Proiect pentru facilitarea accesului la cumpărături
Moderator: Manu
Salut, am citit si eu acest topic si cred ca sugestia dl-ui Ion Pop privind afisarea pe web a produselor existente in magazine si a preturilor acestora este una care ar trebui facuta cu ocazia contactarii managerilor magazinelor in care s-a facut testarea serviciilor de asistenta la cumparaturi. Daca ati vrea sa o contactati pe Mira, cu siguranta ati putea pune la punct un material informativ destinat managerilor de magazine. Ce parere aveti domnule Ion Pop? Ma bucur ca sunteti activ pe forum si interveniti cu idei interesante. Eu cred ca de fiecare data cand avem astfel de idei, nu ar trebui sa ezitam sa le anuntam celor in masura sa le puna in practica. Nu conteaza ca nevazatorii care vor fi beneficiarii directi ai acestor idei sunt putini, pe langa ei se pot bucura si altii de avantajele serviciilor propuse.
Sincer vorbind, cred ca ar fi foarte util ca magazinele sa afiseze produsele lor pe web la fel cum cred ca aproape tuturor magazinelor de dimensiuni relativ mari le-ar fi util un serviciu de comert electronic.
Problema insa este ca sigur majoritatea managerilor de magazine stiu asta, ba chiar in ultima vreme am inteles ca unele magazine care practicau un comert traditional au inceput sa fie interesate de comertul electronic, iar daca unele magazine prefera sa ramana totusi doar la comertul clasic inseamna ca isi au motivele lor, probabil legate de costurile implicate de aceasta schimbare.
Din acest motiv, cred ca initiativa unor orbi de a ii informa ca le-ar fi util un site pe care sa isi prezinte produsele si preturile lor nu ar fi foarte utila.
Sa prezinte niste produse si niste preturi pe web nu e cine stie ce idee, dar implica foarte multe eforturi de organizare, fiindca magazinele mari au foarte multe produse la care preturile se modifica incontinuu, asa ca ar avea nevoie sa plateasca foarte multe persoane ca sa actualizeze datele.
Iar hipermagazinele din Romania nu sunt totusi Wall-Mart, ci au o organizare foarte proasta oricum, la fel ca si majoritatea furnizorilor lor.
Cu foarte foarte multi ani in urma Wall-Mart au creat un sistem automatizat de inregistrare a produselor intrate/iesite pentru a monitoriza in timp real ce stocuri au si pentru a putea anunta semi-automat furnizorii cand stocurile produselor lor s-au redus sub un anumit nivel, pentru ca magazinul sa nu ramana fara stocuri, dar nici sa nu aiba stocuri prea mari.
La noi hipermagazinele nici nu ar putea sa faca asa ceva fiindca furnizorii sunt in foarte multe cazuri niste firme amarate care nu si-ar permite cine stie ce investitii in tehnologie, asa ca la noi merge bine inca scrisul pe hartie, apelurile la telefon/fax facute manual etc.
Hipermagazinele ar trebui nu doar sa ofere o lista cu produse si preturi pe care sa o putem citi pe o pagina de web, fiindca ne-ar lua foarte mult timp si nu am putea afla usor ce produse au aparut noi, ce a disparut, ce preturi s-au modificat.
Ci ar trebui sa ofere in plus si un serviciu web prin care noi sa putem prelua datele intr-un format standard, JSON sau XML si sa putem face comparatii rapide intre lista situatia anterioara si cea curenta. In acest mod am putea afla rapid ce schimbari au aparut, care sunt produsele dintr-o anumita categorie cu cele mai mici/mari preturi, care sunt produsele noi, care produse nu mai exista si multe altele in functie de ce date se ofera.
La cum sunt organizate acum magazinele, nici nu stiu cum ar putea ele oferi o lista la zi cu produsele pe care le au in magazin si cu preturile lor.
Problema insa este ca sigur majoritatea managerilor de magazine stiu asta, ba chiar in ultima vreme am inteles ca unele magazine care practicau un comert traditional au inceput sa fie interesate de comertul electronic, iar daca unele magazine prefera sa ramana totusi doar la comertul clasic inseamna ca isi au motivele lor, probabil legate de costurile implicate de aceasta schimbare.
Din acest motiv, cred ca initiativa unor orbi de a ii informa ca le-ar fi util un site pe care sa isi prezinte produsele si preturile lor nu ar fi foarte utila.
Sa prezinte niste produse si niste preturi pe web nu e cine stie ce idee, dar implica foarte multe eforturi de organizare, fiindca magazinele mari au foarte multe produse la care preturile se modifica incontinuu, asa ca ar avea nevoie sa plateasca foarte multe persoane ca sa actualizeze datele.
Iar hipermagazinele din Romania nu sunt totusi Wall-Mart, ci au o organizare foarte proasta oricum, la fel ca si majoritatea furnizorilor lor.
Cu foarte foarte multi ani in urma Wall-Mart au creat un sistem automatizat de inregistrare a produselor intrate/iesite pentru a monitoriza in timp real ce stocuri au si pentru a putea anunta semi-automat furnizorii cand stocurile produselor lor s-au redus sub un anumit nivel, pentru ca magazinul sa nu ramana fara stocuri, dar nici sa nu aiba stocuri prea mari.
La noi hipermagazinele nici nu ar putea sa faca asa ceva fiindca furnizorii sunt in foarte multe cazuri niste firme amarate care nu si-ar permite cine stie ce investitii in tehnologie, asa ca la noi merge bine inca scrisul pe hartie, apelurile la telefon/fax facute manual etc.
Hipermagazinele ar trebui nu doar sa ofere o lista cu produse si preturi pe care sa o putem citi pe o pagina de web, fiindca ne-ar lua foarte mult timp si nu am putea afla usor ce produse au aparut noi, ce a disparut, ce preturi s-au modificat.
Ci ar trebui sa ofere in plus si un serviciu web prin care noi sa putem prelua datele intr-un format standard, JSON sau XML si sa putem face comparatii rapide intre lista situatia anterioara si cea curenta. In acest mod am putea afla rapid ce schimbari au aparut, care sunt produsele dintr-o anumita categorie cu cele mai mici/mari preturi, care sunt produsele noi, care produse nu mai exista si multe altele in functie de ce date se ofera.
La cum sunt organizate acum magazinele, nici nu stiu cum ar putea ele oferi o lista la zi cu produsele pe care le au in magazin si cu preturile lor.