Scris: 16 Feb 2015, 13:30
Vă mulţumesc celor care ne împărtăşiţi experienţele voastre atât legate de transportul în comun, cât şi din orice alt domeniu. Aşa vom reuşi să prindem mai mulţi curaj, depăşindu-ne angoasele - după cum spunea Florin despre el. Şi vă asigur (ştiindu-l din facultate) că nu arăta deloc a astfel de persoană, ci a om care-şi rezolvă singur problemele, sigur pe el şi în interior, dar şi în deplasare.
Într-adevăr, efectele benefice ale campaniei "30 de secunde pentru bastonul alb" se simt şi acum în Cluj. Poate reuşim să punem la punct din nou actele pentru reînceperea campaniilor şi în alte oraşe.
Claus, deşi e mai comod prin email, totuşi e bine să faci sesizarea în scris, pe hârtie ca să primeşti număr de înregistrare. Aşa nu poţi fi ignorat.
Să vedem ce ne spune legea cadru despre transportul local. Am mai făcut pe ici pe colo câte un comentariu. Dar problemele sunt specifice fiecărei localităţi.
http://www.dreptonline.ro/legislatie/or ... l_2007.php
Regulament cadru pentru efectuarea transportului public local, 2007
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 807 din 27/11/2007
Sectiunea 4 - Conditii privind efectuarea transportului public local de persoane
1. Transportul public local de persoane prin curse regulate pe raza administrativ-teritoriala a localitatilor
Art. 31
Operatorii de transport/transportatorii autorizati vor efectua serviciul de transport public local de persoane prin curse regulate cu respectarea urmatoarelorobligatii:
1. sa asigure afisarea la partile din fata si laterala dreapta ale mijlocului de transport a indicativului si a capetelor traseului; la partea din spate a mijlocului de transport se va afisa cel putin indicativul traseului. Elementele de informare mentionate anterior vor fi iluminate corespunzator pe timp de noapte sau in conditii de vizibilitate scazuta;
2. in salonul mijlocului de transport va fi asigurata informarea publicului calator prin mijloace vizuale si sonore cu privire la denumirea statiei care urmeaza si la legaturile cu alte mijloace de transport public local de persoane;
3. sa asigure afisarea in salonul mijlocului de transport a numelui conducatorului acestuia, a hartii schematice care sa permita vizualizarea traseului si a retelei de trasee, a instructiunilor privind modul de desfasurare a transportului, a obligatiilor publicului calator si a altor informatii de utilitate
publica privind transportul, stabilite prin reglementarile in vigoare;
4. sa asigure vanzarea legitimatiilor/abonamentelor de calatorie in toate statiile stabilite de comun acord cu autoritatea administratiei publice locale si nominalizate intr-o anexa la hotararea de dare in administrare, respectiv la contractul de delegare a gestiunii aprobat prin hotararea de atribuire;
5. in statiile din programul de circulatie, sa asigure afisarea codului traseului, a intervalelor de succedare a curselor, precum si a hartilor simplificate cu indicarea traseelor si statiilor pentru informarea publicului calator;
6. sa emita abonamente de calatorie cu respectarea reglementarilor in vigoare, inclusiv pentru categoriile sociale care beneficiaza de reduceri ale costului abonamentului;
7. sa asigure accesul liber si nediscriminatoriu la transport, in baza documentelor stabilite de reglementarile legale in vigoare, al persoanelor care beneficiaza de facilitati/gratuitati la transport;
8. sa asigure transportul gratuit al copiilor sub 5 ani;
9. mijlocul de transport trebuie sa aiba locuri rezervate pentru persoane cu handicap, batrani, femei insarcinate, persoane cu copii in brate; (Unde sunt acele locuri?... Să vedem ce vor spune persoanele în vârstă sau cu handicap fizic, femeile însărcinate, oare e chiar aşa?)
10. sa supravegheze urcarea si coborarea calatorilor, sa nu plece mijlocul de transport din statii cu usile deschise sau cu calatori aflati pe scarile acestuia, precum si cu calatori agatati de exteriorul caroseriei; (Mă întreb dacă există vreun oraş în România în care călătorii nu circulă pe scările autobuzelor?)
11. sa nu admita la transport in salonul mijlocului de transport materii mirositoare, inflamabile, butelii de aragaz, tuburi de oxigen sau alte gaze, butoaie cu carbid, materiale explozibile, produse caustice ori acide, alte materiale sau obiecte care, prin format ori dimensiune, pot produce daune, vatamari corporale sau, prin natura materialului, pot murdari, ori alte obiecte sau marfuri interzise la transportul public; (Ce ne facem cu acei călători care rar îşi amintesc de apă şi săpun?)
12. sa nu imbarce calatori peste capacitatea maxima admisa a mijlocului de transport;(Nici călătorii nici şoferii nu respect acest articol).
13. sa asigure spatiile necesare pentru bagajele de mana ale calatorilor; (Dacă le ţin în braţe, dacă au loc pe scaun… Există în vreun oraş din ţară astfel de spaţii?).
14. sa imbarce/debarce calatori numai in statiile special amenajate, prevazute in programul de circulatie; (Încă mai sunt şoferi care nu opresc în fiecare staţie; de aceea unii (în special pers în vârstă sau cu dizabilităţi) nu pot coborî unde-şi doresc sau sunt derutaţi în orientare).
17. sa asigure calatorii si bagajele acestora pentru riscurile ce cad in sarcina operatorului de transport; (Mi se pare prea vag acest articol. Oare câţi călători au primit despăgubiri reale nu doar simbolice pentru deteriorarea bunurilor sau pentru accidentele din timpul călătoriei?)
20. sa asigure, prin dispecerate si dotari speciale, urmarirea si coordonarea in trafic a mijloacelor de transport, de interventie si de depanare, precum si aplicarea cu operativitate a masurilor ce se impun in caz de eveniment, incident, accident sau alte situatii care pot afecta desfasurarea transportului, in vederea asigurarii conditiilor asumate privind regularitatea, siguranta si confortul;
22. sa asigure informarea anticipata a publicului calator in legatura cu modificarea/suspendarea programului de circulatie sau a unui traseu in caz de forta majora;
23. sa asigure, zilnic si ori de cate ori este nevoie, salubrizarea, spalarea si dezinfectarea mijloacelor de transport;
24. sa asigure conditiile de executie a transportului in conditii de regularitate, siguranta si confort; (Confort – ca sardelele)
25. mijloacele de transport trebuie sa fie echipate cu instalatie de incalzire/conditionare a aerului in stare de functionare; (Vara, in spirit de economie, e bine şi cu geamurile şi uşile deschise).
26. sa asigure aspectul estetic corespunzator al mijlocului de transport; (Maxi-taxi - estetice?
29. mijloacele de transport trebuie sa aiba inspectia tehnica periodica sau, dupa caz, revizia tehnica periodica efectuata la termen. (În rest, nu contează cât sunt de uzate).
Studiul publicat de Institutul pentru Politici Publice şi CNCD în 2013 “Accesibilizarea spaţiului public pentru persoanele cu dizabilităţi - obligaţii şi provocări pentru instituţiile publice” susţine că: “O problemă semnificativă este cea a mijloacelor de transport utilizate în traficul pasagerilor din toate municipiile mari. Primăriile declară că parcul auto nu a fost înnoit din lipsă de fonduri, situaţie în care autovehiculele nu deţin echipamentele necesare. Putem spune că în toate municipiile mari, cu excepţia Alba Iulia şi Ploieşti, persoanele cu dizabilităţi sunt obligate să rămână în casă dacă nu au un sprijin în deplasarea în oraş (automobil propriu sau persoană de suport).”
Poate ne spune cineva din proprie experienţă cum se călătoreşte în Alba şi Ploieşti?
Au trecut 10 ani de când legea prevede accesibilizarea spaţiului public. Termenul limită a fost prelungit până-n 2020. Putem spera că în viitorii 6 ani se va realiza ceea ce în unele locuri încă nici nu a început cu adevărat?
Într-adevăr, efectele benefice ale campaniei "30 de secunde pentru bastonul alb" se simt şi acum în Cluj. Poate reuşim să punem la punct din nou actele pentru reînceperea campaniilor şi în alte oraşe.
Claus, deşi e mai comod prin email, totuşi e bine să faci sesizarea în scris, pe hârtie ca să primeşti număr de înregistrare. Aşa nu poţi fi ignorat.
Să vedem ce ne spune legea cadru despre transportul local. Am mai făcut pe ici pe colo câte un comentariu. Dar problemele sunt specifice fiecărei localităţi.
http://www.dreptonline.ro/legislatie/or ... l_2007.php
Regulament cadru pentru efectuarea transportului public local, 2007
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 807 din 27/11/2007
Sectiunea 4 - Conditii privind efectuarea transportului public local de persoane
1. Transportul public local de persoane prin curse regulate pe raza administrativ-teritoriala a localitatilor
Art. 31
Operatorii de transport/transportatorii autorizati vor efectua serviciul de transport public local de persoane prin curse regulate cu respectarea urmatoarelorobligatii:
1. sa asigure afisarea la partile din fata si laterala dreapta ale mijlocului de transport a indicativului si a capetelor traseului; la partea din spate a mijlocului de transport se va afisa cel putin indicativul traseului. Elementele de informare mentionate anterior vor fi iluminate corespunzator pe timp de noapte sau in conditii de vizibilitate scazuta;
2. in salonul mijlocului de transport va fi asigurata informarea publicului calator prin mijloace vizuale si sonore cu privire la denumirea statiei care urmeaza si la legaturile cu alte mijloace de transport public local de persoane;
3. sa asigure afisarea in salonul mijlocului de transport a numelui conducatorului acestuia, a hartii schematice care sa permita vizualizarea traseului si a retelei de trasee, a instructiunilor privind modul de desfasurare a transportului, a obligatiilor publicului calator si a altor informatii de utilitate
publica privind transportul, stabilite prin reglementarile in vigoare;
4. sa asigure vanzarea legitimatiilor/abonamentelor de calatorie in toate statiile stabilite de comun acord cu autoritatea administratiei publice locale si nominalizate intr-o anexa la hotararea de dare in administrare, respectiv la contractul de delegare a gestiunii aprobat prin hotararea de atribuire;
5. in statiile din programul de circulatie, sa asigure afisarea codului traseului, a intervalelor de succedare a curselor, precum si a hartilor simplificate cu indicarea traseelor si statiilor pentru informarea publicului calator;
6. sa emita abonamente de calatorie cu respectarea reglementarilor in vigoare, inclusiv pentru categoriile sociale care beneficiaza de reduceri ale costului abonamentului;
7. sa asigure accesul liber si nediscriminatoriu la transport, in baza documentelor stabilite de reglementarile legale in vigoare, al persoanelor care beneficiaza de facilitati/gratuitati la transport;
8. sa asigure transportul gratuit al copiilor sub 5 ani;
9. mijlocul de transport trebuie sa aiba locuri rezervate pentru persoane cu handicap, batrani, femei insarcinate, persoane cu copii in brate; (Unde sunt acele locuri?... Să vedem ce vor spune persoanele în vârstă sau cu handicap fizic, femeile însărcinate, oare e chiar aşa?)
10. sa supravegheze urcarea si coborarea calatorilor, sa nu plece mijlocul de transport din statii cu usile deschise sau cu calatori aflati pe scarile acestuia, precum si cu calatori agatati de exteriorul caroseriei; (Mă întreb dacă există vreun oraş în România în care călătorii nu circulă pe scările autobuzelor?)
11. sa nu admita la transport in salonul mijlocului de transport materii mirositoare, inflamabile, butelii de aragaz, tuburi de oxigen sau alte gaze, butoaie cu carbid, materiale explozibile, produse caustice ori acide, alte materiale sau obiecte care, prin format ori dimensiune, pot produce daune, vatamari corporale sau, prin natura materialului, pot murdari, ori alte obiecte sau marfuri interzise la transportul public; (Ce ne facem cu acei călători care rar îşi amintesc de apă şi săpun?)
12. sa nu imbarce calatori peste capacitatea maxima admisa a mijlocului de transport;(Nici călătorii nici şoferii nu respect acest articol).
13. sa asigure spatiile necesare pentru bagajele de mana ale calatorilor; (Dacă le ţin în braţe, dacă au loc pe scaun… Există în vreun oraş din ţară astfel de spaţii?).
14. sa imbarce/debarce calatori numai in statiile special amenajate, prevazute in programul de circulatie; (Încă mai sunt şoferi care nu opresc în fiecare staţie; de aceea unii (în special pers în vârstă sau cu dizabilităţi) nu pot coborî unde-şi doresc sau sunt derutaţi în orientare).
17. sa asigure calatorii si bagajele acestora pentru riscurile ce cad in sarcina operatorului de transport; (Mi se pare prea vag acest articol. Oare câţi călători au primit despăgubiri reale nu doar simbolice pentru deteriorarea bunurilor sau pentru accidentele din timpul călătoriei?)
20. sa asigure, prin dispecerate si dotari speciale, urmarirea si coordonarea in trafic a mijloacelor de transport, de interventie si de depanare, precum si aplicarea cu operativitate a masurilor ce se impun in caz de eveniment, incident, accident sau alte situatii care pot afecta desfasurarea transportului, in vederea asigurarii conditiilor asumate privind regularitatea, siguranta si confortul;
22. sa asigure informarea anticipata a publicului calator in legatura cu modificarea/suspendarea programului de circulatie sau a unui traseu in caz de forta majora;
23. sa asigure, zilnic si ori de cate ori este nevoie, salubrizarea, spalarea si dezinfectarea mijloacelor de transport;
24. sa asigure conditiile de executie a transportului in conditii de regularitate, siguranta si confort; (Confort – ca sardelele)
25. mijloacele de transport trebuie sa fie echipate cu instalatie de incalzire/conditionare a aerului in stare de functionare; (Vara, in spirit de economie, e bine şi cu geamurile şi uşile deschise).
26. sa asigure aspectul estetic corespunzator al mijlocului de transport; (Maxi-taxi - estetice?
29. mijloacele de transport trebuie sa aiba inspectia tehnica periodica sau, dupa caz, revizia tehnica periodica efectuata la termen. (În rest, nu contează cât sunt de uzate).
Studiul publicat de Institutul pentru Politici Publice şi CNCD în 2013 “Accesibilizarea spaţiului public pentru persoanele cu dizabilităţi - obligaţii şi provocări pentru instituţiile publice” susţine că: “O problemă semnificativă este cea a mijloacelor de transport utilizate în traficul pasagerilor din toate municipiile mari. Primăriile declară că parcul auto nu a fost înnoit din lipsă de fonduri, situaţie în care autovehiculele nu deţin echipamentele necesare. Putem spune că în toate municipiile mari, cu excepţia Alba Iulia şi Ploieşti, persoanele cu dizabilităţi sunt obligate să rămână în casă dacă nu au un sprijin în deplasarea în oraş (automobil propriu sau persoană de suport).”
Poate ne spune cineva din proprie experienţă cum se călătoreşte în Alba şi Ploieşti?
Au trecut 10 ani de când legea prevede accesibilizarea spaţiului public. Termenul limită a fost prelungit până-n 2020. Putem spera că în viitorii 6 ani se va realiza ceea ce în unele locuri încă nici nu a început cu adevărat?