastele sageti, este necesar sa dezactivati JAWS pe joc. Pentru aceasta, urmati pasii de mai jos:
1. Cu Anjo X si 0 deschis si JAWS pornit, aflandu-va pe fereastra jocului, apasati Insert + 6.
2. Se deschide Configuration Manager care cere crearea unui nou fisier de setari pentru Anjo X si 0. Se da enter.
3. Se merge in meniul Set Options, la Advanced Options.
4. Se bifeaza cu spatiu checkboxul Sleep Mode Enable (prima optiune din caseta de dialog).
5. Se apasa OK, se inchide Configuration Manager si se salveaza.
Regulile jocului
X şi 0 este un joc pentru 2 jucători, "X", respectiv "0", jucat de obicei pe hârtie. Jucătorii marchează, pe rând, câte o căsuţă dintr-un tabel cu 3 linii şi 3 coloane. Jucătorul care marchează primul 3 căsuţe adiacente pe orizontală, diagonală sau verticală câştigă jocul.
Anjo X şi 0 vă propune să jucaţi împotriva calculatorului, pe două nivele de dificultate, şi în tabele de 3 pe 3, 5 pe 5 şi 7 pe 7. În cazul tabelelor de 5 linii şi 5 coloane, respectiv 7 linii şi 7 coloane, scopul este să completaţi 5, respectiv 7 căsuţe adiacente, pe orizontală, verticală sau diagonală.
Meniuri
Modul de navigare este identic în toate meniurile: săgeţile sus şi jos permite vizualizarea opţiunilor, una câte una, iar tasta Enter realizează alegerea unei opţiuni.
Dintr-un submeniu se poate ajunge la meniul anterior apăsând tasta Escape.
Meniul principal
Meniul principal apare la pornirea jocului, şi este accesibil în timpul jocului prin apăsarea tasteri Escape.
Din meniul principal se pot alege două opţiuni:
- Joc nou
- Ieşire
Alegând Joc nou se trece la meniul Dificultate.
Meniul Dificultate
Meniul Dificultate permite selectarea dificultăţii jocului.
Variantele posibile sunt:
- Uşor
- Greu
După alegerea unei variante se trece la meniul Grilă
Meniul Grilă
Acest meniu permite alegerea dimensiunii grilei de joc:
- Grilă de 3 linii şi 3 coloane
- Grilă de 5 linii şi 5 coloane
- Grilă de 7 linii şi 7 coloane
După alegerea dimensiunii se merge la meniul de alegere a simbolului.
Meniul Simbol
Acest meniu permite alegerea semnului X sau 0 cu care veţi juca.
După alegerea unei opţiuni începe jocul.
Comenzi posibile
Escape - afişează meniul principal
Alt + F4 - închide jocul
Săgeţi sus, jos, stânga, dreapta - navighează între poziţiile din grila de joc. Pentru fiecare punct în care se ajunge se anunţă linia, coloana şi, dacă este cazul, dacă este ocupat de X sau de 0.
Spaţiu - marchează poziţia curentă cu semnul jucătorului.
P - anunţă poziţia curentă şi, dacă este cazul, ocupantul poziţiei curente.
G - citeşte toată grila de joc.
C - citeşte coloana curentă - pentru fiecare pătrăţel se anunţă dacă este ocupat şi de cine.
L - citeşte linia curentă - pentru fiecare pătrăţel se anunţă dacă este ocupat şi de cine.
O - anunţă poziţiile ocupate de jucător.
E - anunţă poziţiile ocupate de adversar.