BGT de la Blastbay Studios, un scripting accesibil si facil
-
- Capitan
- Mesaje: 503
- Membru din: 12 Sep 2009, 21:00
- Localitate: Bucuresti
-
- Capitan
- Mesaje: 503
- Membru din: 12 Sep 2009, 21:00
- Localitate: Bucuresti
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
Pai cum ce se mai poate? Se poate orice, de exemplu un GTA pentru nevazatori, un joc cu trenuri gari, orice mai vrei.
Acum trebuie sa iei manualul; e engleza din aia simpla de tutorial, merge si la modul intuitiv.
Eu raspund pe aceasta cale oricand la intrebari concrete legate de limbajul de programare si solutii.
Acum trebuie sa iei manualul; e engleza din aia simpla de tutorial, merge si la modul intuitiv.
Eu raspund pe aceasta cale oricand la intrebari concrete legate de limbajul de programare si solutii.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
Pentru cei interesati, a aparut intre timp o versiune beta mai noua, deja au inclus obiectul Network.
De acum nu mai avem nici o piedica sa facem jocuri in retea de orice fel.
Inca nu am inteles exact cum functioneaza, dar pare a fi logic, cu specificarea portului, a tipului de pachet trimis, daca sa se astepte pana la trimiterea unui pachet in intregime sau sa conteze doar ultimul pentru jocurile rapide etc.
Deja exista si compilatorul, costa pentru a face jocuri Free 29 dolari, iar versiunea profesionala, pentru a face jocuri pe bani, oricate si pentru oricati costa 399 dolari.
In legatura cu Daniel, l-am instalat si eu, apoi din Control Pannel, din Speak am mutat sa fie voce implicita pentru Sapi5. Acum se aude meniul in joc foarte natural, parca ar fi wav-uri inregistrate.
De acum nu mai avem nici o piedica sa facem jocuri in retea de orice fel.
Inca nu am inteles exact cum functioneaza, dar pare a fi logic, cu specificarea portului, a tipului de pachet trimis, daca sa se astepte pana la trimiterea unui pachet in intregime sau sa conteze doar ultimul pentru jocurile rapide etc.
Deja exista si compilatorul, costa pentru a face jocuri Free 29 dolari, iar versiunea profesionala, pentru a face jocuri pe bani, oricate si pentru oricati costa 399 dolari.
In legatura cu Daniel, l-am instalat si eu, apoi din Control Pannel, din Speak am mutat sa fie voce implicita pentru Sapi5. Acum se aude meniul in joc foarte natural, parca ar fi wav-uri inregistrate.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
Intr-un final m-am familiarizat si eu cu limbajul C++, in special obiectele care sunt de fapt aproape totul.
Am cumparat azi compilatorul de la Blastbay Studios, deocamdata versiunea Lite a carei licenta imi permite sa fac jocuri free.
Costa 38 dolari, dar merita pentru ca face din codul scris manual in Notepad un standalone executabil.
Pentru inceput am creat un mic joculet, Pontes Hits, de tip Arcade, in care trebuie sa centrezi doua sunete care apar aleatoriu pe spatiul dintre stanga si dreapta stereo. Se folosesc sagetile pentru aceasta, iar cu tasta Space se loveste. Daca se nimereste, jucatorul castiga un punct, daca nu, calculatorul castiga un punct. Cine ajunge primul la 5 castiga partida.
Exista sunete de fundal, sunet care arata ca s-a nimerit sau sunet care arata ca s-a ratat, sunet de victorie, sunet de infrangere etc.
Alte taste ar fi:
Pentru ca se foloseste voce Sapi5, ar fi bine, mai ales cei cu XP sa instaleze vocea Daniel. Pentru a o avea apoi activa pentru jocuri, trebuie mers in Control Pannel la Speech, unde din combo-box-ul care apare se alege Daniel. E un sintetizator foarte bun, practic pare ca ar fi wav-uri inregistrate.
Download Pontes Hits 1.0
Site-ul Pontes Games
Am cumparat azi compilatorul de la Blastbay Studios, deocamdata versiunea Lite a carei licenta imi permite sa fac jocuri free.
Costa 38 dolari, dar merita pentru ca face din codul scris manual in Notepad un standalone executabil.
Pentru inceput am creat un mic joculet, Pontes Hits, de tip Arcade, in care trebuie sa centrezi doua sunete care apar aleatoriu pe spatiul dintre stanga si dreapta stereo. Se folosesc sagetile pentru aceasta, iar cu tasta Space se loveste. Daca se nimereste, jucatorul castiga un punct, daca nu, calculatorul castiga un punct. Cine ajunge primul la 5 castiga partida.
Exista sunete de fundal, sunet care arata ca s-a nimerit sau sunet care arata ca s-a ratat, sunet de victorie, sunet de infrangere etc.
Alte taste ar fi:
- T - spune timpul care a trecut in secunde si milisecunde;
- S - spune scorul la un moment dat;
- R - spune recordul inregistrat, cel mai scurt timp in care jucatorul a castigat o partida de-a lungul timpului;
- Page-up - da volumul fundalului mai tare;
- Page-down - da volumul fundalului mai incet;
- Escape sau Alt+F4 - inchide jocul.
Pentru ca se foloseste voce Sapi5, ar fi bine, mai ales cei cu XP sa instaleze vocea Daniel. Pentru a o avea apoi activa pentru jocuri, trebuie mers in Control Pannel la Speech, unde din combo-box-ul care apare se alege Daniel. E un sintetizator foarte bun, practic pare ca ar fi wav-uri inregistrate.
Download Pontes Hits 1.0
Site-ul Pontes Games
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
-
- Locotenent - colonel
- Mesaje: 1063
- Membru din: 15 Mar 2008, 15:50
- Localitate: Cluj-Napoca
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
Pai versiunea full nu face nimic in plus, doar ca ea iti da posibilitatea sa vinzi. Fara sa ai licenta Pro... teoretic nu ai voie legal sa vinzi. Nu imi dau seama cum ar verifica ei lucrul asta, probabil ca vad ca se vine un joc, apoi isi dau seama ca a fost compilat de BGT, iar in final isi dau seama ca eu nu am cumparat niciodata versiunea Pro.
Oricum, pana la ceva mai complex mai e, insa imi dau seama ca un joc precum tenisul nu e chiar atat de greu de facut, practic nu e nevoie de extrem de mult cod.
S-ar putea face multe lucruri, singura problema este sunetul... ca sa iasa un joc atractiv e nevoie de zeci si zeci de sunete de diferite feluri.
Chiar glumeau cei din comunitatea BGT cum se ajunge sa fie mai usoara programarea decat gasirea de sunete.
Oricum, pana la ceva mai complex mai e, insa imi dau seama ca un joc precum tenisul nu e chiar atat de greu de facut, practic nu e nevoie de extrem de mult cod.
S-ar putea face multe lucruri, singura problema este sunetul... ca sa iasa un joc atractiv e nevoie de zeci si zeci de sunete de diferite feluri.
Chiar glumeau cei din comunitatea BGT cum se ajunge sa fie mai usoara programarea decat gasirea de sunete.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
salut la toti. ieri m-am uitat si eu peste tutorialul de la bgt si am vazut ca cu putina munca l-asi putea invata.. ori cum m-am gandit sa incerc... insa deja am o problema. am reusit sa fac un script in care sa apara o fereastra cu numele de vali un alert si apoi sa pun un sunet. insa cand am incercat sa fac ca apasand pe enter sau spatiu sa se opreasca sunetul si fereastra sa iasa nu am putut sa imi dau seama prea bine cum sa fac... am incercat in mai multe feluri si nu am reusit... o sa dau paste aici la script si va rog pe cei care stiti sa ma ajutati si sa imi spuneti ce am gresit..
sound ambience;
void main()
{
show_game_window("vali");
alert("hello", "you are about to play some sounds....");
ambience.load("sounds/ambience.ogg");
ambience.play_looped();
while(true)
if(key_pressed(KEY_SPACE) or key_pressed(KEY_RETURN))
{
exit;
}
wait(5);
}
va multumesc la toti... si sper ca ma veti ajuta cu invatarea mai amanuntita a acestui limbaj de programare...
sound ambience;
void main()
{
show_game_window("vali");
alert("hello", "you are about to play some sounds....");
ambience.load("sounds/ambience.ogg");
ambience.play_looped();
while(true)
if(key_pressed(KEY_SPACE) or key_pressed(KEY_RETURN))
{
exit;
}
wait(5);
}
va multumesc la toti... si sper ca ma veti ajuta cu invatarea mai amanuntita a acestui limbaj de programare...
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
Ce ma bucur ca a venit cineva cu care sa pot povesti despre BGT, coduri, teste etc.
M-am uitat peste secventa ta de cod si am gasit o eroare mai importanta, mai precis functia exit() nu a fost scrisa complet, trebuie si paranteza deschisa si inchisa.
Am facut la mine acelasi cod si merge, dar inainte de a-l pune, o sa mentionez cate ceva:
am schimba ca metoda de preluare a fisierelor din Load in Stream. Diferenta este ca daca e un sunet mai lung de tip "ambience" mai bine sa nu fie incarcat in intregime in rami, ci sa fie preluat treptat cum face Winampul. Metoda Load a obiectului Sound este buna pentru sunetele de care e nevoie foarte rapid, impuscaturi si din astea.
Am scos acel OR si am lasat ca Exit-ul sa se intample la un simplu spatiu.
Ceea ce ai facut tu nu este pauza, ci exit, practic daca se apasa spatiu, este scos tot ce tine de codul respectiv din rami.
Pentru a face pauza, va trebui sa te joci cu metoda pause();
Asta ar fi pasul urmator, sa reusesti sa faci ca la spatiu sa tot opresti si sa repornesti sunetul atribuit obiectului "ambience" de tip Sound.
Ai grija cu parametrul lui Load sau Stream, cel mai bine sa pui intr-un folder de lucru totul, si fisierul cu extensia BGT si fisierele OGG sau WAV, astfel intre ghilimele vei pune doar numele fisierului. Daca ma gandesc mai bine, la tine asta era principala problema, dupa cum ai scris tu acolo ar fi insemnat ca in folderul unde ai fisierul BGT ai un folder numit Sounds in care era fisierul OGG la care faceai referire.
Pun mai jos codul tau care la mine merge:
sound ambience;
void main()
{
show_game_window("vali");
wait(5);
alert("hello", "you are about to play some sounds....");
ambience.stream("fundaljoc.wav");
ambience.play_looped();
while(true)
if(key_pressed(KEY_SPACE))
{
exit();
}
wait(5);
}
Astept codul cu metoda Pause() si proprietatea volum functionabile.
Spor la programare!
M-am uitat peste secventa ta de cod si am gasit o eroare mai importanta, mai precis functia exit() nu a fost scrisa complet, trebuie si paranteza deschisa si inchisa.
Am facut la mine acelasi cod si merge, dar inainte de a-l pune, o sa mentionez cate ceva:
am schimba ca metoda de preluare a fisierelor din Load in Stream. Diferenta este ca daca e un sunet mai lung de tip "ambience" mai bine sa nu fie incarcat in intregime in rami, ci sa fie preluat treptat cum face Winampul. Metoda Load a obiectului Sound este buna pentru sunetele de care e nevoie foarte rapid, impuscaturi si din astea.
Am scos acel OR si am lasat ca Exit-ul sa se intample la un simplu spatiu.
Ceea ce ai facut tu nu este pauza, ci exit, practic daca se apasa spatiu, este scos tot ce tine de codul respectiv din rami.
Pentru a face pauza, va trebui sa te joci cu metoda pause();
Asta ar fi pasul urmator, sa reusesti sa faci ca la spatiu sa tot opresti si sa repornesti sunetul atribuit obiectului "ambience" de tip Sound.
Ai grija cu parametrul lui Load sau Stream, cel mai bine sa pui intr-un folder de lucru totul, si fisierul cu extensia BGT si fisierele OGG sau WAV, astfel intre ghilimele vei pune doar numele fisierului. Daca ma gandesc mai bine, la tine asta era principala problema, dupa cum ai scris tu acolo ar fi insemnat ca in folderul unde ai fisierul BGT ai un folder numit Sounds in care era fisierul OGG la care faceai referire.
Pun mai jos codul tau care la mine merge:
sound ambience;
void main()
{
show_game_window("vali");
wait(5);
alert("hello", "you are about to play some sounds....");
ambience.stream("fundaljoc.wav");
ambience.play_looped();
while(true)
if(key_pressed(KEY_SPACE))
{
exit();
}
wait(5);
}
Astept codul cu metoda Pause() si proprietatea volum functionabile.
Spor la programare!
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
-
- Colonel
- Mesaje: 1511
- Membru din: 16 Ian 2007, 23:15
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
O sa mai vina cineva. La Anjo avem deja in dezvoltare un prim joc audio, bazat pe ideea unui turnir.
Jocul va fi in engleza, cu textele citite via SAPI5 iar daca lucrurile merg bine si voi gasi actori amatori care sa isi "doneze" vocea acestui proiect, probabil vom avea si self-voicing in romana.
Ca forma ne vom baza oarecum pe stilul de lupta turn-based din Heros of Might and Magic, cu posibilitate de alegere a armelor, si un pic pe RPG-uri clasice la partea de posibilitati de achizitie de obiecte, reparare de arme si armuri si de posibilitati de petrecere a timpului dintre lupte. Vom lua in calcul inclusiv influenta pe care ceea ce faci intre "reprize" o poate avea asupra calitatii evolutiei in lupta.
Posibil ca, pe parcursul dezvoltarii, sa nu ignoram nici posibilitatea ca un personaj sa aleaga "calea cea buna" - adica sa fie om de treaba intre etapele dintre lupte - sau "calea cea rea" adica sa faca diverse neajunsuri NPC-urilor (non-player characters), ceea ce sa-i poata influenta interactiunea cu NPC-urile si utilizarea anumitor arme sau trucuri.
Vom porni probabil cu un indicator de Health in versiunea beta, urmand sa ne extindem apoi pe parametri clasici gen Mana, Stamina, Strength, Agility - banuiesc ca aici deja se vede ideea de level-up.
Mai mult nu "dau din casa" momentan, dar sper sa dau o versiune beta cu cateva din functiile descrise mai sus in curand. N-o sa fie Elder Scrolls - Morrowind cu partea de arena, dar speram sa fie pe-aproape.
Jocul va fi in engleza, cu textele citite via SAPI5 iar daca lucrurile merg bine si voi gasi actori amatori care sa isi "doneze" vocea acestui proiect, probabil vom avea si self-voicing in romana.
Ca forma ne vom baza oarecum pe stilul de lupta turn-based din Heros of Might and Magic, cu posibilitate de alegere a armelor, si un pic pe RPG-uri clasice la partea de posibilitati de achizitie de obiecte, reparare de arme si armuri si de posibilitati de petrecere a timpului dintre lupte. Vom lua in calcul inclusiv influenta pe care ceea ce faci intre "reprize" o poate avea asupra calitatii evolutiei in lupta.
Posibil ca, pe parcursul dezvoltarii, sa nu ignoram nici posibilitatea ca un personaj sa aleaga "calea cea buna" - adica sa fie om de treaba intre etapele dintre lupte - sau "calea cea rea" adica sa faca diverse neajunsuri NPC-urilor (non-player characters), ceea ce sa-i poata influenta interactiunea cu NPC-urile si utilizarea anumitor arme sau trucuri.
Vom porni probabil cu un indicator de Health in versiunea beta, urmand sa ne extindem apoi pe parametri clasici gen Mana, Stamina, Strength, Agility - banuiesc ca aici deja se vede ideea de level-up.
Mai mult nu "dau din casa" momentan, dar sper sa dau o versiune beta cu cateva din functiile descrise mai sus in curand. N-o sa fie Elder Scrolls - Morrowind cu partea de arena, dar speram sa fie pe-aproape.
Andreea - Elena Neagu
Designer www.pontes.ro
Anjo.ro - Magazin virtual de produse pentru nevăzători
Şcoala pentru toţi - site dedicat elevilor nevăzători
Designer www.pontes.ro
Anjo.ro - Magazin virtual de produse pentru nevăzători
Şcoala pentru toţi - site dedicat elevilor nevăzători
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
Super treaba, uite cum incepe sa se faca in Romania jocuri.
Ai de gand sa il faci in BGT?
Cam la ce pret te-ai gandit?
Ai de gand sa il faci in BGT?
Cam la ce pret te-ai gandit?
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
-
- Colonel
- Mesaje: 1511
- Membru din: 16 Ian 2007, 23:15
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
BGT va fi, iar prima versiune, care desigur nu va contine toate functiile, va fi free. Pe masura ce il vom complica si vom incepe sa investim mai multi bani in el - pe moment am investit doar in cateva librarii de sunete, si nu sume extrem de mari, plus banii pe compilator - vom avea si un pret, care va lua in calcul inclusiv investitia in BGT Pro Unlimited.
Versiunea in romana, daca o vom face tot SAPI, va fi disponibila gratuit doar la achizitionarea Ivona Carmen, iar cand vom ajunge la voci de actori si compilator Pro Unlimited vom stabili si un pret.
In weekend voi face niste estimari de costuri in eventualitatea unei versiuni comerciale
Versiunea in romana, daca o vom face tot SAPI, va fi disponibila gratuit doar la achizitionarea Ivona Carmen, iar cand vom ajunge la voci de actori si compilator Pro Unlimited vom stabili si un pret.
In weekend voi face niste estimari de costuri in eventualitatea unei versiuni comerciale
Andreea - Elena Neagu
Designer www.pontes.ro
Anjo.ro - Magazin virtual de produse pentru nevăzători
Şcoala pentru toţi - site dedicat elevilor nevăzători
Designer www.pontes.ro
Anjo.ro - Magazin virtual de produse pentru nevăzători
Şcoala pentru toţi - site dedicat elevilor nevăzători
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
Pro Single ar fi suficient si iese putin mai ieftin, de banii cu care se cumpara un Pro Unlimited se pot face 4 jocuri de vanzare.
Achizitionarea Carmen de catre tine nu prea vad ce rost ar avea... de testat se poate testa si cu ESpeak.
In prezent vocea valabila in joc este setata din Speach din Windows, dar cica la versiune aurmatoare vor scoate si functiile necesare pentru alegerea vocii.
Asta intr-un fel ar fi bine, se poate face in joc posibilitatea de a alege Romana, iar daca nu vede Carmen poate da un avertisment, asta in caz ca interesul ar fi sa se vanda Carmen sau alt sintetizator.
Achizitionarea Carmen de catre tine nu prea vad ce rost ar avea... de testat se poate testa si cu ESpeak.
In prezent vocea valabila in joc este setata din Speach din Windows, dar cica la versiune aurmatoare vor scoate si functiile necesare pentru alegerea vocii.
Asta intr-un fel ar fi bine, se poate face in joc posibilitatea de a alege Romana, iar daca nu vede Carmen poate da un avertisment, asta in caz ca interesul ar fi sa se vanda Carmen sau alt sintetizator.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
buna ziua... am incercat sa fac chestia cu modificarea sunetului si nu mi-a reusit de si ar trebui sa mearga dupa cum ma gandesc eu... dau paste la script aici...
sound ambience;
void main()
{
show_game_window("vali");
wait(5);
alert("hello", "you are about to play some sounds....");
ambience.stream("ambience.ogg");
ambience.play_looped();
while(true)
if(key_pressed(KEY_SPACE))
{
exit();
}
ambience.volume=-5;
if(key_pressed(KEY_F))
{
ambience.volume+1;
}
wait(5);
if(key_pressed(KEY_G))
{
ambience.volume-1;
}
wait(5);
}
dupa cum am pus eu acolo daca apas tasta f ar trebui ca volumul sa creasca cu 1 si daca apas tasta g sa scada cu unu... dar de ce nu merge?
sound ambience;
void main()
{
show_game_window("vali");
wait(5);
alert("hello", "you are about to play some sounds....");
ambience.stream("ambience.ogg");
ambience.play_looped();
while(true)
if(key_pressed(KEY_SPACE))
{
exit();
}
ambience.volume=-5;
if(key_pressed(KEY_F))
{
ambience.volume+1;
}
wait(5);
if(key_pressed(KEY_G))
{
ambience.volume-1;
}
wait(5);
}
dupa cum am pus eu acolo daca apas tasta f ar trebui ca volumul sa creasca cu 1 si daca apas tasta g sa scada cu unu... dar de ce nu merge?
-
- Colonel
- Mesaje: 1511
- Membru din: 16 Ian 2007, 23:15
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Eu am spus ca voi oferi jocul in romana gratuit la cumpararea Ivona Carmen de catre client pentru a-i recompensa pe cei care aleg sa foloseasca o voce comerciala in mod legal. Desigur ca oricum se va pasa de la un om la altul, ajungand la toata lumea.
Varianta in engleza, cel putin beta, va fi oricum gratuita.
Varianta in engleza, cel putin beta, va fi oricum gratuita.
Andreea - Elena Neagu
Designer www.pontes.ro
Anjo.ro - Magazin virtual de produse pentru nevăzători
Şcoala pentru toţi - site dedicat elevilor nevăzători
Designer www.pontes.ro
Anjo.ro - Magazin virtual de produse pentru nevăzători
Şcoala pentru toţi - site dedicat elevilor nevăzători