Loadstone, Soft pentru GPS, gratuit pentru telefon Symbian
Moderator: Manu
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
Dar cum sa nu mearga? Merge pe orice telefon, doar ca ai nevoie de receiver GPS pentru ca se te foloseste cu adevarat de el. Fara receptor e bun doar pentru joaca, se poat eutiliza in exploration mode, eu m-am plimbat putin prin Londra sa vad, de exemplu, cam ce distanta este intre Buckingham Palace si Heathrow.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
Foarte buna initiativa traducerii interfetei acestui soft... eu l-am folosit doar in modul "Explorer", adica fara un receptor GPS, dar am o parere foarte buna despre el...manu scrie:Am vorbit cu cei de la Loadstone si au pus acolo la Language Support sa fie posibila traducerea si in limba romana. M-am apucat de tradus, speram ca in versiunea viitoare vom avea si limba romana a softului.
Am incarcat in program, atat harti mari, cum ar fi intreaga harta a Romaniei cat si harti mai mici, de exemplu o harta a Nasaudului care Nasaud, desi un orasel neinsemnat are definite o multime de puncte, intersectii si puncte de interes; ca sa fiu mai clar, intr-un areal cu raza de 2.5 km, in Nasaud, sunt definite 181 de puncte, 31 intersectii si 8 puncte de interes [puncte de interes sunt: benzinarii, scoli, biserici, restaurante etc]...
In harta Romaniei sunt definite peste 260 de mii de puncte, aproximativ 39 de mii de intersectii si vreo 38 de mii de puncte de interes... si bazele de date sunt in continua imbogatire...
Asadar, cred ca LoadStone este un program cu oarecare sanse de viitor in sprijinul "orbului calator"...
Pot sa va mai spun ca astazi, un prieten, nevazator si el, a experimentat soft-ul in teren cu un receptor GPS conectat la telefon, si se declara foarte multumit de prima experienta in acest sens... dar, despre experienta lui cu LoadStone, sper sa reusesc ssa vorbesc mai tarziu, mai mult, dupa ce utilizatorul va fi mai familiarizat cu toate optiunile si oportunitatile pe care le ofera acest program......
Pana atunci, adica pana voi avea noi detalii, va recomand cu toata caldura sa va procurati, cei interesati, un receptor GPS [macar cu imprumut] si sa va convingeti ca utilitatea lui nu e vorba goala...
Grigore Frisan
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
Ma bucur ca se redeschide discutia despre "orbul calator" si GPS... o problema de multe ori abandonata dupa diferite incercari zadarnice.
Sper ca de aceasta data sa se vada ceva clar, vorbim totusi de un soft facut special pentru nevazatori, deci sigur poate fi folosit in cele din urma. Toti cei care incercau vroiau numaidecat sa existe hartile de la Garmin in intregime, sa fie dusi pana in scara blocului etc.. Ei bine... chiar in curand nu vom avea asa ceva, dar daca deja exista destul de completata baza de date pentru Romania in Open Street Map si se tot dezvolta... se poate spune ca suntem pe o cale buna.
Eu imi amintesc ca inainte era o limita cand scoteam o harta din Open Street Map pentru a o converti apoi... Daca nu mai exista acea limita... e excelent.
Marele avantaj este ca putem noi insine completa o baza de date cu oricate puncte dorim. Ne-am putea face trasee personale, le-am putea trimite unul de la altul prin bluetooth sau prin intermediul bazei de date comune de pe loadstone-gps.com.
In ceea ce priveste traducerea interfetei in limba romana... eu am apucat sa o fac in proportie de 60 si ceva la suta, deja sunt cuprinse cam toate informatiile care apar in locurile unde ajungem in mod normal sa lucram cu softul, dar... ar trebui putin cizelata. Am tradus multi termeni intr-un mod cam deplasat sau cam vag aplicat la notiunea reala, asta din cauza faptului ca nu am folosit programul concret si nu am stiut exact la ce se refera anumite optiuni, mesaje. De exemplu ar trebui acum sa schimbam traducerea pentru "Check-Points" in "Repere", nu era tocmai bine "Puncte de control" cum am spus eu atunci. M-am ajutat si de traducerile in alte limbi pentru a ma mai inspira. Cine vrea sa mai lucreze putin la traduceri, ii pot da contul meu de acolo, ori poate solicita la ei drept de translator; de aparut nu apare niciunde numele traducatorilor, deci nu conteaza daca se intra cu un cont al altuia. Formularul de traduceri este de fiecare data verificat dupa o sesiune de modificari.
Inca o idee, poate nu l-ar deranja pe Grigore prea tare daca la cate o solicitare, ar mai ajuta cu harti gata rezolvate pentru Loadstone. Adica vine cineva si spune ca vrea Arad-ul, sa fie ajutat pana invata de unul singur tot mecanismul de extrageri din diverse baze de date, de convertiri etc.
Poate ar fi buna chiar aici o arhiva cu un set de harti pentru orasele importante gata rezolvate... desi nu e ok sa fie pastrate si apoi sa circule sub o forma dintr-un anume moment, bazele se tot completeaza. Oricum, sub o forma sau alta, in cele din urma trebuie sa ne ajute si pe noi cumva, totul este sa ne cumparam receivere daca ne tine buzunarul, sa le luam mai intai in ideea de joaca si apoi sa transformam jucaria in ceva util.
Sa speram ca iese...
Sper ca de aceasta data sa se vada ceva clar, vorbim totusi de un soft facut special pentru nevazatori, deci sigur poate fi folosit in cele din urma. Toti cei care incercau vroiau numaidecat sa existe hartile de la Garmin in intregime, sa fie dusi pana in scara blocului etc.. Ei bine... chiar in curand nu vom avea asa ceva, dar daca deja exista destul de completata baza de date pentru Romania in Open Street Map si se tot dezvolta... se poate spune ca suntem pe o cale buna.
Eu imi amintesc ca inainte era o limita cand scoteam o harta din Open Street Map pentru a o converti apoi... Daca nu mai exista acea limita... e excelent.
Marele avantaj este ca putem noi insine completa o baza de date cu oricate puncte dorim. Ne-am putea face trasee personale, le-am putea trimite unul de la altul prin bluetooth sau prin intermediul bazei de date comune de pe loadstone-gps.com.
In ceea ce priveste traducerea interfetei in limba romana... eu am apucat sa o fac in proportie de 60 si ceva la suta, deja sunt cuprinse cam toate informatiile care apar in locurile unde ajungem in mod normal sa lucram cu softul, dar... ar trebui putin cizelata. Am tradus multi termeni intr-un mod cam deplasat sau cam vag aplicat la notiunea reala, asta din cauza faptului ca nu am folosit programul concret si nu am stiut exact la ce se refera anumite optiuni, mesaje. De exemplu ar trebui acum sa schimbam traducerea pentru "Check-Points" in "Repere", nu era tocmai bine "Puncte de control" cum am spus eu atunci. M-am ajutat si de traducerile in alte limbi pentru a ma mai inspira. Cine vrea sa mai lucreze putin la traduceri, ii pot da contul meu de acolo, ori poate solicita la ei drept de translator; de aparut nu apare niciunde numele traducatorilor, deci nu conteaza daca se intra cu un cont al altuia. Formularul de traduceri este de fiecare data verificat dupa o sesiune de modificari.
Inca o idee, poate nu l-ar deranja pe Grigore prea tare daca la cate o solicitare, ar mai ajuta cu harti gata rezolvate pentru Loadstone. Adica vine cineva si spune ca vrea Arad-ul, sa fie ajutat pana invata de unul singur tot mecanismul de extrageri din diverse baze de date, de convertiri etc.
Poate ar fi buna chiar aici o arhiva cu un set de harti pentru orasele importante gata rezolvate... desi nu e ok sa fie pastrate si apoi sa circule sub o forma dintr-un anume moment, bazele se tot completeaza. Oricum, sub o forma sau alta, in cele din urma trebuie sa ne ajute si pe noi cumva, totul este sa ne cumparam receivere daca ne tine buzunarul, sa le luam mai intai in ideea de joaca si apoi sa transformam jucaria in ceva util.
Sa speram ca iese...
Ultima oară modificat 06 Feb 2010, 01:22 de către Manu, modificat 1 dată în total.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
Sigur ca nu m-ar deranja, ba dimpotriva, as fi bucuros sa fiu de folos celor interesati de "gaselnita" LoadStone...Manu scrie: Inca o idee, poate nu l-ar deranja pe Grigore prea tare daca la cate o solicitare, ar mai ajuta cu harti gata rezolvate pentru Loadstone. Adica vine cineva si spune ca vrea Arad-ul, sa fie ajutat pana invata de unul singur tot mecanismul de extrageri din diverse baze de date, de convertiri etc.
Grigore Frisan
Pentru inceput, am convertit harta Clujului, tot sunt mai multi nevazatori potentiali utilizatori de GPS acolo, dar astept solicitari pentru oricare alta localitate din tara... cu indicatii precise pentru punctul central al hartii... de exemplu, pentru harta Clujului, am pus, ca punct central, strada Dorobantilor [cred ca e strada pe care se afla scoala pentru nevazatori]...Manu scrie:Poate ar fi buna chiar aici o arhiva cu un set de harti pentru orasele importante gata rezolvate... desi nu e ok sa fie pastrate si apoi sa circule sub o forma dintr-un anume moment, bazele se tot completeaza. Oricum, sub o forma sau alta, in cele din urma trebuie sa ne ajute si pe noi cumva, totul este sa ne cumparam receivere daca ne tine buzunarul, sa le luam mai intai in ideea de joaca si apoi sa transformam jucaria in ceva util.
Sa speram ca iese...
Deocamdata, am incarcat harta, in "DropBox" si pun, mai jos, link-ul pentru descarcare; daca, insa se va dori crearea mai multor harti, cum propunea Manu, ar fi bine sa gasim o solutie pentru incarcarea lor pe serverul paginii "Pontes"...
...si acum, link-ul catre harta Clujului [harta contine peste sase mii de puncte, vreo 1600 de intersectii si, daca nu mainsel, peste 400 de puncte de interes...
Harta Clujului pentru Loadstone facuta in 3 februarie 2010
Ultima oară modificat 03 Feb 2010, 22:30 de către Grifnas, modificat 1 dată în total.
Grigore Frisan
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
Ca sa lucram sistematic si mult mai practic, am pus fisierul cu harta Clujului pe server la Pontes.
Am facut acel TXT sa fie zip, astfel incat sa nu se deschida in Notepad automat cand cineva vrea sa ii dea download.
De acum, eu zic ca daca tu ai un cont de FTP pentru folderul de pe server pentru harti GPS gata facute, le poti adauga direct acolo in urma solicitarilor.
Cei care vor sa le downloadeze pot urma link-urile facute de tine direct catre fisiere sau oricand intra in folderul numit GPS cu ajutorul adresei:
www.pontes.ro/storage/gps/
Cine da acum pe link-ul de mai sus va gasi harta catre care in postul de mai sus este link direct, dar va gasi si alte harti pe masura ce vor aparea.
Am facut acel TXT sa fie zip, astfel incat sa nu se deschida in Notepad automat cand cineva vrea sa ii dea download.
De acum, eu zic ca daca tu ai un cont de FTP pentru folderul de pe server pentru harti GPS gata facute, le poti adauga direct acolo in urma solicitarilor.
Cei care vor sa le downloadeze pot urma link-urile facute de tine direct catre fisiere sau oricand intra in folderul numit GPS cu ajutorul adresei:
www.pontes.ro/storage/gps/
Cine da acum pe link-ul de mai sus va gasi harta catre care in postul de mai sus este link direct, dar va gasi si alte harti pe masura ce vor aparea.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
Nu atat amabil, cat interesat de un progres excesiv.
Pentru a avea datele problemei mai clare, poate are cineva rabdare sa caute sau poate stie cum stau preturile in cazul unui receiver GPS, care ar fi cele mai bune etc..
Sunt persoane care stiu sa sintetizeze bine informatiile stiute sau gasite cu Google, asteptam pe cineva care sa contribuie in acest sens... Daca isi face Andreea sau altcineva timp...
Pentru a avea datele problemei mai clare, poate are cineva rabdare sa caute sau poate stie cum stau preturile in cazul unui receiver GPS, care ar fi cele mai bune etc..
Sunt persoane care stiu sa sintetizeze bine informatiile stiute sau gasite cu Google, asteptam pe cineva care sa contribuie in acest sens... Daca isi face Andreea sau altcineva timp...
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
Harta Aradului [LoadStone]
Pentru ca sunt interesat sa experimentam programul "LoadStone", am mai facut inca o harta, de data asta harta Aradului [cu o raza de 60 km din strada Rodnei]...
Nadajduiesc sa fie cuiva de folos si, mai ales, sper sa se gaseasca si nevazatori interesati sa incerce utilizarea acestui program...
Cine doreste sa foloseasca aceasta harta poate sa o descarce deaici...
Va multumesc!!!
Nadajduiesc sa fie cuiva de folos si, mai ales, sper sa se gaseasca si nevazatori interesati sa incerce utilizarea acestui program...
Cine doreste sa foloseasca aceasta harta poate sa o descarce deaici...
Va multumesc!!!
Grigore Frisan
Receptor GPS
Nu vreau sa fac reclama vreunui produs, dar am cautat, pe Internet, receptoare GPS si am gasit un dispozitiv foarte interesant...
Dispozitivul despre care vorbesc poate fi vazut si cumparat aici...
Dispozitivul despre care vorbesc poate fi vazut si cumparat aici...
Grigore Frisan
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
Este nesperat de ieftin, doar 150 de lei... Deci merita cumparat, eu il comand maine chiar, doar sa ma interesez mai intai daca merge cu Loadstone, dar... nu va de ce nu ar functiona. Ei spun ca trebuie sa aiba neaparat NMEA Protocol. Pe cand ma interesam eu costau cam 300 de lei, acum toate de la AltShop sunt intre 100 si 200.
Intre timp am studiat problema Loadstone mai in amanunt pe site, este foarte complex softul... toate tastele in trei ipostaze, apasate lung sau scurt, cu shift sau nu, au cate o functie utila... Printre altele se poate usor marca un drum pe care mergi prima data cu aparatura, fiind util in viitor. Deci... primul lucru pe care am sa il fac va fi anuntarea statilor pe troleibuz fara sa mai depind de difuzorul lor care mai mult nu functioneaza.
Am mai lucrat la traducerea softului, s-a imbogatit in meniuri de la ultima mea intrare pe acolo in august anul trecut... Au introdus tot felul de unitati de masura, pana si cabluri si stanjeni.
Mai intervin de cateva ori si sper sa fie complet in limba romana, apoi cand voi folosi programul voi putea si cizela traducerile, cum ziceam, mai aplicate la notiunile reale.
Presimt ca in sfarsit suntem pe o cale buna in ceea ce priveste mult povestita problema a GPS-ului pentru nevazatorii din Romania... alte tari au sisteme complexe precum Destinator de la Freedom Scientific, WayFinder etc., dar acelea costa si nu prea au harti pentru patria noastra...
Sa vedem, daca avem rabdare poate punem si un help in romana aici, adica ce face fiecare tasta in modul navigare, mod care ne intereseaza in deosebi.
Intre timp am studiat problema Loadstone mai in amanunt pe site, este foarte complex softul... toate tastele in trei ipostaze, apasate lung sau scurt, cu shift sau nu, au cate o functie utila... Printre altele se poate usor marca un drum pe care mergi prima data cu aparatura, fiind util in viitor. Deci... primul lucru pe care am sa il fac va fi anuntarea statilor pe troleibuz fara sa mai depind de difuzorul lor care mai mult nu functioneaza.
Am mai lucrat la traducerea softului, s-a imbogatit in meniuri de la ultima mea intrare pe acolo in august anul trecut... Au introdus tot felul de unitati de masura, pana si cabluri si stanjeni.
Mai intervin de cateva ori si sper sa fie complet in limba romana, apoi cand voi folosi programul voi putea si cizela traducerile, cum ziceam, mai aplicate la notiunile reale.
Presimt ca in sfarsit suntem pe o cale buna in ceea ce priveste mult povestita problema a GPS-ului pentru nevazatorii din Romania... alte tari au sisteme complexe precum Destinator de la Freedom Scientific, WayFinder etc., dar acelea costa si nu prea au harti pentru patria noastra...
Sa vedem, daca avem rabdare poate punem si un help in romana aici, adica ce face fiecare tasta in modul navigare, mod care ne intereseaza in deosebi.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
Functioneaza, cu siguranta... dar, desigur, e mai bine sa te interesezi la furnizor sau, poate, pe pagina producatorului...manu scrie:[...]doar sa ma interesez mai intai daca merge cu Loadstone, dar... nu vad de ce nu ar functiona.
In ceea ce priveste descrierea comenzilor, de pe tastatura, nu va fi o munca tocmai usoara, dar, in cazul in care vor fi mai multi utilizatori ai "LoadStone", va merita efortul...Manu scrie:Presimt ca in sfarsit Sa vedem, daca avem rabdare poate punem si un help in romana aici, adica ce face fiecare tasta in modul navigare, mod care ne intereseaza in deosebi.
Oricum, numai ideea ca va fi un ajutor semnificativ pentru nevazatori e un imbold suficient de mare pentru a ma determina sa contribui cu ce voi putea la crearea acelui tutorial despre care vorbesti...
Sa auzim de bine si de cat mai multi "orbi calatori si electronici"...
Grigore Frisan
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
Modelul aflat la ALTSHOP care costa 148 de lei este un Nokia LD-3W si se pare ca merge cu Loadstone, pana in prezent cineva a testat un Nokia LD-4W.
Vazand ca persoana care a testat are un model mai nou decat cel la 148 lei am cautat pe internet care ar fi diferenta, aceasta fiind legata de design, baterie etc.. Pun mai jos un text in engleza care explica diferentele:
Citat:
To show the differences between the newer LD-4W and LD-3W I made a chart that clearly shows that the two GPS units are very similar. I kind of expected the LD-4W to be superior in specs when in reality it’s not, you could say it’s like the LD-3W in a smaller, thinner and stylish package. While the LD-4W might be smaller (although slightly longer), thinner and more fashionale, it sacrifices Operating Time and Standby Time to achieve this. Compared to the LD-3W its Operating Time is lowered by about 4 hours (11 vs 15 hours) and its Standby Time is decreased by 3 days (4 vs 7 days.) It’s difficult to call one or the other the winner here as it’s a matter of longer battery life vs smaller size and more stylish product. Personally I’m willing to sacrifice the battery life to get the thinner unit which will fit more easily in my pocket. On top of that the LD-4W can work in more extreme conditions as indicated by the better Operating temperature performance. Another handy plus of the LD-4W comes from the fact that it’s water-resistant (although it should never be submerged in water.), something that cannot be said about the LD-3W. The LD-4W also packs a more complete package with the inclusion of such helpful extras like the Belt clip, Suction cup and Keyring. The LD-3W doesn’t come with any of such acessories.
In the end it’s safe to say that most potential buyers will be happy with the LD-4W, whereas current LD-3W owners have no convincing reason to upgrade to the newer LD-4W. The LD-4W does have slightly less battery power, but makes it up with a smaller package, more accessories and its ability to bare the elements with its superior operating temperature specs and because it’s water-resistant. I do have my concerns as to how long that beautiful glossy black front will keep that shiny look as it seems as if it will scratch easily.
Asadar... e vorba ca LD-4W rezista si la apa, la temperaturi extreme.
Deci, imi voi cumpara cred un LD-3W din moment ce nu exista diferente tehnice legate de pozitionare, ba mai mult, pentru un design mai frumos, bateria tine la LD-4W doar 11 ore fata de cele 15 ale lui LD-3W. De asemenea, perioada de stand by s-a redus cu 3 zile, deci doar 4 in loc de 7.
Voi cauta un magazin in care sa le pot pipai pe ambele.
Vazand ca persoana care a testat are un model mai nou decat cel la 148 lei am cautat pe internet care ar fi diferenta, aceasta fiind legata de design, baterie etc.. Pun mai jos un text in engleza care explica diferentele:
Citat:
To show the differences between the newer LD-4W and LD-3W I made a chart that clearly shows that the two GPS units are very similar. I kind of expected the LD-4W to be superior in specs when in reality it’s not, you could say it’s like the LD-3W in a smaller, thinner and stylish package. While the LD-4W might be smaller (although slightly longer), thinner and more fashionale, it sacrifices Operating Time and Standby Time to achieve this. Compared to the LD-3W its Operating Time is lowered by about 4 hours (11 vs 15 hours) and its Standby Time is decreased by 3 days (4 vs 7 days.) It’s difficult to call one or the other the winner here as it’s a matter of longer battery life vs smaller size and more stylish product. Personally I’m willing to sacrifice the battery life to get the thinner unit which will fit more easily in my pocket. On top of that the LD-4W can work in more extreme conditions as indicated by the better Operating temperature performance. Another handy plus of the LD-4W comes from the fact that it’s water-resistant (although it should never be submerged in water.), something that cannot be said about the LD-3W. The LD-4W also packs a more complete package with the inclusion of such helpful extras like the Belt clip, Suction cup and Keyring. The LD-3W doesn’t come with any of such acessories.
In the end it’s safe to say that most potential buyers will be happy with the LD-4W, whereas current LD-3W owners have no convincing reason to upgrade to the newer LD-4W. The LD-4W does have slightly less battery power, but makes it up with a smaller package, more accessories and its ability to bare the elements with its superior operating temperature specs and because it’s water-resistant. I do have my concerns as to how long that beautiful glossy black front will keep that shiny look as it seems as if it will scratch easily.
Asadar... e vorba ca LD-4W rezista si la apa, la temperaturi extreme.
Deci, imi voi cumpara cred un LD-3W din moment ce nu exista diferente tehnice legate de pozitionare, ba mai mult, pentru un design mai frumos, bateria tine la LD-4W doar 11 ore fata de cele 15 ale lui LD-3W. De asemenea, perioada de stand by s-a redus cu 3 zile, deci doar 4 in loc de 7.
Voi cauta un magazin in care sa le pot pipai pe ambele.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
Pentru a intari increderea potentialilor utilizatori de GPS in sistemul de determinare a coordonatelor geografice si, implicit, a pozitiei, vreau sa va spun ca acelasi sistem este folosit pentru masurarea terenurilor agricole, forestiere, se calculeaza distante, suprafete... si, pe baza acestor masuratori, se elibereaza certificate de proprietate, subventii agricole si tot ce decurge din acestea... deci, zic eu, iar autoritatile din domeniile funciare si forestiere confirma asta, sistemul de localizare si determinare a punctelor in spatiu este foarte-foarte exact; diferentele care apar [ma refer la toleranta de acuratete a dispozitivelor de receptie comune, deci a celor accesibile publicului larg] constau in faptul ca cele profesionale au un pret mai ridicat si, deci, mai greu accesibile, ca pret de achizitie... dar, in principiu, tehnologia existenta permite, cu adevarat, determinari precise, atat de precise incat coordonatele stabilite in acest fel pot fi utilizate chiar si in litigii privitoare la proprietati...
Pentru a sublinia ce am spus mai sus, inserez, mai jos, o "felie" dintr-un anunt comercial al unei firme care presteaza servicii de specialitate in domeniu:
Pentru a sublinia ce am spus mai sus, inserez, mai jos, o "felie" dintr-un anunt comercial al unei firme care presteaza servicii de specialitate in domeniu:
Tehnica masuratorilor GPS da posibilitatea operatorului de a determina coordonatele punctelor de interes cu precizie ridicata, indiferent de locatie, intr-un
timp mult mai scurt fata de tehnicile traditionale.
- Determinarea rapida si exacta a coordonatelor X,Y
- Obtinerea si indesirea retelelor topografice de baza
- Determinarea limitelor de proprietate – agricole, forestiere etc
- Delimitarea zonelor de interes – lacuri, limite de paduri, terenuri agricole etc
- Monitorizarea deplasarilor in timp
Grigore Frisan
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
Gata, am comandat modelul de receiver Nokia LD-4W pana la urma...
Il astept pe maine sa vedem ce reusim practic pe teren cu el...
Il astept pe maine sa vedem ce reusim practic pe teren cu el...
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)