Scris: 29 Sep 2011, 12:25
Nici eu nu am auzit de duel cu grenada. Eventual, s-ar putea face un joc numit Pontes Dupa Blocuri si acolo s-ar putea organiza o paruiala in toata legea.
Acesta este Forumul Pontes, loc in care puteti discuta orice despre persoanele cu dizabilitati, in special despre si cu nevazatori. Puteti afla sau oferi informatii despre locuri de munca, viata sociala, IT (informatica), jocuri audio, ganduri, idei etc.
https://pontes.ro/forum/
Pontes Duel este un joc online in care doi parteneri se conecteaza si incep sa se dueleze.
Amandoi au o arma care se incarca cu 6 sau 3 gloante care pot fi lansate cu tasta spatiu. Cand se termina incarcatura, este necesara o reincarcare cu tasta Enter, incarcarea fiind posibila doar dupa minim 3 secunde de la lansarea ultimului glont.
Cand se utilizeaza arma de foc, exista si posibilitatea aruncarii cu F4 a unui flashbang pe runda. In timp ce flashbangul isi face efectul, jucatorul devine invizibil pentru partener si se aude si un zgomot contiinuu timp de 5 secunde care il face mai vulnerabil pe acesta din urma.
De asemenea poate fi duel cu sabiile sau cu pumnii, in acest caz, reincarcarea este echivalata de odihna. Dupa zece lovituri cu sabia sau cu pumnul trebuie stat putin si rasuflat cu tasta enter.
Cei doi se aud fiecare pe partea lui si se deplaseaza cu sagetile, prin apasare simpla cate un pas, prin mentinerea sagetii apasate fugind.
Cei doi se pot auzi reciproc cu toate miscarile lor, reincarcare, lovire de margini, fiecare pas, impuscatura, lovitura, ratare sau nimerire etc.
Cand adversarul este nimerit din plin se pun doua sau patru puncte intr-o runda, cand este nimerit putin lateral se pune un punct, sau doua ambele tipuri de nimerire fiind marcate distinct sonor. Sunetele adversarului se aud mai departe, cele proprii mai aproape.
Cine ajunge primul la 15 puncte va castiga runda si urmatoarea tura porneste automat.
Cine ajunge primul la 10 runde castigate va fi invingator.
Taste utilizate:
Sageti stanga / dreapta deplaseaza jucatorul. Ca alternativa se pot folosi si tastele F si J.
Spatiul lanseaza un glont sau o lovitura atata vreme cat mai exista incarcatura in arma sau oboseala nu e prea mare.
Enter reincarca arma sau efectueaza odihna. Ca alternativa pot fi folosite si tastele G si H, cele dintre F si J de care spuneam ca ar fi o alternativa la sageti pentru deplasare.
F4 arunca un flashbang.
M anunta cate gloante mai sunt in arma de foc sau cate lovituri se mai pot da cu sabia ori cu pumnul pana la odihna necesara.
S anunta scorul rundei curente.
A anunta scorul general.
F7 si F8 ajusteaza viteza voci SApi5.
Page-up si Page-down ajusteaza volumul backgroundului sonor, implicit este incet, astfel incat sa nu incurce.
Alt + F4 inchide jocul.
Escape duce in meniu.
In meniu exista urmatoarele optiuni:
Hosta a new game: cine alege aceasta optiune va fi serverul in joc, el va astepta sa se conecteze un partener. Pentru a fi host trebuie sa fie o conexiune directa la internet sau, daca este router, sa fie portul 9995 UDP forwardat catre placa de retea prin care este legat computerul la net. De asemenea este necesara permiterea accesului prin firewall, la prima tentativa de a fi host, va aparea un dialog in care se apasa Allow / Permite sau Unblock / Deblocare.
A doua optiune din meniu este Connect to a Created Host: aici se intreaba IP-ul unui host creat. Partenerul de joc trebuie sa trimita inainte IP-ul. In aceasta versiune inca nu este intalnire fara a cunoaste IP-ul precum in jocul de table, facilitatea aceasta ar fi necesitat ceva timp de implementare, jocul de fata a fost creat in aproximativ 5 zile de lucru, tablele in vreo 3 luni.
O alta optiune din meniu este Training mode: aici se pot face antrenamente, apare un partener virtual care bate pasul pe loc intr-o pozitie random. Trebuie mers in fata lui si lovit. Dupa o nimerire partenerul virtual se muta aleatoriu in alta parte.
Test the Speakers: se pot testa boxele sau castile, astfel incat sa fie sigur ca sunt in pozitia corecta.
Ultima optiune inainte de Exit este Copy your IP into clipboard: apasand pe aceasta, IP-ul personal va fi copiat in clipboard, astfel incat un host il poate trimite unui partener client.
Nu este nevoie de versiune in limba romana, in timpul jocului se vorbeste prea putin, iar scorurile, numarul de gloante sunt anuntate doar prin numere, astfel incat si o voce in limba romana ar vorbi inteligibil pentru cine nu cunoaste deloc limba engleza.
Jocul este alert, dinamic, dupa fiecare runda se anunta prin sunete specifice victoria sau infrangerea, se da automat un start rasunator urmatoarei runde.
Cand apare o noua versiune, instalarea acesteia va fi obligatorie, jocul nu va mai functiona pana nu va fi actualizat.
Mentionez ca la www.games.pontes.ro sau la www.scripts.pontes.ro unde apare jocul, apare si numarul de runde jucate de-a lungul timpului, terminarea unei runde fiind singura informatie transmisa spre server, fara a fi inregistrata vreo alta informatie.
Au contribuit:
Cornel Todericiu cu majoritatea sunetelor si ca tester principal. Tot el a stabilit cea mai mar eparte a detaliilor legate de design si regulament.
Sorin Tata a contribuit cu o parte din sunete.
-----------
Descrierea tipurilor de runda:
Tipul 1:
Revolvere pe pamant
damage: 1 sau 2 puncte per nimerire;
gloante: 6;
timp de reincarcare: 3 secunde;
timp intre focuri: 0 secunde;
viteza de deplasare (timp intre pasi): 70 ms;
flashbang: da;
Tipul 2:
Carabine pe zapada
damage: 2 sau 4 puncte per nimerire;
gloante: 3;
timp de reincarcare: 4 secunde;
timp intre focuri: 0 secunde;
viteza de deplasare (timp intre pasi): 150 ms;
flashbang: da;
Tipul 3:
Revolvere pe gheata
damage: 1 sau 2 puncte per nimerire;
gloante: 6;
timp de reincarcare: 3 secunde;
timp intre focuri: 0 secunde;
viteza de deplasare (timp intre pasi): 40 ms;
flashbang: da;
Tipul 4:
Sabii pe iarba
damage: 1 sau 2 puncte per nimerire;
pseudo-gloante: 10;
timp de odhina: 2 secunde;
timp intre loviri: o secunda;
viteza de deplasare (timp intre pasi): 100 ms;
flashbang: nu;
Tipul 5:
Pumni pe pietris
damage: 1 sau 2 puncte per nimerire;
pseudo-gloante: 10;
timp de odhina: 2 secunde;
timp intre loviri: 50ms;
viteza de deplasare (timp intre pasi): 60 ms;
flashbang: nu;