Anuntarea numarului mijloacelor de transport in comun
Moderator: Manu
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
Anuntarea numarului mijloacelor de transport in comun
Am deschis acest topic pentru a povesti putin despre anuntarea numarului unui autobuz / troleibuz / tramvai care vine / intra intr-o statie, fapt foarte util unei persoane nevazatoare sau care are probleme de vedere.
Ne confruntam zilnic cu aceasta problema, noroc ca daca insistam cu intrebarea: "Ce numar e?" se gaseste pana la urma cineva care sa raspunda.
Am auzit ca in Spania intr-un oras ar exista un sistem care anunta numarul printr-un dispozitiv portabil, sistem bazat probabil pe GPS.
In bologna, Italia am auzit personal cum unele autobuze anunta cand intra in statie ce numar sunt printr-un difuzor montat pe ele.
Noi la Cluj am intrat in legatura cu niste tineri care au inceput lucrul la un sistem care tot pe baza GPS-ului, sa transmita numarul autobuzului care vine prin Bluetooth de la un emitator de pe stalpul din statie la telefonul mobil. Aplicatia ar fi Java, astfel incat orice telefon sa poata sa o accepte.
Oricare dintre posibilitatile de mai sus ne-ar fi buna, dar cel mai interesant lucru, cel despre care de fapt vroiam sa vorbesc in primul rand aici, este ca si in Romania exista implementat un sistem de aflare a numarului autobuzului care intra in statie. Este vorba de orasul Alba Iulia, unde am fost surprins sa aud in statia de autobuz cum o voce anunta ca la gara: "In doua minute vine numarul 3.", apoi cand numarul 3 chiar intra in statie: "Numarul 3 intra in statie". Sistemul este bazat tot pe GPS, dar nu a mai fost nevoie de nici un device portabil, de montarea pe autobuz a vreunui aparat, ci pur si simplu, asa cum suntem invatati de prin gari, suntem anuntati automat de apropierea si de intrarea in statie a unui autobuz. Uneori, cand diferenta dintre anuntarea ca in doua minute vine autobuzul si intrarea in statie e mai mare, se si anunta ca e vorba de trafic aglomerat.
Daca s-ar adopta aceasta metoda in mai multe orase, chiar am fi castigati, mai ales ca oricum tot in mai multe locuri se instaleaza panouri care sa afiseze in cate minute vine ceva, acelui panou nu i-ar mai fi necesar decat si un difuzor... Ar fi si mai ieftin pentru utilizator, nu ar mai implica nici un efort: sa isi instaleze o aplicatie pe telefon, sa cumpere un device, sa aiba telefonul sau device-ul incarcat etc.
Ne confruntam zilnic cu aceasta problema, noroc ca daca insistam cu intrebarea: "Ce numar e?" se gaseste pana la urma cineva care sa raspunda.
Am auzit ca in Spania intr-un oras ar exista un sistem care anunta numarul printr-un dispozitiv portabil, sistem bazat probabil pe GPS.
In bologna, Italia am auzit personal cum unele autobuze anunta cand intra in statie ce numar sunt printr-un difuzor montat pe ele.
Noi la Cluj am intrat in legatura cu niste tineri care au inceput lucrul la un sistem care tot pe baza GPS-ului, sa transmita numarul autobuzului care vine prin Bluetooth de la un emitator de pe stalpul din statie la telefonul mobil. Aplicatia ar fi Java, astfel incat orice telefon sa poata sa o accepte.
Oricare dintre posibilitatile de mai sus ne-ar fi buna, dar cel mai interesant lucru, cel despre care de fapt vroiam sa vorbesc in primul rand aici, este ca si in Romania exista implementat un sistem de aflare a numarului autobuzului care intra in statie. Este vorba de orasul Alba Iulia, unde am fost surprins sa aud in statia de autobuz cum o voce anunta ca la gara: "In doua minute vine numarul 3.", apoi cand numarul 3 chiar intra in statie: "Numarul 3 intra in statie". Sistemul este bazat tot pe GPS, dar nu a mai fost nevoie de nici un device portabil, de montarea pe autobuz a vreunui aparat, ci pur si simplu, asa cum suntem invatati de prin gari, suntem anuntati automat de apropierea si de intrarea in statie a unui autobuz. Uneori, cand diferenta dintre anuntarea ca in doua minute vine autobuzul si intrarea in statie e mai mare, se si anunta ca e vorba de trafic aglomerat.
Daca s-ar adopta aceasta metoda in mai multe orase, chiar am fi castigati, mai ales ca oricum tot in mai multe locuri se instaleaza panouri care sa afiseze in cate minute vine ceva, acelui panou nu i-ar mai fi necesar decat si un difuzor... Ar fi si mai ieftin pentru utilizator, nu ar mai implica nici un efort: sa isi instaleze o aplicatie pe telefon, sa cumpere un device, sa aiba telefonul sau device-ul incarcat etc.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
Re: Anuntarea numarului mijloacelor de transport in comun
Ar fi super!
Pentru inceput insa, nu ar fi rau daca autobuzele ar opri macar in toate statiile.
Azi dimineata, autobuzul numarul 7, care circula destul de rar, a trecut in viteza fara sa opreasca in statie, desi era aproape gol (sau poate tocmai din acest motiv).
Si nu este prima data cand se intampla asa.
Probabil ca soferii sunt platiti in functie de numarul de curse, sau o fi vre-un alt motiv, dar cu siguranta este ceva, caci altfel nu s-ar grabi atat de tare incat uneori cu greu apuci sa te urci inainte sa se inchida usile.
Ce sa facem, asa e cu toate institutiile monopol.
In urma cu mai mult timp am auzit o discutie intre doi soferi de autobuz in care isi exprimau nemultumirea fata de seful lor si am auzit ca tocmai planificasera o greva care urma sa aiba loc daca seful respectiv nu si-ar fi dat demisia. Cine stie, probabil ca ori salariile soferilor nu sunt motivante pentru a ii atrage pe mai multi doritori, ori si soferii sunt angajati pe pile, RATUC fiind totusi o firma patronata de consiliul local, asa incat ei nu au de ce se teme...
Daca din afacerea cu GPS-uri pentru autobuze ar putea iesi o spaga grasa pentru cine trebuie, atunci s-ar putea sa avem noroc si sa se puna in aplicare.
Eu am auzit ceva mai demult ca si in Timisoara au introdus un sistem asemanator cu cel din Alba Iulia, insa doar din presa si nu stiu cat de adevarat a fost articolul.
Pentru inceput insa, nu ar fi rau daca autobuzele ar opri macar in toate statiile.
Azi dimineata, autobuzul numarul 7, care circula destul de rar, a trecut in viteza fara sa opreasca in statie, desi era aproape gol (sau poate tocmai din acest motiv).
Si nu este prima data cand se intampla asa.
Probabil ca soferii sunt platiti in functie de numarul de curse, sau o fi vre-un alt motiv, dar cu siguranta este ceva, caci altfel nu s-ar grabi atat de tare incat uneori cu greu apuci sa te urci inainte sa se inchida usile.
Ce sa facem, asa e cu toate institutiile monopol.
In urma cu mai mult timp am auzit o discutie intre doi soferi de autobuz in care isi exprimau nemultumirea fata de seful lor si am auzit ca tocmai planificasera o greva care urma sa aiba loc daca seful respectiv nu si-ar fi dat demisia. Cine stie, probabil ca ori salariile soferilor nu sunt motivante pentru a ii atrage pe mai multi doritori, ori si soferii sunt angajati pe pile, RATUC fiind totusi o firma patronata de consiliul local, asa incat ei nu au de ce se teme...
Daca din afacerea cu GPS-uri pentru autobuze ar putea iesi o spaga grasa pentru cine trebuie, atunci s-ar putea sa avem noroc si sa se puna in aplicare.
Eu am auzit ceva mai demult ca si in Timisoara au introdus un sistem asemanator cu cel din Alba Iulia, insa doar din presa si nu stiu cat de adevarat a fost articolul.
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
Cred ca este ceva sistem cu GPS in Timisoara si in alte orase, dar fara ceva care sa vorbeasca. In Timisoara nu e nimic audio, decat anuntarea statiilor din autobuze.
La asta ma gandeam si eu... este un proiect pe cateva milioane de euro si sigur poate sa le iasa unora cate ceva din el, deci e foarte posibila realizarea.
Noi o sa si mergem la primarie cu prezentarea situatiei din Alba Iulia, sa vedem, poate se vor conforma, vor considera din mandrie ca daca e in Alba Iulia, ar trebui sa fie si in Cluj.
La asta ma gandeam si eu... este un proiect pe cateva milioane de euro si sigur poate sa le iasa unora cate ceva din el, deci e foarte posibila realizarea.
Noi o sa si mergem la primarie cu prezentarea situatiei din Alba Iulia, sa vedem, poate se vor conforma, vor considera din mandrie ca daca e in Alba Iulia, ar trebui sa fie si in Cluj.
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
Daca tot am ajuns prin Alba Iulia duminica trecuta, am inregistrat ce am putut prinde in statia unde asteptam autobuzul sa merg la gara, asta asa ca un mic sample.
MP3-ul de mai jos are doua anunturi: primul spune ca vine linia 4 in doua minute, iar al doilea spune ca linia 4 soseste in statie si ca traficul este aglomerat, asta pentru ca a intarziat putin din cauza semafoarelor dinainte.
Anunturi intr-o statie de autobuz din Alba Iulia
MP3-ul de mai jos are doua anunturi: primul spune ca vine linia 4 in doua minute, iar al doilea spune ca linia 4 soseste in statie si ca traficul este aglomerat, asta pentru ca a intarziat putin din cauza semafoarelor dinainte.
Anunturi intr-o statie de autobuz din Alba Iulia
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
- Manu
- General de divizie
- Mesaje: 4120
- Membru din: 02 Feb 2007, 01:15
- Localitate: Cluj-Napoca
- Contact:
Este totusi o inregistrare cu o voce masculina...
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
-
- Soldat
- Mesaje: 6
- Membru din: 29 Aug 2009, 04:31
- Localitate: Bournemouth, GB
- Contact:
Modelul englezesc de anuntare
Si in Bournemouth, unde locuiesc exista un sistem cu afisare, dar nimic cu anuntare.
Dar au implementat recent un sistem cu anuntare prin telefon, astfel ca daca ai un telefon cu voce, poti avea informatia astfel:
trimiti un sms la un nr special cu un indicativ, indicativul statiei in care te gasesti si primesti ca raspuns un sms in care ti se spun urmatoarele 3 sau 4 autobuze care sosesc in statie cu numarul si timpul sosirii.
O astfel de aplicatie nu cred ca ar fi extraordinar de greu de facut. Apoi, am vazut o aplicatie care ruleaza ca addon la interfata Georgi care e o aplicatie pentru Android ce ajuta pe nevazatori sau batrani sa aiba un acces mai simplificat la telefoanele cu Android.
Acest modul denumit traveler oferea si informatii despre autobuze si despre trenuri si taxiuri.
Toata treaba e ca avea nevoie de conectare la internet caci informatiile erau stocate pe un serbver iar la interogare telefonul se conecta la acel server pentru a returna raspunsul.
In concluzie, ori o aplicatie mobila care sa preia datele de la talkpoint-urile din statii ori adaugarea uni difuzzor la afisajul respectiv cu o voce ca in Alba Iulia sunt la fel de bine venite.
Poate ca cineva poate sa afle mai multe de la Alba-Iulia cum ar fi firma ce a implementat sistemul, daca s-a facut chestia asta pe baza unui proiect, s.a.m.d.
Dar au implementat recent un sistem cu anuntare prin telefon, astfel ca daca ai un telefon cu voce, poti avea informatia astfel:
trimiti un sms la un nr special cu un indicativ, indicativul statiei in care te gasesti si primesti ca raspuns un sms in care ti se spun urmatoarele 3 sau 4 autobuze care sosesc in statie cu numarul si timpul sosirii.
O astfel de aplicatie nu cred ca ar fi extraordinar de greu de facut. Apoi, am vazut o aplicatie care ruleaza ca addon la interfata Georgi care e o aplicatie pentru Android ce ajuta pe nevazatori sau batrani sa aiba un acces mai simplificat la telefoanele cu Android.
Acest modul denumit traveler oferea si informatii despre autobuze si despre trenuri si taxiuri.
Toata treaba e ca avea nevoie de conectare la internet caci informatiile erau stocate pe un serbver iar la interogare telefonul se conecta la acel server pentru a returna raspunsul.
In concluzie, ori o aplicatie mobila care sa preia datele de la talkpoint-urile din statii ori adaugarea uni difuzzor la afisajul respectiv cu o voce ca in Alba Iulia sunt la fel de bine venite.
Poate ca cineva poate sa afle mai multe de la Alba-Iulia cum ar fi firma ce a implementat sistemul, daca s-a facut chestia asta pe baza unui proiect, s.a.m.d.
Aruncati un ochi si pe www.nevazator.ro!
Re: Modelul englezesc de anuntare
Din punctul de vedere al accesibilitatii, si nu al altor facilitati, cred ca mai util ar fi ca autobuzele/troleele sa anunte printr-un difuzor ce numar au decat sa se anunte in cat timp va veni un autobuz/troleibuz cu un numar oarecare.
Cred ca ar putea fi chiar mai simplu de implementat, fiindca ar trebui adaugata inca o inregistrare care sa spuna ca "Numarul acestui troleibuz este X" pe langa inregistrarile care spun care va fi statia urmatoare. Atat doar ca acea inregistrare va trebui emisa printr-un difuzor in afara, si nu inauntru.
Cum in Cluj cel putin sunt destule statii foarte aglomerate, este inutil sa sti cand va veni un autobuz oarecare, mai ales ca nici nu prea conteaza numarul lui exact, caci de multe ori poti merge cu mai multe numere.
Iar daca este aglomeratie in statie si sunt 2 - 3 troleibuze, nu ai cum sa sti care ce numar este.
Si inca o problema de accesibilitate pe care nu stiu cum am putea-o rezolva, este ca cel putin in cazul meu, in foarte multe cazuri se intampla ca troleibuzele sa fie atat de aglomerate incat este greu sa prinzi un loc si pe scara, si trebuie sa te orientezi rapid catre scara pe care se mai gaseste vre-un loc doua.
Nu prea vad cam ce ar trebui sa faca un orb singur in acest caz... sa pipaie troleul cel murdar pana gaseste usa si acolo sa ii pipaie pe oameni ca sa isi dea seama ca de fapt este plin si el nu mai incape, sau sa strige in gura mare intrebandu-i pe oamenii care nu il baga in seama daca mai incape si el, dar cu mare graba, fiindca soferii troleibuzelor nu asteapta prea mult chiar daca vad persoane care se grabesc catre ele...
Cred ca ar putea fi chiar mai simplu de implementat, fiindca ar trebui adaugata inca o inregistrare care sa spuna ca "Numarul acestui troleibuz este X" pe langa inregistrarile care spun care va fi statia urmatoare. Atat doar ca acea inregistrare va trebui emisa printr-un difuzor in afara, si nu inauntru.
Cum in Cluj cel putin sunt destule statii foarte aglomerate, este inutil sa sti cand va veni un autobuz oarecare, mai ales ca nici nu prea conteaza numarul lui exact, caci de multe ori poti merge cu mai multe numere.
Iar daca este aglomeratie in statie si sunt 2 - 3 troleibuze, nu ai cum sa sti care ce numar este.
Si inca o problema de accesibilitate pe care nu stiu cum am putea-o rezolva, este ca cel putin in cazul meu, in foarte multe cazuri se intampla ca troleibuzele sa fie atat de aglomerate incat este greu sa prinzi un loc si pe scara, si trebuie sa te orientezi rapid catre scara pe care se mai gaseste vre-un loc doua.
Nu prea vad cam ce ar trebui sa faca un orb singur in acest caz... sa pipaie troleul cel murdar pana gaseste usa si acolo sa ii pipaie pe oameni ca sa isi dea seama ca de fapt este plin si el nu mai incape, sau sa strige in gura mare intrebandu-i pe oamenii care nu il baga in seama daca mai incape si el, dar cu mare graba, fiindca soferii troleibuzelor nu asteapta prea mult chiar daca vad persoane care se grabesc catre ele...
Salutare,
Dupa parerea mea cea mai buna solutie ar fi crearea unei aplicatii speciale pentru telefonul mobil. Asa vom fi mai bine informati.
In urma cu cateva luni am patit si eu ceva cam ne placut.
Am intrebat pe cineva frumos ca sa imi spuna numarul de la troleu. iar acea persoana ma vazut dar nu a avut bun simt sa imi spuna numarul troleului.
Cel putin eu nu am incredere in persoane de genu
adica nu intreb ce numar ii troleul ca poata sa iti spuna si un numar gresit.
Dar hai sa nu privim numai partea rea a lucrurilor.
Sunt si situatii in care cand ceri ajutor, este cineva cine sa te ajute pana la capat. De exemplu, am mers pana la un Service de telefoane. Dupa ce mi-am terminat treaba acolo, am vrut sa vin spre scoala dar, nu reuseam sa dau de statia de troleu. Cineva ma vazut si ma condus pana la statie. Pe langa asta ma intrebat ce autobuz astept. Eu am ramas foarte uimit ca sunt si persoane care au buna vointa sa te ajute.
Felicitari persoanelor care mai acorda ajutor.
Dupa parerea mea cea mai buna solutie ar fi crearea unei aplicatii speciale pentru telefonul mobil. Asa vom fi mai bine informati.
In urma cu cateva luni am patit si eu ceva cam ne placut.
Am intrebat pe cineva frumos ca sa imi spuna numarul de la troleu. iar acea persoana ma vazut dar nu a avut bun simt sa imi spuna numarul troleului.
Cel putin eu nu am incredere in persoane de genu
adica nu intreb ce numar ii troleul ca poata sa iti spuna si un numar gresit.
Dar hai sa nu privim numai partea rea a lucrurilor.
Sunt si situatii in care cand ceri ajutor, este cineva cine sa te ajute pana la capat. De exemplu, am mers pana la un Service de telefoane. Dupa ce mi-am terminat treaba acolo, am vrut sa vin spre scoala dar, nu reuseam sa dau de statia de troleu. Cineva ma vazut si ma condus pana la statie. Pe langa asta ma intrebat ce autobuz astept. Eu am ramas foarte uimit ca sunt si persoane care au buna vointa sa te ajute.
Felicitari persoanelor care mai acorda ajutor.
Ioto
Vizitati www.ioto.computerulmeu.ro
Vizitati www.ioto.computerulmeu.ro
Dintr-un mesaj trimis de Gruia... iata ca s-a gasit o solutie si pentru aceasta problema. Excelent:
http://m.gandul.info/it-c/nevazatorii-d ... 8Gandul%29
http://m.gandul.info/it-c/nevazatorii-d ... 8Gandul%29
-
- Plutonier
- Mesaje: 145
- Membru din: 22 Iul 2012, 21:48
- Localitate: Cluj-Napoca
Despre transportul in comun urmariti:
Smart public transport
O idee aparent banala va fi implementata in mijloacele de transport in comun din Bucuresti pentru ca nevazatorii sa stie cand vehiculele ajung in statie. Cum se va intampla asta? Cu ajutorul beaconilor si al baietilor destepti din Cluj.
ncearca sa ajungi la urmatoarea ta destinatie cu ochii inchisi, folosindu-te de transportul in comun. Prea putin confortabil...spre imposibil, chiar Nevazatorii trec prin astfel de situatii zi de zi. Iar in statii nu exista sistem de avertizare precum anunturile facute la difuzoare in metrou, de exemplu.
IT-istii din Cluj vin insa cu o solutie ingenioasa, care se numeste OnyxBeacon. Un dispozitiv care, odata lipit de autobuz, comunica cu smartphone-urile nevazatorilor. Mai precis, ii anunta cand masina pe care o asteapta, ajunge in statie. Aparatul actioneaza pe o raza de 70 de metri. Este un dispozitiv bluetooth care emite continuu un semnal. E ca o baliza, emite un semnal si orice device din raza, receptioneaza semnalul si-l intepreteaza.
De partea cu interpretarea se ocupa aplicatia Smart Public Transport. Serviciul de accesibilitate se foloseste de voce pentru a-i da utilizatorului informatii. In clipa in care autobuzul ajunge in statie, posesorul telefonului este anuntat printr-o notificare audio. La randul sau, beaconul de pe masina emite un semnal sonor, de confirmare.
Momentan, cei de la OnyXBeacon vor echipa trei linii, 86, 90 si 104 Pentru ca toate vin la liceul de nevazatori si asociatia nevazatorilor din Romania.
Florin Georgescu, presedintele Asociatiei Tandem: „Suntem aproximativ prima tara din lume, sau cel mult a doua care foloseste astfel de sisteme pentru persoanele cu dizabilitati.” In curand, 90% din mijloacele de transport RATB vor fi echipate cu OnyxBeacon. Aplicatia Smart Public Transport e disponibila gratuit in Appstore.
Smart public transport
O idee aparent banala va fi implementata in mijloacele de transport in comun din Bucuresti pentru ca nevazatorii sa stie cand vehiculele ajung in statie. Cum se va intampla asta? Cu ajutorul beaconilor si al baietilor destepti din Cluj.
ncearca sa ajungi la urmatoarea ta destinatie cu ochii inchisi, folosindu-te de transportul in comun. Prea putin confortabil...spre imposibil, chiar Nevazatorii trec prin astfel de situatii zi de zi. Iar in statii nu exista sistem de avertizare precum anunturile facute la difuzoare in metrou, de exemplu.
IT-istii din Cluj vin insa cu o solutie ingenioasa, care se numeste OnyxBeacon. Un dispozitiv care, odata lipit de autobuz, comunica cu smartphone-urile nevazatorilor. Mai precis, ii anunta cand masina pe care o asteapta, ajunge in statie. Aparatul actioneaza pe o raza de 70 de metri. Este un dispozitiv bluetooth care emite continuu un semnal. E ca o baliza, emite un semnal si orice device din raza, receptioneaza semnalul si-l intepreteaza.
De partea cu interpretarea se ocupa aplicatia Smart Public Transport. Serviciul de accesibilitate se foloseste de voce pentru a-i da utilizatorului informatii. In clipa in care autobuzul ajunge in statie, posesorul telefonului este anuntat printr-o notificare audio. La randul sau, beaconul de pe masina emite un semnal sonor, de confirmare.
Momentan, cei de la OnyXBeacon vor echipa trei linii, 86, 90 si 104 Pentru ca toate vin la liceul de nevazatori si asociatia nevazatorilor din Romania.
Florin Georgescu, presedintele Asociatiei Tandem: „Suntem aproximativ prima tara din lume, sau cel mult a doua care foloseste astfel de sisteme pentru persoanele cu dizabilitati.” In curand, 90% din mijloacele de transport RATB vor fi echipate cu OnyxBeacon. Aplicatia Smart Public Transport e disponibila gratuit in Appstore.
Grigore