Pagina principala a www.pontes.ro Forumul organizatiei Pontes - www.pontes.ro
Acesta este Forumul Pontes, loc in care puteti discuta orice despre persoanele cu dizabilitati, in special despre si cu nevazatori. Puteti afla sau oferi informatii despre locuri de munca, viata sociala, IT (informatica), jocuri audio, ganduri, idei etc.
 
Flux rssRSS    FAQ   Cautare   Membri   Grupuri   Inregistrare 
 Profil   Mesaje private   Autentificare 

Proiect pentru facilitarea accesului la cumpărături
Du-te la pagina Anterioara  1, 2, 3  Urmatoare
 
  • Creaza un subiect nou
  • Raspunde la subiect
   Pagina de start a forumului Forumul organizatiei Pontes - www.pontes.ro -> Activitati, proiecte
Subiectul anterior :: Subiectul urmator  
Autor Mesaj

Mesaj postat

Manu

General de divizie
Trimis: Sambata, 06 Aprilie 2013, 11:59    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Nu cred ca s-a pus problema plimbarii nevazatorului printre rafturi pentru a cumpara produse scrise in braille.
Eu personal as prefera sa am acasa tuburile cu solutii de curatare scrise in braille. Asa nu mai uit care ce este, exact ca la medicamente.
Nu prea iau medicamente, dar am cateva cutii. Zilele trecute am vrut sa iau o pastila, iar daca nu erau cutiile in braille, nu stiu cum as fi facut.
La magazin e clar ca trebuie cu insotitor, iar alta metoda, fie ea cu scris braille, fie ea cu coduri de bare nu merge. Ca orb nu ai cum sa mergi cu caruciorul si sa tot te uiti cu telefonul pe acolo sa vezi ce o fi.
Faptul de a fi scris un produs in braille este o alternativa tactila la cea vizuala in momentul utilizarii, aranjarii acasa a produselor. Pentru cine a ramas nevazator tardiv si nu stie braille-ul nu stiu care ar mai fi solutia, probabil etichete sonore. In ceea ce priveste etichetele sonore doar alfabetul morse ar putea fi utilizat, in rest nu e sigur ca s-ar intelege o voce anume, foarte multi dintre nevazatorii tardivi nu pot intelege prea usor voci sintetice. Alfabetul morse ar fi si mai ieftin de implementat pe un produs, trebuie ceva care sa beepuie doar, asa cum faceau brelocurile alea de chei care sunau pentru a-si semnala locatia.

Decat nimic, faptul ca acolo sunt produse in braille e destul de mult.
Am observat ca la noi foarte mult elucruri nu se fac pentru ca se ajunge la ideea ca oricum nu e pentru toti, nu e suficient etc.
Imi amintesc cand era vorba de implementarea sistemului de anuntare a unui numar de autobuz care intra in statie.
In prima faza se propusese ca pe telefon sa se anunte ce numar intra si atat.
Atunci au aparut discutiile celor care stiau foarte clar la modul teoretic cum ar fi fain sa fie si s-a pus pe hartie o schita a intregii probleme, ca ar trebui sa se anunte si care pleaca de la capat, sistemul sa aiba si ecrane in statie ca sa ajunga util si vazatorilor etc etc, atat de complex incat cred ca aia care vroiau sa il implementeze au plecat oricum de la inceput cu ideea ca nici nu mai are rost sa se apuce de el, ca oricum nu l-ar putea face atat de tare.
Mi-ar placea foarte mult sa spuna acum ce numar intra, pur si simplu nici nu trebuie cine stie cat de amanuntite lucrurile, ci sa anunte pur si simplu ca se apropie de statie numarul 25. Acolo in statie ma descurc eu sa deduc ca ala din fata e autobuz si nu troleibuz, sa ma gandesc ca poate 25-ul e cu unul mai in spate. Normal ca nu s-ar putea descurca cei care nu merg singuri de obicei, dar ei nu vor prea merge nici daca s-ar implementa un astfel de sistem, fie el cel mai complex din lume.

In principiu cei care stiu braille-ul se gandesc la braille ca metoda, asa cum cei care vad se gandesc la scrisul normal si nu isi pun problema braille-ului. E ceva absolut firesc, toti incearca sa faca cumva sa fie asa cum le convine lor si atat, lucrul acesta a fost din totdeauna.
_________________
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
Sus

Mesaj postat

IonPop

Colonel
Trimis: Sambata, 06 Aprilie 2013, 20:13    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Exact. De asta intrebam eu daca atitudinea vazatorilor este de inteles, fiindca si ei spun ca daca nu pot sa faca lucrurile accesibile pentru absolut toata lumea, macar tot este bine ca sunt accesibile pentru vazatori.
Doar ca unele pot fi facute accesibile pentru mult mai multa lume decat pentru vazatori, la fel cum si etichetarea produselor se poate face in asa fel incat sa fie accesibila pentru un numar mai mare de persoane decat cele care pot citi in Braille.

Daca procesul de cumparare nu poate fi accesibilizat, (desi daca magazinele ar dori, l-ar putea accesibiliza), ci doar etichetele produselor pot fi accesibilizate, de ce sa nu fie ele accesibilizate in asa fel incat sa poata fi accesate electronic in format rfid sau cu coduri de bare? Mai ales ca tehnologia cu coduri de bare este veche de zeci de ani, nu este o noutate super complicata.
Sus

Mesaj postat

Manu

General de divizie
Trimis: Sambata, 06 Aprilie 2013, 20:49    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Da, ar fi foarte bine si cu coduri de bare, dar daca nu exista, tot e ceva si ca sunt in braille. Zâmbet
Nu ar fi rau sa fim noi un model, patria mea sa aiba prima in europa un sistem din acesta in care toti nevazatorii, fie ei cititori sau nu de braille sa cheltuie pensii intregi in marile magazine. Zâmbet

Eu raman la ideea mea, mai bine catva decat deloc.
Nici nu ar fi asa greu probabil sa se implementeze un astfel de sistem cu coduri de bare, doar ca nu stiu de ce nu este implementat. Poate nici ei nu s-au gandit sau nu a cerut nimeni.
_________________
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
Sus

Mesaj postat

Mira

Sublocotenent
Trimis: Sambata, 06 Aprilie 2013, 21:10    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

IonPop a scris:
Exact. De asta intrebam eu daca atitudinea vazatorilor este de inteles, fiindca si ei spun ca daca nu pot sa faca lucrurile accesibile pentru absolut toata lumea, macar tot este bine ca sunt accesibile pentru vazatori.
Doar ca unele pot fi facute accesibile pentru mult mai multa lume decat pentru vazatori, la fel cum si etichetarea produselor se poate face in asa fel incat sa fie accesibila pentru un numar mai mare de persoane decat cele care pot citi in Braille.

Daca procesul de cumparare nu poate fi accesibilizat, (desi daca magazinele ar dori, l-ar putea accesibiliza), ci doar etichetele produselor pot fi accesibilizate, de ce sa nu fie ele accesibilizate in asa fel incat sa poata fi accesate electronic in format rfid sau cu coduri de bare? Mai ales ca tehnologia cu coduri de bare este veche de zeci de ani, nu este o noutate super complicata.


Având în vedere că știi foarte bine cam care sunt cele mai bune metode de accesibilizare a produselor și a magazinelor , dacă aș fi în locul tău aș face ceva ca să schimb ceea ce se întâmplă azi. De ce nu contactezi managerii de magazin sau de producție ca să le zici despre metodele tale și cine știe poate că în curând ne vom bucura cu toții de cele mai eficiente servicii accesibile.
De ceva timp Eu am ajuns la o concluzie, dacă noi, ca nevăzători, nu facem nimic pentru a ne construi o viață mai ușoară, atunci nu avem niciun drept să-i facem responsabili pe alții să ne-o facă.
_________________
Mira
Sus

Mesaj postat

IonPop

Colonel
Trimis: Sambata, 06 Aprilie 2013, 23:10    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Da, ce spuneti voi este corect, si este exact ceea ce fac si vazatorii care creaza in general produse si servicii inaccesibile pentru orbi.

Si ei spun ca daca nu va place ca sistemul de operare sau programul cutare, sau site-ul web pe care l-au creat nu va place, de ce nu creati voi orbii unul mai bun si mai accesibil fiindca se pare ca va pricepeti foarte bine la aceasta problema.

Si ei spun ca decat sa nu creeze deloc un produs/program/site etc, tot e mai bine sa creeze unul si daca este accesibil doar pentru vazatori.

Eu am spus doar ca acum cred ca intelegeti si motivul pentru care vazatorii produc servicii si produse accesibile doar pentru anumite persoane, si anume doar pentru cei care pot vedea, fiindca si voi aveti exact aceeasi opinie.
Dar se pare ca concluzia mea nu v-a placut, desi nu exista nici o diferenta intre cele doua opinii.

Exact opinia ca chiar daca nu exista si mijloace de comunicare accesibile pentru toti, tot e bine macar ca exista unele usor de utilizat pentru majoritate fac ca in Romania procentul handicapatilor care reusesc sa aiba un loc de munca este atat de redus, fiindca in Romania orbii nu pot lucra in domenii la care pot avea acces in alte tari.

Si eu sunt de acord ca noi nu putem schimba starea de fapt in mod semnificativ, indiferent cate eforturi am face, asa ca fiecare se zbate sa ii fie lui personal mai bine, insa am atras doar atentia ca asta nu difera absolut deloc de modul in care gandesc vazatorii care creaza produse/servicii inaccesibile pe care noi orbii ii criticam pentru ca atitudinea lor este una discriminatorie.
Si orbii ar trebui sa isi dea seama ca ii discrimineaza si ei pe altii la fel cum altii ii discrimineaza pe ei, adica in acelasi mod si din aceleasi motive, in primul rand din nepasare si dezinteres pentru celelalte categorii.

Si apropos, eu nu stiu foarte bine care sunt metodele de accesibilizare a produselor. Eu stiu doar ca metodele de accesibilizare propuse de orbi nu sunt nici macar accesibile pentru toti orbii, si nu vorbesc despre domenii in care nu exista solutii tehnice de accesibilizare, in care nu se poate face accesibilizarea, ci despre domenii in care pot exista cu siguranta solutii care sa nu ii discrimineze pe unii orbi in defavoarea altora.
Dar nu am protestat spunand ca este o prostie o astfel de accesibilizare sau ca ar fi inutila, sau cine stie ce altceva. Am atras doar atentia ca este exact metoda practicata si de catre cei care creaza produse si servicii inaccesibile tuturor celor care nu pot vedea.
Sus

Mesaj postat

Andrei V.

Caporal
Trimis: Duminica, 07 Aprilie 2013, 01:03    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Salut!

Cu ingaduinta dv. ivoi exprima si eu citeva pareri referitoare la acest subiect.
Asadar S-a propus un proiect care se facilizeze, accesul nevazatorilor intr-un supermarket si s-a facut si o propunere, adica sa se apeleze la voluntari care sa ajute pe cei care au nevoie de ajutorul lor. Din capul locului, trebuie mentionat faptul ca accesul nostru intr-un magazin de orce natura ar fi el, este dificila, orcit de bun ar fi sintul nostru de orientare
In acest sens, s-au si gasit cativa volutari binevoitori care ar fi dispusi sa ne ajute! Nu vad ce este rau in asta
Haideti sa facem niste propuneri concrete si usor de realizat, pentru a iesi din acest impas. Sa lasam de-oparte orgoliile personale si polemicile, fiindca toate acestea nu ne ajuta la nimic! Poate ca eu gresesc si nu inteleg unele mesaje din acest topic.
Cu speranta ca nu am suparat pe nimeni cu mesajul meu, inchei dorindu-va toate cele bune
Va multumeste pentru atentie, Andrei. Trist .
Sus

Mesaj postat

IonPop

Colonel
Trimis: Duminica, 07 Aprilie 2013, 10:20    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

"Asadar S-a propus un proiect care se facilizeze, accesul nevazatorilor".

Despre ce proiect vorbiti? ...fiindca nu cred ca vorbim despre acelasi lucru.

Etichetarea produselor cu alfabetul Braille nu este un proiect de accesibilizare pentru nevazatori, ci doar pentru o parte a nevazatorilor, dar in acest caz nu este nici macar atat din moment ce orbii oricum nu pot sa isi faca singuri cumparaturile, ci au nevoie de un insotitor vazator care sa le aleaga produsele.
Iar daca insotitorii trebuie de fapt sa aleaga produsele, singurul beneficiu al etichetarii este acela ca nevazatorul nu mai trebuie sa isi eticheteze sau sa isi aranjeze singur produsele cumparate in asa fel incat sa stie despre ce produs este vorba, produsul fiind deja etichetat.

Asa ca sa nu generalizam. Cand o actiune este utila unora trebuie sa fie prezentata ca utila doar acelor persoane, nu tuturor.
Sus

Mesaj postat

Andrei V.

Caporal
Trimis: Duminica, 07 Aprilie 2013, 19:10    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Cititi, cu atentie sporita, primul mesaj din acest subiect!

Ultima modificare efectuata de catre Andrei V. la Duminica, 07 Aprilie 2013, 20:11, modificat de 1 data in total
Sus

Mesaj postat

IonPop

Colonel
Trimis: Duminica, 07 Aprilie 2013, 19:25    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Cred ca a fost intr-adevar o confuzie, fiindca eu nu am raspuns la primul mesaj din aceasta discutie. Proiectul de care spunea Mira, de sensibilizare a vanzatorilor din magazine etc, este o idee foarte buna pentru care merita felicitari.

Eu am raspuns la ceea ce spunea Manu:

"Daca tot veni vorba de facilitarea accesului in magazinele mari, trebuie sa ii dam magazinul Auchan o bila alba: am inteles ca toate produsele cu marca Auchan sunt scrise si in braille, nevazatorii pot citi in braille chiar si pe tabla de la conserve, pe plasticul bidoanelor de detergent, pe pungi cu dulciuri"

Ei bine, eu nu pot sa ii dau nici un fel de bila alba magazinului, fiindca nu "nevazatorii" pot citi, ci doar strict acea parte a nevazatorilor care pot citi in Braille.
Sus

Mesaj postat

Torfis

Sergent
Trimis: Luni, 08 Aprilie 2013, 20:45    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

IonPop a scris:
Cred ca a fost intr-adevar o confuzie, fiindca eu nu am raspuns la primul mesaj din aceasta discutie. Proiectul de care spunea Mira, de sensibilizare a vanzatorilor din magazine etc, este o idee foarte buna pentru care merita felicitari.

Eu am raspuns la ceea ce spunea Manu:

"Daca tot veni vorba de facilitarea accesului in magazinele mari, trebuie sa ii dam magazinul Auchan o bila alba: am inteles ca toate produsele cu marca Auchan sunt scrise si in braille, nevazatorii pot citi in braille chiar si pe tabla de la conserve, pe plasticul bidoanelor de detergent, pe pungi cu dulciuri"

Ei bine, eu nu pot sa ii dau nici un fel de bila alba magazinului, fiindca nu "nevazatorii" pot citi, ci doar strict acea parte a nevazatorilor care pot citi in Braille.


inseamna ca nu ar trebui ca produsele sa fie etichetate nici in scrisul obisnuit pentru ca, cu siguranta sunt si printre vazatori persoane care nu stiu sa citeasca. Zâmbet
Sus

Mesaj postat

IonPop

Colonel
Trimis: Luni, 08 Aprilie 2013, 21:27    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Buna lovitura! Zâmbet

Dar repet, eu nu am spus ca etichetarea in Braille este inutila, ci ca nu ar trebui prezentata ca fiind solutia de accesibilizare pentru orbi. Este utila, dar nu le este accesibila tuturor, dupa cum nici formatul audio nu le este accesibil tuturor si nici scrisul obisnuit.

Cand vorbim despre inaccesibilitatea scrisului obisnuit ni se pare ceva hazliu, asta aratand ca suntem o tara foarte inapoiata, si despre problemele dislexicilor nu isi bate nimeni capul, fiindca intotdeauna avem o multime de probleme mai importante.

De ce nu imi place mie ca se prezinta formatul Braille ca o solutie de accesibilizare este faptul ca dupa cum spuneam, nu este o solutie accesibila pentru toti, exista alte solutii mai moderne care permit accesul unui numar mai mare de persoane si mult mai usor, de la distanta etc, si mai ales ca daca firmele vad ca acest format este acceptat ca o solutie de accesibilizare, vor prefera sa il bage pe gat tuturor si sa se spele pe maini aratand ca vezi doamne ei au facut ceva special pentru orbi.
Asta cu atat mai mult cu cat este ceva vizibil, pipaibil, nu ceva de care stiu doar cei care utilizeaza formatul respectiv.
Sus

Mesaj postat

Andrei V.

Caporal
Trimis: Joi, 11 Aprilie 2013, 21:18    Titlul subiectului: Re: Proiect pentru facilitarea accesului la cumpărături Raspunde cu citat (quote)

Mira a scris:
După o discuție cu Carmen privind dificultățile cu care ne confruntăm în realizarea cumpărăturilor într-un supermarket, ne-am gândit să realizăm o Campanie de sensibilizare a personalului în ceea ce privește atitudinea față de un nevăzător la cumpărături. Însă pentru realizarea acestui proiect avem nevoie de implicarea a minim 10 voluntari nevăzători.



Scuze pentru confuzia referitoare la voluntari! Dv. va referiti la voluntari, din randul unor nevazatori tineri care, in activitatea lor, sa sensibilizeze persoanele dintr-un supermarket, sa ajute , pe nevazatori sa faca cumparaturi.

Eu, in mesajul anterior, ma refeream la voluntari care sa ajute pe nevazatori. sa-si faca, mai usor, cumparaturile!

Toate cele bune, din partea lui Andrei.
Sus

Mesaj postat

Manu

General de divizie
Trimis: Vineri, 12 Aprilie 2013, 13:39    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Da, practic saptamana asta au tot mers cativa nevazatori la diverse magazine mari si au cerut asistenta la relatii clienti, astfel se observa comportamentul angajatilor, atitudinea fata de persoanele cu deficiente de vedere.
In urma etapei de testare, din cate am inteles, urmeaza sa se traga niste concluzii si apoi se incearca oficializarea serviciului de asistenta.
Din cate am auzit de la unii care au mers, in general nu au fost probleme, oamenii au fost destul de saritori.

Probabil vom citi si noi un raport despre ceea ce s-a intamplat pe teren.
_________________
Errare humanum est, sed perseverare diabolicum...
In forum linguae Latinae venite! (via est: www.limbalatina.ro)
Sus

Mesaj postat

Andrei V.

Caporal
Trimis: Vineri, 12 Aprilie 2013, 20:42    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Sincer, ma bucur ca proiectul propus de Mira incepe sa dea rezultate! Aici, depinde si de noi ceilalti daca ne vom implica in sprijinirea acestui proiect atit de important .Daca pornim, de la inceput, de la ideea ca asta sau aia nu se poate, nu facem alceva decit sa descurajam o initiativa, dezamagindu-l pe initiatorul subiectului.
In concluzie, sa fim optimisti si sa asteptam, rabdatori, rezultatele finale
Pana atunci, va doreste toate cele bune, Andrei Zâmbet .
Sus

Mesaj postat

Mira

Sublocotenent
Trimis: Luni, 22 Aprilie 2013, 22:48    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Perioada de testare a atitudinilor angajaților magazinelor din cadrul Campaniei de oficializare a serviciilor în supermarketuri s-a încheiat , va urma etapa de contactare a managerilor pentru a le oferi diplome pentru deschiderea pe care au avut-o față de nevoile nevăzătorilor.

După evaluarea participanților la proiect am tras următoarele concluzii:

1. În prima etapă de testare angajații au fost cam contrariați de prezența noastră acolo și nu știau cum să procedeze. După o scurtă discuție cu aceștia , în care le explicam în ce constă ajutorul pe care trebuie să ni-l ofere ,deveneau deschiși și acționau în consecință.
De aici am tras concluzia că de fapt problema e la noi în proporție de 99 la sută pentru că nu avem curajul să ne facem cumpărăturile în mod independent.

2. Angajații nu sunt informați sau instruiți de conducere să ofere sprijin Persoanelor cu dizabilități la cumpărături; cu excepția magazinului Profi din zorilor, sprijinul oferit a venit din compasiune sau milă.
În ceea ce privește mall-urile, s-au cerut numere de telefon de la relații clienți (Iulius Mall și Polus Center) pentru ca participanții noștri să fie întâmpinați la intrare de către un angajat pentru a fi conduși la supermarket, unde acesta cerea asistență la cumpărături. Toți voluntarii au fost mulțumiți de modul în care s-au derulat cumpărăturile, personalul fiind deschis și amabil, cu mici excepții desigur.
Singurele probleme pe care le-am întâmpinat au fost la Kaufland, unde doi dintre voluntarii noștri au fost respinși pe motivul că au foarte multă lume în magazin și nu au nici un angajat disponibil.
Voluntarii care au mers la Kaufland au susținut că atitudinea personalului de la relații clienți a fost una distantă.

Pentru cei interesați să meargă de acum la Auchan sau Carrefour din mall-uri, numerele de telefon sunt:
relații clienți Iulius Mall: 0264-206425
relații clienți Polus Center: 0364-413422.

Mulțumesc Andreei Neagu pentru sugestia de a cere un număr de telefon de la relații clienți mall-uri pentru a fi conduși la un supermarket intern dorit. Funcționează foarte bine, chiar săptămâna asta eu și Adela Cetinoiu am mers la cumpărături la Auchan din Iulius Mall și Carrefour din Polus, unde am primit sprijin prompt și eficient.

Mulțumiri și celor care au contribuit financiar la acest proiect plătindu-și cotizația, astfel nu a fost nevoie să mai scoatem bani din contul Pontes, am putut rezolva lucrurile mai simplu și mai repede.

Voluntarii au fost recompensați cu o pizza și un suc la Clubul Pontes, având astfel ocazia să ne distrăm puțin pe baza peripețiilor avute la cumpărături și în același timp eu să cunosc oameni noi și interesanți și desigur să îi revăd pe alții pe care nu i-am văzut de foarte mult timp.
A fost o seară minunată și sper să se repete în serile de ceai organizate de Adela Cetinoiu.

Până la următoarele informații despre acest proiect vă urez să aveți parte de cumpărături cât mai frumoase!
_________________
Mira
Sus
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
  • Creaza un subiect nou
  • Raspunde la subiect
   Pagina de start a forumului Forumul organizatiei Pontes - www.pontes.ro -> Activitati, proiecte Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioara  1, 2, 3  Urmatoare
Pagina 2 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum
Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum
Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteti vota in chestionarele din acest forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta in limba romana: Romanian phpBB online community