Pagina 2 din 2

Scris: 03 Oct 2014, 08:16
de BosGrigore
Am descarcat jocul Falling.exe postat in data de 10 martie 2012 si antivirusul AVAST nu-l detecteaza ca virus, deci jocul ruleaza normal.
In schimb Cronometrul.exe compilat cu versiunea free a BGT este detectat ca virus si sters automat din pc.

Scris: 03 Oct 2014, 14:26
de BosGrigore
Am realizat un joc care poate sa redea urmatoarele:
- un fundal unde se aude sursurul unei ape ce trece printr-o padure in care se aud cum canta pasarile ...
- cu sageata sus si sageata jos se pot asculta 43 de sunete de animale, pasari si insecte.
- functioneaza cu jaws sau cu tts-urile instalate pe pc
Eu am instalat Ancutza, espeak, Moromete cu Simona, si mai exista Sam din xp.
Jocul se poate descarca de la link-ul urmator:

// Editare admin:
Un link de descarcare catre o varianta corectata poate fi gasit mai jos, dupa vreo 3 mesaje.

Scris: 03 Oct 2014, 17:47
de Manu
La mine nu se aude nimic, in rest pare a functiona corect. Banuiesc ca a fost inclus pachetul cu sunete in EXE... Nu stiu ce se intampla de nu merge.
Probabil va trebui pus la dispozitie un ZIP cu tot pachetul de sunete, daca nu au fost incluse in EXE. Totusi, e mare fisierul pentru a fi doar codul si interpretorul BGT.

Scris: 04 Oct 2014, 07:38
de BosGrigore
Jocul functoneaza foarte bine pentru ca dupa upload l-am descarcat sa vad daca se poate descarca, si dupa descarcare l-am verificat.
Toate sunetele inclusiv fundalul se aud foarte bine pe Windows xp.
Fisierele audio sunt puse in fisierul .dat in format .ogg si apoi compilate impreuna cu codul sursa rezultind un singur fisier .exe.
Am sa revin cu toate fisierele.

Scris: 04 Oct 2014, 10:55
de IonPop
L-am testat sub Windows XP dar cu acelasi rezultat ca cel pe care l-a obtinut Manu, adica functioneaza OK doar ca nu se aud sunetele.

Scris: 04 Oct 2014, 13:36
de BosGrigore
Scuze!!! Am comis o eroare la testare deoarece am lasat fisierul sunete.dat in acelasi folder cu executabilul si de fiecare data incarca sunetele din sunete.dat si nu din executabil.
Pentru a functiona corect am inlocuit urmatoarele instructiun:
set_sound_storage("sunete.dat");
test.open("sunete.dat");
cu
set_sound_storage("*");
test.open("*");
Astfel punand * (steluta) fisierele sunt incarcate in memorie din executabil.
Jocul se afla la link-ul urmator:
Lumea animalelor 1.exe
Ati avut dreptate Manu si IonPop.
Sa pun un zip cu toate fisierele inclusiv codul sursa?

Scris: 04 Oct 2014, 18:43
de Manu
Da, acum merge bine.
Sunetele sunt foarte bune.
Da, ar putea fi pus codul, poate vrea cineva sa invete cum ar face un astfel de programel.
Totusi, cred ca ar fi bine de creat un topic separat, ceva in genul Cod BGT Lumea animalelor.

Scris: 04 Oct 2014, 22:03
de IonPop
Acum functioneaza OK. Mi-a adus aminte de programul Aura pe care il aveam intr-o vreme instalat.
Asta e un program gratis pe care il poti seta sa iti redea sunete din natura si sa faci tot felul de reglaje, cat de tare sa sune fiecare tip de sunet, etc.

Daca crezi ca poate fi o sursa de inspiratie pentru noi facilitati, il poti descarca de la:

http://www.umopit.ru/AuraEng.htm

Da, si eu cred ca ar fi util sa oferi codul sursa fiindca printre orbi cred ca mai sunt si altii care sunt interesati de programarea jocurilor.

Scris: 05 Oct 2014, 08:19
de BosGrigore
Toate fisierele pentru Lumea animalelor 1 se pot descarca de la link-ul urmator:
Lumea animalelor 1.zip

Scris: 05 Oct 2014, 23:49
de Manu
Multumim pentru cod.
poate ar fi mai bine pentru calculatoarele mai slabe ca sunetele sa nu fie incarcate cu metoda load() a clasei sound. E recomandabila incarcarea sunetelor atunci cand sunt utilizate intr-un joc de actiune, cand e nevoie de viteza de reactie. La mine pe un laptop mic, din ala dintre primele Asus EEE PC dureaza mult pana le baga in RAM de pe stick. (Intamplator am incercat programul pe el, am zis sa il mai pornesc sa vad daca mai merge.)

Sunetele sunt bune, poate ne vor prinde bine candva in diverse proiecte.

O provocare, pentru un pas in nivelul de programare, ar fi ca sunetele sa fie intr-un folder, iar de acolo sa le incarce programul indiferent de numarul lor si sa le redea. Punctul de pornire ar fi functia find_files() cu parametru "*.ogg".
Solutia ar fi crearea unui array de sunete, sounds[], care sa contina cate un obiect pentru fiecare sunet. Denumirea sunetului sa fie cea a fisierului fara extensia .OGG.
Ar fi astfel un fel de proiect deschis la completari.

Ma bucur ca cineva a reusit sa incheie ceva in urma cursului de BGT pe care l-am facut candva.
Se vede ca ati citit si manualul, ati creat chiar si pachet de sunete .DAT. De acum cred ca puteti face si un joculet cu o miza, ceva de impuscat, ori ceva pe masa gen carti.
De multe ori cand cineva incepe sa programeze jocuri, incearca cu un Blackjack, un joc 21.
Daca va ganditi sa incepeti un joc 21, am putea initia un topic nou, cum se programeaza un Blackjack, eu acum m-am ocupat de el ca un joculet din pachetul Pontes GameZone pentru Android. Acolo am vedea amanuntit un exemplu de programare obiectuala: clase precum carte, pachet de carti, mana de carti etc.

Scris: 11 Oct 2014, 14:17
de BosGrigore
Multumesc pentru incurajare!
Da, am citit si o parte din manualul bgt. De maine o sa dezvolt jocul "Lumea animalelor 1" asa cum ai sugerat mai sus. Am inceput cursul de operator introducere, validare si prelucrare date initiat de CarmenT si imi ocupa o parte din timp.
Salut!

Scris: 25 Oct 2014, 11:37
de BosGrigore
Link-ul pentru Lumea animalelor 2:
Lumea animalelor 2.zip
Acum se pot incarca un numar nelimitat de fisiere .ogg si .wav. Acestea se copiaza in folderul sunete si apoi se deschide aplicatia. Pot fi fisiere de muzica, tonuri de apel, sunete de animale, etc.
Cu f3 se opreste/porneste pasul
1 - volum sunet minus
2 - volum sunet plus
0 - mergi la primul sunet
9 - mergi la ultimul sunet
In folderul softsound sunt sunetele necesare functionari jocului. Acestea se pot inlocui dupa dorinta prin redenumirea fisierelor astfel;
- numele noului fisier va fi redenumit cu fundal.ogg, pentru fundal, etc.

Scris: 25 Oct 2014, 13:26
de Manu
Da, acum e mult mai dinamic... Am citit si codul si e ok: sunt secvente pentru fade-in si fade-out, incarcare sunete cu stream pe baza rezultatelor cautarii in folderul sunete etc.

Acum asteptam un joculet cu o miza cat de cat...
Spor la treaba!

Scris: 26 Oct 2014, 20:28
de BosGrigore
Ai incercat jocul si pe tableta?
Pe pc datorita metodei stream() s-a eliminat pauza pentru incarcarea sunetelor.
O sa incep un nou joc. Vreau sa utilizez sunetul 3d postat de tine, daca nu ma descurc o sa-ti cer ajutorul.
Salut!

Scris: 27 Oct 2014, 01:05
de Manu
Nu pe tableta, ci pe un laptop mic cu procesor Atom, despre el vorbeam atunci cand am spus ca se incarca foarte greu.
Voi incerca si pe el cand il voi deschide, sta acolo la cap pe o polita in dormitor, l-oi lua probabil sa ascult un teatru inainte de somn cat de curand.

Sigur, raspund pe aici la intrebari legate de un posibil joc, probabil ar fi bun un nou topic, sa nu ne intindem aici intr-o discutie care ar fi despre BGT in ipostaza sa de program gratuit.
Mai este si topicul general despre BGT, e printre primele aici in sectiunea de programare si se numeste BGT, un scripting accesibil si facil[/b].
Astept cu nerabdare sa aud despre jocul in lucru...