BGT de la Blastbay Studios, un scripting accesibil si facil
Scris: 24 Iun 2010, 22:08
La semnalarea lui Sorin, am descoperit si eu azi BGT, un interpretator de script destul de usor, mai ales pentru cei care au facut JAWS Scripting.
BGT este un programel creat de Blastbay Studios si interpreteaza codul scris in Notepad.
Scriptingul este oarecum asemanator cu cel al JAWS-ului, doar ca e mult mai avantajos, are mult mai multe functii gata create, cum ar fi Random.
De asemenea are pe langa While si For, este complet, practic un limbaj in adevaratul sens al cuvantului.
In prezent este in varianta beta, dar poate fi folosit, iar manualul explica limbajul foarte bine ca pentru cineva care nu a facut niciodata nici un fel de script/programare.
Momentan pentru a rula scripturile create, ei l-au gandit pentru jocuri audio, este nevoie de interpretatorul de script care deschide fisierul salvat cu extensia .BGT in Notepad.
In viitor vor face si compilatorul care va asigura prezenta produsului finit, a jocului, pretutindeni, fara sa mai fie nevoie de interpretator.
Eu zic ca merita incercat, mai ales cei care au facut JAWS Scripting, pot citi cel putin un tutorial de programare foarte bine realizat.
Pagina BGT
Mai insist cu cateva amanunte pentru cei care au facut JAWS Scripting:
In limbajul de fata, pentru a crea variabile se foloseste tot Int sau String care precede numele propriu-zis.
Atribuirea de valori variabilei se face fara "Let", aici e suficienta o expresie de tipul:
String My_Name="Manu";
deci atribuire de valoare pe acelasi rand cu crearea variabilei.
Pentru a exprima expresia din JAWS Scripting:
Let iX = iX + 3
este suficient sa scriem:
iX+=3;
Pentru a face o incrementare de tipul celor pe care le facem in JAWS cu While:
Let iX = iX + 1
aici este ca la majoritatea limbajelor, cel putin PHP sau C:
iX++;
Ar fi multe de povestit, pentru cei care nu vroiau JAWS Scripting pentru ca realizeaza ceva dependent de existenta screen-readerului, pot incerca sa invete acest limbaj, vor putea sigur face lucruri diverse si chiar mult mai complexe.
Inconvenientul este ca aici se foloseste pentru a verbaliza ceva Sapi5, nu merge ca la JAWS Scripting sa auzim Eloquence sau Wintalker. De fapt majoritatea jocurilor audio folosesc Sapi5 pentru ca sunt programate extern JAWS-ului.
BGT este un programel creat de Blastbay Studios si interpreteaza codul scris in Notepad.
Scriptingul este oarecum asemanator cu cel al JAWS-ului, doar ca e mult mai avantajos, are mult mai multe functii gata create, cum ar fi Random.
De asemenea are pe langa While si For, este complet, practic un limbaj in adevaratul sens al cuvantului.
In prezent este in varianta beta, dar poate fi folosit, iar manualul explica limbajul foarte bine ca pentru cineva care nu a facut niciodata nici un fel de script/programare.
Momentan pentru a rula scripturile create, ei l-au gandit pentru jocuri audio, este nevoie de interpretatorul de script care deschide fisierul salvat cu extensia .BGT in Notepad.
In viitor vor face si compilatorul care va asigura prezenta produsului finit, a jocului, pretutindeni, fara sa mai fie nevoie de interpretator.
Eu zic ca merita incercat, mai ales cei care au facut JAWS Scripting, pot citi cel putin un tutorial de programare foarte bine realizat.
Pagina BGT
Mai insist cu cateva amanunte pentru cei care au facut JAWS Scripting:
In limbajul de fata, pentru a crea variabile se foloseste tot Int sau String care precede numele propriu-zis.
Atribuirea de valori variabilei se face fara "Let", aici e suficienta o expresie de tipul:
String My_Name="Manu";
deci atribuire de valoare pe acelasi rand cu crearea variabilei.
Pentru a exprima expresia din JAWS Scripting:
Let iX = iX + 3
este suficient sa scriem:
iX+=3;
Pentru a face o incrementare de tipul celor pe care le facem in JAWS cu While:
Let iX = iX + 1
aici este ca la majoritatea limbajelor, cel putin PHP sau C:
iX++;
Ar fi multe de povestit, pentru cei care nu vroiau JAWS Scripting pentru ca realizeaza ceva dependent de existenta screen-readerului, pot incerca sa invete acest limbaj, vor putea sigur face lucruri diverse si chiar mult mai complexe.
Inconvenientul este ca aici se foloseste pentru a verbaliza ceva Sapi5, nu merge ca la JAWS Scripting sa auzim Eloquence sau Wintalker. De fapt majoritatea jocurilor audio folosesc Sapi5 pentru ca sunt programate extern JAWS-ului.